Brud i knibe

Fremkaldelse af engangskameraer

15 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Du kan sagtens benytte Føtex. Du smider bare hele kameraet ned i fotoposen.(Forsøg ikke selv at få filmen ud) Det fungerer nøjagtig som en almindelig film. På laboratoriet piller de så filmen ud af kameraet og sender kameraet (såfremt det er af plastik) til genbrug hos producenten.

Dog ville jeg overveje om ikke det var værd at ofre pengene på en fotohandler. Men okay - fejl kan ske begge steder!

Jeanet

0

Del dette indlæg

Hvis det er bryllupsbilleder, vi snakker om, ville jeg vælge en fotohandler! Der er et eller andet kemikalie, som gør, at billederne ikke holder så længe... Og det kemikalie bruges de "billige" steder som fx. Føtex. Jeg har hørt det fra en, som er amatørfotograf, så den skulle være god nok... :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis det er bryllupsbilleder, vi snakker om, ville jeg vælge en fotohandler! Der er et eller andet kemikalie, som gør, at billederne ikke holder så længe... Og det kemikalie bruges de "billige" steder som fx. Føtex. Jeg har hørt det fra en, som er  amatørfotograf, så den skulle være god nok...  :bearhug:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har hørt det samme som A-M og derfor vælger vi at tage til en fotoforhandler med vores billeder fra vores bryllup ....

:denmarkflag: Marie

0

Del dette indlæg

Hi hi man skal altså høre meget før øerne falder af.

Det er bare et rygte - skulle jeg hilse og sige fra  vores proff. fotograf - de holder lige så længe som alle andre billeder.

Gå du roligt i føtex, netto eller andre steder.

<{POST_SNAPBACK}>

Er det rigtigt??? Ih altså, jeg tror jo fuldt og fast på sådan noget, når jeg hører det... :denmarkflag:

Altså, det er ikke fordi, at jeg har noget imod Føtex - jeg får tit fremkaldt film dernede. Men de har altså smidt vores feriebilleder væk hele 2 gange, så jeg vil ikke aflevere mine bryllupsbilleder dernede...

0

Del dette indlæg

Hi hi man skal altså høre meget før øerne falder af.

Det er bare et rygte - skulle jeg hilse og sige fra  vores proff. fotograf - de holder lige så længe som alle andre billeder.

Gå du roligt i føtex, netto eller andre steder.

Er det rigtigt??? Ih altså, jeg tror jo fuldt og fast på sådan noget, når jeg hører det... :denmarkflag:

Altså, det er ikke fordi, at jeg har noget imod Føtex - jeg får tit fremkaldt film dernede. Men de har altså smidt vores feriebilleder væk hele 2 gange, så jeg vil ikke aflevere mine bryllupsbilleder dernede...

Jamen det forstår jeg sørme godt.

Et af vores fremkaldelser af engangskameraerne var også blevet væk, men den blev da heldigvis fundet og vi fik den gratis fremkaldt som en undskyldning.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi valgte også den billige fremkaldelse i Brugsen - vi havde 14 engangskameraer der skulle fremkaldes, så det var rigelig dyrt med Brugsen. :lommeuld:

Husk også at der jo altid vil være lidt "spildfotos" dvs. fotos hvor blitzen er glemt eller kun benene er med o.s.v. :denmarkflag:

Vores engangskameraer var købt hos Mette - Something Blue og var udemærket. Det var ment som et ekstra pift til underholdningen.

Knus Nett.

0

Del dette indlæg

Hos vores photocare koster det kun ca. en 50'er af få fimen fremkaldt, hvis man er villig til at vente nogle dage.

Men jeg kender en del fotografer, og de siger også, at man sagtens kan få dem fremkaldt i føtex og lignende, da det er helt den samme måde de fremkalder på. De sender billederne ind på et film laboratorie, hvor de fremkalder dem...

:denmarkflag:

Sandie

0

Del dette indlæg

Jeg arbejder i en fotoforetning og der ér forskel på fremkaldelser. Hos os er det sådan, at vi har en billig og en god fremkaldelse. Den billige fremkaldelse bliver sendt ud, og bliver lavet på det absolut biligste papir og i den billigste fremkaldervæske. Det er heldigvis sjældent der bliver nogle film væk, men det kan ske.

Den gode fremkaldelse laver vi selv, og bliver lavet på det bedste papir i den bedste fremkaldelse. Den bliver ikke sendt nogle steder hen, og alle billederne bliver kigget enkeltvis og rettet til i farverne, hvis det er muligt.

Prisen for en 24 billeders film:

Den billige 49,-

Den gode: Ca. 87,75 (der betales pr. billede så hvis der ikke er så mange billeder på, koster det selvfølgelig lidt mindre).

Jeg har selv altid brugt den billige fremkaldelse, indtil jeg startede i en fotoforretning.

Prøv at spørge jeres fotohandler om de ikke har et billedeeksempel på den ene og den anden fremkaldelse, det kan godt være. Så er det lidt nemmere at se forskellen når man ser de to billider ved siden af hinanden.

Engangskameraer er en ganske god opfindelse og jeg regner da også med, at vi skal bruge dem til vores bryllup til at stille på bordene, så folk kan tage sjove billeder af hinanden.

MEN der er altså også forskel på kvaliteten af engangskameraer.

Husk at instruere jeres gæster i, hvordan de skal bruges og at de lige skal vente med at tage et billede til blitzknappen lyser, for tager de et billede indendørs uden blitz, bliver det altså ikke til noget.

:hjerte: :denmarkflag: :hjerte:

0

Del dette indlæg

hejsa :bearhug:

vil bare lige sige at vi fik vores 14 kameraer fremkaldt i føtex til 33 kr stk - og de er helt fine. Kvaliteten på engangskameraer er jo i forvejen ikke særlig god - så man kan vel lige så godt spare de penge -HAHA-

bare et lille tip :lol:

hilsen den lykkelige brud :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

...Husk at instruere jeres gæster i, hvordan de skal bruges og at de lige skal vente med at tage et billede til blitzknappen lyser, for tager de et billede indendørs uden blitz, bliver det altså ikke til noget.

Nu når du er der, kan jeg så ikke spørge dig om noget...?

På vores engangskameraer er der også blitz - med en sådan lille åbne/lukke-funktion for.

Af frygt for at gæsterne netop glemmer at åbne denne når de ta'r billeder, har jeg overvejet at fjerne dem/hive dem af - men vil det få konserkvenser for kameraet???

Altså, bruges der af batteriet, ødelægger det blitzen, osv...???

Håber du ved det... :bearhug:

:bearhug: Khio.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer