270805

Toastmaster-manual

7 indlæg i dette emne

Sidder og arbejder på en slags "toast-master-manual" :loveboard: - altså en liste med tanker, gode råd og forslag til toastmasteren, og ikke mindst vores forventninger til ham - så han ved præcis, hvad han "forventes" at levere. Lyder meget bestillingsagtigt, når jeg sådan skriver det her, men jeg ved, at der er stor forskel på, hvad brudeparrene forventer af deres toastmaster og det samme resultat opnås, hvis man søger på toastmasterens rolle på diverse hjemmesider om emnet. :tosset: Vil jo bare gerne, at han skal have noget at forholde sig til, så han ikke tror, der forventes det vilde af ham. Desuden skal han jo også have mulighed for at forberede sig, hvis det er det, han ønsker.

Vores toastmaster bliver ikke udstyret med en klokke el.lign og vi forventer ikke, at han skal rejse sig og præsentere hvert indslag, derimod vil vi gerne, om han diskret gør folk opmærksom¨på, at det er deres tur. :) Derfor udstyres han også med en liste over talerækkefølgen med de relevante navne på. :hjerte:

Sikke en lang smøre, jeg fik skrevet. Håber I forstår bare lidt af det. Hvad siger I til ideen?? Er den helt latterlig og håbløs eller??? Er der noget vi har glemt, vi kunne skrive i?? Forslag? Ideer?? :loveboard:

:blush: Mette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa Mette

Synes det lyder meget fornuftigt. Måske det ville være en ide at give toastmastere en oversigt over, hvem de forskellige gæster er? Det er der mange der bruger, vores toastmaster har også bedt om en. Det behøver jo ikke være en roman, bare en kort præsentation af gæsterne. Selvom han ikke skal præsentere indslagene er det nok meget rart at kunne danne sig et billede over, hvem de forskellige gæster er

:blush: Rikke

0

Del dette indlæg

Mette, jeg må vist også melde mig ind i kontrol-freak klubben... Jeg har også tænkt mig at lave en lille manual til toastmasteren - vores skal forresten heller ikke ha' klokke, præsentere indslagene osv.

....men jeg kan ikke komme på andre ting til manualen! Skal nok lige vende tilbage, hvis jeg kommer i tanke om noget. :blush:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ideen med gæsterne er god nok men ellers er det måske bedre at tale med pågældende. Man kan læse alverdens manualer og artikler på internettet om det at være toastmaster men i bund og grund handler det om at pågældende skal være sig selv. Toastmasteren finder hurtigt ud af hvem han skal tale med i hhv. køkkenet musikken osv.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer