jannieogbrian

Hvor mange gæster og hvor stort et budget???

78 indlæg i dette emne

Vi har ikke rigtig noget budget. Men i starten regnede vi med ca. 50.000 kr, men den holder ikke, prøvede lige den anden dag at regne sammen og det bliver ca. 70.000 kr og det er så uden brudekjole og bryllupsrejse. Vi bliver ca. 50

Og det holder i hvert fald.

Pernille

Redigeret af pernille25
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

HM...... Vi bliver 55 og ALT I ALT bliver det ikke en dag over 50000! Jeg glæder mig rigtig meget til at skal giftes, men ikke så meget at jeg i min vildeste fantasi kunne drømme om og bruge mere på det!

Men men men, nu skal vi også lige bruge 350 tusind kroner tre uger efter brylluppet på at lave nyt tag og beboelse ovenpå!!!!!!!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi bliver omkring de 60 mennesker og uden at vide noget som helst, så håber vi at kunne holde det for omkring 30.000 kr.

Til jer som har budget på nogenlunde det samme, kunne jeg godt tænke mig at høre lidt mere om hvad I vælger mht. mad, sted at holde det osv for at holde budgettet nede.

Vi har selv planer om at holde det i et forsamlingshus hvor vi selv må medbringe maden, vi vil samtidig benytte os af venner-bekendte som kan bage bryllupskagen, hjælpe mig med sminke/hår, fotograf - musikken er vi lidt i vildrede med...

er det så urealistisk at kunne holde bryllup for 30.000 kr.???

0

Del dette indlæg

Vi har ikke lavet et decideret budget, men da dagen hastigt nærmer sig og alt er næsten ved at være på plads kan jeg regne mig frem til at det bliver et sted mellem 50.000 og 60.000 kr for 75 gæster. Dette er ekslusivt bryllupsrejsen, den får vi af mine forældre.Dejligt :bearhug:

Malaika

0

Del dette indlæg

:bearhug: Noget decideret budget har vi ikke lavet, men har sagt ca. 50.000,- og det kommer til at holde, da jeg har købt en brugt kjole og tøjet til vores drenge ville Bjarnes mor betale. Vi har så fravalgt fotograf, kransekage da vi har en veninde der vil fotografere som en del af gaven til os.

Vi bliver ca 88 pers.

Vores menupris ligger også på 375,- pr pers for 8 timer med alt incl. så det synes jeg ikke er for galt.

Knus Ingelise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa!

Jeg (vi) har lavet et budget - som passer, da alle priserne er nøje undersøgt. Vi har dog sat et loft på en afvigelse på ca.5000 kr.

Vi bliver 55 mennesker og har et budget på 45.000 - 50.000 kr.

Vi skal ikke lave noget som helst selv af mad eller drikke eller noget, det er sørget for os - det var det vigtigste for os!

Håber det hjalp! Send mig endelig en PM hvis du har flere spørgsmål.

KH M :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg er ikke helt nået så langt endnu. Men vi har budgeteret til ca. 100.000 excl. bryllupsrejse. Men det kan hvist ikke gøre det alligevel :bearhug: Vi bliver 50-60 personer

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores budget er på 90.000,- og det SKAL holde.!!!

Har bestilt bryllupsrejse til 25.000,- 14 dage med nybagt ægtemand og vores lille søn på 2 år til Koh Samui.!!

Så det løber op i 115.000,-

Reception for ca 130 personer og senere bryllup med 45 pers, men vi har også betalt høj pris for lejning af et helt gods, til overnatning af alle.

Smil fra Tanja

0

Del dette indlæg

nu siger mange nok: "budget holder da ikk´?" når jeg nu fortæller at vores budget er 25.000kr og at vi blir 30 til festen.

men faktisk holder budgettet fordi at vi dels har fået "venskabsrabat" i forsamlingshuset, dels har valgt buffet (som er meget billigere en suppe, steg og is da der ikke skal bruges serveringspersonale) og så fordi at vi har øjne for de gode tilbud og at vi er ikke er så ådan at vi bare vil have det største eventyr bryllup

0

Del dette indlæg

Vi har inviteret omkring 30 - småt men hyggeligt - og vores budget ligger lige omkring de 50.000. Vi ved godt at vi sagtens kunne bruge langt flere - havde drømme om at leje et slot - men vi blev enige om at spare hist og her og så finde vores drømmehus mens jeg stadig studerer...

Men så har vi så også udskudt bryllupsrejsen til en anden gang - satser lidt på at vi tager til New York eller London til næste jul... bare ham og mig...

Redigeret af Thessie
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi bliver omkring de 60 mennesker og uden at vide noget som helst, så håber vi at kunne holde det for omkring 30.000 kr.

Til jer som har budget på nogenlunde det samme, kunne jeg godt tænke mig at høre lidt mere om hvad I vælger mht. mad, sted at holde det osv for at holde budgettet nede.

Vi har selv planer om at holde det i et forsamlingshus hvor vi selv må medbringe maden, vi vil samtidig benytte os af venner-bekendte som kan bage bryllupskagen, hjælpe mig med sminke/hår, fotograf - musikken er vi lidt i vildrede med...

er det så urealistisk at kunne holde bryllup for 30.000 kr.???

<{POST_SNAPBACK}>

Hej.

Nej, jeg synes ikke, at det er urealistisk ! Vi bruger nemlig omkring samme beløb selv, og bliver 54 til middag + ialt ca 83 til vielse og reception.

Vi har gjort følgende for at gøre det billigere:

- lejet en spejderhytte lige ud til vandet i 3 døgn = ca. 4000 kr.

- bestilt buffet til 125 kr. pr. pres.

- syr selv brudekjole = ca. 1500 kr.

- laver selv diadem = 0 kr.

- gommens tøj er købt til 900 kr.

- laver selv blomsterpynt mm.

- binder selv brudebuketten = 100 kr.

- musikken bliver jukebox med kareoke = 2200 kr.

- laver delvis bryllupskage, dessert og natmad selv (nemme ting)

- køber øl, sodavand og vin + sprut i Tyskland (jo, det kan fint betale sig)

- fotografen bliver min søster, der har rigtig godt udstyr, og er på vej til at uddanne sig til fotograf (billeder af os og alle gæster) = 500 kr.

- holder øje med tilbud, når vi skal købe ting selv... fik derfor bl.a. luksus servietter (ca. 200 stk) til 70 kr.

Håber, at det kan give nogle ideer... vi trækker ihvertfald også på bekendte og venner... derfor skal jeg heller ikke give mere end 500 kr. for prøveopsætning, hår og makeup hos en uddannet frisør osv.

Kig evt. i vores planlægningstråd.

Knus Jane :hjerte:

0

Del dette indlæg

nu siger mange nok: "budget holder da ikk´?" når jeg nu fortæller at vores budget er 25.000kr og at vi blir 30 til festen.

men faktisk holder budgettet fordi at vi dels har fået "venskabsrabat" i forsamlingshuset, dels har valgt buffet (som er meget billigere en suppe, steg og is da der ikke skal bruges serveringspersonale) og så fordi at vi har øjne for de gode tilbud og at vi er ikke er så ådan at vi bare vil have det største eventyr bryllup

Hej Aliah,

Det må jeg sige...det er superflot. gid vi havde haft de chancer i har haft!! Jeg håber virkelig det holder som du siger.!!

Ja, jeg er glad for at vi holder reception, for jeg ville helst have et lille bryllup om aftenen, kan få følelsen af at det hurtigt kan blive upersonligt, hvis der var flere.

Derfor reception for mange mange mennesker og derefter intimt for vores famile og omgang....Vi har blevet nød til at leje noget,så folk kunne overnatte på da vi bor nordpå (kirken er også nordpå)og det skal holdes sydpå(derfor også bus som henter og bringer tilbage), samt der kommer gæster fra udlandet og vil ikke bare lige smide dem hvorsomhelst. Føj for pokker vi var i tvivl om hvad vi skulle gøre....men det blev resultatet. Og det blev dyrt.!!!

Har i slet ikke haft nogle problemer lignende???

Vores menu´kom forøvrigt op på 10.000 og det syntes jeg er flot til 40-45 pers 3 retter og med natmad og kokken kommer på stedet og laver vores mad!!!

Vi har måtte sande at vores prioriteter har kostet noget ekstra.

Så jeg tager hatten af for dig og flot med det budget!!!

Smil fra Tanja

0

Del dette indlæg

Vi bliver 45 personer. Vores budget er på 50.000 kroner. Vi har fået 2x 10.000 fra Rasmus' mor og far (endelig en fordel ved skilsmisser :bearhug: ) Min mor laver bryllupskagen, og derudover har mine forældre hjulpet med mange andre ting. Desuden giver mine forældre mit tilbehør - sko, bh, håropsætning.

Dertil kommer vores bryllupsrejse, men eftersom Rasmus er indenfor branchen, har han gode kontakter, så vi får en super lækker bryllupsrejse til næsten ingen penge. :hjerte:

0

Del dette indlæg

Hej Aliah,

Det må jeg sige...det er superflot. gid vi havde haft de chancer i har haft!! Jeg håber virkelig det holder som du siger.!!

Ja, jeg er glad for at vi holder reception, for jeg ville helst have et lille bryllup om aftenen, kan få følelsen af at det hurtigt kan blive upersonligt, hvis der var flere.

Derfor reception for mange mange mennesker og derefter intimt for vores famile og omgang....Vi har blevet nød til at leje noget,så folk kunne overnatte på da vi bor nordpå (kirken er også nordpå)og det skal holdes sydpå(derfor også bus som henter og bringer tilbage), samt der kommer gæster fra udlandet og vil ikke bare lige smide dem hvorsomhelst. Føj for pokker vi var i tvivl om hvad vi skulle gøre....men det blev resultatet. Og det blev dyrt.!!!

Har i slet ikke haft nogle problemer lignende???

Vores menu´kom forøvrigt op på 10.000 og det syntes jeg er flot til 40-45 pers 3 retter og med natmad og kokken kommer på stedet og laver vores mad!!!

Vi har måtte sande at vores prioriteter har kostet noget ekstra.

Så jeg tager hatten af for dig og flot med det budget!!!

Smil fra Tanja

tja nu har jeg jo lige brugt 2000kr ekstra på brudekjolen, men det holder vist alligevel. her er nogle af de ting vi har sparet ved:

forsamlingshuset blir 150 pr kuvert + drikkevarer og det er med venskabsrabat.

gommens klæder blir ca. 1000kr (endnui en venskabsrabat, ellers 1500- stadig billigt)

undertøjscorsage kostede 399kr og var fra triumph (meget bedre end de dyre)

jeg lægger selv makeuppen og min mor sætter håret

vi laver selv bordpynten (skåle med vand, flydelys og blomster hoveder)

ingen levende musik

min kjole kostede 6800kr (har set den til 10.000 andetsteds) inkl. skørt og tilretning.

ang. med om vi har haft lign. prolemer: nej. vi ønskede et stille og roligt bryllup, intet med slotte osv. vi har haft små krav og det er jo billigere. men jeg synes virkelig at jeres mad er billig!!! håber i får jeres ønskebryllup uanset prisen

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer