bettymus

forlovelse og mænd

5 indlæg i dette emne

Hvor lang tid tod det jer og jeres forlovede at fortælle venner og bekendte om jeres forlovelse? Vi har været forlovet i ca 2 mdr og vi har fortalt det til min familie, mine venner, hans forældre og 2 af hans venner....

Min forlovede har ikke engang sagt det til sin søster, han har mødt mange af sine venner/fætre men har ikke sagt et ord om det.

Jeg har spurgt ham om hvorfor han ikke fortæller folk om forlovelsen og til det siger han bare - Jeg tænker ikke så meget over det!!!

Jeg ked af at sige det men det virker ikke som om han vil at folk ved det og når han introducere mig så er det som kæreste ikke forlovet.

Han har fakstisk gjort mig mere ked af det og givet mig flere bekymringer end gjort mig glad.

Overvejer at spørge om han har fortrudt og om han vil ha ringen tilbage.

Han kan ikke helt forstå hvorfor jeg går så meget op i det...Ja det er sørme svært at regne ud...

Jeg ved ikke helt hvordan gebærde mig efterhånden.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Vi fortalte det til vores forældre kort tid efter, men ellers tror jeg egentligt ikke han sådan ligefrem fortalte det til nogen....og faktisk kan han stadig finde på at præsentere mig som sin kæreste - på trods af at vi nu har været gift i et år og før brylluppet forlovet i næsten 2 år.

Jeg tror ikke mænd har samme holdning til det at blive forlovet - friede din forlovede til dig af sig selv og kaldte det en forlovelse eller var det dig der ligesom har sagt at I skal forloves inden I skal giftes?

Op med humøret! Kæreste eller forlovet - du skal giftes med manden i dit liv og det tæller mere end hvad han kalder dig Postet billede

0

Del dette indlæg

Hej Bettymus.

Min kæreste og jeg er også forlovede, men synes at det er for højtidligt at præsentere hinanden som "vores forlovede".

Vi kalder hinanden kærester, men ringe på venstre hånd (ja vi har valgt venstre) bevidner jo, at vi er forlovede.

Jeg tror ikke, at du skal lægge noget i det, men jeg synes da, at du skal spørge ham om han har fortrudt i stedet for at gå og gisne om det.

Mvh.

Crea

0

Del dette indlæg

Min kæreste fortalte det heller ikke til sine venner, fordi han forventede de ville opdage det, når de fik øje på ringen. Og det gjorde de jo ganske rigtigt. Jeg tror helt sikkert at mænd kan føle den samme glæde indeni, som os piger. Men det er sjældent mænd har den samme trang til at "buse ud" med det til alt og alle. Det er vist meget typisk kvinder.

Jeg var ikke i tvivl om, at min kæreste ville forloves, det havde han jo selv sagt, og vi havde valgt ringene sammen. Så jeg har ikke spekuleret over det. Jeg fortalte det naturligvis til ALLE mine venner med det samme, men jeg er sikker på det er én af de berømte forskelle på mand/kvinde!

Du siger, du vil spørge om han vil have ringen tilbage??? Det må betyde at han har givet dig ringen? Og så skulle man da tro at det var fordi han selv gerne ville?

Mvh.

Brud 2004

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi gik heller aldrig og fortalte, at vi var forlovede, når vi præsenterede/talte om hinanden. Selvfølgelig viste en hel del det, og forældre og søskende fik straks besked. Det skal bemærkes, at vi blev forlovet 6 år før vi blev gift - og først året før, var det "vi er forlovet for at blive gift".

Men ellers var det mere, hvis vi blev spurgt om vi var gift, at vi sagde "at vi var forlovede". Så det har altid heddet "min kæreste" og ikke "min forlovede".

Nu er vi gift, og vi må begge tage os i jævnligt at sige kæreste om den anden - men det vænner vi os nok fra om nogle år. Postet billede

[Dette indlæg er redigeret af Ruthk (edited 30 August 2003).]

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer