arno

Arno's "planlægningstråd"

114 indlæg i dette emne

Ja, ja - jeg VED godt at jeg er blevet gift for længe LÆÆÆÆÆÆÆÆÆNGE siden, men der er flere der har spurgt efter min "planlægningstråd".

MEN - sådan noget fornemt noget havde vi slet ikke dengang JEG blev gift for længe LÆÆÆÆÆÆÆÆÆNGE siden... :hug::toot:

Derfor vælger jeg at lave en slags "planlægningstråd", selvom det jo egentlig ikke er planlægning, men egentlig mere en slags "dagbog" over de ting jeg lavede dengang jeg blev gift for længe LÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆNGE siden... :)

Jeg putter lidt på ad gangen - ligesom alle andre ordinære planlægningstråde - så kig forbi af og til. Og jeg skal NOK huske billeder... Nu er jeg jo i den heldige situation at jeg kan smide alle billederne i hovedet på jer. Både af min færdige kjole, da jeg prøvede kjoler, festen FØR- UNDER - EFTER, bordplaner m.m. Jeg sørger også for at smutte en del NYE billeder herind i min tråd; billeder som aldrig er set før på BryllupsKlar! :(

Håber I bærer over med en gammel rusten X-Bridezilla (Oldzilla), og over at jeg har lyst til at blande mig med alle jer giftemodne Bridezillaer... :frizz2:

Invitationer - Bordkort/navneskilte - Menukort - Servietter - Patchworkhjerter - Lysestager - Bordopdækning - Bordplan - Gaveposer - Ringpose - Prøve kjoler - Drikkevarer - Salmeblad - Betty's bryllupskage - Toastmaster - Prøvelsesattest - Liste til fotografen - Tale til brudgommen - Gæstebog - Vores ringe - Liste til overnattende gæster - Liste til brudgom - Tekst til indgangsmusik - Børn om samliv - Liste til kogekonen - Takkekort - Brudebuketten - Forgyldt rose - Sko - Citater - Præsten - Grenaa Kirke - Salmerne - Ønskeliste - My way, spillet i kirken - Alteret

Redigeret af arno
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mit første udkast til vores invitationer kan du se på billederne nedenfor. De endelige invitationer kom stort set til at ligne de første udkast, for jeg var mere end tilfreds med min første idé. Min lillesøster lavede alle forsiderne, som alle var forskellige.

Vedhæftet er:

- Forside og bagside

- Midtersiderne

- Midtersidetekst

post-1053-1125332613.jpg

post-1053-1125332642.jpg

post-1053-1125332769.jpg

0

Del dette indlæg

Det er sjovt, for jeg har faktisk haft tænkt på at gøre det samme - jeg nåede heller aldrig en planlægningstråd, da vi kun havde knap 3 måneder til at planlægge alt i, så det blev mest til en bunke løse spørgsmål og tanker, som aldrig rigtig fik nogen fast form.

Måske en ide til de mørke efterårs/vinteraftener, der jo snart kommer.... for man vil jo stadig gerne dele det hele, selvom det forlængst er overstået :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er sjovt, for jeg har faktisk haft tænkt på at gøre det samme - jeg nåede heller aldrig en planlægningstråd, da vi kun havde knap 3 måneder til at planlægge alt i, så det blev mest til en bunke løse spørgsmål og tanker, som aldrig rigtig fik nogen fast form.

Måske en ide til de mørke efterårs/vinteraftener, der jo snart kommer.... for man vil jo stadig gerne dele det hele, selvom det forlængst er overstået  :)

NEMLIG JA! Det er også den følelse JEG sidder med!! :( Og da der så var et par stykker som skrev og spurgte efter min planlægningstråd, så tænkte jeg at der måske ville være en idé i at lave en "dagbogs-planlægnings-tråd". For jeg har jo billeder og det hele liggende klar - skal bare lige scaleres lidt ned til BK-venlig størrelse! :banned:

Håber at I vil få lidt glæde af min lille tråd - der vil dumpe ting ind i den af og til!

:hug:

0

Del dette indlæg

Min lillesøster udfærdigede invitationerne efter mine tegninger, og lavede 70 forskellige forsider til dem! - alle sammen hjerter, som var vores tema :)

Men med forskellige nuancer rød, forskellige materialer etc. Allesammen små kunstværker, som jeg heldigvis scannede ind i min computer inden jeg sendte dem afsted... :hug:

Nedenfor er nogle enkelte, så du kan få en idé om hvor forskellige de egentlig var.

post-1053-1125439225.jpg

post-1053-1125439242.jpg

post-1053-1125439303.jpg

post-1053-1125439324.jpg

post-1053-1125439353.jpg

post-1053-1125439400.jpg

post-1053-1125439424.jpg

post-1053-1125439444.jpg

post-1053-1125439466.jpg

post-1053-1125439487.jpg

post-1053-1125439510.jpg

post-1053-1125439536.jpg

post-1053-1125439565.jpg

post-1053-1125439585.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Temaet for vores bryllup var HJERTER, og det kunne man bl.a. se på bordpynt, bordkort/navneskilte, sukker til kaffen (sukkerknalde formet som hjerter), balloner, små hjerteperler i min brudebuket, blomsterdekorationerne på bordene og menu-kortene.

Nedenfor kan du se billeder af vores kombi bordkort/navneskilte. Jeg klistrede en sikkerhedsnål bagpå, og alle vores gæster havde dem på hele dagen/aftenen. Det virkede RIGTIG godt, for der var en masse som ikke kendte hinanden.

Inspirationen fandt jeg fra det lyse hjerte som jeg også har vedhæftet...

Jeg havde skrevet NAVN - Dan eller Mette (hvem af os de "hørte til") - relation (ex: FDF, viking, familie...)

post-1053-1125493537.jpg

post-1053-1125493861.jpg

Redigeret af arno
0

Del dette indlæg

De små hjerte-huller lavede jeg med en lille "hullemaskine", og brugte/limede så hjerterne på bagsiden af menu-kortet.

Menukortet var meget simpelt at lave. Det bestod af to lag papir - bagsiden og forsiden. Derudover et lille hjerte fra bordkortene/navneskiltene + et klistermærke med "MENU" i sølv, som jeg havde købt et ark af i en hobby-biks (7-8kr).

Kanterne klippede jeg med en "tak-saks" som jeg købte i Bog&Idé for 20kr, og det lille hjerte limede jeg fast med lidt papir-lim.

Til bagsiden brugte jeg samme papir som jeg brugte til invitationerne – som igen matchede til farven på servietterne.

post-1053-1125494025.jpg

post-1053-1125494053.jpg

Redigeret af arno
0

Del dette indlæg

Forsiden/teksten var printet ud fra WORD på et stykke alm hvidt printerpapir.

Snuppede den lille "pynte-dimmer" på een eller anden hjemmeside; synes den passede perfekt til et menukort, og der er da også MANGE som har brugt den samme efterfølgende.

post-1053-1125494209.jpg

Redigeret af arno
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

For dævlen da Mette - dejligt at gense det hele igen...

Nu ved jeg, hvad jeg skal lave det næste lange stykke tid, for jeg kan godt huske din planlægningsmappe fra Bridezilla-mødet i Fredericia - skulle nogen være i tvivl, så var den ret tyk...

Kh

Mette - som altså ikke går i gang med det kæmpe arbejde...

0

Del dette indlæg

Servietterne overvejede jeg at folde efter "hjerte-foldemetoden", men det var ALT for besværligt, og hjerterne foldede sig hele tiden ud, lige som jeg havde foldet dem. Så jeg tog den nemme løsning, som så virkede RIGTIG godt - måske netop fordi den var så simpel...?

På billedet kan man se vores kuverter. Servietterne er i samme farve, men to LIDT forskellige nuancer (fandt jeg BILLIGT i Føtex = 4 pakker for 10kr!! - og det var en super kvalitet...). Jeg lagde dem bare som en "stjerne" ovenpå hinanden. Forretten er endnu ikke kommet på bordet - den blev placeret på "serviet-stjernen" før gæsterne kom ind i lokalet.

post-1053-1125494949.jpg

post-1053-1125495137.jpg

post-1053-1125495396.jpg

0

Del dette indlæg

For dævlen da Mette - dejligt at gense det hele igen...

Nu ved jeg, hvad jeg skal lave det næste lange stykke tid, for jeg kan godt huske din planlægningsmappe fra Bridezilla-mødet i Fredericia - skulle nogen være i tvivl, så var den ret tyk...

Kh

Mette - som altså ikke går i gang med det kæmpe arbejde...

He he... Lidt til de kolde efter-sommer-dage :bearhug:-HAHA-

Det glæder mig da at min "dagbogs-planlægningstråd" kan gi' jer lidt at glo på! Hvis der skulle dukke specielle ønsker op om specielle billeder, så sig bare til - så prøver jeg at se om jeg kan finde dem!

- og JA! Min mappe var RET tyk... Jeg har den stadigvæk stående, og har ikke ændret i den eller "ryddet op". Synes egentlig den er charmerende som den er; totalt rodet og (for andre) ugennemtænkt!! http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Knuz

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor var idéen med bordkort/navneskilte dog genial!!

Hvis ikke alle kendte hinanden til vores bryllup, havde jeg stjålet den på stedet  -HAHA-

:bearhug:

Birgit

Ja det var/er faktisk en temmelig GENIAL idé, når jeg selv skal sige det... Og det er faktisk også det ENESTE som min kære husbond blandede sig i http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif Jeg sad nemlig og grublede over hvad vi kunne gøre ved at der var så mange "grupper" af mennesker, og at de egentlig ikke kendte hinanden på tværs af grupperne.

Jeg HAVDE fundet på hjerterne som bordkort, men havde ikke lige koblet det sammen med navneskilte. Så var det at Dan kom med idéen... Først forkastede jeg idén brutalt (for hvem gider rende rundt med navneskilte til et bryllup??), men jo mere jeg tænkte over den, jo bedre kunne jeg li' den!

Og da Dan kom hjem med en bunke små runde, røde klistermærker, var der ikke lang tid fra tanke til handling!

Hjerterne virkede også mega meget efter hensigten! Folk kiggede på navneskiltene og sagde "Nå det er DIG der er..." - "FDF? Jamen... Jeg kender også Mette via FDF!" - "Hvad er en betontosse...?" - "Er du virkelig i familie med Mette...???" - og så var samtalerne i gang.

Vi havde buffet, og derfor kom folk op af stolene og fik snakket med andre end dem de sad sammen med. Virkede FJONGSKI godt!!

0

Del dette indlæg

Hvad Arno har du givet op - nu har du pralet af den tygge planlægningsmappe og så kommer der ikke mere her?

:blush: Sandra

He he - det er vist ikke så meget MIG der praler af mappen, men mere dem som har set den :):)

Jeg har ikke givet op, men der kom lige en masse andre ting i vejen. Vil dog forsøge at komme LIDT videre med tråden... ()() TAKKER for din besked, søde Sandra - det er dog først i dag jeg ser den. Tror vist lige at jeg er gået glip af noget.

0

Del dette indlæg

Vores tema var jo HJERTER, og det tog min mor til sig! Hun foreslog at lave nogle hjerter i PATCHWORK, som vi kunne bruge til at fordele på bordene.

Min mor er førtidspensionist, og har en svær muskelsygdom som gør at hun ikke kan lave ret meget i for lang tid, men alligevel fik hun lavet en hel bunke af de søde hjerter som er vedhæftet billede af.

Hun lavede dem som sagt som PATCHWORK-hjerter - alle forskellige og små "unikummer" - og de blev fordelt rundt på bordene, sammen med de lave oasis-hjerter med blomster, lysestagerne, efeu og glimmerhjerter.

Nogle af gæsterne spurgte om de måtte tage et par hjerter med hjem efter festen, og det gav vi dem lov til. Jeg har stadigvæk ca. 12 liggende i min "pynteskuffe", som vi af og til bruger som bordpynt til fester. Hun lavede vist omkring 30, så det var en stor succes :blush:

Da min mor egentlig VAR færdig med alle hjerterne, fandt hun de små røde perle-hjerter som hun så syede på; to hjerter på hvert syede hjerte. De skulle symbolisere Dan og mig :) Hun er nu rigtig sød, hende min dejlige mor!!

post-1053-1127813264.jpg

Redigeret af arno
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lysestagerne skulle - ligesom blomsterarrangementerne - være LAVE. Alt på bordene var holdt "lavt", for at gæsterne skulle kunne se hinanden :blush: Er ikke fortaler af store, høje dekorationer - for så kan man slet ikke finde hinanden på den anden side af bordet, synes jeg...

Det eneste der var højt på vores bord, var fire femarmede lysestager som vi lånte af en af mine gode veninder.

Jeg fandt lysestagerne i TIGER - kostede 20kr er styk, men jeg fik dem billigere, fordi jeg købte 20 af dem :) Fik dem næsten til halv pris, så det var jo dejligt billigt. Der er plads til et lille fyrfadslys indeni - de holder dejligt længe, og drypper ikke på dugen :)()()

post-1053-1127814176.jpg

0

Del dette indlæg

Her er et billede af bordet set fra vores kuverter. De tre ringe er:

1 (yderst til venstre) - Hjerteblomsterne, lavet af oasis og blomster i samme farver som brudebuketten

2 (øverst oppe i billedet) - Lysestagerne

3 (længst til højre) - Hjerterne lavet som patchwork

post-1053-1127814275.jpg

0

Del dette indlæg

Bordene var stillet op i "E-form", med det ene "ben" forlænget for at have alle vores gæster.

Alle bordene var "bundet sammen" med lange efeu-ranker, som vi havde fået gratis af samme veninde som lånte os sine 5-armede lysestager til hovedbordet. Og rundt på efeurankerne var der drysset små sølv og røde glimmerhjerter (har desværre ikke noget billede af dem...) her og der - gav et MEGET flot helhedsindtryk!

post-1053-1127814536.png

0

Del dette indlæg

De små grønne poser som man kan ane på kuverterne (ikke på vores med på gæsternes) indeholdt hver især:

1-3 små blomsterløg (blandede) - fandt jeg billigt i Føtex

lidt grødris - købte jeg billigt i Aldi

et stykke chokolade - var heldig at finde en STOR pakke Fazermint i Føtex!

De blev pakket ind i gennemsigtig grøn folie, som jeg fandt rigtig billigt i Aldi, PLUS noget bast-tråd som jeg også købte billigt i Aldi, PLUS en lille sød solsikke på hver, som jeg også fandt i Føtex til stort set ingen penge.

Solsikkerne limede jeg på små grønne ståltråds-stykker, og "slyngede" omkring lukningen. Det virkede perfekt, og så rigtig friskt ud...

post-1053-1127815014.jpg

Redigeret af arno
0

Del dette indlæg

Sådan så den lille hjemmelavede pose til vores vielsesringe ud. Det var min mand Dan der havde fundet på hvordan den skulle være - og havde selv købt ind til den. STORE ting, for han deltog ellers overhovedet ikke i forberedelserne... :(

post-1053-1132044702.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer