Guest Smukbrud

Hvad gør brudepigen/hjælperen?

15 indlæg i dette emne

Jeg tænker på, at når jeg skal til at gå ind i kirken, så skal en eller anden jo hjælpe med at rette mit slæb og slør til. Kommer vedkommende så ind i kirken EFTER jeg er ført op, eller går hun ind FØR mig.

Jeg har fået at vide af præsten, at jeg IKKE må komme for sent. Det er altså på slaget 15.00, at jeg skal stå i våbenhuset.....

Hvad gør I med jeres brudepige/hjælper?

:blush:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænker på, at når jeg skal til at gå ind i kirken, så skal en eller anden jo hjælpe med at rette mit slæb og slør til. Kommer vedkommende så ind i kirken EFTER jeg er ført op, eller går hun ind FØR mig.

Jeg har fået at vide af præsten, at jeg IKKE må komme for sent. Det er altså på slaget 15.00, at jeg skal stå i våbenhuset.....

Hvad gør I med jeres brudepige/hjælper?

:blush:

<{POST_SNAPBACK}>

Din brudepige/hjælper smutter bare lige ind og sætter sig inden det hele går i gang... sådan plejer det i hvert fald at være i min kirke... dér hvor jeg er kirkesanger.. :bud:
0

Del dette indlæg

Da jeg har tre brudepiger (voksne) gaar de ind foer end mig, efter de har rettet alting til. Men tror det er noget jeg har snuppet fra den Australske tradition. Saa jeg ved ikke, hvad der er normalt hjemme. Men saadan regner jeg med at det skal foregaa....

Haaber du finder ud af det..

:hug: Louise

0

Del dette indlæg

Jeg har været med til to brylluper hvor 2 brudepiger gik bagved bruden. Men om de var af praktiske årsagenr, da de havde brudens 2 og henholdsvis 3 årige børn i håneden eller tradition - vide jeg ikke.

Uden aftale med præsten havde jeg da tænkt mig at de kommer lige efter mig. Men vi få at se.

Men spørg jeres præst - han kan sikker hjælpe jer.

:hug: Sandra

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg harselv været brudepige for en af mine veninde og vi kig ind efter bruden. Men hun havde også et stort slæb og så kunne vi hjælpe med at få det rettet da hun satte sig ned så hun og hendes far ikke skulle gøre det.

Det kommer også til at foregå på den måde til mit bryllup da jeg også skal have 2 voksne brudepiger.

0

Del dette indlæg

Henrik niece på 14 skal være min brudepige.

Jeg har faktisk aldrig tænkt den tanke at hun skulle være i kirken, når jeg går op af gulvet, men bare at hun skulle gå bag mig.

Måske hun bare skal rette til og så gå ind i kirken og vente på mig...

Det valg får hun..

Knus heidi

:hug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:hug: Min brudepige hjælper kjolen tilrette i våbenhuset, og sætter sig derefter ind.

Vores to børn på 7 og 3, kommer til at gå ind foran mig, for så har de mig at støtte sig til, det har de ikke hvis de går bagved, for så kan de ikke vende sig og søge støtte.

Knus Ingelise

0

Del dette indlæg

Nu skal jeg slet ikke have brudepiger :hug: , Så regner da med at min fatter og ham kirketjeneren (klokkeren!!! En eller anden...Graveren!!!) lige retter mit slæb og slør til !!!!!

Pernille :)

0

Del dette indlæg

Hej!

jeg skal have mine to små søstre (5 og 8 år) som brudepiger, og forestiller mig, at de kommer gående ind i kirken, bag ved mig og min bedstefar (der skal føre mig op).

Derudover regner jeg med, at min mor og min svigermor hjælper mig med kjolen, og så lige smutter ind og sætter sig, inden vi andre kommer ind.

venlig hilsen

Anja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min lillesøster (på 20 år) går bagefter min far og jeg. Jeg vil gerne ha', at hun sidder sammen med os oppe ved alteret, så dette var det mest praktiske. Hun valgte selv at gå bagerst, da hun mente, at hun ville få for megen opmærksomhed ved at går forrest - fordi alle strækker hals for at se bruden!

0

Del dette indlæg

:) Jeg regner også med de går bagved os..

Min søster sørger for slæbet ligger ordentligt... og passer på tøserne ikke træder på det.... har fået at vide jeg kommer på slaget 14:29 og går meget langsomt med min far ved højre side.

Jannie

0

Del dette indlæg

Jeg har 2 brudepiger, en på 14 og en på 3. den ældste hjælper mig klar i våbenhuset, når musikken spiller går de to ind sammen, hånd i hånd, når de er helt oppe ved altret (de skal sidde på de forreste bænke, en i hver side) går jeg og min far ind. når jeg og min tilkomne skal stå, og eller knæle oppe ved altret, rejser den store sig lige og retter mit slæb til, så det ligger pænt. (hvis det er nødvendigt).

Den gamle danske tradition er så vidt jeg ved at brudepiger går ind bagved, men i usa går de ind først. vores præst sagde at vi selv måtte vælge, men hun syntes at gik de først, skulle de være helt oppe ved altret før vi kommer ind, så sådan bliver det.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer