Guest Smølf

Vielse i haven

5 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hej

Jeg har kun erfaring for, at det er meget forskelligt hvilken kommune man bor i, om det kan lade sig gøre!

Jeg ønskede at blive borgerligt viet (udendørs) i Horsens, men her har "byen" besluttet ikke at foretage vielser udenfor rådhuset. Men min fornemmelse er, at man i små kommuner har lettere ved det. Ring derfor til det lokale Borgmesterkontor, de ved det!

At få en præst med i haven er for de fleste nærmest en umulighed. Jeg har hørt fra flere præster, og andre giftelystne, at der stort set aldrig bliver givet tilladelse til vielser udendørs. Præsten skal have lov af Biskoppen, og dette sker vist meget sjældent.

Held og lykke

Brud 2004

0

Del dette indlæg

Vi skal vies i haven hos mine forældre :wub:

Det er den tideligere viseborgmester som skal forestå vielsen, han siger at i princippet kan alle forestå en vielse, de skal "bare" have en tilladelae. Jeg ved dog ikke hvor man får sådan en tilladelse.

Som før nævnt skal man kontakte borgmesterkontoret de ved helt sikkeret hvad der kan lade sig gøre i den enkelte kommune..

Irene

Redigeret af irene
0

Del dette indlæg

Hej :smølf:

Dette er tyv stjålet fra bryllupsklar.dk' sider.

Syntes at de beskriver det rigtig godt.

Vielse udenfor rådhuset:

En borgerlig vielse behøver ikke nødvendigvis at foregå på et rådhus. Et alternativ kan være, at I bliver gift i en have, på en strand eller på et skib. Dette kræver lidt mere benarbejde end at blive gift på rådhuset. I skal nemlig selv sørge for følgende:

1) I skal finde en person, der må og vil vie jer i lidt utraditionelle rammer. Det er ikke kun embedsmænd og -kvinder fra rådhuset, der har bemyndigelse til at vie jer. I kan også prøve at henvende jer til et medlem af jeres kommunes Borger Repræsentation, de har alle bemyndigelse til at foretage vielser. En liste over medlemmerne kan I få fra jeres jeres kommune.

2) I skal huske at hente tilladelse hos rette myndighed, hvis I vil giftes et offentligt sted. F.eks. skal I have tilladelse fra KLIK HERSlots- og Ejendomsstyrelsen, hvis I vil giftes i en offentlig have eller park.

Denne form for vielse kan, hvis I ønsker det, blive mere personlig end på rådhuset. I har mulighed for at give vedkommende, der skal vi jer, nogle stikord til talen. F.eks. om hvordan I mødte hinanden eller en sjov oplevelse I har haft sammen. Ellers er ceremonien magen til den på rådhuset.

:guitar: :guitar:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer