Gantzel21

Bryllupsrejse

21 indlæg i dette emne

Uhhh - sidder og kigger på bryllupsrejsemål :) Hvis vi får så mange penge i bryllupsgave at der er råd til en rejse, er det jo meget rart at have kigget på par steder. Og nu er det så at jeg ikke kan blive enig med mig selv :griner:-

Vi er ikke til sol, strand og farverige drinks, men vil gerne opleve noget. Derfor er det ideelt for os med en storby-ferie, men spørgsmålet er bare hvor vi skal rejse hen :byebye:

Vi har i fælleskab fundet frem til 3-4 byer vi godt kunne tænke os at se (inden vi bliver gamle og grå :griner:-), men vi kan bare ikke bestemme os til hvilken en vi helst vil bruge som destination for vores bryllupsrejse.

I mine øjne skal en bryllupsrejse være romantisk og en oplevelse for livet. Pt. hælder vi mest til London, men kan man holde bryllupsrejse der?? I mine øjne er en b-rejse romantik, sol, små cafeer etc.

Som det kontrolfreak jeg er, er jeg også nervøs ved at tage til et land som jeg ikke kender, ikke snakker sproget etc.

Byerne er:

Rom

Firenze

Athen

London

Der er selvfølgelig både positive og negative sider ved alle byer, og vil derfor jeg gerne høre om jeres oplevelser ved de nævnte byer. Ved godt vi ikke skal lave vores valg ud fra jeres fortællinger, men det hjælper altid lidt at høre om de forskellige steder :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min helt subjektive mening er, at Rom er en fantastisk by - især til en bryllupsrejse. Der er SÅ mange ting at se og samtidig er den gamle bydel utrolig romantisk... meget Lady og Vagabonden-agtigt :)

Hvis min kæreste og jeg ikke allerede havde været der, skulle vores bryllupsrejse helt sikkert gå dertil... men vi taler om Lissabon i stedet for. Der har vi ikke været, og vi har hørt fra flere, at det er en rigtig dejlig by. Det gode er, at man kan tage nogle dage (eller den første uge, hvis man skal være væk i 2 uger) i selve Lissabon by, og resten af ferien kan man tilbringe på et hotel ved stranden. Lissabon har rigtig gode strande lige udenfor byen, så der er ikke lang transporttid mellem de to hoteller... det er vores plan (1 uge i by og 1 uge ved strand) :jupi: :jupi:

Nå, men ellers er London jo en dejlig by... men du har måske ret i, at den måske ikke er så egnet til bryllupsrejser...

Håber I finder ud af noget og får en fantastisk tur :griner:-

0

Del dette indlæg

Hejsa...

Tænker det samme som dig, at en bryllupsrejse vil være noget af det lækreste at få med blandt oplevelserne..

Vi har aldrig rigtig været ude at rejse, så inden vi "sætter os fast" og får hus, bil og børn ønsker vi at tage på safari i Tanzania i 14 dage efter brylluppet - jeg ved, at det koster, men det VIL vi bare - så må vi låne pengene....

Uha, jeg glæder mig allerede bare ved tanken!

Kathrine :)

0

Del dette indlæg

Vi har også valgt at rejse længere væk end normalt.

Vores rejser har altid været indenfor Europa ( og gran caneria )

ikke at det ikke er fint nok..

Der skal bare være noget ekstra ordinært ved det..

Min kæreste har en drøm om las vegas, men det er ikke lige det jeg

vil betegne som den perfekte bryllupsrejse. Men jeg gider heller ikke lægge på

en strandstol i 7 dage !!

Så hvis det blir las vegas så tager vi nogle dage på bahamas også, og det kan man jo ikke klage over.

udover har vi Australien og Thailand i tankerne..

Knus Heidi

:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min helt subjektive mening er, at Rom er en fantastisk by - især til en bryllupsrejse. Der er SÅ mange ting at se og samtidig er den gamle bydel utrolig romantisk... meget Lady og Vagabonden-agtigt :griner:-

Nå, men ellers er London jo en dejlig by... men du har måske ret i, at den måske ikke er så egnet til bryllupsrejser...

Håber I finder ud af noget og får en fantastisk tur :)

<{POST_SNAPBACK}>

jeg er helt enig i at Rom er ganske oplagt .. og også ganske enig i at London for mig ikke er et 'bryllupsferie sted' der er ikke den samme stemning og atmosfære som der er i Rom .. ellers er Paris jo en mulighed?? Prag er min ubetingede ynglingsby - der er simpelthen en fantastisk stemning - byen er så super skøn at jeg ikke kan rose den nok ...

og dejligt at I er enig om hvad I gerne vil - Klaus er sikker på at mountainbike ferie ved Gardasøen vil være helt perfekt! men NEJ, jeg skal ikke cykle en meter på min bryllupsrejse :):griner:-

0

Del dette indlæg

Helt sikkert ROM!! Romantisk, spændende og venlig by - hvor man godt kan klare sig med engelsk og tegnsprog... :griner:-

Jeg ville ikke drømme om at ta' til London, men jeg er heller ikke specielt vild med byen... Synes at englændere er SÅ flabede og uvenlige, så der spilder jeg ikke mere tid end højest nødvendigt! :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var i Athen i 2000, og jeg var bestemt ikke glad for besøget. Der var møghamrende beskidt, og der var vilde hunde overalt (ikke noget som mit hundehjerte satte pris på). Det kan selvfølgelig godt være, at de har fået ryddet op i forbindelse med OL. Men det gjorde det så heller ikke bedre, at jeg fik salmonella-forgiftning dernede :angry1:

0

Del dette indlæg

Jamen jeg må altså ogå tilslutte mig Rom. London er en fed by, jeg er vild med den, men Rom er bare den ultimative romantiske by. Jeg kunne ikke forestille mig et mere romantisk rejsemål for en bryllupsrejse, gamle brostensbelagte gader, små hyggelige restauranter, pragtfuld vin og en masse at opleve og så er vejret noget mere stabilt end London.

:) Rikke

Redigeret af hyacinth
0

Del dette indlæg

Jeg er nok også mest til Rom, som jeg synes er den mest fantastiske by. London er også en fed by men det er på en anden måde og personligt synes jeg ikke London er en bryllpsrejseby mere en ta-på-powershoppingtur-by.

Vi har ikke planlagt nogen bryllupsrejse endnu. Vi har valgt at ønske os penge til en rejse og så må vi se hvor meget der blive råd til. Vi vil rigtig gerne begge til Australien og New Zealand men det bliver nok ikke i denne omgang.

0

Del dette indlæg

Jeg kender kun London af de byer i har valgt. Altså jeg har KUN været i London. Jeg ville ikke vælge den til bryllupsrejse, den er da stor og flot. Men det er mere stress, shopping og party livet der er i London.

Hvis jeg skulle vælge en af de byer i har skrevet, uden at kende dem fra andet end blade og omtale, vil jeg vælge Rom.... :hearts:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Athen: for forurenet og beskidt

London: bryder mig virkelig ikke om London :angry1: , har boet der og bor nu lidt udenfor. Slet slet ikke bryllupsrejse materialle efter min mening.

Rom: har aldrig været der, men har kun hørt godt om det. Bestemt bryllupsrejse materiale.

Firenze: dejlig, dejlig, dejlig, specielt hvis I kombinerer det med Sienna :hearts: som bare er en af mine yndlingsbyer. Helt vild romantisk!

Vi skal selv til Seychellerne

Held og lykke!

0

Del dette indlæg

Athen: for forurenet og beskidt

London: bryder mig virkelig ikke om London  :angry1: , har boet der og bor nu lidt udenfor. Slet slet ikke bryllupsrejse materialle efter min mening.

Rom: har aldrig været der, men har kun hørt godt om det. Bestemt bryllupsrejse materiale.

Firenze: dejlig, dejlig, dejlig, specielt hvis I kombinerer det med Sienna  :hearts:  som bare er en af mine yndlingsbyer. Helt vild romantisk!

Vi skal selv til Seychellerne

Held og lykke!

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er der flere af jer der også nævner Firenze :bearhug: Har selv været dernede med studiet, men spørgsmålet er, om man kan komme rundt i Firenze samt til Sienna uden egen bil. Der er ingen af os der har kørekort. Er der forskellige busture man kan tage på?

0

Del dette indlæg

Dejlige byer alle sammen, har været 3 uger i Firenze med skolen og igen en uge på studietur, og det er virkelig en dejlig by.

Hvis jeg skulle vælge ville det være Athen for da har jeg aldrig været.

Vi har ikke planer om en rejse, men hvis nu de gamle køber en hytte i tyrkiet forslog min mutti at vi jo kunne tage derned :jupi: :jupi:

Pernille :bearhug:

0

Del dette indlæg

Vi har valgt den billigere løsning- det bliver ihvertfald nok den vi satser på. Vi lejer nok et sommerhus i Danmark og tager derop og bare er sammen. Min kæreste og jeg bor ikke sammen, og har derfor aldrig på den måde været afsted sammen i en periode heller ( bare os)- så for os er det vigtigste bare at være et sted hvor vi bare kan være sammen og nyde hinanden- og når økonomien simpelthen ikke rækker til at rejse langt væk, så gør vi det på denne måde. Det kan såmænd også være romantisk, tror jeg.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Som de fleste herinde vil jeg anbefale Rom, det er virkelig en hyggelig og super romantisk by (det var jo også der kronprinsen friede til Mary... :bearhug: )

Ellers er Venedig også en rigtig hyggelig by. Budapest og Barcelona er også flotte byer at opleve og rigtig hyggelige.

Ang. sproget, de fleste taler engelsk, i hvert fald på turiststeder, hoteller, restauranter osv.

0

Del dette indlæg

Vores bryllupsrejse går til Rhodos, Garden hotel..

1½ mdr før bryllupet..

Så vi er ret utratsionelle.. Kan man jo godt sige...

Vi skal derned med alt betalt.. Undtagen lommepenge *LOL*

Vi skal derned i en uge..

Vi skal så bo på samme hotel som min sviermor,svierfar og min svover og hvis han har en kærste og så min kommende mand og vores 2 dejligt børn..

Så har vi også noget til at passe unger, når vi vil være allene sammen.. *LOL*

Vi skal derned da min sviermor fylder 50 år, og hun vil så invitere os derned..

Sådan fejer hun så hendes runde fødselsdag..

Så det er jo lidt dejligt.. At vi så kommer ud og rejse næsten gratis..

Vi glæder os helt vildt...

0

Del dette indlæg

Tak for alle jeres svar - I må endelig fortsætte:)

Vi venter med at tage afgørelsen indtil vi ved om vi overhovedet får råd til en rejse - og afhængig af,hvor mange penge vi får, kommer det nok også til at bestemme rejsemålet :bearhug:

Man kunne jo evt. tage en lille tur til London og så spare op til den helt store tur i Rom

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej jeg har været i både London og Firenze. London vil jeg heller ikke anbefale da der er meget beskidt og ikke spor romatisk. Firenze er ret flot, de har mange flotte kirker og broer og så et gravkammer for en af de gamle velhavende familier i Firenze som i hvert fald er et besøg værd. Men udover de ting så er der mange turister og ikke så romantisk efter min mening. Men da jeg var i Firenze tog vi en bus tur op til Toscana som efter min mening er SUPER romantisk :hearts: og har mere "sjæl" end Firenze. Ellers ville jeg anbefale Paris da der jo er en masse så hyggelige caféer og så selvfølgelig også Seinen. Den kan man sejle nedad om aftenen se alle lysene fra byen mens man nyder en romantisk middag. Jeg har ikke selv prøvet det mens min kærestes forældre tog derned på en bryllupsdag og prøvede denne sejltur og de sagde at det havde været helt fantastisk!

:hjerte:

Held og lykke med beslutningen :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer