Guest CrazyMissDaisy

hvilken hånd?

25 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

vi har vores på venstre nu, måske flytter vi den, men Klaus' skal ændre ret meget for at den kan være på højre ..da der er froskle på hans hænder, venstre er jo tættest på hjertet ig h'jre er den man værger med - men jo for os er venstre nok mest praktisk, for som Rikke skriver, så bliver den nok mindst slidt ved at sidde på den hånd man bruger mindst ...

:blush:

Redigeret af stineka
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Altså min far følger mig op på min højre side...

Vi sætter ringen på venstre hånd og går sammen ud ,hvor jeg har peter på min venstre side. Præsten sagde venstre, men tror faktisk det er lidt 50-50..

Mine forældre har været gift i 43 år og de bære deres på venstre.

Peters forældre har været gift i 34 år og har deres på venstre.

Min søster har været gift i 21 år og har sin på højre.

:hug: Jannie

men syns nu det lyder flot det med :hjerte: så den tager vi med!

0

Del dette indlæg

Vi valgte højre fordi:

- Det er med denne hånd man aflægger troskabsløftet

- Vores forældre bærer vielsesringen på højre hånd

- Ringen passede bedst her  ()()

:hug: Tikkitiks

:super::super:

jeg har undersøgt diverse bøger og hjemmesider, og vielsesringen skal, hvis det skal være helt korrekt bæres på højre hånd

:( KFP

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej!

Vi vil bære vores vielsesringe på højre hånd. :hjerte:

Dette skyldes først og fremmest, at man - så vidt jeg ved - traditionelt bærer sin forlovelsesring på venstre og sin vielsesring på højre. Derudover er det jo højre hånd man aflægger troskabsløftet med, og derfor synes jeg, at man ved at bære sin vielsesring på denne, symboliserer dette...

Vi har vores forlovelsesringe på venstre hånd, og det at sætte vores vielsesringe over på højre, synes jeg også, på en måde, symboliserer en ny epoke i vores liv sammen, nemlig som mand og kone...

Venlig hilsen

Anja

0

Del dette indlæg

Kom lige til at tænke på, at det faktisk også er af betydning for mig, at signalere til omverdenen at jeg er (snart :hug: ) en gift kvinde. :)

Hvis man bærer sin vielsesring på højre hånd, er der vel ingen tvivl, eller...?

Ved godt at mange vælger at bære den på venstre hånd, men der er vel ingen der gør det omvendt - dvs. bærer deres forlovelsesringe på højre, er der?

0

Del dette indlæg

:hug: Tror skam ikke nogen er i tvivl om man er gift eller hvad når man bære en vielsering.Om det så er på højre eller venstre.

Bær stadig min på venstre for den hånd gir jeg ligesom heller ikke til andre... kun min mand når vi går hånd i hånd :)

Jannie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:bestwishes:  Tror skam ikke nogen er i tvivl om man er gift eller hvad når man bære en vielsering.Om det så er på højre eller venstre.

Bær stadig min på venstre for den hånd gir jeg ligesom heller ikke til andre... kun min mand når vi går hånd i hånd  :)

Jannie

<{POST_SNAPBACK}>

Ikke fordi det betyder det helt store, det var bare lige en tanke der stræjfede meig, men hvis ringen bærers på venstre hånd, kunne den jo godt forveksles med en forlovelsesring... :hug:

Anyway, så mener jeg at folk selvfølgelig skal vælge den hånd der virker mest rigtig for dem...

0

Del dette indlæg

vores første vielsesringe sidder på højre hånd, og der bliver de siddende. Nu hvor vi skal velsignes (og selvfølgelig også skal have ringe) skal de nye sidde på venstre. Grund til dette: Det føles mest naturligt..

:)

0

Del dette indlæg

Når man som mig har båret ring i 10 år så sætter man den der hvor man syntes den sidder bedst. Det er normalt højre hånd men engang imellem skifter jeg til venstre.

Minder mig om at jeg engang - vist nok lige efter vi var blevet gift - ville skifte hånd mens vi sad på faxe tribunen på Brøndby Station. Så tabte jeg ringen. Oversheriffen var ikke med men det var hendes veninde (det er det nu) og nogle andre venner. Jeg fandt den gudskelov :)

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer