Guest hellejimmi9

Gommens tale på bryllupsdagen

30 indlæg i dette emne

Hej alle

Jimmi, min kommende mand har spurgt efter taler skrevet af gommen til bruden - er der nogle som kan og/eller vil vise ham jeres tale...

Jeg kunne ikke lade være med at spørge "SKAL DU TIL AT SKRIVE TALE :band: som han svarede MAN KAN JO ALDRIG VIDE :)

Men han kan åbenbart ikke rigtig komme igang og mangler nogle eksempler, håber i kan hjælpe :bearhug:

Knus fra Helle :bearhug:

Redigeret af hellejimmi9
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Brudgommens tale for bruden

Det er vanskeligt at sige, hvilken dag der er den lykkeligste i en mands liv. Men jeg vil have lov til at fremhæve, at jeg ikke mindes nogensinde at have følt mig så glad som netop i dag, hvor jeg har giftet mig med verdens sødeste pige. Det er svært i en sådan situation at finde ud af, hvilket ben man skal stå på. Al tænkelig lykke synes at være betimet en, og ens hoved svirrer med tanker og planer om alle tænkelige fremtidsdrømme.

Jeg mindes tydeligt den første aften, hvor Jane og jeg traf hinanden. Det var ikke nogen videre festlig anledning. Vi havde begge indfundet os for at overvære et foredrag og en efterfølgende debat, som vi også begge tog aktiv del i, og hvor vi iøvrigt havde forskellige standpunkter. Dette tog vi igen som udgangspunkt for en fortsat diskussion, og så var kontakten ganske enkelt etableret.

I den følgende tid sås vi en del; men det var først hen ad vejen, at det egentlig gik op for os, at her var vi stødt på andet og mere end almindelig sympati.

Da det efterhånden var kommet dertil, at det ligefrem var påfaldende, så ofte vi så hinanden, forlangte Jane udtrykkeligt, at vi bare skulle være venner. Men da jeg søgte at respektere dette hendes ønske, var det helt tydeligt, at hun blev ret krænket!

Det efterfølgende er lutter lykke.

Forlovelsestiden har været meget kort. I en inflationstid har vi villet tage det hensyn til familierne at få den dyre bryllupsfest overstået, inden priserne steg yderligere! Men medvirkende årsag til den korte forlovelsesperiode har utvivlsomt også været, at ingen har villet forsøge at snakke os fra vore planer om at indtræde i den hellige ægtestand. Normalt er der jo folk, som presser på og andre, som fraråder. De sidstnævnte har imidlertid hverken Jane eller jeg selv mødt. Da vi heller ikke selv kunne finde på nogen fornuftig undskyldning til at trække sagen i langdrag, fastsatte vi en dato og inviterede vore afholdte familiemedlemmer til at være sammen med os netop i dag.

Må jeg have lov til at sige dig Jane, at du i hele den tid, vi har kendt hinanden, har været stærkt medvirkende til at ændre mig på adskillige punkter. Jeg har fået ligesom betydelig mere plan ind i hele min tilværelse, efter at jeg så et højere formål med den. Du har samtidig medvirket væsentligt til at give mig en selvtillid, som uden at være overdreven er en meget positiv ballast for mig. Jeg var jo, det skal ingen hemmelighed være, ikke den eneste mand, som var interesseret i at hjemføre dig som hustru. Dit valg af mig tyder både på kløgt og en forfinet smag! Ikke mindst det vil jeg gerne have lov til at sige dig tak for i dag.

Det er vist alminåeligt, at brudgommen i en lille tale som denne lover sin livsledsagerske en lang række ting, som skal fremstille han som noget nær den ideelle ægtemand. Ikke mindst hans svigerforældre plejer at sætte pris på noget sådant. Det vil jeg i store træk lade være med. Dels ligger det vel i selve sagens natur, at man forsøger at gøre sit allerbedste, og det behøver altså ikke at blive specielt fremhævet, dels er det altid sværere på et senere tidspunkt at trække sig tilbage fra nogle af løfteme, når de er afgivet i fuld offentlighed! Ja, man ved jo aldrig, hvordan det kan gå!

Det vil måske ovenikøbet være mest korrekt af mig i dag at gå i lige den modsatte retning og understrege, hvad jeg i hvert fald ikke agter at gøre. Det er ikke ting, der vil komme overraskende for Jane, for hun har jo allerede lært mig godt at kende. Men over for vore gæster kan jeg godt understrege, at jeg ikke agter at blande mig i hverken husholdning eller rengøringsarbejde. Det vil jeg trygt overlade til eksperten! Nyttige beskæftigelser så som at gå tur med hunden, påse at regninger bliver betalt til tiden, samt aflæggelse af pligtbesøg hos ældre grene af familien vil jeg også galant overlade til min kone, hvis blide og søde væsen gør hende langt mere kvalificeret til sådant arbejde end mig. Jeg har et eller andet sted læst, at en virkelig gentleman er ham, der galant holder hoveddøren for sin kone, mens hun slæber indkøbsposerne fra supermarkedet hjem. Her synes jeg virkelig, der er noget at leve op til!

Alt i alt Jane, kan du altså se frem til en tilværelse, hvor jeg på ingen måde vil lægge dit naturlige initiativ nogensomhelst hindringcr i vejen. Tværtimod skal du få lov til at udfolde det i rigt mål. Hvis Vorherre skulle skænke os børn, vil jeg også med den bedste samvittighed af verden overlade deres pleje og opdragelse til dig. Men alt med måde. Som bekendt er det skidt at opdrage sine børn så godt at de senere i livet uophørligt retter deres forældre.

Ja, kære Jane. Den gode gamle filosof Schopenhauer har udtalt, at skæbnen blander kortene, og vi spiller. Det er der vist meget sandt i. Nu er det vor tur til at spille, og jeg tror, at både du og jeg er enige om, at kortene, som vi har fået, er ganske udmærkede. Det er nu kun et spørgsmål om at spille rigtigt med dem.

Jeg byder dig velkommen som den bedste hustru, jeg kunne ønske mig, og jeg beder alle tilstecleværende om at rejse sig og sammen med mig udbringe et trefoldigt leve for Jane!

Brudgommens tale

Ja, nu vil begynde på en tale. Ja jeg er jo nok lidt nervøs?

Det tror i vel ikke på sådan som jeg snakker til hverdag.

Men jeg vil starte med at takke mine forældre. Som har givet mig denne her fest. Ja, det er jo også deres skyld at jeg står her i dag og snakker løs som jeg plejer måske mere. For lige nu er det jo mig der har ordet!

Ja min farfar, morfar og mormor, som altid har stået med åbne arme, klar til at passe og pleje en.

Mine søskene vil jeg takke for de dejlige oplevelser vi har haft. De skænderier og vandkampe under opvasken.

Ja og også dig XXXX, du bliver ikke snydt her. Du har også været klar til at hjælpe. Og lære mig nye ting, skønt det er surt jeg bliver for god til de spil du lære mig. så kan du jo ikke slå lillesøster mere.

Ja, jeg vil også gerne takke alle jer andre som er kommet i dag.

Og tak for alle de fine gaver vi har fået af jer.

Dem er vi mega glad for.

Ja nu sidder i sikkert og tænker på om jeg ikke snart er færdig, men så kan jeg godt fortælle det er jeg ikke.

For det er en helt ubeskrivelig syret optur at stå her som gift.

Ja selv tøjet jeg har på nu, har der været kamp om.

Dog ikke med min mor som man skulle tro men med min far.

Vi var jo uenige om hvad det skulle være, men nu endte det med det jeg står i her.

Ja jeg vil også takke for de hyggelige stunder vi har haft sammen. Det er rart at man ved folk holder af en.

Ja og nu synes jeg vi alle skulle rejse os op og udbringe en skål for mine forældre og min brud.

Hurra, Hurra, Hurra og så det lange HURRAAA!!!

Redigeret af Martin H
0

Del dette indlæg

Hej Helle

Din kommende mand må da gerne se min mands tale. Den er meget kort, men det gjorde ikke noget for mig. Han er ordblind og har selv skrevet den, det sagde næsten det hele... :bearhug:

Here we go!

Kære Mette

Mette Min

Min folkeskolelærer sagde engang til mig, at jeg skulle gifte mig med en sekretær,

som sagt så gjort.

Når der kommer en pige som dig Mette, køn og intilligent der er med på udfordringer, så holder man ved.

Med dig vil jeg planlægge mange eventyr og med dig vil jeg blive gammel.

Og hvis jeg kender os to godt, så bliver det ikke kedeligt.

Piger som dig Mette findes kun i eventyr, og du er mit eventyr, og derfor elsker jeg dig.

Godt så - så tuder jeg over den igen - det er da ellers over et år siden!!!

Knus Mette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Helle

Din kommende mand må da gerne se min mands tale. Den er meget kort, men det gjorde ikke noget for mig. Han er ordblind og har selv skrevet den, det sagde næsten det hele... :bearhug:

Here we go!

Kære Mette

Mette Min

Min folkeskolelærer sagde engang til mig, at jeg skulle gifte mig med en sekretær,

som sagt så gjort.

Når der kommer en pige som dig Mette, køn og intilligent der er med på udfordringer, så holder man ved.

Piger som dig Mette findes kun i eventyr, og du er mit eventyr, og derfor elsker jeg dig.

Knus Mette

<{POST_SNAPBACK}>

DAMN............ og så tuder jeg sq også......kan SAGTENS huske dagen, og den tale (også den) trak mange tårer, for den var så kærlig og meget præcis.

Knus Trisse :bearhug:

0

Del dette indlæg

Hej Helle

Here we go!

Kære Mette

Mette Min

som sagt så gjort.

Knus Mette

<{POST_SNAPBACK}>

Kære Mette

Jeg kender ikke din mand og jeres forhold - men den der tale.. Hold da op.. Som Trisse skriver så kærlig og så præcis. Især den sidste sætning! Tror jeg ville være opløst i tårer hvis jeg fik en sådan tale...

Lucky lucky you :bearhug:

:bearhug:

B*

0

Del dette indlæg

Hej Helle

Here we go!

Kære Mette

Mette Min

som sagt så gjort.

Knus Mette

<{POST_SNAPBACK}>

Nååå Mette - ikke noget at sige til at den giver tårer i øjet HVOR VARM EN TALE :bearhug:

Knus Helle :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er bare en ide jeg lige har fundet på.....

manden hiver en rose frem - hvor hvert blad (som han smider på bordet foran dig) siger han "mit minde om " "første gang jeg så dig" (første blad) "første gang jeg dansede med dig" (andet blad) osv. osv...

Når talen er slut - kigger han dig dybt i øjenen og siger at det var nogle gode minder - og frem hiver han så en hel buket - og det er så alle de fremtidige ting der skal gøres i fremtiden sammen.... og så er talen sådan set slut ...

Nå - men den er jo kun sjov hvis du ikke lige ved noget om det.... men kunne vel være meget romantisk... skal nok lige være en blomst med passende antal blade - ellers tager det for lang tid!

hmmm.... kan ikke lige komme i tanke om andet nu.

Hej fra knirke

Redigeret af Knirke
0

Del dette indlæg

Hej Helle

Din kommende mand må da gerne se min mands tale. Den er meget kort, men det gjorde ikke noget for mig. Han er ordblind og har selv skrevet den, det sagde næsten det hele... :blush:

Here we go!

Kære Mette

Mette Min

som sagt så gjort.

Knus Mette

<{POST_SNAPBACK}>

Kære Mette

Jeg kender ikke din mand og jeres forhold - men den der tale.. Hold da op.. Som Trisse skriver så kærlig og så præcis. Især den sidste sætning! Tror jeg ville være opløst i tårer hvis jeg fik en sådan tale...

Lucky lucky you :)

:blush:

B*

<{POST_SNAPBACK}>

Kan kun sige det samme ...... sidder med tårer i øjne .... :blush: den rammer godt .....

0

Del dette indlæg

Talen fra min mand til mig var et eventyr.

Jeg har kun noget af den, da han laved om i den til selve dagen.

Men du må da gerne læse den.

Dette en direkte afskrivning af det som han har skrevet ned i sin tale.

1: Takke familien for at tage Nille til sig.

2: Takke svigerfamilien for at tage imod mig.

3: Fortælle hvordan vi mødtes.

Der var engange en site på internettet, der hed Carlsberg chat. På netop denne side, en kold vinteraften, sad en pige og chattede. Hun kom i kontakt med en ret ihærdig og utålmodig dreng.

De to sad længe og chattede og snakkede tilmed i telefon sammen den aften.

De aftalte at mødes, for at se om de passede sammen. Det gjorde de ikke, TROEDE DE.

For et par måneder senere kom pigen til kaffe hjemme hos drengen. Hun tog toget hele vejen fra Græsted til Ishøj.

De fandt sammen, flyttede hurtigt sammen og snart købte de o guldringe. En til hver som de satte på deres ringefinger.

Når det kom til at blive gift, da var den utålmodige dreng egentlig ret tålmodig. Og dog!!!!

Han havde planlagt at fri til pigen Bornholm, men ak nej. Han kunne ikke vente.

Så en varm sommerdag nede i sine forældres have, faldt han på knæ for sin elskede forlovet. Og med tåre i øjenen sagde hun ja.

De 2 guldringe blev nogle måneder senere skiftet ud med nogle endnu større guldringe. For sådan to stykker guld var jo tegn på at man elskede og ærede hinanden.

Og det gjorde de to elskede jo ganske oprigtigt

Se, det var et rigtigt eventyr.

Men eventyret er ikke slut, det er først lige begyndt.

Nogen siger at det er barnligt, men når vi er i Tivoli sammen, SKAL vi ind i den flyvende kuffert sammen. Det er vores tradition sammen.

Den røde tråd i dette eventyr er at dette er et H.C. Andersen´s år. Derfor blev det skrevet som et eventyr, fra min mand til mig.

Håber at du kan bruge det til noget. Men som sagt er det ikke det hele som er med her, for han lavede den om på dagen.

Nillemusen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:hug::bestwishes::bestwishes: Jeg er så ked af at må fortælle min kommende mand hvor lidt hjælp han kunne få her på dette emne - jeg har nok bare haft en fornemmelse at flere GIFTE var med på bryllupsklar.dk end der egentlig var...

NÅ MEN JEG GIR DET ET SIDSTE FORSØG - ER DER NOGEN DER KAN HJÆLPE MIN KOMMENDE MED EN TALE - HAN VIL SÅ GERNE HØRE HVAD JERES MÆND SAGDE I TALEN...

Knus fra Helle :)

0

Del dette indlæg

Nu er jeg jo ikke gift, og har jo af gode grunde ikke en idé om min mands tale...men jeg synes din mand skal oprette et brugernavn...og så skal du love at holde næsen væk fra alle emner om gommens taler...

Og så tror jeg han får al den hjælp han kunne tænke sig...

Tror det er lidt svært at gå gennem dig...det er ihvertfald det der gør, jeg synes, det er akavet at hjælpe ham...

Men det er jo ikke sikkert han vil have hjælp på den måde...og taler kan jeg ikke vise ham...

0

Del dette indlæg

Nu er jeg jo ikke gift, og har jo af gode grunde ikke en idé om min mands tale...men jeg synes din mand skal oprette et brugernavn...og så skal du love at holde næsen væk fra alle emner om gommens taler...

Og så tror jeg han får al den hjælp han kunne tænke sig...

Tror det er lidt svært at gå gennem dig...det er ihvertfald det der gør, jeg synes, det er akavet at hjælpe ham...

Men det er jo ikke sikkert han vil have hjælp på den måde...og taler kan jeg ikke vise ham...

<{POST_SNAPBACK}>

...mmmhhhh jeg forstår godt hvad du mener. Men jeg forstår også godt hvad Jimmi mener - da han spurgte om jeg ikke kunne lave et emne herinde så han kunne få hjælp sagde jeg selvfølgelig jo... Jeg havde så bare forestillet mig en masse blandet respons som jeg kunne printe til min kommende - og på den måde ville jeg aldrig vide hvad han skrev i sidste ende alligevel... - og omvendt så ved vi vel alle bare en LILLE SMULE hvad en tale kan indeholde...??? ...men det er da meget muligt at jeg er HELT GALT PÅ DEN... :)

Redigeret af hellejimmi9
0

Del dette indlæg

Hej Helle (og Jimmi)

Jeg blev simpelthen så stolt og rørt, da jeg hørte Claus' tale, så den vil jeg meget gerne dele med jer.

Jeg hørte under festen rygter om, at nogle mente den var bedre end kronprinsens.. ;)) Men det vil en smuk, personlig og romantisk tale nok altid være, når man kender brudeparret -HAHA-

-Tiks

Claus' tale til mig d. 30.07.05

Kære Ann og Gunnar, Kære Svigermor og Svigerfar.

Jeg er kommet i jeres hjem siden 1995. Dog var det første stykke tid til gymnasiefester, hvor jeg jo ikke så så meget til jer.

Jeg har altid følt mig velkommen i jeres hjem og jeg er altid blevet mødt med en enorm venlighed og en stor glæde for madkunstens mangfoldighed.

De sidste 2½ år er jeg så blevet inviteret ind i jeres store familie. Igen er jeg blevet mødt med venlighed, en masse smilende og glade mennesker, og igen en stor glæde for kunsten at lave mad.

Ann og Gunnar; I har givet mig muligheden for at jeg kunne forelske mig Tine. I har givet mig muligheden for at jeg kunne elske Tine, og nu har i givet mig muligheden for at jeg kan forevige denne kærlighed til Tine.

Til gengæld vil jeg love, at jeg vil gøre alt hvad der står i min magt for at Tine vil føle sig respekteret, tryg og lykkelig

Kære Ann og Gunnar, For alt... Tak

Kære Tine, Kære hustru, Kære elskede

Jeg har kendt dig i snart 11 år. Og jeg ville lyve, hvis jeg sagde, at jeg ikke var forelsket i dig fra starten.

Du var mystisk, tilpas sær, og så godt ud.

Du var klog, selvstændig.

Og du kunne smile. Et fantastisk smil, Et smil der fik dig til at stråle.

Jeg brugte enhver chance for at være sammen dig. Jeg husker specielt en nytårsaften, hvor jeg gik 4 km på en forstuvet fod, for at hente min mormors bil, så jeg kunne kører dig hjem.

Du troede så dengang, at jeg bare var høflig..

Det skulle dog tage 8 år og adskillige hentydninger før jeg endelig skrev, og du smilende stod ved min dør.

Tine. Du ved hvad du vil, du siger fra hvis du ikke vil. Du klapper ikke bare hælene sammen og siger Javel. Du har tålmodighed til at lade mig lære af mine fejl.

Du har mod på at tage imod den kærlighed, jeg har at give. Men du har også lyst til at gengælde denne kærlighed.

Du får mig til at smile, du får mig til at grine, du får mig til at tænke og du får suget frem i min mave når jeg ser på dig. Du får næsten mit hjerte til at stoppe, når du kigger tilbage på mig med dine smukke øjne.

Og...Så har du verdens sødeste smil.

Det er derfor, du er den eneste ene.

Inden du blev en del af mit liv var det et kaos, fuld af tomme drømme og tomme ideer, men nu... Nu giver det mening, nu kender jeg retningen.

Jeg vil bede forsamlingen om at rejse sig op, og med en skål hjælpe mig med at ære min smukke brud.

Mange vismænd har sagt flotte og kloge ord omkring kærlighed. Men det er deres ord og ikke mine:

Tine jeg elsker dig af hele mit hjerte. Et hjerte du ejer for evigt.

Redigeret af Tiks
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har Thomas's tale liggende foran mig i papirformat. Men det er kun stikord og henvisninger til sange som vi begge kender. Jeg har aldrig brudt mig om taler hvor man henviser til en sang- men det kunne Thomas jo ikke vide.

Så jeg blev ikke glad før jeg han kom med bamsen som han selv havde fået lavet til mig. Det var rørende!

Knus

Pernille

0

Del dette indlæg

Hej Helle (og Jimmi)

Jeg blev simpelthen så stolt og rørt, da jeg hørte Claus' tale, så den vil jeg meget gerne dele med jer.

Jeg hørte under festen rygter om, at nogle mente den var bedre end kronprinsens.. ;)) Men det vil en smuk, personlig og romantisk tale nok altid være, når man kender brudeparret :boohoo:

-Tiks

Claus' tale til mig d. 30.07.05

Kære Ann og Gunnar, Kære Svigermor og Svigerfar.

Jeg er kommet i jeres hjem siden 1995. Dog var det første stykke tid til gymnasiefester, hvor jeg jo ikke så så meget til jer.

Jeg har altid følt mig velkommen i jeres hjem og jeg er altid blevet mødt med en enorm venlighed og en stor glæde for madkunstens mangfoldighed.

De sidste 2½ år er jeg så blevet inviteret ind i jeres store familie. Igen er jeg blevet mødt med venlighed, en masse smilende og glade mennesker, og igen en stor glæde for kunsten at lave mad.

Ann og Gunnar; I har givet mig muligheden for at jeg kunne forelske mig Tine. I har givet mig muligheden for at jeg kunne elske Tine, og nu har i givet mig muligheden for at jeg kan forevige denne kærlighed til Tine.

Til gengæld vil jeg love, at jeg vil gøre alt hvad der står i min magt for at Tine vil føle sig respekteret, tryg og lykkelig

Kære Ann og Gunnar, For alt... Tak

Kære Tine, Kære hustru, Kære elskede

Jeg har kendt dig i snart 11 år. Og jeg ville lyve, hvis jeg sagde, at jeg ikke var forelsket i dig fra starten.

Du var mystisk, tilpas sær, og så godt ud.

Du var klog, selvstændig.

Og du kunne smile. Et fantastisk smil, Et smil der fik dig til at stråle.

Jeg brugte enhver chance for at være sammen dig. Jeg husker specielt en nytårsaften, hvor jeg gik 4 km på en forstuvet fod, for at hente min mormors bil, så jeg kunne kører dig hjem.

Du troede så dengang, at jeg bare var høflig..

Det skulle dog tage 8 år og adskillige hentydninger før jeg endelig skrev, og du smilende stod ved min dør.

Tine. Du ved hvad du vil, du siger fra hvis du ikke vil. Du klapper ikke bare hælene sammen og siger Javel. Du har tålmodighed til at lade mig lære af mine fejl.

Du har mod på at tage imod den kærlighed, jeg har at give. Men du har også lyst til at gengælde denne kærlighed.

Du får mig til at smile, du får mig til at grine, du får mig til at tænke og du får suget frem i min mave når jeg ser på dig. Du får næsten mit hjerte til at stoppe, når du kigger tilbage på mig med dine smukke øjne.

Og...Så har du verdens sødeste smil.

Det er derfor, du er den eneste ene.

Inden du blev en del af mit liv var det et kaos, fuld af tomme drømme og tomme ideer, men nu... Nu giver det mening, nu kender jeg retningen.

Jeg vil bede forsamlingen om at rejse sig op, og med en skål hjælpe mig med at ære min smukke brud.

Mange vismænd har sagt flotte og kloge ord omkring kærlighed. Men det er deres ord og ikke mine:

Tine jeg elsker dig af hele mit hjerte. Et hjerte du ejer for evigt.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok :boohoo: JEG TUDER :bed::boohoo: hvor kanon skrevet, puha man får helt varmen... knus og tak fra Helle (og Jimmi) -HAHA-

0

Del dette indlæg

Jeg er ikke gift endnu, så du kan af gode grunde ikke se Tims tale til mig endnu. Men jeg fandt en ældre tale herinde (skrevet af en cykelbo), som jeg synes er helt perfekt.

"Elskede Rikke

Livet er en lang rejse, siges det, Jeg spurgte dig om du vil rejse gennem livet med mig, om end i andre ord, for snart et år siden, og du gav mig dit ja, det gjorde du igen i dag. Inden du trådte ind i kirken i dag havde jeg store forventninger til hvordan du ville se ud, de forventninger blev gjort til skamme, for de blev klart overgået af den skønhed der blændede mig, da du trådte ind i kirken, og smilede til mig.

Med dig ved min side, med din hånd i min, skal vi sammen leve som ægtepar. Fra i dag sætter vi af sammen, du skal lede mig, såvel som jeg skal lede dig. Og der er ikke noget jeg hellere vil gøre, end de to ting, at følge dig vil være at støtte dig, at give dig den opbakning du behøver, at stole på dig, når du træffer en beslutning, at støtte dig i dit valg, Hvordan skulle jeg ellers kunne leve op til den hengivenhed og tillid, du viser mig.

D. 23. Juli, er en dag vi begge længe har set frem til med stor glæde og megen spænding. Selvom der i året siden du første gang gav mig dit ja har været både store sorger og nedture for os begge, har vi vist at den kærlighed der er imellem os, er stærk nok til at overvinde alt, og det er på grund af den kærlighed at vi står her i dag.

Kære svigerfar og Svigermor jeg skylder jer en stor tak for den måde i, modtog mig på, for jeg må erkende, at det var med stor spænding den første gang jeg skulle møde Rikkes familie. Men i fik mig til at føle at jeg altid havde hørt til familien, og selvom jeg havde nogle små fejltrin i starten, mærkede jeg straks den varme der omgiver jeres familie. Og stadig den dag i dag, føler jeg at jeg høre til i jeres familie, og det skal i have tak for.

Jeg ved en ting min svigerfar er stolt af, og det var at jeg pænt stillede hjemme ved ham en dag og spurgte om lov til at fri til hans datter, at han var den eneste som var indvilliget i mine planer, og heldigvis for mig, fik jeg da også hans velsignelse.

Mor og far, I tog imod Rikke med åbne arme og fik hende hurtig til at føle sig mere end velkommen i vores familie. I har begge to hjulpet os mere end man på nogen måde kan takke for, og vi ved at i altid er der for os, og i skal vide at det er gensidigt.

Bedste, din kærlighed har både Rikke og jeg følt. Jeg kom altid til dig når jeg følte mig uretfærdig behandlet hjemme, og det har af og til været rimelig ofte. Både Rikke og jeg beundre den vilje du ligger for dagen, vi hører aldrig et beklagende ord komme fra din mund, uanset hvad der måtte gå dig imod. Du har en stor plads i vores hjerter.

Michael og Camilla, I er ikke bare familie for os, i er også uundværlige venner, som vi sætter utrolig stor pris på. En speciel stor tak skal lyde til dig Michael, du trådte til og arrangerede en perfekt polterabend, da jeg måske allermest havde lyst til at droppe det, og for det er jeg dig meget taknemlig

Elskede Rikke, vi skal nu leve sammen, og vi har jo aftalt hvad vi hver især skal bestemme, jeg bestemmer alle de store ting, hvornår solen står op og hvornår der er jul, påske og pinse, så bestemmer du alle de små ting, det kan være køb af nye sokker eller nyt køkken og ny bil, altså alle de små ting.

Du har altid været en utrolig støtte for mig, og jeg har tit sagt det, men jeg siger det gerne igen, uden dig var jeg ikke den jeg er i dag. Jeg ved godt at jeg ikke altid er lige nem at leve sammen med, men jeg synes du gør et fantastisk stykke arbejde.

Vi har et dejligt hjem, vi har bil og vi har jordens, til tider dejligste hund, Vi har populært sagt det man vil kalde Villa, Volvo og Vovse. Jeg husker tydeligt da vi skulle flytte ind, jeg ville tage den stille og rolig, og flytte lidt hen ad vejen, men hvordan ente det, i løbet af 2 dage var vi flyttet ind og havde hængt både lamper og billeder op.

Man siger altid at efter bryllup kommer børn, jeg ved at børn står dit hjerte nært, jeg ved du elsker Mathias og Sarah, og hvor jeg ved hvor megen glæde de giver dig. Du skal vide at der er intet jeg hellere vil, end at stifte en familie sammen med dig.

Rikke, du er din fars pige, og det kunne jeg ikke drømme om at lave om på. Selvom din far forsøgte at holde dig på den rette vej lykkedes det dog alligevel mig at få dig på afveje. Jeg kan huske i starten vi kom sammen, du måtte ikke sove ude hos mig, for du skulle jo være frisk dagen efter til at spille fodbold, hvordan din far så kunne tro at jeg kunne finde på at vi skulle lave andet end at sove, den lade vi lige ligge.

Du stolede på mig, og gav mig dit ja i dag, jeg håber at jeg vil kunne leve op til den tillid du har vist mig.

Hver især har vi fulgt en snor, som nu har flettet sig sammen i det bånd, der binder os i kærlighed. Ræk mig din hånd og lad os sammen drage videre på hvor færd. For jeg ved at uanset hvor vi bliver ført hen og uanset hvad livet måtte byde os, vil det være en dans på roser, fordi jeg har dig."

0

Del dette indlæg

Det er bare en ide jeg lige har fundet på.....

manden hiver en rose frem - hvor hvert blad (som han smider på bordet foran dig) siger han "mit minde om " "første gang jeg så dig" (første blad) "første gang jeg dansede med dig" (andet blad) osv. osv...

Når talen er slut - kigger han dig dybt i øjenen og siger at det var nogle gode minder - og frem hiver han så en hel buket - og det er så alle de fremtidige ting der skal gøres i fremtiden sammen.... og så er talen sådan set slut ...

Nå - men den er jo kun sjov hvis du ikke lige ved noget om det.... men kunne vel være meget romantisk... skal nok lige være en blomst med passende antal blade - ellers tager det for lang tid!

hmmm.... kan ikke lige komme i tanke om andet nu.

Hej fra knirke

Sikke en god ide :bearhug:

Jesper kører også på mig for at jeg skal hjælpe ham. Jeg har sagt til ham at han selv kan kigge herind, og så skal jeg nok kigge væk fra hvad han laver hvis han heller ikke kigger i min tråd :boohoo:

Jeg lagde din ide frem til ham sidst han spurgte.. han blev helt sådan jamen jamen.. hvad forventer du af mig??

Jeg forventer ikke noget, men det ville da være sødt med bare en lille bitte tale.. Han behøver da ikke mere end at rejse sig op og sige at han elsker mig og at han er glad for at vi skal tilbringe resten af livet sammen som mand og kone...

men hva.. de bliver ikke tilfredse..

Knuzz VInni

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej alle

Jimmi, min kommende mand har spurgt efter taler skrevet af gommen til bruden - er der nogle som kan og/eller vil vise ham jeres tale...

Jeg kunne ikke lade være med at spørge "SKAL DU TIL AT SKRIVE TALE  :band:  som han svarede MAN KAN JO ALDRIG VIDE  :blush: 

Men han kan åbenbart ikke rigtig komme igang og mangler nogle eksempler, håber i kan hjælpe  :)

Knus fra Helle  :bearhug:

<{POST_SNAPBACK}>

hej skal selv giftes den 20 og havde tænkt mig nået i denne retning:

Da jeg begyndte at tænke over min tale til dig i dag tænkte jeg –

Hvad kan jeg sige, hvad kan jeg gøre!

For at du forstå at du er i mit sind mit hjerte mit blod.

Hvad skal jeg sige når ”jeg elsker dig bliver fattige ord?

Når alle verdens sprog bare slet ikke kan beskrive

Den kærlighed og de føelser der i mig gror

Hvordan kan jeg min kærlighed tilkende give

Jeg kan gi’ dig lange digte fyldt med smukke ord

Gi’ dig alt hvad jeg ejer – gi dig hele mig

Jeg kan købe dyre gaver.(giver hende vores bryllups rejse som hun ikke ved noget om ) men det nytter ikke spor

Jeg vil aldrig helt ku vise hvor højt jeg elsker dig!

Troede ikke jeg kunne elske dig mer

Men jeg forelsker mig på ny

når jeg smilet i dine øjne ser

en hel del inspiration hentet fra www.digte.dk

0

Del dette indlæg

Hej Kristian.

Jeg synes, at det er en rigtig god tale, du har lavet, og du kan fint holde den som den er nu. Hvis jeg skal komme med en ændring, kunne du måske skrive lidt om, hvad du faldt for hos hende. Derudover så starte talen med at takke Corry, Jesper og Inge, inden du taler til Maria. Men som sagt. Den er rigitg god. :bearhug:

Venlig hilsen Pernille

Redigeret af pernillek80
0

Del dette indlæg

Til Hellejimmi.

Jeg copy paste'r lige fra et andet indlæg og lægger Tims tale fra i fredags herind.

Min kæreste Pernille,

Du har i dag – med dit ja – gjort mig til den lykkeligste mand i verden.

Vi har allerede kendt hinanden længe.

Vi har for så vidt sagt ja til hinanden hver eneste dag de sidste godt 8 et halvt år.

Vi har allerede været igennem tykt og tyndt, medgang og modgang.

Vi har haft perioder, hvor vi har været meget tæt – og har været sammen nærmest 24 timer i døgnet – og perioder hvor vi har været adskilt og kun set hinanden i weeken-derne.

Vi har boet sammen i årevis og kender hinanden så godt som to mennesker kan kende hinanden.

Alligevel betyder det noget særligt, at vi i dag har bekræftet vores kærlighed overfor Gud og overfor menneske.

Vi går nu fra at være kærester til at være ægtefæller, og markerer samtidig en over-gang til en mere voksen tilværelse med hinanden.

Da vi mødtes, var vi unge og usikre, men vi er sammen blevet mere modne og voks-ne, og vores forhold har samtidig ændret sig fra at være en ungdomsforelskelse til at være et voksent kærlighedsforhold. At vi er blevet voksne betyder også, at vi har ændret os som personer, men heldigvis er vi vokset i samme retning, og ikke væk fra hinanden og i dag er vores forhold stærkere og tættere end nogensinde.

Vore familier har været med gennem alle årene, og jeg er taknemmelig for, at famili-en Søndergaard og familien Kristensen er kommet godt ud af det med hinanden. Der er så meget, man i hverdagen aldrig får sagt, så jeg vil gerne benytte denne lejlighed til at sige et stort og hjerteligt tak til Mette, Ingelise og Søren fordi I har taget imod mig med stor varme og kærlighed, på trods af, at du Mette, i hvert fald i begyndelsen, har følt, at jeg ”stjal” din søster fra dig, at du Ingelise havde forestillet dig din datter i armene på en overlæge, og at du Søren egentlig bedre kunne have brugt en tømrer.

Jeg kan love jer, at jeg elsker Pernille højere end stjernerne og livet selv, og vil gøre alt for at beskytte hende mod verdens kulde og mørke.

Jeg elsker dig Pernille!

Jeg elsker dig fordi du er så alsidig og spænder så utrolig vidt. Jeg elsker alle de små ting ved dig, der gør dig til den du – der gør dig til noget særligt.

Jeg elsker dig, fordi du ved blot den mindste antydning af en melodi bryder ud i sang og dans, og sørger for underholdningen derhjemme.

Fordi du hver dag giver en modeopvisning hjemme i lejligheden, og altid ser ham-rende godt ud.

Fordi du på et sekund kan gå fra at være begravet dybt i en tyk bog om Danmark- el-ler filosofiens historie til med julelys i øjnene at kaste dig over ugens Se&Hør eller KigInd i håb om, at der er noget virkelig godt sladder om de kendte og kongelige.

Jeg elsker dig fordi du faktisk kan Kongerækken udenad, og har en større paratviden, end de fleste og uden større vanskeligheder kunne klare adgangskravene til Mensa, men samtidig kan være distræt og forvirret og f.eks. tit vækker mig om morgenen med desperate råb om, at dine nøgler eller din pung er forsvundet, selvom det altid viser sig, at de er forsvundet i en af dine lommer.

Jeg elsker dig fordi du er lykkelig resten af dagen, hvis du ved kassen i Føtex kan skaffe øreafrunding i dit favør med en gevinst på 10 eller 11 øre, men samtidig ikke har noget imod at ofre mange hundrede kroner på en enkelt beklædningsgenstand, og i det hele taget har et tøjbudget, der ville kunne få hvem selv helst til at ryste i buk-serne over udsigten til fælleseje.

Jeg elsker dig fordi du springer ud af sengen tidligt om morgenen og er fuld af energi, men samtidig falder om af træthed når klokken er 10.

Jeg elsker dig fordi, du er blevet mere fornuftig med årene – ja du er beviset på, at med de rette argumenter – i dette tilfælde fra min side – kan selv folk fra de pæneste hjem blive mere venstreorienterede.

Jeg elsker dig fordi du er mindst ligeså stort et rodehoved som mig, og ikke er det fjerneste optaget af at indrette en småborgerlig, biedermeier-bolig.

Jeg elsker dig, fordi du elsker mig så højt, at du har set både the Matrix, Ringenes herre og Anaconda med mig.

Jeg elsker dig fordi, du altid er fuld af liv og latter og smil og historier.

Fordi du har klaret dig flot akademisk, og stensikkert bliver en fantastisk læge med både stor faglighed og indlevelse.

Jeg elsker dig fordi du altid er så aktiv, altid holder dig i gang og kører flere km. på spinningcyklen om året end en gennemsnitlig tour-de-france deltager. Det vel at mær-ke uden brug af andre præstationsfremmende midler end masser af fun!

Jeg elsker dig fordi du er nysgerrig og interesseret i verden omkring dig, og aldrig vil gå i stå eller lade stå til.

Jeg elsker dig fordi, du kan alle rejsekataloger ud og ind, og derfor altid kan agere ambitiøs tourguide på vores rejser sammen. Rejser der i parentes bemærket – som du ved – har været de lykkeligste perioder i mit liv, hvor kun du og jeg er sammen, og hvor hverdagens trædemølle er efterladt derhjemme.

Jeg elsker dig for alle de store og gode oplevelser, vi har haft.

Men jeg elsker dig først og fremmest for dit kærlige og gavmilde væsen, du måske af sårbarhed ikke altid tør vise frem.

Fordi du kan acceptere, at jeg på visse punkter kan være bestemt og ubøjelig.

Jeg elsker dig højt for din store, uendelig humor, der spænder lige fra intellektuel leg med ord, til den laveste lagkagehumor. Du kan med en enkelt bemærkning eller dit kropssprog alene, få mig til at le helt inde fra sjælen.

Jeg elsker dig fordi du altid er så frisk og levende, og altid er ivrig efter at snakke og fortælle om alt, hvad du oplever af stort og af småt. Fordi du engagerer dig og har en mening også i tilfælde, hvor mange andre er ligeglade.

Jeg elsker dig fordi du er ærlig og reel, står ved dine meninger, og aldrig udgiver dig for at være noget, du ikke er.

Fordi du er et anstændigt og ordentligt menneske, der aldrig af bekvemmelighed går med på de stærkes hold for at være med til at rotte sig sammen mod de få svage.

Jeg elsker, at du er blød og har let til tårer, men at du samtidig har en enorm vilje og kraft og drive og ikke finder dig i noget.

Jeg elsker dig, fordi du giver mig et kærligt ord og en trøstende skulder, hvis jeg er ked af det – jeg er uendelig taknemmelig for din støtte i svære og tunge perioder.

Og jeg elsker dig over alt på jorden fordi du giver mig en stor og uendelig følelse af samhørighed og har ladet vore rødder vokse sammen i en ubrydelig symbiose i en ellers rodløs verden.

Men kærlighed er i virkeligheden svær at sætte ord på. Umulig at sætte ord på. Kær-lighed kan ikke sættes på formler. Kærlighed er først og fremmest en følelse indeni – en følelse af, at jeg vil leve med dig og ikke kan leve uden dig – når vi ikke er sam-men kan jeg ikke få luft, jeg visner og jeg dør.

Jeg har for så vidt altid gjort det rationelle og logiske, og har været bange for at følge mit hjerte og mine følelser. Jeg har f.eks. valgt juraen – hvis jeg havde ladet følelser-ne råde, var jeg arbejdsløs komiker eller forfatter.

Men med dig, er det anderledes. Med dig er jeg i følelsernes vold. Med dig har jeg fulgt mit hjerte, for jeg kan ikke gøre andet – for jeg elsker dig overalt på jorden, Per-nille. Du giver mig en dyb glæde, en ro og lykke, som ingen anden i verden kan.

Jeg vil være sammen med dig og vi skal være sammen hver eneste dag i resten af vo-res liv. Vi skal have hus og bil og børn, dele glæder og sorger, le og grine og græde, være glade og triste og tale og tie, men altid sammen, hvor vi hører til – hos hinanden – for altid.

Jeg er sikker på, du bliver en vidunderlig, dejlig hustru. Jeg er sikker på, at du en dag bliver en fantastisk mor med stor kærlighed og engagement i forhold til dine børn.

Meningen med at ånde og være er i sandhed hverken penge, magt, prestige eller bjer-ge af guld. Et varmt smil, en brusende latter eller et kærtegn fra dig er meningen for mig.

Jeg har i dag sagt endeligt ja til dig, men jeg har egentlig for længst valgt dig. Du har for længst erobret mit hjerte. Der er mange mennesker i verden, jeg elsker og holder af – familie og venner – de fleste er samlet her i dag – men du Pernille er den vigtig-ste person i mit liv og vil være det altid indtil, jeg lukker mine øjne med tanke på de mange gode år vi har haft sammen.

Du er min kvinde, min hustru, og min bedste ven – min elskede i evigheden.

Derfor har du i dag – med dit ja – gjort mig til den lykkeligste mand i verden.

Du er i dag blevet min og derfor vil jeg tillade mig alene at udbringe denne skål til dig.

Pernille – jeg elsker dig! Skål!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer