Bryllupsmusen

Gitte & Nicolai 20.08.05

64 indlæg i dette emne

Kære alle bryllupstøser

Jeg havde den mest fantastiske dag igår, der er intet jeg ville have gjort anderledes eller ønsket var gået anderledes - en helt igennem fantastisk og uforglemmelig dag.

EN STOR TAK TIL ALLE JER TØSER FOR GODE RÅD OG HJÆLP I FORBEREDELSERNE TIL DENNE STORE DAG, det er alt lige fra selvbruner (hvilket så skide godt ud) til halskæder og andre praktiske spørgsmål.

Nu sidder I sikkert bare og venter på billeder, så dem får I nu, så kan I få dagens detaljer senere, for jeg ved hverken, hvor jeg skal begynde eller slutte (kom først i seng kl.5.30)

Knuser fra Bryllupsmusen / Gitte

Så er jeg klar med første kapitel om min bryllupsdag:

Kl. 8 sad jeg klar hos frisøren, hun var super sød og det hele blev lige, som jeg havde forventet. Kl.10 var jeg hjemme igen, hvor der var vild gang i den: Min mor dækkede borde til reception, min veninde og en pige, som vi havde hyret til køkkenet smurte sandwish i hundredevis. Min mor kørte også op i kirken og pyntede den - hun blev vist lidt stresset.

Kl.11.15 tog jeg min kjole på og lagde neglelak, det er temmelig svært at lægge neglelak med venstre hånd, når den samtidig ryster. :balloons:

Kl.11.30 kom min far i Jaquar'en, som vi havde lånt af min svigerfar. Og han havde min brudebuket med, som Nicolai havde hentet og lagt i bilen. Den lignede ikke helt den, som jeg havde bestilt, men jeg blev super glad for den alligevel, og så kostede den 500 kr. mindre end den jeg rigtig havde bestilt :carrot:

Kl.12 præcis ankom vi til kirken. Det gav et sug i maven at se alle de biler, og vide at 100 mennesker kun sad og ventede på mig. Jeg havde været ret cool hele formiddagen, var ikke speciel nervøs, men da jeg så præsten i døren, pressede tårerne sig på - men jeg holdt dem på plads.

Hos frisøren - mit hår er så tykt, at frisøren måtte sætte håret i en vifte i stedet for i en rund knold, men jeg skulle have slør ud over, så man så det ikke, og der ser egentlig også meget flot ud. Jeg valgte en meget enkel frisure, da min kjole er meget "urolig".

post-12069-1124650230.jpg

post-12069-1124776735.jpg

Redigeret af Bryllupsmusen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så gik dørene op og min far og jeg gik ind. Kirken var helt fuld og jeg så kun ansigter på folk jeg ikke kendte (Nicolais arbejde eller hans golfvenner) og jeg tænkte bare "hvor er alle dem, jeg kender har de svigtet mig lige idag?", men det havde de selvfølgelig ikke, jeg var vist bare lidt blind. Det var meget stort at gå op gennem kirken, og jeg prøvede at smile og se afslappet ud, om det lykkes ved jeg ikke, for jeg har endnu ikke set billeder fra selve vielsen.

Da jeg kommer op til Nicolai har han tårer i øjnene, det var så sødt. Selve vielsen gik fint, bortset at mine ja'er var så lave, at flere var i tvivl om jeg nu også havde sagt JA - og selvfølgelig havde jeg det :hearts: :hearts: :hearts:

Præstens tale var helt suveræn, han havde virkelig fanget, hvordan vi er og vores humor. Han fik hele kirken til at grine 2 til 3 gange, og det ligesom lettede stemningen, så det hele ikke blev så højtidligt, men talen var selvfølgelig også alvorlig, og meget smuk.

Her er vi efter vielsen og inden vi går helt ud. Vi havde dog hilst på folk i våbenhuset, men gik så lige hurtigt tilbage til alteret, og fik taget lidt billeder.

post-12069-1124650551.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Damerne fra Nicolais arbejde havde denne portal (hedder det vist). Han arbejder i et medicinal firma, hvor han er IT-ansvarlig, derfor dette mærkelige udstyr...

Så er der ris, og rigtig MEGET ris endda. Men det havde jeg jo selv været ude om, for jeg havde lavet 99 risposer. Mange havde også selv taget ris, så det nærmest væltede ned over os... :balloons:

post-12069-1124650616.jpg

post-12069-1124777866.jpg

0

Del dette indlæg

Efter fotografering kørte vi hjem til os selv, hvor vi holdt reception. Hvor var det bare fedt at se alle de mennesker, man holder af, sidde hjemme i vores have og vente på os. Desværre var der bare mange som vi ikke nåede at tale så meget med, for der skete så meget, og nogle gæster er bedre til at presse sig på end andre :)

MUMS - så er der kage. Den var bare super flot og smagte himmelsk... :balloons:

post-12069-1124778667.jpg

post-12069-1124778872.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Efter receptionen kørte vi til Dragsholm slot, hvor vi skulle holde vores bryllupsfest. Gæsterne var på rundvisning fra kl.16-17, der var dog flere, som valgte at få noget at drikke på restaurantens terrasse istedet. Kun 2 personer skulle ikke overnatte på slottet, så alle havde også mulighed for at slappe lidt af og tage et bad om eftermiddagen.

Vores fotograf kunne desværre ikke tage billeder af os På Dragsholm (hun havde kun tid om formiddagen efter vielsen, hvor vi fik taget billeder ved kirken), så vi hyrede min svigerfar istedet. Her er vi i slotshav. Svigerfar viste talenter som fotograf, men vi havde også lige lært af den rigtige fotograf, hvordan man skulle stå.

post-12069-1124651321.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

kl.18.30 gik bryllupsmiddagen igang. Vi havde hyret Mathias From (som også annoncerer her på BK) til at spille klassisk guitar for os, han var kanon god og det passede perfekt til omgivelserne, ham kan vi sagtens anbefale. Maden var også helt fantastisk.

Der var 5 taler og 2 sange. Nicolais tale overskyggede alle talerne, for den var simpelthen det bedste jeg har hørt, der var en hel side bare om mine forældre og min mor græd i stride strømme og ca 5 sider til mig. Det var så smukt og samtidig fik han alle til at grine, så det var en god blanding. Min egen tale gik også godt, jeg var kun ved at græde, da tårerne løb ned af kinderne på Nicolai. Faktisk kneb jeg ikke en tåre hele dagen, jeg fik da tårer i øjnene, men aldrig så meget at de beyndte at løbe, det var lidt mærkeligt, for normalt kan jeg tude til Beverly Hills.

Og så var vi oppe på stolene og nede under bordet. Og vi blev kysset til den helt store guldmedalje, da én af os gik på toilettet. Jeg havde faktisk frygtet det, at alle mændene skulle kysse, men det var faktisk kanon sjovt.

Vores bordplan var åbentbart et hit, for alle hyggede sig gevaldigt. Der var mange som ikke kendte hinanden, men det var intet problem og det virkede næsten som om at nogen nåede at blive bedste venner i løbet af middagen.

post-12069-1124651803.jpg

post-12069-1124784581.jpg

0

Del dette indlæg

Middagen sluttede kl.23, og kl.23.45 dansede vi brudevals. Jeg havde glemt at hægte mit inderste slæb op, så jeg trådte hele tiden i kjolen, derfor blev dansen ikke helt så flydende, men det var en kanon oplevelse.

UPS - min strop faldt ned :balloons:

post-12069-1124785573.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Igen... i ser SÅ dejlige ud  :loveshower:

Ikke for at snakke udenom... hvordan er det nu med historien om den hvide dame ??

Knus heidi

:)

<{POST_SNAPBACK}>

Tja, jeg var jo ikke med på rundvisningen, så jeg er ikke selv helt klar over det, det var kun vores gæster, som var med. Men det er vist noget med, at hun blev begravet levende :)

:balloons:

Gitte

0

Del dette indlæg

Her kommer - indtil videre - vores yndlingsbillede. Vi har endnu ikke set fotografens billeder, så dette vinder i første omgang. Det gode ved billedet er, at vi er i bevægelse, det er ikke opstillet, derfor enormt naturligt :balloons:

post-12069-1124655558.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer