Guest Princess

Rygning til festen!!

19 indlæg i dette emne

Kan man tillade sig at sige til gæsterne at de skal gå uden for at ryge.

Vi er meget i tvivl, min kæreste ryger selv, men der er 2 med til brylluppet der ikke kan tåle røg, og så bliver der inviteret 12 børn.

Synes I så ikke man godt kan tillade sig det?

Hilsen Princess Postet billede

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Princess

Min kæreste og jeg er selv ikke-rygere, ligesom hele hans familie og vi har bestemt, at det til vores fest IKKE skal ryges under middagen!

Især skal I da sige nej til det, hvis der er nogen der ikke kan tåle røgen....skal de to ellers sidde ude på trappen?

Til Pernille: Hvorfor tager dem der ryger skade af at gå udenfor imens? Hvis man ikke kan holde fest og more sig uden at skulle pulse på en hel pakke cigaretter eller drikke sig hønefuld, så burde man vist tage sine kriterier for en god fest op til grundig overvejelse....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I kan gøre lige som det passer jer, det er jeres fest og hvis der er rygeforbud, må gæsterne accepterer det. Dog har jeg før været til fester hvor der var rygeforbud og pludselig var 3/4 af festen flyttet ud. Det syntes jeg er synd. Men jeg kan godt se jeres dilemma mht. børnene og dem der ikke kan tåle røg.

Måske I bare kunne begrænse rygningen ved at dige, at der ikke må ryges inder middagen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har vi også snakket om, og det ender nok også med at det kun bliver under middagen, den varer jo alligevel til hen ved 22.00 - 23.00 tiden, og så er der jo ikke så mange timer tilbage. Men det var rart at høre at det ikke er mig der er forkert på den.

Tak for kommentarerne.

Hilsen Princess

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa!

Vi er begge ikke-rygere og har bestemt, at der slet ikke må ryges til vores fest. Jeg kan ikke så godt tåle tobaksrøg og ved, at der er et par andre, der har det ligesådan + en masse børn.

Jeg synes, som et par andre allerede hár nævnt, at det helt og holdent er brudeparrets beslutning.

Hvorfor skal nikotinafhængige bestemme over vores dag og vores ve og vel?

/Ida Maria

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg mener bestemt også godt i kan bede folk gå udenfor.

De der ikke kan tåle røg har ikke nogen mulighed for at undgå den, medmindre i skaber muligheden ved at bede rygerne gå udenfor.

På den måde mener jeg i bedst tilgodeser alle - rygere som ikkerygere.

Henriette

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eftersom det er jeres fest bestemmer I selvfølgelig! Til vores bryllup kan folk dog ryge som de vil, selvom både min kæreste og jeg er ikke-rygere.... Tænk hvis min bedste veninde, min mor eller mormor eller en af alle de andre gik glip af noget vigtigt for mig!

Kan en gylden mellemvej måske være at lave et rygerbord/ende og en ikke-ryger bord/ende???

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er blevet enige om at det bliver en ikke-ryger fest, da der er 2 der ikke kan tåle røg, og den ene er min farmor, og jeg ville blive meget ked af det hvis de var nødt til at forlade festen tidligt på grund af tobaksrøg.

Det kan da godt være at der bliver rygning senere på aftenen, men gæsterne vil i så fald blive bedt om at begrænse det meget.

Hilsen Princess Postet billede

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen Signe

Hvis de er bange for at gå glip af noget vigtigt, så må de da vente med at ryge til bagefter - desuden så kan du nok ikke komme udenom at de vil gå glip af noget, ligemeget hvordan du arrangerer det mht. rygningen. Folk skal jo også på toilettet og sidder og snakker med sidemanden ect.

Men hvis man vælger at holde middagen røgfri, så er det en af toastmasterens vigtigste opgaver ikke at introducere en taler eller sang, hvis en af den nære familie er fraværende og dermed skulle "risikoen" for at vigtige personer går glip af noget være reduceret..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der må ikke ryges i vores hjem. Men til vores bryllupsfest har vi besluttet at der må ryges - af to årsager. For det første for at undgå at festen flytter ud i indgangen (det ER der faktisk stor risiko for - rigtige rygere venter ikke med at ryge), for det andet fordi det er et meget stort lokale med højt til loftet, så det vil ikke blive meget tilrøget i selve lokalet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal selvfølgelig også overveje hvormage rygere kontra ikke-rygere der er med. Hvis deltagerne overvejende er rygere vil der selvfølgelig være en risiko for at festen rykker ud i gange, eller hvor der nu må ryges. Så er det jo nok mest hensigtsmæssigt at droppe alt hvad der hedder rygeforbud...

-Men hvis der kommer gæster, der ikke kan tåle røg, mener jeg det skal tages alvorligt.

Jeg er selv eksryger og ved godt hvordan man har det som ryger til en fest - cigaretterne hører simpelthen med.

Det modsatte problem har jeg også oplevet efter jeg fik barn. Hun kan nemlig IKKE tåle røg, og det ligegyldigt om der er højt til loftet eller ej.

Så det må nok blive en afvejning af hvilke gæster der kommer med - om det er rygerne der skal tage hensyn til ikkerygerne eller omvendt.

Henriette

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen Dinna..... Vi skal slet ikke have nogen toastmaster.... Og min personlige holdning er at man kan blive for meget ANTI ryger. Der er stor forskel fra Princess eksempel hvor nogen direkte ikke kan tåle røgen.... Så selvfølgelig skal der i det tilfælde tages hensyn. I min familie er det bare sådan, at der er mange rygere der er vigtige for mig.... faktisk har det slet ikke været til diskussion i vores planlægning...... :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen Signe - det er da heldigvis også noget man må bestemme indbyrdes.

Min holdning til det med rygning er bare (selvom mine forældre begge ryger) at min tilværelse ikke skal forpestes unødigt af andres laster - der tilmed kan have ubehagelige konsekvenser for mig :0)

Så når jeg den dag kan blive fri, jamen så vil jeg da ærlig talt helst det.....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har selv haft samme problem mht. rygning. Min kærestes mor kan ikke tåle røg, så derfor er vi nødt til at forbyde rygning i det lokale, hvor middagen holdes. Derimod vil vi tillade rygning i det lokale, hvor der bydes velkommen - så må gæsterne gå derhen og ryge. Jeg er selv lidt ærgerlig over det, men der er jo ikke noget at gøre ved det. Der er heldigvis ikke så mange gæster, der ryger, og vi er også selv ikke-rygere, så jeg synes selvfølgelig, at det er rart, at der ikke ryges, men jeg bryder mig ikke om at skulle bestemme over de andre gæster. Jeg tror nu ikke, at nogen vil blive sure over det - vi har tidligere prøvet det hjemme til vores housewarming, og da gik det fint.

Håber du finder ud af det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa.

Jeg satser på at det bliver godt vejr, da vi regner med at lokalet hvor vi byder velkommen skal bruges til legerum for vores søn og de andre børn der kommer med.

Så rygerne må desværre gå udenfor, men jeg tror ikke det bliver noget problem, for min tilkommende er selv ryger, så der vil ikke være nogen der går glip af taler og sange, bare de sørger for at gå ud og ryge samtidig med brudgommen Postet billede

Kærlig hilsen Princess Postet billede

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Jeg har engang været til en større fest, hvor der også var en gæst i selskabet, som ikke kunne tåle røg. Ved velkomsten, da alle blev sat til bords, blev følgende nævnt: At det ikke var forbudt at ryge, men at det dog ikke var vel set, da en enkelt gæst var syg og ikke kunne tåle røg.

Vi var ca. 60 til festen og der var ikke én der røg ved bordet - alle accepterede gæsten, der ikke kunne tåle røg.

Jeg synes det var en fed måde at bede gæsterne om at lade være med at ryge - ikke én gæst var sur over det der blev sagt.

Det tror jeg godt man kan risikere, hvis man bare uden grund har vedtaget rygeforbud.

Vi ryger ikke, men da alle vores gæster er raske må der selvfølgelig ryges. Det hører efter min mening ligesom til.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer