pernillek80

Polterabend

39 indlæg i dette emne

Nu har vi været på en - veloverstået - polterabend sidste weekend. I den forbindelse kom vi til at snakke om planlægningen, hvor jeg flippede ud, fordi mændene havde planer om at smide Tim ud med faldskærm (det skal lige siges, at han har højdeskræk og har sagt, at han er bange for det). Jeg kunne efterfølgende forstå på mændene, at de ikke mente, at jeg havde nogen indflydelse, men kan man slet ikke sige fra ift. sin mands polterabend (strippere, trækkes bag biler, bindes til en pæl i byen mv.)?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu har vi været på en - veloverstået - polterabend sidste weekend. I den forbindelse kom vi til at snakke om planlægningen, hvor jeg flippede ud, fordi mændene havde planer om at smide Tim ud med faldskærm (det skal lige siges, at han har højdeskræk og har sagt, at han er bange for det). Jeg kunne efterfølgende forstå på mændene, at de ikke mente, at jeg havde nogen indflydelse, men kan man slet ikke sige fra ift. sin mands polterabend (strippere, trækkes bag biler, bindes til en pæl i byen mv.)?

<{POST_SNAPBACK}>

Det syntes jeg da så absolut man kan!!... Men det kan måske nok være svært at overbevise mændene om det!! Er der ikke en af dem du ved der skal med, som du snakker godt med... Så ville jeg da prøve at snakke med ham om hvordan du ved din mand vil have det med det!!! At det virkeligt er noget han ikke har lyst til!!!... Så kan han måske præge resten af flokken eller nedlægge veto!

0

Del dette indlæg

Ja det skulle man mene - men jeg har en veninde som var meget imod at mænden skulle faldskærmspringe. Morgen da de hentede ham sagde hun igen at de skulle love at de ikke er faldskærmspring og hvis det var bliver bryllup aflyst. De lovede og forsvandt. Om aften da han kom hjem fandt hun så ud at det var faldskærmspring. Hun følte sig også dum - men var egentlig bare glad at det var overstået og at der ikke skete noget - så bryllup blev holdt.

Men jeg tror at det er svært når de først har planer. Men jeg er selv med i en planlægning til en polterabend på lørdag og der har vi hørt på ønskerne om at bruden ikke ville sælge kys. Så det koommer and på personerne.

:bearhug: Sandra

0

Del dette indlæg

Den er lidt svær - det bedste ville nok være, hvis din kommende mand selv udtrykte overfor planlæggerne af hans polterabend, hvor hans grænser går.

På den måde "blander" du dig ikke i deres aften, som for nogle virker forkert at gøre som komende brud.

Det er også lidt farligt at true med ikke at afholde et bryllup, fordi der bliver arrangeret et faldskærmsudspring for manden.

Jeg mener - det skulle vel ikke have indflydelse på beslutningen om, hvorfor man vælger at gifte sig med manden!

Men det er en svær en den der. (Jeg må hellere følge med i tråden...)

/W2B

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Er enig med W2B i, at det er din mand selv der skal sige fra. Jeg ville ihvertfald ikke have lyst til at være "konen" der stod og var utilfreds og forstå mig ret: det er IKKE en kritik af dig, men det kan ikke være dit ansvar. Han er jo et voksent menneske og selvfølgelig skal han have lov at sige nej, hvis det er noget, der er ham inderligt imod.

At binde folk til pæle, lad dem springe ud, hvor de ikke har lyst etc. er efter min mening ikke ens venner, der er decideret ondskabsfuldt og ligger så indelig langt væk fra hvad jeg forbinder med en polter: nemlig en hyggelig aften som brudeparret med glæde ser tilbage på

:bearhug: Rikke

0

Del dette indlæg

hvad jeg forbinder med en polter: nemlig en hyggelig aften som brudeparret med glæde ser tilbage på

<{POST_SNAPBACK}>

Så enig, så enig!!!

Jeg er med til at arrangere en polter pt. og nøgleordet er "hygge". Det håber jeg da også at det bliver hvis der bliver holdt en for mig til næste år.

Men det tror jeg, da de veninder der nok ville stå for det, kender mig godt, og ved at det er mit store ønske.

Redigeret af TinaJensen
0

Del dette indlæg

hvad jeg forbinder med en polter: nemlig en hyggelig aften som brudeparret med glæde ser tilbage på

<{POST_SNAPBACK}>

Så enig, så enig!!!

Jeg er med til at arrangere en polter pt. og nøgleordet er "hygge". Det håber jeg da også at det bliver hvis der bliver holdt en for mig til næste år.

Men det tror jeg, da de veninder der nok ville stå for det, kender mig godt, og ved at det er mit store ønske.

<{POST_SNAPBACK}>

100% enig !!! Det er IKKE venner, der driver polter"gommen" ud i noget, han IKKE har lyst til !! Jeg håber VIRKELIG, han siger NEJ, hvis han blive budt noget, han ikke har lyst til.

For et par år siden gik det galt et sted (vist nok på Sydasjælland et sted). "Vennerne" drev den kommende gom ud i noget, han ABSOLUT ikke havde lyst til, med den konsekvens, at det gik galt. Kan ikke huske om han brækkede benene eller det var noget med ryggen..... MEN jeg kan i hvert fald huske, at han lagde sag an mod vennerne !!! -- og VANDT. Hans uheld har givet ham varige mén, så der kom en erstatning ud af retssagen.

SÅ: sig endelig fra, hvis man bliver budt noget, man ikke vil . Det kan være svært -- men det er bedre, end at ende som handicappet. :)

0

Del dette indlæg

Så enig, så enig!!!

100% enig !!! Det er IKKE venner, der driver polter"gommen" ud i noget, han IKKE har lyst til !! Jeg håber VIRKELIG, han siger NEJ, hvis han blive budt noget, han ikke har lyst til.

For et par år siden gik det galt et sted (vist nok på Sydasjælland et sted). "Vennerne" drev den kommende gom ud i noget, han ABSOLUT ikke havde lyst til, med den konsekvens, at det gik galt. Kan ikke huske om han brækkede benene eller det var noget med ryggen..... MEN jeg kan i hvert fald huske, at han lagde sag an mod vennerne !!! -- og VANDT. Hans uheld har givet ham varige mén, så der kom en erstatning ud af retssagen.

SÅ: sig endelig fra, hvis man bliver budt noget, man ikke vil . Det kan være svært -- men det er bedre, end at ende som handicappet. :)

Det er sket mange gange- sidste år var der to gomme der døde, en i Vestjylland og en på sjælland
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Selvfølgelig skal ens grænser respekteres. Jeg vil give mange af de andre ret i at det bedste er vel når manden selv kan sige fra... det er i hvert fald min erfaring at det tit har en provokerende virkning når jeg blander mig i hvad søren bør/må foran hans venner.... det er heldigvis blevet bedre med årene (vi var også kun 18 og 20 da vi mødtes)

Jeg valgte at blande mig fuldstændig uden om planlægningen af hans polterabend, selvom jeg mange gange måtte bide mig selv i tungen.

:bearhug: Sødehelle

0

Del dette indlæg

Min kæreste har både lettere højdeskræk og vandskræk, så jeg ved han vil sige fra til både noget med faldskærm og vand.

Meeen jeg kunne så tilgengæld forestille mig at de hyrer en stripper, for de 2 som nok står i spidsen for hans polter er ungkarle, og den ene arrangerede en polter sidste år med en stripper....Så det skulle ikke undre mig.....

I forhold til min egen polter har jeg lavet en pagt med hende som er med til at arrangere min, at noget med at klædes ud og gøres til grin midt på gågaden, det vil vi ikke. Så hun sørger for at det ikke sker til min og jeg til hendes :)

Pernille :bearhug:

0

Del dette indlæg

:)

Min kæreste har både lettere højdeskræk og vandskræk, så jeg ved han vil sige fra til både noget med faldskærm og vand.

Meeen jeg kunne så tilgengæld forestille mig at de hyrer en stripper, for de 2 som nok står i spidsen for hans polter er ungkarle, og den ene arrangerede en polter sidste år med en stripper....Så det skulle ikke undre mig.....

I forhold til min egen polter har jeg lavet en pagt med hende som er med til at arrangere min, at noget med at klædes ud og gøres til grin midt på gågaden, det vil vi ikke. Så hun sørger for at det ikke sker til min og jeg til hendes  -HAHA-

Pernille  :bearhug:

<{POST_SNAPBACK}>

øj... og øh... er jeg den eneste, der synes, det er plat med en stripper ??? :)

0

Del dette indlæg

I forhold til min egen polter har jeg lavet en pagt med hende som er med til at arrangere min, at noget med at klædes ud og gøres til grin midt på gågaden, det vil vi ikke. Så hun sørger for at det ikke sker til min og jeg til hendes  -HAHA-

Pernille  :bearhug:

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

:) Nope, men jeg har i hvert fald ikke tænkt mig at lure med i planlægningen af hans polter.....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg syntes bestemt godt man kan sige fra..

En af mine veninde spurgte om der var noget jeg absolut ikke ville..

Jeg vil ikke ydmyges i grimt tøj og gå og sælge kys i gågaden og jeg skal ikke

op i højder...

Henrik vil slet ikke have det skal ske, men tror ikke vi undgår det..

Min bror og svigerinde blev gift sidste år, deres venner arrangerede deres polteraften, os, i min familie kunne ikke deltage i planlægningen, og overlod det til vennerne, de havde så arrangeret at de skulle spændes efter en speedbåd siddende i en badering... og de har vandskæk !! Min bror gjorde det, men det var også en kæmpe grænse der blev flyttet for ham... men det kunne man måske godt have undgået hvis jeg/familien havde nævnt det..

Knus Heidi

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Sidste år, da jeg blev poltet - sagde jeg til hovedarrangøren, at jeg ville smutte fra et polter af 2 grunde:

1. Udklædning og gåtur på strøget.

2. Højder.

Jeg mente det fuldt ud, og det blev respekteret.

Hvad jeg faktisk syntes var endnu mere rart var, at alle vores "mande"-venner spurgte mig, og det var i orden med en stripper til P.T. - de ville ikke gøre det, hvis jeg var imod :hug: At jeg så syntes, at det var helt OK, ja det er en anden sag. Min mand syntes dog, at det var spild af penge - han synes strippere er pinlige :)

Ville egentligt bare sige, at det er helt OK at sige fra, vi har jo alle forskellige grænser.

Min mor gav mig et regelsæt for nogle år siden, da jeg skulle være med til at arrangere et polter:

Lad være med at udsætte brudeparret for noget, som kan slå dem ihjel!!!

Den har jeg levet efter - ingen faldskærme, bungyjump, ingen flyveture osv. osv.

Mette

0

Del dette indlæg

:huh:

Pernille  :hug:

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Nej Polka det er du IKKE, jeg synes også det er ret plat

:) Rikkw

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:)

I forhold til min egen polter har jeg lavet en pagt med hende som er med til at arrangere min, at noget med at klædes ud og gøres til grin midt på gågaden, det vil vi ikke. Så hun sørger for at det ikke sker til min og jeg til hendes  :)

<{POST_SNAPBACK}>

øj... og øh... er jeg den eneste, der synes, det er plat med en stripper ??? :huh:

<{POST_SNAPBACK}>

griner nææ det er du ikke.. jeg kan i hver flad godt undvære en.. både for mig selv og min tilkommende!

0

Del dette indlæg

:huh:

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

griner nææ det er du ikke.. jeg kan i hver flad godt undvære en.. både for mig selv og min tilkommende!

<{POST_SNAPBACK}>

Vi synes også, at strippere er platte - og min tilkomne skal ikke udsættes for sådan én - han skal ikke tvinges til at sidde og glo på én eller anden dåse med silicone-patter og et klippekort til et solarie... og dér kom mine fordomme så lige frem :)

Han skal kun nyde synet af mig nøgen - og ingen andre - derfor heller ikke en stripper! :crocodile:

0

Del dette indlæg

Jesper ved også godt hvordan jeg har det mht til strippere.. for han ville have det lige så dårligt hvis det var mig der skulle se på en mand smide tøjet. Det er kun os der skal se hianden nøgne på den måde..

En af hans kammerater, som er single, vil meget gerne have at der skulle være strippere involveret i polter.. Jeg sagde til ham at hvis han arrangerede sådan noget, så kunne han godt glemme alt om at komme her mere.. Han ved hvordan vi har det med det, så jeg synes ikke det var for strengt!

Nu er vi også blevet enige om at vi ikke gider polter, og det har vi meldt ud, for vi har ærlig talt ikke tid til det inden brylluppet, og så er det jo lidt umuligt :hug:

Knuzz Vinni

0

Del dette indlæg

Hej Vinnus

Sådan har jeg det også... eller os begge 2

De som hyrer strippere har virkelig ingen fantasi og kan slet ikke se hvad en stripper har med det at gøre..

Vi har det sådan, hvis der blir hyret en stripper, så forlader vi festen, og vedkommede som har bestilt "dullen" kan se sig afskrevet fra brylluppet

Knus Heidi

:hug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu er vi også blevet enige om at vi ikke gider polter, og det har vi meldt ud, for vi har ærlig talt ikke tid til det inden brylluppet, og så er det jo lidt umuligt :hug:

Knuzz Vinni

<{POST_SNAPBACK}>

Det forhindre dem vel stadig ikke at holde noget for jer!!!...

Ikke at jeg ikke selv ville respektere hvis der blev sagt sådan, for det ville jeg helt sikkert!!!

Jeg mener bare du kan da ikke være sikker på om alle har det ligesådan.

0

Del dette indlæg

Vi har det sådan, hvis der blir hyret en stripper, så forlader vi festen, og vedkommede som har bestilt "dullen" kan se sig afskrevet fra brylluppet

Knus Heidi

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg vil starte med at sige at jeg helt klar også er imod en stripper!!!... Jeg ville være meget ked af hvis mine venner/familie "købte sådan en". Jeg ville slet ikke synes det det var sjovt, og helt spild af penge!

MEN...... Er det ikke lige lovligt drastisk at sige at du vil forlade festen og afskrive den der har bestilt til brylluppet!

Jeg tror ikke at den der har gjort det gør det for at genere dig(ikke mange ihvertfald) men for at gøre dagen sjov, og hvis du har sagt at det vil du ikke så respektere de det vel forhåbenligt!

Det er vel også en fælles planlægning i hele gruppen der arrangere, også bør du vel afskrive alle sammen der er med!!

Ikke for at være sur, det er bare min mening. Selvom jeg godt kan forstå hvis du bliver sur, det ville jeg også, men ikke så drastisk. :)

0

Del dette indlæg

Og så til den MEGET pinlige indrømmelse: Jeg er generelt stærk modstander af at støtte det kvindesyn (kropsyn, da det også gælder mænd...), som striptease understøtter, men lige præcis til min kommende mands polterarbend... Af en eller anden grund synes jeg det er en tradition???? Damn, hvor dobbeltmoralsk kan man blive??? (Jeg har så ingen problemer med, at han kigger på andres nøgne kroppe, det er ikke derfor, jeg normalt er på tværs...)

Nåh, nu hvor jeg har været på tværs her, tror jeg, jeg opretter min egen polterabend tråd - for min kæreste er endnu mere sær end mig :hug: måske I har nogle gode råd???

0

Del dette indlæg

Og så til den MEGET pinlige indrømmelse: Jeg er generelt stærk modstander af at støtte det kvindesyn (kropsyn, da det også gælder mænd...), som striptease understøtter, men lige præcis til min kommende mands polterarbend... Af en eller anden grund synes jeg det er en tradition????

<{POST_SNAPBACK}>

En tradition?!

Det er det da vist ikke helt mere vel?!. Jeg syntes da man hører om rigtigt mange der ikke har!

Hvis dem man holder det for syntes det kunne være sjovt, så er det da helt fint for mig!!...

Hvis min forlovede gerne ville have en så ville det da være ok med mig, sådan da, jeg ville ihvertfald ikke modsætte mig det! Men når jeg nu ved at det ville han overhovedet ikke have lyst til, så syntes jeg man skal respektere det, og det tror jeg da også hans venner gør.

0

Del dette indlæg

Knus Heidi

Jeg vil starte med at sige at jeg helt klar også er imod en stripper!!!... Jeg ville være meget ked af hvis mine venner/familie "købte sådan en". Jeg ville slet ikke synes det det var sjovt, og helt spild af penge!

MEN...... Er det ikke lige lovligt drastisk at sige at du vil forlade festen og afskrive den der har bestilt til brylluppet!

Jeg tror ikke at den der har gjort det gør det for at genere dig(ikke mange ihvertfald) men for at gøre dagen sjov, og hvis du har sagt at det vil du ikke så respektere de det vel forhåbenligt!

Det er vel også en fælles planlægning i hele gruppen der arrangere, også bør du vel afskrive alle sammen der er med!!

Ikke for at være sur, det er bare min mening. Selvom jeg godt kan forstå hvis du bliver sur, det ville jeg også, men ikke så drastisk. :)

Jeg synes det er helt i orden at gå fra festen, da de folk der arrangerer den burde kende en så godt at de ved at sådan en dut skal der ikke være med...

Jeg tror da at jesper ville respektere mit ønske, for han ved at jeg ville finde ud af det some way...

Der kan altid være nogen i kredsen som mener at det er dem der bestemmer den dag, og det kan der da være noget om. Men nu er jeg ikke typen der finder mig i noget, så folk der kender mig ville vide at hvis de gjorde noget jeg ikke brød mig om så ville de vække en vred løve i mig, og den lægger sig ikke nemt.

Min svigerinde kan ikke helt forstå vores ønsker, da hun synes jeg er temmelig kedelig..

Knuz Vinni

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer