Magleby

Hvor skal festen holdes????

88 indlæg i dette emne

Brøndums hotel, Skagen.

Vi giver med alt ca. 1200 kr. pr. kuvert og er lykkelige for ikke at skulle stresse over selv at stå for koordinering osv. Det er ikke vores stærkeste side, hvis vi ikke skal stresse:-)

Vi bliver 74 personer.

I prisen er der champagne efter kirke, velkomstdrink (lækker lækker), 4 retters menu og vinmenu. Så er der kagen, kaffe + avec + baren der er den dyre post... Håber folk besinder sig og ikke gør det til en drukfest:-) Så bliver vi godtnok hurtigt fattigere:-(

Men: Vil man gøre noget, så kan man ligeså godt gøre det ordentligt:-)

Så den lille gnier som jeg er, er i gang med at få brudt med nogle grænser, he he.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi giver kr. 2.200 pr. kuvert.

Hilsen Krebsen

håber godt nok du mener 220 kr pr kuvert????? Ellers noget dyrt skulle jeg mene :blink:

SIGNE

Hej Signe

Nej, jeg mener det jeg har skrevet. kr. 2.200 pr. kuvert + det løse. Så er der også bryllupskagen som er med i prisen men ikke pynten, hvor meget vi skal af med der ved jeg ikke før den 12. juni hvor vi skal have både menu og alt andet på plads.

Hilsen Krebsen

Kors i skuret... ja, undskyld men det var altså min første tanke, da jeg læste dette svar!

Hvad dækker denne pris? Er det kun for det der skal foregå på hotellet eller er det hele brylluppets pris der er delt ud på antal gæster???? Hvis det kun er for det der foregår på hotellet, så er jeg glad for at det ikke er min pengepung der skal stå for skud.

Jeg ved godt at der er forskel på forventningerne til et bryllup og at det skal være perfekt, men det kan altså også blive skruet FOR meget op, efter min mening. Jeg håber ikke at dette svar bliver taget ilde op, men jeg ville aldrig gi' sådan en pris for en fest, heller ikke mit bryllup.

Vores fest blev holdt på Ry Park Hotel og vi var 36 personer. Prisen for HELE vores bryllup endte på 41.000,- inkl. ALT... indbydelser, porto, tøj til 6 personer (os selv + vores 4 børn), frisør, lidt pynt (vi lavede selv bordkort (gaveposer) og kamera'er), brudebuket samt buketter til vores børn som var brudepiger og -svende, specialdesignede ringe, fotograf, velkomstkaffe, jukebox, 3-retters menu med vin/vand/øl ad libitum, et flot dækket bord, kaffe efter maden + bryllupskage og natmaden og ingen tidsramme! Bryllupskørslen var en gave. De gæster der ville overnatte, betalte selv for værelset. Kuvertprisen på hotellet var 420,- pr gæst, hvis det er hele brylluppets pris delt ud på gæsterne, så lander det på små 1.200,- pr gæst.

Vores fest blev som VI ville ha' den og og det håber jeg inderligt alle brudepar får... uanset prisen!

:biggrin:

-Lisbeth

Vores fest bliver ski heller ikke så dyr som nogen af de ovenstående... Hvis vi kan holde festen på Hvalpsund færgekro, alle kommer (70) og festen kan holde sig inde for de 7 timer (18.00 til 01.00) så kommer vores bryllup, med fest, tøj invitationer og hele gøgemøget op på de ca. 36.000!

Så det er dejligt! Vi mener begge at festen kan være lige så god selvom den ikke har kostet min bondegård.

Vi har også sparet en del allerede, bare med tøjet har vi sparet godt 2000, så det er skønt! :biggrin:

0

Del dette indlæg

Vi skal holde det hos "fru Nielsens Køkken" i Otterup..Der er nye renoverede festlokaler..

Vi har ikke besem os helt til hvad vi skal have på menuén..men her er hvad vi har snakket om..

Velkomst med spændene snacks

Forret :Marineret Kalkun med basillikum og bacon. på salat pyntet med melon og ristet pinjekerner. og kuvertbrød.

Hovederet : Indbagt oksemørbrad. 1/2 bagt kartoffel med bacom og ost.

Timbaler med årstidens grønsager.

sukker ærter og perleløg. samt flødesauce.

Dessert : bryllupskage..( den laver jeg selv)

Natmad: hjemlavet pizza

med servering, bordpynt lys og det hele vil det koster 375 kr per pers.. men det er så med proppenge til medbragt drikkelse..480 kr per pers, hvis det er et total arrangament..

0

Del dette indlæg

Hilsen Krebsen

håber godt nok du mener 220 kr pr kuvert????? Ellers noget dyrt skulle jeg mene :biggrin:

SIGNE

Hej Signe

Nej, jeg mener det jeg har skrevet. kr. 2.200 pr. kuvert + det løse. Så er der også bryllupskagen som er med i prisen men ikke pynten, hvor meget vi skal af med der ved jeg ikke før den 12. juni hvor vi skal have både menu og alt andet på plads.

Hilsen Krebsen

Kors i skuret... ja, undskyld men det var altså min første tanke, da jeg læste dette svar!

-Lisbeth

Må bestemt give Lisbeth ret. Uanset hvad ville jeg heller ALDRIG give den pris. Og uanset landsdel må det da være muligt at få en langt mindre kuvertpris.....også hvor man ikke skal lavet så meget selv...men hva' smag og behag....og i sidste ende bestemmer man jo heldigvis selv....bare vi alle får lige det bryllup vi har drømt om.

knus SIGNE

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dette er prisen for vores, dog uden den store frie bar, som koster små 200.- kr. pr cuv.

Dertil, skal vi så selv tage slik, chokolade og chips med selv. : små 600.- kr.

Vi skal have 3 enkelt værelser og de koster 145.- kr. ekstra.

Så kommer bustransporten frem og tilbage. = små 4100.- kr.

Musikken = Jukebox = små 2500.- kr.

Receptionen. små 1500.- kr.

Velkomstdrink: Kirr Royale

Forret: Skjalm Hvide´s laksefantasi, serveres på torvesalat med en pesto og balsamico glace

Mellemret: Frugtsorbet

Hovedret: Helstegt kalvemørbrad piqueret m. Berberi andebryst, hertil årstidens saute, nødderistede Kenyabønner, hjemmelavet kartoffelroulade og flamberet calvados/svampe sauce

Dessert: Slottets fragiliteis serveret med frisk frugt og passions coulis

Vin: Husets vinarrangement ad libitum

Kaffe: m. 1 glas Cognac el. Likør

Natmad: Gullashsuppe m. hjemmebagt flutes el. landskinke m. broccoligratin og flutes

Overnatning: I dobbeltværelse m. bad, toilet, TV og telefon

Morgenbuffet: Varieret ta´ selv bord

Alt dette for kr. 1.095,00 pr. person

Alt ære for dem der kan gøre det billigere, det kan vi bare ikke, da vi vil have det på den måde. Vi har ikke været gift før, nogen af os og vi har begge rundet de 40 år og syntes derfor, det skulle være "ordenligt" når vi nu havde taget os sammen. Når jeg nu skriver, at vi vil há det på den måde, så vil jeg lige understrege, at vi har ikke kigget efter det dyreste, men helt klart det billigste.

Prøv selv at sammenlign, hvad det koster i jylland, det er det langt billigere.

0

Del dette indlæg

Velkomstdrink: Kirr Royale

Forret: Skjalm Hvide´s laksefantasi, serveres på torvesalat med en pesto og balsamico glace

Mellemret: Frugtsorbet

Hovedret: Helstegt kalvemørbrad piqueret m. Berberi andebryst, hertil årstidens saute, nødderistede Kenyabønner, hjemmelavet kartoffelroulade og flamberet calvados/svampe sauce

Dessert: Slottets fragiliteis serveret med frisk frugt og passions coulis

Vin: Husets vinarrangement ad libitum

Kaffe: m. 1 glas Cognac el. Likør

Natmad: Gullashsuppe m. hjemmebagt flutes el. landskinke m. broccoligratin og flutes

Overnatning: I dobbeltværelse m. bad, toilet, TV og telefon

Morgenbuffet: Varieret ta´ selv bord

Alt dette for kr. 1.095,00 pr. person

x

Betaler I for overnatning for ALLE gæsterne? For så kan jeg godt forstå denne pris. Normalt er kuvertprisen mad+drikkelse og så er 1095 jo dyrt, men med hotelværelse og morgenbuffet er det noget andet. Vores gæster betaler selv for overnatning og vi holder morgenbuffet hos mine forældre næste dag, men hvis det skulle medregnes i kuvertprisen ville det bliver noget dyrer end 572 kr....

SIGNE

SIGNE

0

Del dette indlæg

Tja jeg kan nemt konkludere, at der er stor forskel på, hvad folk er villige til at betale. Men hænger det ikke også naturligt sammen med hvilke forventninger, ønsker og ikke mindst forhåbninger man har til denne dag?

Jeg vil selv have det bedre med at overlade ALT til et feststed, og så kunne slappe af og nyde festen i fulde drag. Skulle jeg selv til at planlægge alle detaljer ville jeg få kuller!

Mine krav til lokelt har gjort, at noget bare ikke var "godt nok" til MINE og mandens DRØMME om rammerne for dagen...

Alt i alt kunne kun Skodsborg opfylde alle kravene, så derfor er valget faldet på dette sted. Med en kuvertpris på 1295 for velkosmtdrink, tre retter med vin, øl mv. ad libitum, kaffe, overnatning til ALLE og morgenmad efterfølgende dag, SÅ synes jeg virkelig at det var fundet.

Vi skal så også "kun" være ca 40, hvilket gør det mere overkommeligt....

Helt sikkert ville vi kunen gøre det til færre omkostninger, men så ville det ikke leve op til drømmende, og så kunne vi lige så vel droppe festen og nøjes med et smut forbi rådhuset!

Alle har hver deres tanker og drømme, og får vi hver især opfyldt dem, så er alt jo bare lykke! :biggrin::biggrin::blink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil også være med :biggrin:

Vi skal holde vores på Hotel Svendborg ( I Svendborg naturligvis)

Velkomst : Kir (kold hvidvin med creme de cassis)

Forret : Dampet laksefiket på salat, artiskokker, oliven og dressing med chili.

Hovedret : Helstegt vildsvinekølle med æblefilet, rosmarin, porreflan, stegte courgetter og smørristede kartofler med hasselnøddeflager.

Dessert : Islagkage med frugtsalat.

Kaffe/the og bryllupskage.

Natmad : Røde pølser med brød "og det hele"

Rød- og hvidvin ad libitum under hele middagen.

Fri bar i 2 timer med øl, vand og vine.

Vi får stillet et dobbeltværelse til rådighed gratis, da vi holder festen :biggrin:

Alt dette incl. moms, servering, blomster, lys og diverse borddækning kommer til at koste 563 kr. per. person.

0

Del dette indlæg

Vi skal give 425 kr og det er for velkomstdrinks, øl,vin og vand under middagen og hele natten. forret, hovederet, desert, overflødighedshorn og kaffe, natmad. og selvfølgelig med en overnatningDet er meget billigt, men det er et vildt hyggeligt sted har været til fødselsdag og sølvbryllup deroppe ,:biggrin:

0

Del dette indlæg

Så nu har jeg gravet vores aftale med feststedet frem, så jeg rigtigt kan blande mig hehe.

Vi skal give ca 900kr pr kuvert, og det beløb dækker følgende:

- Velkomstdrink

- Vine:

Hvidvine, Soave classico, Cantine Lenotti.

Rødvine, Valpolicella classico, Cantine Lenotti.

Dessertvin: moscato D'Asti

Menu:

Forret: Kold dampet laksefilet med urter, dressing, chili og ingefær.

Hovedret: Indbagt oksemørbrad med svampesaute og løg, hertil nye kartofler i olie og timiansauce.

Dessert: Jordbær med fløde.

Natmad: Hjemmelavede croissanter med hønsesalat.

- Kaffe og te serveres med cognac og likør.

- Vine serveres ad libitum under maden.

- Bar er opstillet i lokalet med fri øl og vand.

post-18519-1147716436.jpg

0

Del dette indlæg

Hej

Vi skal holde vores fest på Sørup Herregård.

Prisen er incl:

Velkomstdrink

Forret

Hovedret

Dessert

Vinmenu: Vin ad libitum

Dessertvin

Kaffe og likør

Fri bar i 3 timer

Bordpynt

Kuvertprisen bliver ca 1100-1200 pr person.

ja nogle vil sikkert synes det er dyrt, men vi har valgt at betale os fra stress og ønsker en pakkeløsning hvor vi ikke skal tænke på noget :biggrin:

post-19200-1147718795.jpg

Redigeret af sprutanna
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal holde festen på Hotel Nørre Vinkel i Lemvig.

Vi får:

-Forret

-Hovedret

-Dessert + dessertvin

-Kaffe og cognac/likør

-Øl, vand, vin ad libitum til kl. 01

-Natmad

Overnatning med morgenmad til samtlige gæster

En kuvertpris på 870 kr.

Synes det er en RIGTIG GOD pris!! :biggrin:

0

Del dette indlæg

Hilsen Krebsen

håber godt nok du mener 220 kr pr kuvert????? Ellers noget dyrt skulle jeg mene :biggrin:

SIGNE

Hej Signe

Hilsen Krebsen

Hvad dækker denne pris? Er det kun for det der skal foregå på hotellet eller er det hele brylluppets pris der er delt ud på antal gæster???? Hvis det kun er for det der foregår på hotellet, så er jeg glad for at det ikke er min pengepung der skal stå for skud.

Jeg ved godt at der er forskel på forventningerne til et bryllup og at det skal være perfekt, men det kan altså også blive skruet FOR meget op, efter min mening. Jeg håber ikke at dette svar bliver taget ilde op, men jeg ville aldrig gi' sådan en pris for en fest, heller ikke mit bryllup.

Vores fest blev holdt på Ry Park Hotel og vi var 36 personer. Prisen for HELE vores bryllup endte på 41.000,- inkl. ALT... indbydelser, porto, tøj til 6 personer (os selv + vores 4 børn), frisør, lidt pynt (vi lavede selv bordkort (gaveposer) og kamera'er), brudebuket samt buketter til vores børn som var brudepiger og -svende, specialdesignede ringe, fotograf, velkomstkaffe, jukebox, 3-retters menu med vin/vand/øl ad libitum, et flot dækket bord, kaffe efter maden + bryllupskage og natmaden og ingen tidsramme! Bryllupskørslen var en gave. De gæster der ville overnatte, betalte selv for værelset. Kuvertprisen på hotellet var 420,- pr gæst, hvis det er hele brylluppets pris delt ud på gæsterne, så lander det på små 1.200,- pr gæst.

Vores fest blev som VI ville ha' den og og det håber jeg inderligt alle brudepar får... uanset prisen!

-Lisbeth

Hej Lisbeth

Hvad der er dyrt for dig er måske ikke dyrt for os. Du vil aldrig give de penge pr. person skriver du tja.. det vil vi som du kan se. Så længere er den ikke. Jo, prisen er kun for stedet. Og vi synes ikke det er FOR meget skruet op. Til vores datters navnegivningsfes/ 1 års fødselsdag gav vi mere i kuverpris end det du giver for et bryllup.

Så jo lid irriteret er jeg faktisk. Men fred være med det. Dog er vi enig om en ting, at det ikke handler om prisen, men at rammerne er de rigtig for den person man nu engang er.

Og jeg håber virkelig, at vi alle må får en dag som bliver uforglemmelig for os alle sammen UANSET PRISEN. For det er i sidste ende det vi alle håber og ønsker.

Hilsen Krebsen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hilsen Krebsen

håber godt nok du mener 220 kr pr kuvert????? Ellers noget dyrt skulle jeg mene :bearhug:

SIGNE

Hej Signe

Hilsen Krebsen

:bearhug:

-Lisbeth

Hej Lisbeth

Hvad der er dyrt for dig er måske ikke dyrt for os. Du vil aldrig give de penge pr. person skriver du tja.. det vil vi som du kan se. Så længere er den ikke. Jo, prisen er kun for stedet. Og vi synes ikke det er FOR meget skruet op. Til vores datters navnegivningsfes/ 1 års fødselsdag gav vi mere i kuverpris end det du giver for et bryllup.

Så jo lid irriteret er jeg faktisk. Men fred være med det. Dog er vi enig om en ting, at det ikke handler om prisen, men at rammerne er de rigtig for den person man nu engang er.

Og jeg håber virkelig, at vi alle må får en dag som bliver uforglemmelig for os alle sammen UANSET PRISEN. For det er i sidste ende det vi alle håber og ønsker.

Hilsen Krebsen

Ja, heldigvis kan man jo vælge mellem mange løsninger. Men dyrt er det at holde bryllup. Synes dog også det handler og pris og ikke kun rammerne. Vi har valgt at holde en STOR bryllupsfest (147 inviterede gæster) og vi ville f.eks. ikke kunne vælge jeres løsning og betale 1200 kr pr gæst. Men vi har fra starten selvfølgelig haft valget stor/mindre fest.

Så i sidste ende får vi det jo nok som vi gerne vil - vi kan jo vælge som vi vil - udbuddet er stort.

Held og lykke til alle med fortsat god bryllupsplanlægning :bearhug:

SIGNE

0

Del dette indlæg

Vi har lejet en kro på fyn.

Vi giver 560 kr pr. pers fra velkomstdrink til natmad og fri øl, vin og vand hele arrangementet. Desuden har vi lejet værelser på kroen også, og det koster 410 kr pr. dobbeltværelse. Det havde alle vores gæster råd til, så nu kan vi alle mødes til gratis morgenmad lørdag morgen. Brudesuiten var gratis...

Du kan kigge på www.morkenborgkro.dk

Viiiildt hyggeligt sted, og en kanonn fyr der ejer det :bearhug:

Kram Rikke

0

Del dette indlæg

Hilsen Krebsen

håber godt nok du mener 220 kr pr kuvert????? Ellers noget dyrt skulle jeg mene :bearhug:

SIGNE

Hej Signe

Hilsen Krebsen

:bearhug:

-Lisbeth

Hej Lisbeth

Hilsen Krebsen

Ja, heldigvis kan man jo vælge mellem mange løsninger. Men dyrt er det at holde bryllup. Synes dog også det handler og pris og ikke kun rammerne. Vi har valgt at holde en STOR bryllupsfest (147 inviterede gæster) og vi ville f.eks. ikke kunne vælge jeres løsning og betale 1200 kr pr gæst. Men vi har fra starten selvfølgelig haft valget stor/mindre fest.

Så i sidste ende får vi det jo nok som vi gerne vil - vi kan jo vælge som vi vil - udbuddet er stort.

Held og lykke til alle med fortsat god bryllupsplanlægning :bearhug:

SIGNE

Uhh her vil jeg også helt vildt gerne være med :blush:¨

Må man hav lov at spørge hvor det store dyre bryllup bliver holdt??? Det er sådan noget os fattige på SU kun kan gå og drømme om nemli... Så meget gerne lige lidt detaljer så vi kan blive rigtig misundelige :blink:

Kram fra Rikke

Ps. hvis jeg havde haft pengene til det havde jeg absolut også forkælet mig selv og mine gæster i den prisklasse (i stedet for selv af stå her hjemme og svede over bryllupskagen dagen før :) )

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Rikke T.

Hvis spørgsmålet var rettet til mig (stort bryllup) så er det i Maribo vi skal giftes, se min planlægning

knus SIGNE :bearhug:

Hey Signe

Sorry det var mig der ikke lige var så skarp :bearhug:

Det var det "dyre" bryllup :bearhug: Med kuvertpris til, var det 2200????

Det må også være noget lækker mad i skal have så???

Rikke

0

Del dette indlæg

Jeg har altid drømt om at holde mit bryllup på resturant skovbakken men jeg troede at det ville blive alt for dyrt. Så fandt vi ud af at det kostede ca 480pr.kuvert og det synes vi ikke er så galt så nu får jeg min drøm opfyldt :bearhug:

:bearhug: Jubii jeg kan næsten ikke vente.

0

Del dette indlæg

jeg vil også fortælle vad vi skal give .......

vi skal holde det i forsamlingshus til kuvert pris 500

det indholder

velkomstdrik

forret

mellemret

hovedret

dessert

dessertvin

øl/vin/sodavand/vand

kaffe med likør

blomster til borde

duge

lys

og selvfølgelig vores bryllupskage kan han hjælpe med til 40 personer pris 1000 så det er vi glade og tilfredse med.....

Knuzzer Melanie

0

Del dette indlæg

Hejsa! Jeg vil også lige være med her....

Vi skal holde festen på en restaurant i Århus C. Hele arrangementet koster 19500 for 50 personer.

Denne pris inkluderer:

2 små forretter

hovedret

dessert

"skrupaf" mad

Bryllupskagen laver min kusine til fordelagtig pris.

Samt selvfølgelig lokaler, tjenere, kaffe, vand osv.

Drikkevarer tager vi selv med, og det har kostet ca 3000 kr for:

54 fl. rødvin

30 fl. hvidvin

9 ks. sodavand

12 ks. øl

3 fl. baileys

2 fl. cognac

10 fl. champagne

Stedet er ret fedt og meget afslappet. De ordner det hele inden dagen med opsætning af borde og bordkort/pynt og den slags. Vi synes det kunne være lidt mere vores stil end fx en kro.

Alt i alt koster det 450 pr person.

0

Del dette indlæg

kom endelig med flere priser og steder.

Nogle af jer har nævnt kuvertpriserne, men i har desværre glemt at skrive hvor

i skal holde selv festen.

Er rigtig på inspirationsjagt og nyder at løse alle jeres forskellige løsninger.

Ønsker jer alt det bedste :bearhug:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer