Gitte39

Hvad gør I med jeres børn?

23 indlæg i dette emne

Hej

Kunne egentlig godt tænke mig at vide hvad I gør med jeres børn på bryllupsdagen?

Vi har en søn på 3 år - bliver 3 den 23. september 05 - som selvfølgelig skal med til vielsen.

Vi skal giftes kl. 15.00 og derefter ud i naturen og fotograferes. Middagen skal serveres ca. 18.00.

Planene med Oliver - vores søn - er at han skal med i kirke og med i starten af middagen. Havde så tænkt mig at han skulle køres hjem ca. 20.00. Vi har hans barnepige med hele dagen, så hun tager hjem i vores hus og overnatter til vi kommer hjem søndag.

Jeg elsker min søn overalt på jorden men lige på min bryllupsdag vil jeg gerne slippe for at være "mor", og bare nyde vores gæster og festen.

Hvad gør I med jeres børn? :mar:

Knus fra Gitte :mar:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

nu har jeg ikke børn men vil da lige bidrage

da jeg var brudepige røvkedede jeg mig omkring kl 20:00. det var ikke sjovt at sidde og være artig uden at larme. og jeg var 9 år på det tidspunkt.

så planen du har med at få ham hentet kl 20:00 lyder rimeligt fornuftigt i mine ører

0

Del dette indlæg

Vi synes også at det er "vores fest" uden at det skal forstås negativt!

vores drenge er til den tid knap 4 og 8. vi vælger nok at de selvfølgelig skal med i kirken og fotografen. Men så skal den yngste hjem til barne pige og så kan den store måske være med til noget af festen. vi har valgt at holde bryllup uden børn så jeg tror vores vil komme til at kede sig bravt hvis de skulle være med til hele festen uden der var andre børn med

jeg snes ikke du skal have det skidt over at din lille fyr tager hjem til sin barnepige mens I har jeres livs oplevelse

hilsen pia :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg var med mine forældre i kirke da de blev gift,jeg lev hentet af min barnepige bagefter , mens mine forældre var til middag.

sådan var det også hos dennis , da hans forældre blev gift

vihar lige været til 2 bryllupper , hvor begge piger (altså børnene :) ) har været omkring 1 år , de har begge været med i kirken og er bagefter blevet hentet af deres barne pige.

ved det sidste bryllup vi var til havde vi sander med... og selvom min søn er det bedste der er hændt mig , så er jeg ikke bleg for at indrømme at jeg næsten ikke fik noget ud af den fest, jeg var sammen med ham hele tiden , hver gang der var tale , sang , eller mad så løb jeg frem og tilbage mellem barnevogn og bord :)

så aftalen er klar herhjemme , Sander kommer med i kirken , men ikke med til festen , synes også det er lidt synd for ham , for ved sidste bryllup kunne jeg se en del af de små børn blive meget bange hver gang der blev slået i bordet eller på tallerkner

så ingen børn ved vores bryllup

:bearhug:

Rikke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har valgt at vores søn skal være med hele dagen og aftenen. Der er masser til at tage sig af ham, og der er jo også andre børn at lege med. Han glæder sig sandelig også til den store dag hvor VI (som han stolt siger) skal giftes, og skal derfor også have en uforglemmelig dag. Dog tager mine forældre ham med hjem og kommer så med ham igen op af søndagen, men jeg ville virkelig være ked af ikke at skulle have ham med på selve dagen.

det skal dog siges at jeg syntes det er helt i orden at i får ham hentet, der er ikke noget der er rigtig eller forkert i det spørgsmål. det er helt op til de enkelte par.

Håber I får en dejlig dag :bearhug:

0

Del dette indlæg

hejsa

Vores søn på 9, skal med i kirke reception og noget af middagen men, vi har sørget for at få en barne pige til aftenen så hun kan styre børnene en på 5 og 8 år. Når de så bliver trætte tager hun dem med hjem til os. Så jeg syntes det er perfekt at du får ham hentet kl 8.

Det eneste barn der skal være med til hele festen er vores baby der ligger inde i min mavse.

0

Del dette indlæg

Vi skal have vores søn med på knap 7, hans kusine på 8, en på 11 og en fætter på 13.

Det er de eneste børn vi skal have med. De er nemlig brudebørn. Vi regner og håber at de kan lege godt sammen. Men vil da tage noget med til dem så de ikke keder sig.

Skulle de ikke være brudebørn, ville de også blive hentet.

Knus Pia

0

Del dette indlæg

Tak for jeres svar.

Igår aftes besluttede vi, at han skal hjem med barnepigen lige efter kirken.

Vi har en meget social søn, som elsker fest og farver men som også er startet på "generthedsperioden" og skrækscenariet er at han hopper rundt på os.

Hvis han først kommer med til festen, så vil han garanteret ikke hjem igen.

Vi vil gerne ha' ham med på de uofficielle bryllupsbilleder, og når de er taget kan Oliver og barnepigen køre lige så stille hjem og spise aftensmad..........

Uhhh, nu kommer hønemoren op i mig - jeg kommer til at savne af ham af helvede til :-(

Knus Gitte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har en søn på 1 år. Han bliver hentet om morgenen af hans barnepige som så kommer med ham i kirken og til reception bagefter. Han skal slet ikke være med til festen da vi holder uden børn. Desuden skal han i seng. Vi skal overnatte hvor vi holder festen så barnepigen kommer med ham i løbet af aftenen og overnatter med ham i et værelse. Så er han der om morgenen hvor vi skal spise morgenmad alle der har overnattet.

Jeg har det da underligt med at forsømme ham den dag men han får ikke noget ud af at være med.

0

Del dette indlæg

Var med til bryllup hvor børnene var med i kirken of reception og fotograf - men blev derefter hentet af barnepigen - i stedet for at han skulle køres af brudepar eller gæsterne. Her var pigen to år gammel

Og til en anden bryllup var deres søn også med i kirken og på billeder og til reception. Barnepigen som var med i kirken tog sig af ham allerede der og da festen var i zoologisk havn i KPH tog de med derud og nydede zoo - og sagde farvel da velkomsdrink blev serveret. Så de tog af sted før mad. Dreng var næsten tre år.

:bearhug: Sandra

0

Del dette indlæg

hejsa

Vores søn på 9, skal med i kirke reception og noget af middagen men, vi har sørget for at få en barne pige til aftenen så hun kan styre børnene en på 5 og 8 år. Når de så bliver trætte tager hun dem med hjem til os. Så jeg syntes det er perfekt at du får ham hentet kl 8.

Det eneste barn der skal være med til hele festen er vores baby der ligger inde i min mavse.

Hvor er den sød, den lille streng du har fundet med baby

0

Del dette indlæg

Vi har ikke selv børn, men jeg har til brylluppet en nevø på 6år og en niece på 2½år som jeg elsker over alt på jorden sådan nogle dejlige guldklumper, de er de eneste børn der bliver inviteret med den dag. Dog bliver de kun inviteret med i kirken og til receptionen. De bliver ikke inviteret med om aftenen til festen da min bror og svigerinde også skal have noget ud af festen, og jeg ved med mig selv,a t jeg ville rende rundt og være lege"onkel" hele aftenen. Det plejer jeg nemlig fordi jeg holder så meget af dem, men lige den dag er det ikke det jeg har lyst til. Kan lige se mig rode rundt nede på gulvet i min brudekjole og lege :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vores søn som er 8 måneder, når vi skal giftes er med hele dagen, men har en barnepige med til at passe ham. Sørge for at give ham mad, ligge ham til at sove når det er tid til det, lege med ham osv. Når vores søn skal i seng for natten, bliver han putet i sin barnevogn, og stillet ind i et lokale ed siden af hvor festen holdes. Barnepige kan så tage hjem, eller fortsætte med at feste, da hendes mor er med til brylluppet også. Vi er en masse der kan holde øje med vores søn, som normalt sover igennem. Når festen er slut tager min mor og far sig af ham, så min mand og jeg kan være alene. Hvilket bliver første gang siden han er kommet til verdenen..

0

Del dette indlæg

Min søn på 7½ og Dennis' datter på 9½ er de eneste børn under 15 der er med til festen. Vi indretter et legehjørne til dem i et tilstødende rum, og de har fået at vide at de skal være stille under taler og sange, og ikke skal løbe frem og tilbage. Da de begge er gode til at feste og kan li at danse, har vi tænkt at de skal være med det meste af aftenen. Vi har så aftalt med vores ekser (=børnenes andre forældre) at de kommer lidt før midnat. Ekserne tager nok deres nye halvdele med og deltager lidt i festen inden de tager af sted med ungerne og tager dem med hjem.

Da vi har et ret godt forhold til ekserne + deres nye partnere synes vi det er en fin måde også at se dem på dagen... Og så behøver vi ikke at bekymre os om vores unger...

:bearhug::)

0

Del dette indlæg

Vi skal holde barnedåb samtidig. Har en søn på 4 mdr. den dag. Vi har valgt at han skal passes og ikke med til festen.Han skal selvfølgelig med til fotograf, da der også bliver taget dåbsbilleder af ham.

Hvis han var med, ville vi kunne slappe af. Vi synes også det skal være vores fest og vi vil have :bearhug: for os selv.

Bimmerdal

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Begge vores piger ( 2½ og 1 år) skal være med hele dagen, det ville slet ikke være det samme uden dem. Min søster tager dem fra fredag og gør dem klar til dagen og tager dem med hjem efter festen igen. Alle vores gæsters børn er også inviteret med til hele dagen så vi har ladet det være op til forældrene selv om de ville ha barnepiger. Vi har så snakket om at tage tv, dvd og nogle film og tegneredskaber med så de ikke kommer til at kede sig. Der kommer ialt 9 børn under 15 år så de skal nok komme til at hygge sig :bearhug:

0

Del dette indlæg

Vi har en søn på ½ år som skal døbes samtidig, vi har dog endnu ikke besluttet om han skal med til festen om aftenen. Vi har dog aftalt en backup-barnepige. Det vil bare ikke være det samme med (uden) ham. Tror dog vi starter med at tage ham med, og så aftaler at vi kan ringe og få ham hentet hvis vi føler for det.

Vi har dog også inviteret vores gæsters børn med til festen, og så ladet det være op til forældrene selv om de ville have dem med.

For det første fordi jeg har to brødre på 7 og 15 år, og tænk hvor ville de :bearhug: kede sig hvis de var de eneste børn, og synes ikke de skal gå glip af deres søsters bryllup.

Derudover ser vi IKKE børn til et bryllup som et problem, de er ligeså meget med til at skabe stemning som alle andre gæster. Det vigtige er blot at forældrene kan styre dem sådan bare nogenlunde. Vi sætter også TV, DVD-afspiller, papir og tuscher op til dem, og resten må forældrene sørge for. Har dog snakket om at hyre en vi teenager vi kender til at holde lidt styr på tropperne, for de 10 børn der kommer.

Susanne

0

Del dette indlæg

Vi har en datter på, til den tid, tre år. Hun skal med i kirken, hvorefter hun får lov til at tage hjem og hygge med sin nuværende dagplejemor (går i børnehave til den tid). Her sover hun så og vi henter hende først om morgenen.

Vor datter har det bedst med at komme ordentlig tid i seng, og er IKKE til at sidde stille i timevis, så vi er ret sikre på, det ikke vil være noget for hende. Vi kunne have valgt at invitere hendes lille jævnaldrende veninde med (forældrene skal med), som vi gjorde nytårsaften, men selvom de dengang hyggede sig - og vi voksne også gjorde det, håber jeg på en mere (for mig) afsappet middag til mit bryllup... Vor datter er ret forældresyg, specielt når der er mange mennesker, så det ville ikke være en udelt fornøjelse for nogen, hvis hun var med: Omvendt får hun en DEJLIG aften med hendes dagplejemor...

Glemte lige at skrive, at vi synes, det giver den mest naturlige overgang for vor datter, at hun siger farvel sammen med receptionsgæsterne i stedet for at "blive taget fra" middagen, som er i fuld gang...

Redigeret af Dikus
0

Del dette indlæg

Hej

Kunne egentlig godt tænke mig at vide hvad I gør med jeres børn på bryllupsdagen?

Vi har en søn på 3 år - bliver 3 den 23. september 05 - som selvfølgelig skal med til vielsen.

Vi skal giftes kl. 15.00 og derefter ud i naturen og fotograferes. Middagen skal serveres ca. 18.00.

Planene med Oliver - vores søn - er at han skal med i kirke og med i starten af middagen. Havde så tænkt mig at han skulle køres hjem ca. 20.00. Vi har hans barnepige med hele dagen, så hun tager hjem i vores hus og overnatter til vi kommer hjem søndag.

Jeg elsker min søn overalt på jorden men lige på min bryllupsdag vil jeg gerne slippe for at være "mor", og bare nyde vores gæster og festen.

Hvad gør I med jeres børn?  :mar:

Knus fra Gitte :mar:

<{POST_SNAPBACK}>

hej har ikke selv børn men ved af erfaring som tjener at der er mange der bruger den "model" med at have barne pigen med og kører ved kl 20.. og det fungere rigtig godt..... du skal bare huske at aftale hvis børnene skal have dessert inden de kører...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min datter (4 3/4 år er med hele dagen og aftenen, indtil hun falder om. Der kommer ikke andre børn med, men vi tager hendes barnepige med, og de kan gå til og fra bordet, som det passer dem.

Derudover laver jeg en skattejagt for dem, hvor sidste præmie er en en film...så kan de altid se den, hvis de får tid og lyst.

Dagen ville aldrig blive den samme uden hende, og hun glæder sig!

:hug:

0

Del dette indlæg

Vi skal have vores egne og andres unger med til den bitre ende, der kommer i alt 11 imellem 3 og 16. Vi har lejet et sted hvor folk kan overnatte og på øverste etage er der en stor opholdsstue. Der vil vi sætte et tv op og vores dvd-afspiller samt vores gamecube og så kan ungerne holde deres egen fest deroppe. Da mine nevøer og niecer er i alderen 12-24 satser jeg på at de yngste af dem holder lidt øje med de helt små, hvoraf den mindste er 3 til den tid. Det plejer at være tradition i vores familie og når man 12-17 år gider man allligevel ikke de voksne så meget. Så er det federe at sidde sammen med de små og ignorere dem. :hug: Taler af erfaring, blev jo selv den evige sitter og moster da jeg var 4.

Regner med det kommer til at gå fint og de små kan jo gå i seng når de bliver for trætte eller sove på en af de mange sovesofaer der er i rummet.

Jeg kan dog sagtens forstå de som ikke har et ekstra rum og senge til rådighed at I får en til at hente børnene omkring kl.20.00. Jeg har heller ikke tænkt mig at være MOR den dag, men stoler på at de klarer sig selv. Har i erindring at det også er det der gør en fest sjov for et barn.

Redigeret af JannieE
0

Del dette indlæg

Jeg har en bonus søn på 4 år, vi har valgt at han skal med i kirken og til receptionen, og så derefter hentes af hans mor. Dog skal mine 2 niecer med på 4-6 år til festen (brudepiger), men min kæreste har selv fravalgt at have hans søn med. Da han ikke vil have ødelagt den bedste dag i hans liv, ved at rende frem og tilbage i hele tiden. Det ville også være synd for min kæreste at miste nogle af talerne. Så vi er så heldig at hans mor vil hente ham!

Knus Dorthe

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer