MarikaT

Ny vs. brugt kjole

16 indlæg i dette emne

Efter at have set hvor mange brudekjoler der bliver sat til salg herinde og set hvor mange sælgere der gang på gang sender deres indlæg "op" på listen med det spinkle håb om at flere ser det og der endelig er nogen der reagere........

Hvor mange er egentligt opsat på at købe en brugt brudekjole....??

Jer der har valgt at købe en brugt kjole må endelig ikke tage dette som kritik .... kan godt sels høre det lyder lidt som om jeg nedgør brugte kjoler og det er bestemt ikke min mening da de jo ikke fejler noget....

Mit eget synspunkt...

Brugte brudekjoler er som regel pæne og i flot stand, fejler intet og har som oftest kun været brugt en gang og så kan man ofte spare MANGE penge på en brugt kjole....... men jeg ville alligevel ikke købe en..... Nu får jeg jo så min kjole designet specielt til mig efter min smag og hvilke snit der passer perfekt til mig.... men havde det ikke været tilfældet så ville jeg stadig ikke ha valgt en brugt kjole.... jeg vil have HELE suset med, lige fra kjoleprøvningerne i forretningerne (det kan man sagtens selvom man ikke køber - det ved jeg godt) til at skulle derhen igen for at hente den osv osv....

:bearhug:

Marika

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er en af dem som sælger en ubrugt kjole herinde, som ikke har fået noget respons overhovedet, og jeg tror bestemt ikke det er fordi den er grim.

Jeg, personligt kunne godt købe en kjole privat, men ville gå ud og prøve kjoler i brudeforretninger, og finde den model jeg nu har forelsket mig i, og så søge efter samme kjole på nettet.

eller hvis man finder en kjole hos en privat, men ikke helt ved om den er perfekt, og hvis det så er i nærheden så ville jeg da tage ud og prøve den, men ville da også frygte om sælgeren er ærlig, eller om vedkommende bare vil af med kjolen

Så det er svært..

Knus Heidi

:bearhug:

0

Del dette indlæg

jamen, jeg er en af dem der har købt en brugt kjole, og som har kommeteret en del tråde omkring ny vs. brugt - men vil da gerne komme med en kommentar igen :bearhug: jeg ved jeg ikke vil gemme min kjole, så fandt 3 forskellige kjoler der var til salg her i Århus, prøvede dem og fik taget billeder, og i samråd med en veninde (en af Klaus' der er proff. model) valgte jeg en - var nu helt sikker da jeg fik den på - jeg ville have en gudnitz kjole men havde ikke de 15.000-18.000 kr. min drøm kostede, og denne passer mig på mål .. men det er en god ide at tage i en forretning og prøve hvis man er usikker på hvad der klæder en - jeg har flere gallakjoler og er ret bevist om hvad der klæder mig, så er sikker på at jeg har fået drømmekjolen - uden tvivl, og hele 'købe rusen' savner jeg ikke .. men der er mange argumenter for og imod og det er svært at sælge en brugt kjole - men jeg er glad for mit køb :jupi:

:bearhug: Stine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes bestemt ikke "suset" går af ved at købe en brugt kjole. Min er også købt ny, men jeg ledte først efter en brugt men fandt bare ikke lige drømmekjolen, derfor valgte jeg at købe en. Var den helt rette dukket op brugt havde jeg med det samme købt den, og det havde bestemt ikke taget noget fra mig eller gjort glæden mindre

:bearhug: Rikke

0

Del dette indlæg

jeg ledte efter en brugt til at begynde med og skulle da også ud og kigge på et par stykker. men med kun 2mdr. til at finde en kjole, og desuden var det jo ikke sikkert jeg kunne passe dem jeg skulle prøve, så jeg gik ned i den lokale brudekjolebutik. fandt kjoLEN og mærkede suget i maven. så det blev en ny, selvom planen var en brugt

0

Del dette indlæg

Jeg har købt en ny kjole, og ville heller ikke undvære alle kjoleprøvningerne. :super:

MEN: Jeg har kigget meget efter brugte kjoler, og havde regnet 100% med, at jeg ville købe en brugt pga de mange penge man sparer. Jeg har INTET problem med brugte kjoler, og jeg elsker at spare penge :)

Jeg har haft store kvaler med at bruge over 6000 kr på en kjole, som kun skal bruges én dag!!

Jeg synes det er fuldstændigt vildt, for at sige det ligeud. :fight:

Når jeg så alligevel ikke fik en brugt, skyldes det udelukkende, at jeg ikke har kunnet finde en der passede mig i str. Ikke fandt en der var dét jeg ledte efter, ikke fandt en der var i nærheden af mig (landsdelsmæssigt).

Pludselig fik jeg stress over, at jeg ikke havde fundet en brugt kjole endnu. Derfor valgte jeg at købe en ny. :guitar:

Men som sagt: Jeg ville have været ligeså glad for en brugt kjole, som måske kun havde kostet halvdelen af nyprisen. Når den er renset, er den jo som ny igen. man kan sagtens prøve alle de kjoler man vil i butikkerne, uden at købe noget der jo.... :bearhug:

:bearhug: Smukbrud

Men enhver skal jo gøre, hvad de føler er rigtigt for dem!

0

Del dette indlæg

Hmmm.... Jeg så faktisk min drømmekjole i en af de utallige tråde, hvor de kommende brude viser deres kjoler frem. Spurgte om hun var interesseret i at sælge den efter brylluppet - og det var hun, men desværre var den i en forkert størrelse...

Jeg var faktisk lidt ked af det, da jeg nu var forelsket i en kjole, jeg vidste, jeg ikke havde råd til :tosset: Det var lige det, der IKKE måtte ske - for jeg ville under ingen omstændigheder gå på kompromis med drømme-kjolen.

Ind i mellem skal heldet jo tilsmile mig - for da jeg kiggede på kjoler hang DRØMMEN der på tilbud (sat ned fra 10.000 til 1.000 :bearhug: God bryllupsgave); det var nemlig slagtilbudet på et udsalg; og kjolen var nu blevet sidste års model :bearhug:

Jeg endte altså med en ny kjole, men ville have købt en brugt uden at tøve, da det var kærlighed ved første blik :hearts:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg ville nu ikke være bleg for at ha købt en brudekjole der er brugt ..for jeg har kigget på mange smukke brudekjoler som har været brugt...og for mig er der ikke nogen forskel og er ret sikker på at suset ikke ville forsvinde bare fordi det er en brugt kjole.....

Min kjole er en ny kjole og den eneste herhjemme i Danmark ....og det har jeg det bare fedt med...... :hearts: :hearts: :hearts:

Men hvis jeg ikke ALLEREDE havde fundet min drømmekjole...... så havde jeg med garenti købt en herinde .....uden tvivl .....

0

Del dette indlæg

Min plan er, at jeg vil ud ogg mærke suset og prøve kjoler i butikkerne, så jeg ved, hvad der lige er mig, og så vil jeg søge på nettet for at se om jeg kan finde den brugt! Jeg har intet imod at købe brugt, hvis bare det lige er kjolen, og det kan man jo kun finde ud af ved at tage afsted og prøve kjoler!!

Svale

0

Del dette indlæg

Jeg har fået en til at lave kjolen til mig billigt derfor har jeg valgt en ny.. ellers har det hele tiden været meningen at jeg skulle have en brugt kjole :bearhug:

Jeg skal alligevel ud og prøve kjoler í butikkerne da jeg skal have en ide om hvad der er lige mig før jeg kan designe sammen med hende der skal sy :bearhug: Og så kan hun også bruge billederne som hjælp :super:

Det koster det samme for mig at få hende her til at lave den som det ville gøre at købe en brugt :) Men jeg har bare været heldig :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror jeg ville have kigget lidt mere på de brugte kjoler, inden jeg købte en ny kjole, hvis jeg skulle gøre noget om.

For der er MASSEr af penge at spare og de brugte kjoler er lige så flotte som de nye.

Nu fik jeg min kjole til halv pris, så jeg sparede da en del

0

Del dette indlæg

:bearhug: Jeg har købt en brugt kjole, faktisk før jeg egentlig havde en dato for brylluppet. Men KJOLEN hang der i vinduet, og jeg var ikke i tvivl om at det var sådan en kjole jeg ville have. Og så prøvede jeg den og købte den. Har så fået en syerske til at rette den til, da jeg var to nr. mindre end vedkommende før mig.

Jeg har så prøvet to andre kjoler også, men det var alligevel ikke det samme.

Det jeg ville sige var, at det godt kan lade sig gøre, at føle suset alligevel selvom man køber en brugt.

Knus Ingelise

0

Del dette indlæg

hej - jeg så en brugt kjole her på bk - måtte prøve den og gjorde det også.

Var så efterfølgende i to butikker - hvor jeg prøvede mange forskellige stilarter - men synes egentlig at den første - den brugte - var mere mig. Har samtidig sparet mange penge, da kjolerne i butikkerne alle skulle tilpasses en hel del for at leve op til mine krav og ønsker.

Har efterfølgende købt den brugte kjole og glæææææææææder mig til at have den på. Den er 100% mig!

haudi!!

knirke

Redigeret af knirke133
0

Del dette indlæg

Jeg har også købt min kjole brugt.

Synes simpelthen det er spild af penge og bruge 10-15.000 på en kjole til at have på 1 dag, der kan jeg finde mange andre/bedre ting og bruge mine penge på. Derudover hader jeg, at gå i butikker og prøve tøj, jeg gider det simpelthen ikke. Derfor var det, at købe kjolen brugt/privat, simpelthen den mest fornuftige løsning i mit hoved.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer