Guest Helle Sus

Engangskamera

7 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hejsa, jeg købte 10 engangskameraer i forbindelse med vores bryllup - de var sorte og helt neutrale. Jeg fik forhandlet prisen ned fra 79 kr til 45 kr per stk! Og det er endda for en af de gode slags. Så det kan altså godt betale sig at prutte lidt om prisen, når man skal have mange.

Vi satte i øvrigt ikke kameraerne på bordene, da vi syntes det ødelagde æstetikken og kneb med pladsen. Vi placerde dem i stedet i en stor bowle på baren - og gjorde opmærksom på det i vores velkomsttale. Endvidere havde vi lavet en lamineret vejledning, som lå ved siden af. Det er vigtigt at folk følger vejledningen - ellers bliver billederne ikke gode.

De råd vi fik af fotomanden lyder på:

- Objektet bør være 1-5 meter fra dig

- Brug altid blitzen

- Vær opmærksom på at kameraet tæller baglæns (dvs hvis der står 10, er der 10 billeder tilbage)

- Husk at spole filmen frem efter hvert billede

Mvh Mim

[Dette indlæg er redigeret af Mim (edited 28 August 2003).]

0

Del dette indlæg

Hej.

Jeg har lidt dårlig erfaring med disse engangskameraer.

Til min venindes bryllup snuppede nogle unger kameraerne.

Det blev en dyr fornøjelse da både kameraerne og fremkaldningen jo er forholdsvis dyr. Forældrene sagde ikke rigtig noget, og det er jo heller ikke en dag hvor man som brudepar har tid og lyst til at skælde ud.

Så pas på kameraerne.......

Hilsen Mette :o

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, det kan jeg godt forestille mig som et problem, hvis man har mange mindre børn med!

Til vores bryllup sagde vi fra starten til de yngste deltagere (min bror og fætter på hhv. 12 og 13) at de gerne måtte tage ét kamera hver, hvis de tog ordenlige billeder. Og det gjorde de - og de hyggede sig SÅ meget med det (god beskæftigelses-terapi for børnene, der ikke gider at sidde og spise i flere timer :tu: ).

Mange af de voksne var faktisk mere 'useriøse' - og tog fx billeder up under pigernes kjoler etc. Men det endte jo også med at blive nogle sjove billeder at have.

Generelt tror jeg bare, at man skal regne med at der er et vist 'spild', når man bruger engangskameraerne. Det er en lidt dyr måde at gøre det på, men man får mange sjove og spontane billeder, der viser en del om festens stemning.

Mvh Mim

0

Del dette indlæg

jeg har absolut ikke gode erfaringer med nogen form for engangs kameraer.

vi valgte da vi startede med at planlægge vores bryllup, at købe ca 8-9 forskellige kameraer, og ingen af dem var gode.

billederne var mørke tågede, kun halvt spolet frem, gullige,

alt hvad man kan forestille sig af problemer der kan være med et billed.

under halvdelen af billederne blev gode.

disse kameraer var fra : føtex, netto, aldi , brugsen, superbest, kvikly og superspar.

priserne var mellem 25 og 90 kr pr kamera, og der var ikke stor forskel på dem.

derfor bad vi alle vi kender om at tage deres digital kameraer med og så sende billederne til og efter festen.

ind til nu har vi 250 billeder og vi mangler stadig fra 3 pers.

det er sjovere synes jeg på denne måde, for alle tager billeder forskelligt.

og det koster os kun en cd til at brænde billederne ned på.

gæsterne vil som regel godt hjælpe med at tage billeder.

bare min mening.

hilsen thay

0

Del dette indlæg

Hej vi havde også engangskameraer på bordene- demhavde vi købt i Tyskland for 30 kr stkét. Det er vigtigt at man husker at bruge blitzen . Der var utrolige mange gode billeder dem ville vi nødigt have undværet.Det afhænger jo også tit af hvem der tager billederne. Britta :hjerte:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer