Guest mariadenmark

MariaDenmarks panik/opsamlings-tråd

152 indlæg i dette emne

:bearhug: Til jer alle

Lige siden jeg begyndte at kigge her for omkring et år siden har jeg tænkt at jeg også skulle have en planlægningstråd til ligesom at opsamle alle mine idéer og inspirationer i.... Men jeg havde jo maaaaaassserrrrr af tid :bearhug: og man vil jo heller ikke virke alt for ivrig, vel?

Nå, tiden er edderbukkemig gået hurtigt! Og nu er der kun knap 5 uger tilbage..

Men JEG VIL HA MIN PLANLÆGNINGSTRÅD :super:

Så her kommer den...

Først de kolde facts:

Hovedpersonerne er Maria, 29 år (bliver 30 den 31. august) og Dennis, 33 år. Vi har kendt hinanden i 3½ år. Vi har ingen fællesbørn, men min søn Rasmus på 7½ bor hos os, og Dennis's datter (lille)Maria, 9½, er her i week-ender. Vi bor også sammen med 3 søde somalikatte: Iantha, Knirke og Koda. Dennis har været gift før, men jeg har ikke..

Første møde historie osv kommer senere...

Den store dag :hjerte: er lørdag den 6. august 2005 - altså lige om lidt!

Vielsen foregår kl. 15 i Ugerløse kirke. Præsten bliver Lisbeth Bakke (fra Tølløse kirke).

Festen bliver i Søndersted forsamlingshus (som jeg ikke har billede af). Der er store lokaler, scene, stort køkken og det er billigt!

Vi har inviteret 82 mennesker, SU er på onsdag den 6. juli og 56 har sagt ja tak (den ene med forbehold for fødsel), 6 har meldt afbud, så vi mangler svar fra 20...

Maden laves af en kogekone der før har været en stor succes i min familie - hun tager kun 125 kr pr person!!! Det er for at arrangere velkomstdrinken + lave frugt m chokolade + forret og hovedret (Jeg har sgi glemt menuen ;) Må lige hive papirerne frem). Desserten bliver hjemmelavet (af min pap-mor) is. Jeg bryder mig ikke specielt meget om kage (ved godt jeg er underlig), så vi får bryllups-is :-) Det er sådan nærmest en kugle af hjemmelavet flødeis, med blandet sorbet is i midten. Smager kanon-godt!

her kommer lige et billede af kirken:

post-7214-1120385708.jpg

Redigeret af mariadenmark
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå men... nu til det spændende:

kjolen

Jeg var meget i tvivl om hvilken slags kjole jeg skulle have på. Har egentlig aldrig forestillet mig selv som hvid brud (eller som brud i det hele taget), så var lidt på bar bund.

Oprindelig forestillede jeg mig en meget enkel sag, glat strop top, glat nederdel - og jeg forestillede mig egentlig at jeg ville sy den selv.

Men i marts var jeg i Kiel og besøge min tyske veninde og hun hev mig ind i en meget upscale brudeforretning og vi prøvede og prøvede. Og der var den! Havde jeg eget 10000 kr til kjolen havde jeg købt den på stedet! Jeg havde aldrig nogensinde forestillet mig at jeg ville synes om en stropløs corsage med et kæmpe skørt - men sådan var det.

Så søgte vi på Ebay.de! Hold da op hvor er der mange kjoler der- og man kan få dem til meget fornuftige priser!

Jeg endte med at byde på - og vinde denne her:

post-7214-1120386329.jpg

Her er et billede fra siden: post-7214-1120386378.jpg

Og lige to mere:

post-7214-1120386422.jpg

og post-7214-1120386455.jpg

Pris 1012 kr - inclusiv forsendelse - og så har jeg brugt 750 kr på tilretning!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ih, hvor har jeg pludselig meget at fortælle - alt det jeg glemmer må I lige huske mig på!

Der er garantrisset noget i gerne vil se+ høre om, som jeg glemmer at fortælle - så spørg løs!!!

Anyhooo

Vi besluttede at vi ville holde et gennemgående tema med blå hjerter/blå farver. Blå er min yndlingsfarve + det symboliserer troskab. Dennis og jeg har begge tidligere oplevet hvordan utroskab bare er altødelæggende og er helt enige om at det skal vi ikke have noget af (men det er vel alle?) og at vi hellere vil sige fra før.

Så sådan skal det bare være.

Så er vi så heldige at kirkens bænke er malet i en helt speciel blå nuance. Man kan ikke rigtig se den på billedet, men måske kan I få en idé om det..

Vi har brugt den samme nuance (gik simpelthen ned i kirken med sådan nogle papir-farveprøver fra en farvehandel og sammenlignede) til invitationer osv (selvom osv ikke er lavet endnu) - og har været enormt heldige at finde en rigtig lækker taft i den præcise nuance til at sy brudepige kjole af.

Her er billede af inen i kirken:

post-7214-1120387294.jpg

0

Del dette indlæg

Tusind Tak Heidi og Rikke

Ja, vi håber på et brag af en fest! Og det skal det nok også blive. Halvdelen af gæsterne er vores venner, og vores familier kan også godt finde ud af at feste, så det skal nok blive godt!

Invitationerne har vi - eller det vil sige Dennis - lavet på computeren. Jeg synes at alle de der meget kunstfærdige invitationer man ellers ser her er super flotte :bearhug: Men jeg ejer ikke rigtig de evner (eller tålmodighed) så vi "nøjedes" med denne løsning.

Her er forsiden: post-7214-1120388207.jpg

På midtersiderne har Dennis indsat vandmærke-billeder af os. Teksten lyder:

Kære

Siden vi for mere end 3 år siden mødtes første gang

er vores forhold vokset og blomstret

og vi er i dag lige så forelskede som dengang.

Det er derfor med hjerter fulde af lykke

at vi hermed gerne vil invitere dig

til at fejre vores kærlighed sammen med os

til vores bryllup lørdag d. 6. august 2005.

Vi glæder os meget til en dag i romantikkens navn

og håber meget, at du vil gøre os selskab.

Og det var Dennis der skrev det helt selv - jeg så det først til godkendelse.

Fik helt tårer i øjnene da han viste mig dem - han er bare så dejlig!

Hov er ved at løbe tør for billedplads... laver lige en ny post med midtersiderne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ih, I er alle sammen så søde herinde - tusind tak :bearhug:

Nå men lidt om os og vores "første" møde:

VI har egentlig kendt til hinandens eksistens i mange år (eller jeg kendte i hvert fald til Dennis'. Han siger at han vist nok godt kan huske at have hørt lidt om mig, men ikke rigtig hvad eller hvornår). Vi Har nemlig færdedes med den samme gruppe mennesker som teen-agere og senere.

Da jeg var 14-15 år (og det er faktisk (aaargh) 15 år siden!) begyndte jeg at hænge ud med 3 tøser hvor af de to gik i min paralelklasse på Brønshøj skole, nemlig: Karen, Lise og Stine. Min hjerteveninde siden børnehaveklassen havde nemlig droppet mig og de samlede mig op - so to speak = :drink2:

Karen og Stine har storebrødre der gik et par klasser eller tre over os. Dem var jeg ret bange for da jeg var lille :-) Nå men, dem mødte Dennis da han gik på gymnasiet og de dannede deres lille klike-ting og vi havde vores, og det skete da at vi festede sammen. Jeg husker fra dengang Dennis som en ret lækker trommeslager, men han kiggede jo aldrig i min retning - jeg var jo bare en lille pige...

Nogle år senere mødte Dennis sin eks-kone i et band, hun blev gravid, de blev gift (så vidt jeg kan regne ud, som 23 årig!) og Dennis forsvandt ud af gruppen et par år - uden at jeg egnelig lagde mærke til det. For jeg havde jo i mellemtiden mødt min søns far. Og det gik da heller ikke hverken værre eller bedre end at jeg også blev gravid, vi flyttede sammen, og da barnet kom, forsvandt jeg også ud af gruppen nogle år (sådan ca samtidig med at Dennis kom tilbage efter at være blevet skilt).

<Sidekommentar:> Det der med at vi forsvandt ud af gruppen når vi fik barn kan måske lyde mærkeligt.. men sådan var det i hvert fald. Jo, jeg er måske stadig lidt bitter, men forstår på et eller andet plan godt mine veninder. De var på feste - disko - score fyre planet og havde det rigtigt sjovt - jeg var på efterfødsels-depression/chok over virkeligheden/trætheds plaan og vi havde egentlig ikke så meget at sige til hinanden i den periode..... <slut på sidekommentar>

Efter at min søns far og jeg gik fra hinanden opdagede jeg endnu en skøn ting: Fri-week-ender - og pludselig havde jeg igen tid og overskud til at tage i byen og hænge ud med veninder.. Og det gjorde jeg så :bearhug:

Og så gik det jo hverken værre eller bedre end at min mor en fredag (ca ½ år efter "skilsmissen") - hvor det ellers var "min" week-end, ringede og spurgte om hun ikke måtte låne Rasmus. Det måtte hun jo gerne - men jeg havde jo ikke noget planlagt, så jeg ringede til Stine og spurgte om hun havde nogle planer. Det havde hun, men jeg kunne da bare komme med.. HUn skulle til en veninde og spise lidt mad, og hygge, og så kunne det måske være at hendes bror og en af hans venner ville komme senere (he he the plot thickens :violin: ).

Straks de kom ind ad døren lagde jeg mærke til Dennis. Hans band havde lige været til stylist (Dennis er trommeslager) så han havde det cooleste hår, med lyse striber og alting - jeg syntes han så ret lækker ud. Men jeg droppede tanken igen næsten lige så hurtigt. Kunne ikke lige holde tanken om en-gangs-ting-med-lækker-fyr-som-jeg-skulle-se-igen-hele-tiden ud. Men fanme om han så ikke senere på aftenen viste sig ud over at se godt ud også at være intelligent!

Jeg havde en diskussion med Stines veninde om så vidt jeg husker noget med økonomi og være enlig mor og ikke nødvendigvis være taber af den grund.. Og tænk Dennis blandede sig i diskussionen og viste sig at være enormt velformuleret og debatlysten - og så var det at jeg næsten var solgt (dog stadig med forbehold)..

NÅ men senere tog vi på Dakota og det endte som sådan noget jo gør - vi dansede og kyssede, og Stine sagde til mig: han er en sød fyr, det kan du godt - og vupti var vi hjemme hos mig... :) Og der blev vi de næste mange timer. :banned:

Næste dag snakkede vi og elskede og snakkede og elskede og havde det så godt sammen og kunne dårligt give slip på hinanden.

Om aftenen (efter at jeg havde hentet Rasmus og var hjemme igen) fik jeg en "føler-sms" og skyndte mig at svare at jeg meget gerne ville se ham igen.

Der røg alle mine principper om at Rasmus ikke skulle se nogle af mine dates, for næste formiddag da Dennis ringede og spurgte hvornår - svarede jeg Hvad med nu - og så mødte de hinanden .Jeg kunne simpelthen ikke holde ud at være væk fra Dennis.

På den anden side var det forholdsvis kort tid siden Rasmus far og jeg var gået fra hinanden og jeg var ikke interesseret i det store flytte-samme-købe-hus-blive-gift-ræs :super: Jeg blev klogere!

Så jeg lavede sjove regler med at Dennis ikke måtte sove hos mig undtagen vi havde tilbragt aftenen sammen (han skulle ikke komme rendende :-)) - og dem prøvede jeg at holde på, indtil han en aften havde et biluheld og ringede til mig og min umiddelbare respons var - kom her hjem!

To måneder efter (ca 6 måneder efter vi mødtes) flyttede han ind :-)

0

Del dette indlæg

Nå videre (jeg burde altså i virkeligheden skrive på min eksamensopgave lige nu, men har lige lyst til at fortælle lidt mere):

Frieriet:

Foregik for snart et år siden.

Jeg er meget aktiv på en side der hedderpatternreview.com som omhandler syning osv. Det er en amerikansk side, og de har de sidste par år haft sådan en PR week-end i New York hvor de mødtes i en week-end, snakkede syning, shoppede stof osv. Sidste år besluttede vi så at vi også ville holde en i Europa. Det blev i Amsterdam i starten af juli - faktisk samtidig med Roskilde festivallen sidste år. Det passede jo fint - Dennis tog på Roskilde, jeg tog til Amsterdam.. Jeg er ikke vandt til sådan at være udenlands :-) og havde frygtelig hjemve + savnede min søn og Dennis. Det skal ikke misforstås - jeg havde det sjovt, men nøj hvor var jeg glad da jeg skulle hjem.

Jeg spurgt Dennis om han ville komme og hente mig ved toget på Hovedbanen mandag aften, men han havde sagt at han nok stadig var på Roskilde + var træt, så jeg måtte hellere arrangere nogle andre til at komme og hente mig, så jeg aftalte at min pap-far og min søn ville komme.

Mandag eftermiddag sidder jeg så på stationen i Kiel (var lige et smut omkring min tyske venindes hus først) og venter på toget, da jeg får en masse sms'er fra Dennis der skriver at han meget gerne vil hente mig - og helst alene og kan jeg ikke lige få fat i min papfar så de ikke også kommer..

hmmmm - underligt, tænkte jeg, men aflyste papfar og aftalte at vi kom derhjem og spiste når Dennis havde hentet mig.

Efter 4 lange timer ankommer jeg til Kbh - ret spændt på hvad der foregår - og træder ned på perronen. Ingen Dennis i sigte. Jeg venter til folk og forsvundet - og der kommer han - min dejlige kæreste i nyvasket tilstand (hvilket var lidt overraskende, når han sådan kom lige fra Roskilde) pænt påklædt og med en kæmpe buket roser i armene. Nej hvor blev jeg glad! Og så tænkte jeg at nårrh det var derfor - han ville overraske mig med blomster fordi han havde savnet mig!

Der gik lidt kyssen og lidt tid - jeg begyndte at ville gå ned mod trapperne så vi kunne komme videre, men Dennis insisterede på at vi satte os på en bænk og snakkede og nød at være alene (bortset fra at vi var omgivet af en masse "mennesker" der var på vej hjem fra Roskilde og sad og stenede rundt omkring på perronen). Det gjorde vi så - og efter en del tid, hvor jeg flere gange spurgte om vi ikke skulle gå videre, komdet så:

Dennis: "jeg har også en anden ting til dig - men du må kun få den hvis du vil gifte dig med mig"

Mig:"Er det rigtigt ??? (næsten skrigende diskant stigende intonation :-)

Dennis: så vil du gifte dig med mig?

Mig: Ja, selvfølgelig - det ved du jeg vil!

og kys kys knus osv :hjerte: :hjerte:

Og så hev han nogle ringe han havde lånt af en guldsmed op af lommen (han ville nemlig have at jeg skulle være med til at bestemme ringene).

Og vi kørte hjem til min mor og bekendtgjorde nyheden og hentede Rasmus, og tog hjem (vi boede i Valby på det tidspunkt, men havde købt huset her i Ugerløse - vi flyttede ind i august).

På vej i bilen fortalte Dennis mig at han havde tænkt at brylluppet skulle være til august "næste år" - altså i år og at vi skulle giftes i Ugerløse kirke og at vi skulle have fadservering - så var det ligesom på plads :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå hvad mere.. hvad mangler jeg at fortælle om?? KOm endelig med stikord/spørgsmål..

Jeg må vist lige lure og se om jeg ikke i en eller anden super tjekket tråd kan finde en super tjekket tjekliste som jeg lige kan kopiere over....

Billeder af resten af brudeudstyret må komme når Dennis på et eller andet tidspunkt forlader huset så jeg kan tage billeder i fred :-)

Jeg har faktisk styr på alt udstyret til mig:

Brudekjole - købt på ebay.de

Brudesko - købt på strøget (I Bianco tror jeg nok - 300 kr)

Underskørt - Har jeg lånt af søde Nanna - føromtalte Dennis' ven/Stines storebrors kone.

Undertøjs corsage - købte jeg i Wunderwears outlet i lufthavnen før dette års PR week-end - 300 kr!

Strømpebånd - har jeg lånt af søde Tini, og det er også blåt, så er de to klaret..

Smykker - dengang da jeg var i brudeforretning i Kiel med Tini, prøvede jeg den sødeste halskæde - små cremefarvede roser, og matchende ørenringe. Jeg har så spurgt Tini om hun ikke ville tjekke prisen og evt købe dem for mig, men der så havde hun glemt det og så hørte jeg ikke mere om det. Og så da der var PR week-end for to uger siden, havde hun det med til mig som en gave - det er bare så sødt af hende :bearhug:

Hårpynt - Har jeg også lånt af Tini, cremefarvede roser og perler på hårnåle.

UPS jeg har faktisk ikke styr på alt <big surprise> trusserne! hmm. Har tænkt mig at hugge en ide herindefra og købe/evt sy (eftersom jeg har det perfekte trussemønster der lige er perfekt til mig) trusser og så brodere/trykke på (i den blå farve, selvfølgelig): Fru Moesby... Kunne det ikke være en sød idé? Har også tænkt på at lave et sjal i organza og brodere på...

Billeder følger af det hele meget snart (skal som sagt bare lige have ham ud af hytten)!

0

Del dette indlæg

Aiiij!!! Jeg har ledt og ledt - og det virker som om jeg simpelthen ikke har skrevet ned hvad jeg aftalte med kogekonen - hvilket vil sige, at jeg faktisk ikke ved hvad vores menu består af!!!!

Jeg vil håbe hun har mere styr på det end vi har!! (Måske har hun rent faktisk skrevet det ned :bearhug: ) Jeg må spørge hende når vi ringer til hende på torsdag..

Hvad jeg kan huske er:

Velkomstdrink: martini + hyldeblomst hertil diverse frugter dyppet i chokolade.

Forret:Så vidt jeg husker laksetimbale m rejer og dressing. Vi fik det til min farmors 80 års fødselsdag - og det var vildt lækkert!

Hovedret: Er ret sikker på at det er kalvefilet. Men kan simpelthen ikke huske tilbehøret... Jeg kan bare huske at det bliver lækkert mmmm.

Og at vi aftalte noget fisk til vegetarerne.

Til dessert skal vi som skrevet have hjemmelavet is, det kommer vi selv med, og serveringen skal så bare sørge for at tage ud af fryserne i god tid + pynte med lidt bær.

0

Del dette indlæg

Brudepiger, forlover, brudesvend mm.

eller hvem der ellers deltager i det her cirkus

Min far (hmmm har jeg virkelig ikke et billede liggende på denne her puter af ham? Det kan sgi da ikke være rigtigt....) skal følge mig op. Jeg har jo egentlig to fædre - min papfar har jeg boet sammen med siden jeg var 4 år - men valget var ikke så svært. For jeg vidste bare at det var vigtigt for min bio-far, mens min pap-far ville have gjort det for min skyld, men have følt sig utilpas. Med til historien om frieriet hører at Dennis faktisk havde spurgt min far om han måtte fri til mig - 2 måneder før frieriet - og altså faktisk før vi besluttede os for at købe hus! Umiddlebart syntes jeg det var lidt mærkeligt at Dennis spurgte (i det hele taget - jeg har sgi da været voksen og uafhængig i mange år) - især at han spurgte min bio-far som egentlig aldrig har haft den store bestemmelsesret over mit liv. Men min far blev så rørt da Dennis spurgte - og jeg har (næsten ;) ) ingen hard feelings over for hans tidligere manglende deltagelse - så det var egentlig meget sødt. Det føles rigtigt at han skal følge mig op!

Brudepiger bliver min søster på 15 - hun hedder Line. Og min veninde Karen er praktisk brudepige.. hun havde ikke lyst til sådan at gå bagefter, men vil meget gerne sørge for at hjælpe mig, berolige mig osv..

Desuden er der jo lille-Maria - Dennis' datter - som vi egentlig også havde aftalt skulle være brudepige, men nu har hun skiftet mening og vil heller være "gompige" (stå sammen med sin far + forlover og vente på mig) - og det skal hun da have lov til. HUn har endnu ikke besluttet sig for om hun vil have en kjole magen til Lines (som jeg har planlagt at sy af blå taft) - egentlig var det meningen, men så skiftede hun mening... Ser I et mønster?? :bearhug: Nå, jeg har givet hende til i dag til at finde ud af hvad hun vil mht kjole - ellers må hun selv (dvs hendes mor, er jeg bange for) finde ud af og sørge for hvad hun skal have på.... Er jeg for streng?

Forlover er Søren (Dennis' bedste ven). Dennis var forlover ved hans bryllup sidste år, så de har prøvet det før (nåår ja - det har Dennis jo sådan set gennemgående... men - det glemmer vi lige, ikk?). Jeg har billeder af Søren, men ved ikke lige om det er så smart at sætte på uden hans tilladelse...

Brudesvend er selvfølgelig Rasmus - min søn på 7½. Vi skal altså også snart have fundet noget kluns til ham! Det bliver nok lidt svært at finde noget magen til Dennis', og jeg synes nok ikke han skal gå i blå taft :bearhug:

Så, nogle idéer?????????

Anyway - her er et billede af min dejlige søn (taget i går til et fodboldstævne - de vandt ikke, men fik en medalje alligevel - han er meget stolt!):

post-7214-1120411586.jpg

Som toastmaster har vi Dennis far (den mand han føler er hans far) og gavekoordinator er min papfar.

Vidner er min mor og Dennis' mor.

Har jeg mon glemt nogen??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så nu kunne jeg alligevel ikke lade være - så jeg låste mig ind i soveværelset og tog nogle billeder af næsten det hele..

Her kommer først brudeskoene. Mønten er en penny jeg har fået af nogle amerikanske sy-venner (and a penny in your shoe). Ved ikke rigtig hvordan det skal lade sig gøre, da jeg jo har åbne sandaler... Nogle idéer??? Tape, måske??

post-7214-1120411975.jpg

post-7214-1120412001.jpg

post-7214-1120412016.jpg

0

Del dette indlæg

faktisk hedder det "and a sixpence in your shoe" :bearhug: ellers rigtigt smukke sko

<{POST_SNAPBACK}>

eiij altså... nå men det kan jo være amerikanerne har lavet det om:-) troede ellers lige det var rigtig tjekket

Ja, det er altså nogle rigtig lækre sko - lige min stil (og så har jeg planer om at have blå neglelak på tæerne!)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

videre..videre

Corsagen er ikke lige min drømmeversion - men den passer (hvilket er nærmest et mirakel i mit tilfælde, da jeg har bred ryg og små bryster) og var 1000 kr billigere end de andre jeg havde tænkt på. Så den købte jeg... Og så kan jeg på et eller andet plan faktisk godt li at den er så enkelt. Vil ret sikkert bruge den flere gange = hver gang jeg skal have festkjole på, hvilket ikke er sikkert ville være tilfældet med en mere avanceret model med blonder (da de kan ses igennem en del kjole-stoffer)...

Nå men her er den:

post-7214-1120413098.jpg

0

Del dette indlæg

Tak for velkomsten, Millepige - der skal nok være masser at læse på i denne her tråd den næste måneds tid :-)

Nu kommer det sidste indlæg med billeder for nu, lige inden vi skal spise...

Brudepigekjole®. Dem har jeg selv planlagt at sy. Har kigget efter stof i månedsvis, og ikke fundet noget, men for 14 dage siden fandt jeg denne her fantastiske taft - til 61 kr meteren (vi fik rabat fordi vi kom med Patternreview)..

Jeg var/er jo ikke sikker på hvor meget jeg skal bruge, og hellere for meget end for lidt så jeg købte hele rullen :jupi: 8,4 m - jeg elsker at købe stof! Det er også en rigtig god farve til mig, så det gør ikke noget hvis der er nok (og det er der!) til en nytårskjole til mig!

Her er det: post-7214-1120413781.jpg

Mønsteret (mønstrene) jeg har valgt, har jeg valgt ud frs den forudsætning at der var mønstre til almindelig størrelse børn (evt Line + LilleMarias nederdel) til plussize børn (Marias top) og til voksne (Line er vokset så meget så nu er det voksen størrelse til hende!). Så jeg fik tilsendt alle tre pakker fra USA..

Her er den kombination vi har valgt til Line:

post-7214-1120413917.jpg

Hvis Maria vil have det (hun har godt nok ikke meget frist at løbe på) skal hun have samme look top, men en ikke så lang nederdel...

Tror I det bliver flot?

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer