Sussen2

Langtidsplanlægning - Godt eller skidt?

35 indlæg i dette emne

Hej alle kommende brude...

Lige en lille forespørgsel...

Jeg er en af dem der er gået i gang med bryllupsplanlægningen et år før tiden... Jeg har allerede fået styr på en del vigtige ting og har bl.a. været ivrig bruger af dette forum...

Jeg synes det er rart at være i god tid, så jeg kan hygge mig lidt med ex. de kreative ting... Desuden har vi heller ikke fået nogle nej'er ved bookning af kirke, feststed & musik...

Meeeeeeeeeeeeeen så kommer spørgsmålet... Kan det ende med at brylluppet bare kommer til at hænge mig langt ud af halsen fordi jeg er gået igang allerede nu... Bliver det ved med at være lige så spændende at skrive her... eller kommer der lidt en downperiode i planlægning..

bla bla bla...

Ved godt at alt dette er individuelt... Men vil bare gerne høre hvordani andres bryllupsplanlægninger er forløbet for de af jer der startede tidligt lige som mig....

Håber i forstår mit spørgsmål...

:bearhug:

Susanne

Redigeret af Sussen2
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har jo også rigtig rigtig god tid, men jeg bruger også tiden til andre ting. Som f.eks. vores årlige sommerfest, nytårsfester osv. Jeg elsker i det hele taget at arrangere en god fest - og mit hårde arbejde er som regel værdsat - så det er det hele værd.

0

Del dette indlæg

Jeg har kun haft et halvt år til forberedelserne, hvoraf de tre måneder ER gået, så hvad ved jeg??? (Jeg er dog den eneste i min omgangskreds, der synes, det er kort tid, og den eneste, der ville have haft et år... Straffen er, at vi ikke kunne blive gift her til sommer, som min kæreste ville, men først til november eller næste år :bearhug: )

Jeg bliver IKKE træt af det, er jeg ret sikker på, men der er perioder, hvor jeg ikke har tid til at lave noget, og så er jeg bare glad for, at jeg har god tid inden brylluppet skal stå - for så slipper jeg for at blive stresset. Jeg har som plan at hvad der kan laves bliver lavet, for så er det da af vejen OG jeg NYDER det!!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg har været igang i 2 år og det hænger mig ikke ud af halsen endnu da

:heppe: :heppe: :heppe: En ÆGTE Bridezilla :bearhug:

Jeg tror nu godt jeg vil ha' et par pauser undervejs.... Men mon ikke de kommer naturligt - når der bare er andre ting der er sjovere/vigtigere/sørgeligere/smukkere osv.?!

:boohoo:

Birgit

0

Del dette indlæg

jeg har været igang i 2 år og det hænger mig ikke ud af halsen endnu da

:heppe: :heppe: :heppe: En ÆGTE Bridezilla :bearhug:

Jeg tror nu godt jeg vil ha' et par pauser undervejs.... Men mon ikke de kommer naturligt - når der bare er andre ting der er sjovere/vigtigere/sørgeligere/smukkere osv.?!

-HAHA-

Birgit

<{POST_SNAPBACK}>

aj tark downfall :respekt:

men indrømmet jeg har ikke arbejdet så intenst hele tiden, men det gav mig frirum til ex. at ændre invitationerne 10 (ja 10) gange og suge alle de ideer jeg kunne til mig- og finpudse det hele. desværre fandt jeg først BK efter 1 1/2 år :boohoo:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså, nu har jeg jo kun været i gang i 9 mdr... (amatør!)

Men jeg har da haft tidspunkter, hvor det hele hang mig ud af halsen, men det var mest når tingene ikke lige gik som de skulle... Og så har jeg taget et par pauser, når der var nogle ting, som var vigtigere end bryllupsplanlægning - fx. valgte jeg i februar at stoppe på mit studie. Det krævede en tænkepause, og der var planlægningen sat på "hold"! :bearhug:

0

Del dette indlæg

Heja

startede ligesom Anne Mette 9 måneder før, og jeg er ikke blevet træt af det, fordi jeg også har holdt pauser derfra. Over så lang en periode vil der jo være tidspunkter, hvor der ikke er så meget at ordne, men jeg er bestemt ikke typen der ville starte flere år i forvejen, så ville jeg virkelig blive træt af mit bryllup

:bearhug: Rikke

0

Del dette indlæg

Hej!

Da Brian friede til mig :bearhug: , i januar måned, foreslog jeg at vi kunne gifte os i april 2006, men det var altså ikke lige det han havde forestillet sig...

Han syntes at der var aaalt for lang tid til, og vi blev så enige om d. 27. august 2005, dvs. ca. et halvt år senere...

Kunne nu sagtens have brugt MEGET mere tid til forberedelserne, for man kan altså ikke planlægge uforudsete ting...

Kort tid efter frieriet fandt vi, efter flere års søgen, drømmehuset, som vi så lige er flyttet ind i pr. 1. juli.

I påsken blev min far dræbt i en trafikulykke :boohoo: , hvilket medførte et par måneders pause i bryllupsforberedelserne...

Derudover afsluttede jeg, i juni måned, min uddannelse. Det var jeg jo forberedt på ville kræve en del tid og krafter, men jeg anede jo at der ville ske så meget andet også...

Nu sidder vi her, i vores nye hus som vi ikke er helt færdige med at sætte i stand endnu, og har kun 3 uger tilbage, til de sidste forberedelser... http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/ohmy.gif

Vi er da så småt ved at være klar til vores bryllup, men der har nu ikke helt været den tid til at nyde forberedelserne, som jeg havde set frem til...

Derfor, jeg syntes kun at det er en fordel at være i god tid med bryllupsforberedelserne, man har jo også sin alm. hverdag at passe, ved siden af...

Venlig hilsen

Anja - der glæææder sig til d. 27/8, men synes at tiden bare er fløøøget afsted... :boohoo:

0

Del dette indlæg

Hej Sussen

Dejligt at læse du også er ude i god tid.. Det er jeg også!

Har tænkt de samme tanker som dig, og de fleste ryster også lidt på hovedet når jeg er ude i så god tid.

Men hvad kan man gøre. jeg synes det er hyggeligt at have tid til at være kreativ, tænke på make up, hår, sådan blive inspireret til forskellige ting.

Desværre går jeg så samtidig uden arbejde.. så det betyder endnu flere tanker.

Så jeg vil sige at det er dejligt at gå og planlægge, men jeg kunne nok bruge lidt mere indhold i mit liv.. hihi. Heldigvis sker der da lidt..

Er da oveni igang med nogle uddannelser, og det er rart!

Ja det var tankerne herfra

Nulleren

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Sussen

Dejligt at læse du også er ude i god tid.. Det er jeg også!

Har tænkt de samme tanker som dig, og de fleste ryster også lidt på hovedet når jeg er ude i så god tid.

Men hvad kan man gøre. jeg synes det er hyggeligt at have tid til at være kreativ, tænke på make up, hår, sådan blive inspireret til forskellige ting.

Desværre går jeg så samtidig uden arbejde.. så det betyder endnu flere tanker.

Så jeg vil sige at det er dejligt at gå og planlægge, men jeg kunne nok bruge lidt mere indhold i mit liv.. hihi. Heldigvis sker der da lidt..

Er da oveni igang med nogle uddannelser, og det er rart!

Ja det var tankerne herfra

Nulleren

hej nuller-pigen...

Jeg ved hvad du mener.... Jeg gik også hjemme i en periode... og det er dejligt at have noget at gå op i, men man vil helst have et arbejde... så nyder man også fritiden bedre... Håber snart du er på vej igen...

Jeg nyder også processen so far...

By the way... Skal i giftes samme dato som os: 24.juni.2006 (tænker på dit brugernavn...)

Susanne

0

Del dette indlæg

Hej Sussen

Altså som sagt.. du kan bare det der.. Du stiller alle de gode spørgsmål og kommer med de gode ideer :bearhug:

Jeg bliver da helt misundelig over dem der har så meget tid til at nyde det i, jeg har kriller i fingrene for at komme videre og bliver da helt bange for om vi har lagt brylluppet for tidligt så alt dette optil som er helt fantastisk går for hurtigt!!!

0

Del dette indlæg

:bearhug: Uha nej.. Det er min fødselsdag :boohoo: Så det er jo en helt perfekt dag I har valgt..

Det er næsten altid regnvej d. 23 og godt vejr.. d. 24..:boohoo:

Vi skal giftes d. 26 aug. Så jeg har liige lidt længere tid end dig..

Mon ikke også der kommer et arbejde til mig en dag. Det er jo også en fin årstid til at gå hjemme, hvis det holdt op med at regne :lol:

Glæder mig til at følge din tråd, vi har jo et helt år foran os http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

0

Del dette indlæg

Jeg gik for alvor igang for et par måneder siden - marts, april - og ja lige nu er der stilhed "før stormen"....kan ikke planlægge så meget lige nu, men til gengæld har jeg masser af kreative ting, jeg skal have fra hånden...

Jeg ved ikke, om jeg bliver træt af bryllupet, inden det skal stå næste år i august, men det irriterer mig, at jeg ikke kan komme videre pt, ville ønske det var før.....for jeg glæder mig afsindig vildt meget...

Men man kan jo altid lige tage et pusterum her inde fra....det tror jeg dog kommer til at knibe, for jeg skal lige ind og se, om der er noget nyt under solen.. :bearhug:

Svale

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Vi startede (læs: Jeg) med at planlægge et år før. Og der har været perioder hvor man ikke lavet så meget bryllupsting som andre. Jeg har hele tiden været logget ind her og har fået samlet meget inspiration og fordi vi var i gang i god tid har jeg også kunne købe mange af vores ting på udsalg :boohoo: Så personligt er jeg for lang planlægning - jeg har hygget mig meget med det :heppe:

0

Del dette indlæg

Vi startede planlægningen 15 mdr før brylluppet.. Det har haft både gode og dårlige sider synes jeg. Men de perioder hvor jeg synes det blev for meget, eller at tiden bare ikke kunne gå hurtigt nok, har jeg valgt at lægge det lidt på hylden og fokusere på andre ting. Det har fungeret fint..

Det positive i at starte i så god tid var at vi havde god tid til at tænke på hvordan det hele skulle se ud, og komme på gode ideer til pynt osv. Samtidig havde jeg også tiden til at kigge på brugte brudekjoler og endte med at finde den perfekte og billige kjole ca. 7 mdr før brylluppet.

Så mit råd til dig vil være at sørge for at nyde det hele.. og hvis det nogle gange bliver lidt for intens, så hold en pause i planlægningen i en kort periode og træk vejret.

0

Del dette indlæg

Jeg startedet 2 år og 3 mdr før bryllupet..

Og det hænger mig ikke ud af halen endnu, og tror heller ikke det kommer til dit.. ;o)

Jeg tager lidt at gangen, og så holder jeg en pause og så går jeg igang i gen, når jeg lige har lyst..

Jeg syntes det er vildt dejligt at kunne tage så lang tid om det, og er jeg også sikker på at jeg får det hele som jeg vil have det..

:bearhug::boohoo::boohoo:http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/haha.gif :lol:(y):bearhug::griner:--HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Birgit

<{POST_SNAPBACK}>

enig - jeg gik igang godt et år før dagen (14 mdr.?) men det er også nu vi har tiden til at planlægge - Klaus er lige begyndt på specialet og min undervisning starter jo igen til september og så er der bare ikke tid til at klippeklistre, for så skal der læses og arbejdes, så for os kommer der en naturligvis pause fra sep. og til januar - nu er de store ting også på plads (UNDTAGET tjenere - hvilket er ved at stresse mig lidt - for hvor mange proff. er der liiige på samsø? :boohoo: )så når invitationerne er færdige (og ja, det bliver det vel snart :boohoo: ) så går det hele lidt på pause ..

men tror det er vigtigt at man passer på ikke at gå 'død' i planlægningen ...

0

Del dette indlæg

Hej sussen - jeg er jo også i god tid. Men jeg tror der kommer nok gså nogle pauser - frivillig og ufrivillig. Har da allerede haft nogle pauser, fra frieri til feststedbookning gik der 4 måneder - og fra feststed bookning til kirke 2 måneder mere. Så det kommer lidt i bølger her. Men nu skal jeg snart på ferie - der komer det at stå stille - og omkring jul og nytår - bliver det nok også det man tænker på.

Men jeg tror tiden kommer til at gå stærk og når man bliver lidt træt af det hele - har man god tid til lige tag en lille pause.

Det skal nok gå.

:bearhug: Sandra

0

Del dette indlæg

Vi har også stadig et år tilbage...og jeg nyder at gå at sysle med det. Men som nogle af de andre også skriver, så måtte tiden altså godt gå lidt hurtigere nogle gange :bearhug:

Det er fedt at være i god tid, så vi virkelig kan overveje hvordan og hvorledes...så helt klar "for" at starte i god tid :boohoo:

:boohoo:

Randi

0

Del dette indlæg

Jeg har haft 9 mdr til planlægningen...og det har i perioder hængt mig ud af halsen...jeg har hverken prinsessedrømme eller lysten til selviscenesættelse, og det oplever jeg nogle gange planlægningen som.

Jeg har taget de pauser, jeg havde brug for, og her 2½ uge før brylluppet, er vi vist meget godt med.

Havde jeg været igang meget før, ville jeg nok have været træt af mit eget bryllup på nuværende tidspunkt.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer