Guest stine2

Stine2's bryllup - 3 sep.

91 indlæg i dette emne

Nå tøser..... så er det vist tid til at komme på banen med en planlægningstråd.

Vi skal giftes lørdag d. 3. september i Ordrup Kirke lidt nord for København. Efterfølgende skal vi holde reception og fest på Havarthigaarden i Holte.

Vi har kendt hinanden i lidt over 8 år, så det er vist også på tide med et bryllup (er der ihvertfald flere der har sagt :kiss: )

En del ting er allerede på plads, men der er også en del der mangler.

Tidspunkt:

Vielse: kl. 13.00

(derefter bliver vi fotograferet - gæsterne kører til receptionen (ca. 15 min. transport)

Middag: ca. kl. 17.30

Kørsel:

Gommens opgave (ikke noget med heste og absolut ingen hvide limosiner - ellers er der frit spil - tror nu nok jeg ved hvad han vælger.... for vi kender nogen med en fin gammel bil der nok kan overtales for en go' flaske cognac)

Brudebuket:

Er under overvejelse (bliver nok noget med roser i forskellige farver - lidt havebuket-agtigt)

Præst:

Hans Raben (ham skal vi først snakke med i slutningen af august)

Vielsesringe:

Skal til guldsmeden i starten af juli så vi kan aftale nærmere og tage mål (vi har allerede valgt dem. Det bliver a' la Lynggaards Love rings i hvidguld med diamant-stjernedrys i min. Vi har fundet en guldsmed i city der laver dem på bestilling - uha jeg glæder mig til at se dem)

Salmer:

Jeg har tænkt at det bliver følgende (gommen var ikke vildt interesseret, så jeg har fået lov at vælge) men nu må vi se hvad præsten siger....

Op al den ting...

Den signede dag

Det er så yndigt...

(evt. Nu titte til hinanden)

Fotograf:

Thomas Trojel (kommer i kirken og tager hjem når middagen begynder) Har set andre billeder han har taget og de er vildt gode.

Vi ved endnu ikke helt hvor vi skal have taget billederne, så det er under overvejelse.

Bryllupskage:

Bestilt hos Markus Grigo. Det bliver en firkantet receptionskage af mandel bisquitbunde m. creme af hvid chokolade og hele hindbær, jordbær og blåbær samt hakket mørk chokolade (vedhæfter et billede senere).

Drikkevarer:

Asti Spumante til bryllupskagen og til desserten er købt (24 flasker - mon det er for meget? Nå men hvis det er, så drikker jeg det bare selv efter brylluppet :kiss: )

Borddækning:

Duge, servitter og sølvlysestager: håber at vi kan låne af én der kender nogen som....bliver afklaret snarest

Små vaser i fattigmandssølv: låner vi

Menukort og bordkort: laver vi selv

Blomster: har tænkt på at sætte en eller 2 georginer i hver vase, men det er under overvejelse.

Mad: er bestilt hos "The Kitchen". Vi fik en prøvemenu i går, og det var bare vildt lækkert.

Servering: vi har hyret en dame der styrer det hele lige fra receptionen og til natmaden. Hun sørger også for serveringshjælp.

Musik:

Middag og dans: Diskobil spiller (dem skal vi have snakket med igen, så vi kan aftale nærmere mht. vores ønsker)

Invitationer: lavede vi selv (billede kommer) er sendt for 14 dage siden.

Frisør/make up:

Lili M. Rasmussen er bestilt (fandt hende på en anbefaling fra én herinde). Har snakket med hende hun er rigtig sød. Hun kommer hjem til mig og fikser krøllerne :kiss:

Tøj (bruden):

Kjole: er købt (skal til 1. tilretning på tirsdag - forsøger at overtale dem til at vente med at tilrette da jeg mangler at tabe de sidste 3-4 kilo)

Slør: laver jeg selv m. hjælp fra svigermor.

Sko: er købt

Taske: mangler

Smykker: skal bare have et par øreringe (grålige perler på krog) jeg har set hos guldsmeden. Ingen halskæde.

Tøj (gommen):

Han vil gerne have sin smoking på (ved godt at det ikke er helt korrekt, men alle de andre i hans familie er gift i smoking... og så har han allerede en der er næsten helt ny). Har prøvet et kjole-sæt men det skulle være i ekstra længde for at sidde pænt og så blev det pludselig meget dyrere. Vi får at se, han bestemmer selv hvad han vil.

Bestman: er også toastmaster. Holder gommen med selskab i våbenhuset indtil jeg dukker op.

Brudebørn: ingen. Vi mødes i våbenhuset og går op sammen.

Gavekoordinatorer/ønskeseddel: min mor styrer det.

Bryllupsnatten: Vi tager hjem i vores egen seng!

Oprydning: Står vi desværre selv for. Nogle af gæsterne har lovet at komme og hjælpe om søndagen, så mødes vi og spiser lidt mad og får det overstået!

Det var vist det indtil videre ;)

Redigeret af stine2
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her er et billede af kirken, Ordrup Kirke. Den er ret speciel indeni, der er nemlig ingen bænke kun rækker af "løse" stole.

Dermed løste et af problemerne sig selv - for der er slet ikke mulighed for pynt på rækkerne. Tilgengæld har kordegnen lovet at der bliver masser af levende lys.

post-5446-1119714581.jpg

0

Del dette indlæg

Skulle vi også lige se et billede af mig i kjolen - ja det tror jeg.....

Håber at i kan lide den?

Jeg blev ihvertfald ret forelsket i den da jeg prøvede den. Det var den første jeg prøvede og selvom jeg prøvede ca. 15 andre samme dag var det altså denne jeg valgte.

Den er fra Pronovias og jeg har købt den i Nicolai i Kbh.

Her er et forfra:

post-5446-1119964595.jpg

Redigeret af stine2
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har efter lang tids søgen også købt et par sko. Synes godtnok at jeg har set mange der ikke var lige som de skulle (og som jeg kan se her på siden er jeg ikke den eneste der har haft samme problem - måske man skulle skifte branche og blive bruddesko-designer... :kiss: )

De er fra Billi Bi og har en passende højde så med Scholls party feet og lidt vabel-plaster går det nok.

post-5446-1119715255.jpg

0

Del dette indlæg

Her er et billede af vores invitationer (hoppede med på R. la Borde-vognen, så tak til et par stykker herinde for den gode ide....)

Vi købte et kort i Inspiration hvor der var flere motiver på og scannede det ind så vi har billeder til både bordkort, takkekort, menukort og drinkskort.

Selve kortet et købt hos Creative Company og der er lidt guldstøv i papiret, det ses bare ikke på billedet.

post-5446-1119778965.jpg

0

Del dette indlæg

Et stort velkommen fra mig skal lyde, :heppe:

jeg ved du Bryllupsklar vil nyde. :kiss: :drink2:

Afhængigheden skal du ikke bekymre dig om

Det ebber først når I blir' brud og gom!! :kiss:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Velkommen til, er sikker på du vil finde megen god inspirqtion herinde. Sikke en flot kirke og hvor er du smuk i din kjole det er et super valg. Skoene er bare fede, er selv storforbruger af Billi bi - elsker deres sko

Ser frem til at høre mere om planlægningen

:kiss: Rikke

0

Del dette indlæg

Her er kagen (2 stk.) vi har bestilt hos Markus Grigo. Vi var til prøvesmagning i foråret og de var simpelthen bare så flinke.

Kagen kommer til at bestå af mandelbund med en creme af hvid chokolade med appelsin og hakket mørk chokolade. Herudover hele jordbær, hindbær og blåbær.

Glæder mig til at smage :kiss:

post-5446-1119901836.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Diskobil spiller (dem skal vi have snakket med igen, så vi kan aftale nærmere mht. vores ønsker)

No problem Stine. Jeg sender dig lige en mail med kontaktoplysninger til René, så I kan tage fat i ham når I syntes det er tid. Den er sendt !

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Tak allesammen for jeres søde ord :blush:

I dag har jeg været på systuen for at få taget mål inden tilretnngen. Samtidig prøvede jeg mine sko til kjolen forførste gang - og de passede heldigvis perfekt i farven.

Prøvede lidt forskellige slør, og tror at jeg vælger et som på billedet her. Helt enkelt i ét lag tyl og lige så langt som kjolen.

Blev lidt nærig :lommeuld: da jeg opdagede at det koster 1200 kr., så jeg har bestemt mig for selv at lave det. Overvejer nu bare om jeg skal sy lidt bittesmå perler på....

post-5446-1119967253.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak Masol.

Hvorfor har jeg egentlig selv været ude og bruge tid på at finde alt det her.... kunne jo bare have overtaget "hele pakken" fra dig når vi nu alligevel vælger det samme, det havde været meget nemmere :blush:

Kjolen er SÅ rar at have på, glæder mig helt vildt.

/Stine

0

Del dette indlæg

Kære Stine,

Synes det her forrum blir lidt for skræmmende efterhånden :)

Jeg har valgt nøjagtig samme kjole som dig, min kæreste og jeg skal have "Love rings" fra Ole Lynggaard med stjernedrys på min, og for det så ikke skal være løgn så har jeg også valgt et par sko fra Billibi :super:

Jamen det er da for sjovt, tror den kjole har været et sandt hit! :)

Knus Mette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så fik vi bestilt vores ringe i dag. Uha det er bare rigtig svært at bestemme hvilken størrelse man skal vælge når man skal prøve ringe i den varme. Håber at de passer :denmarkflag:

Samtidig købte jeg øreringe, havde ledt flere steder, men faldt altså for disse. Dem kan jeg også bruge efter brylluppet, og jeg tror at de passer fint til kjolen.

post-5446-1120677550.jpg

0

Del dette indlæg

Så har vi fået afleveret ægteskabserklæringen og venter på prøvelsesattesten - den skulle være der i løbet af 10 dage sagde kommune-damen :loveboard:

Jeg tager min kærestes efternavn, det bliver bare vildt underligt at hedde noget andet.... må hellere øve mig på min nye underskrift så mit fornavn ikke er sjusket som det plejer og efternavnet er med blokbogstaver :bearhug:

/Stine

0

Del dette indlæg

Vores ønskeliste er færdig, da først vi kom i gang var der faktisk en hel masse vi kunne ønske os :boohoo: :

Ønskeliste:

Mega mussel:

-højhankskop

-frokosttallerkner (22 cm.)

-små skåle

-middagstallerken (27 cm.)

-serveringsfad (oval)

Olox maleri (ikke for stort)

Mulberry sofapuder i tern

Plaid i naturfarvet der ikke fnugger

Ursula kande (Royal Copenhagen) – mørkeblå lille (31 cl.) og mellem (51 cl.)

Ursula skål oval (Royal Copenhagen) – mørkeblå (lille, mellem eller stor)

Trip Trap Fionia bakke i teak (mål: 32 x 48 cm.)

Lin Utzon vase (18 cm – grå)

Penge til bryllupsrejse

Global jubilæumskniv

Dampstrygejern

Iittala Origo krus u/ hank (fv. natur)

Iittala små skåle (fv. natur)

Odgård mat bestik

-knive

-gafler

-skeer

-kagegafler

-dessertskeer

-teskeer

Salt & peber i mørkt træ (Bodum: “Nissen” mellem str.)

Global knivsliber (Shinkansen - ikke slibesten)

Trip Trap bordskånere (foldbar - teak)

Oplevelser (teater, restaurant, weekendophold el. lign)

Stavblender (skal kunne knuse is)

Elektrisk kaffemølle

Roomba (ell. lign.) selvkørende støvsuger

Kagekniv (sølv)

Eva Trio dura-line pande (induktion)

Skærebrædt med saftrende

Badekåber i frotté (hvide)

0

Del dette indlæg

Jeg er ved at overveje hvordan mit hår skal være. Ikke verdens letteste ting når man har lyse afrokrøller der lever deres eget liv ()()

Håber ihvertfald at det er helt tørt i vejret for så er de lettere at styre. Har heldigvis booket en stylist som jeg skal mødes med om en måneds tid.

Her er et par billeder af opsætninger der ville kunne bruges i mit hår, tror godt at jeg kunne tænke mig lidt perler eller blomster når nu min kjole er så enkel.

post-5446-1121800692.jpg

post-5446-1121800859.jpg

post-5446-1121800870.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer