Julibrud

Et bryllup og 2 sønner senere :- )

254 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Waaaauuuuw.... Synes den er rigtig fin! :balloon:

Har ikke før været i din tråd, er stadig lidt grøn i det..., og hold op hvor er der meget! Puha :cheerleader3:

Hvor har du fundet den henne om man må spørge :denmarkflag:

Mange tak :denmarkflag: Ja gisp det kan være meget overvældende at læse en tråd helt fra begyndelsen, men det er godt at bruge de links der er i begyndelsen til at finde lidt rundt - så slipper man for at læse alt der er sket på et helt år... :denmarkflag:

Jeg fandt hårpynten i House of Brides (65 kr) så det var faktisk ikke så slemt som jeg har set det andre steder.

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Så oprand dagen for vores polterabend også - KÆMPE OVERRASKELSE!! Jeg var sikker på at det først blev i juli - men nej det blev lørdag d. 8 juni.

Vi var kun lige kommet så småt igang med dagen, da min kæreste kunne høre at der blev ringet på dørklokken i alle andre lejligheder end vores... :bearhug: - "Det er nok reklamer, jeg lukker dem ind" - så det gjorde han...... Hmmm et halvt minut senere blev der banket voldsomt på vores dør :bearhug: Og halløjsa der stod 19 personer i vores opgang med det største grin og kameraerne klar :(

Hold op hvor var vi rystet og helt konfus da folk væltede ind i vores lille lejlighed! Mændene havde morgenmad med til min kæreste og jeg skulle bare se at komme i det tøj pigerne havde med til mig og så ud af døren (med et rundstykke i den ene hånd og en vodka / juice i den anden :bearhug: ) Nåede lige at kysse kæresten farvel inden jeg blev puffet ud af døren i et mere eller mindre smart cowgirl outfit.

Det viste sig efter en lille times kørsel, at der var en god grund til min udklædning - tøserne havde lejet en times western ridning til mig :bearhug: . Så der sad de alle på rad og række og tog billeder mens jeg efter bedste evne skulle prøve at styre hesten i vildeste western stil..... Av av min r.. var godt nok øm bagefter (for slet ikke at nævne dagen efter :denmarkflag: )

Efter rideturen havde de planlagt en hyggelig picknic i det grønne ved Utterslev mose - og i det super flotte vejr var det helt perfekt! Vi kastede os ud i lidt Vikingespil efter maden og det var sjovt som altid!

Derefter kørte vi ind ind til København igen hvor de havde bestilt en advent mere...... ventede spændt i et lokale med lidt drinks mens tøserne fortalte diverse skrækhistorier om hvad det var vi skulle der..... :bearhug:

Det viste sig at vi skulle sumu - bryde med hinanden :carrot: Hold op hvor var det sjovt, vi havde alle vildt ondt i mavemusklerne bagefter af grin!! Og se i billedet herunder hvor ond og farlig jeg kunne se ud:

:denmarkflag:

post-14218-1150289090.jpg

0

Del dette indlæg

Ihh polter!!!.......

Vi(øh jeg) er rigtig begyndt at tænke på hvornår det bliver.

Jeg tror det bliver en lørdag, da jeg ved at de andre veninder syntes det er den bedste dag til sådan arrangement.

Da min bedste veninde er på bryllupsrejse(de blev gift i lørdags), og først kommer hjem igen d. 27 juni, så er der 3 lørdage tilbage! (1, 8 eller 15 juli)

Jeg glæder mig til at se hvad de har fundet på. Og ikke mindst hvornår!

Så jeg må hellere gøre rent hver fredag!

Men det lyder som om du har haft en SUPER polter!! (lige i min ånd)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Forsættelse af polterabend:

Efter vi var færdige med at kaste os ind i hinanden i vores sumu dragter, gik vi videre til endnu en advent som Tøserne havde reserveret (de kunne åbenbart blive ved med at finde på noget...)

Vi skulle lære at danse salsa :bearhug: - Det var også mega sjovt, selvom vi godt nok fik sved på panden i det varme sommervejr (og jeg var jo tvunget til at beholde mit cowgirl outfit på, så det blev det ikke mindre varmt af...) Læreren kastede os fluks ud i det, og så oksede vi ellers løs i en time med de sjove trin. Mig med danselæren og de andre dannede par med hinanden! Tilsidst lavede danselæren og jeg et lille show (jeg dansede grundtrin og fulgte ham efter bedste evne) hvor han hopede rundt og svingede mig og ham selv rundt i et hæsblæsende tempo :( Pigerne påstod at det så hamrende godt ud :bearhug:

Gisp så var jeg godt nok også ved at være mæt af indtryk (og druk for jeg skulle konstant have sprut i mit glas og vand var åbenbart for småpiger og ikke en kommende gift kvinde :bearhug: )

Nå men så førte de damer mig ned til en skøn mexicansk resturant hvor vi fyldte vores sultne maver med en pragtfuld buffet :kiss: Det var lige hvad jeg trængte til, og vi fik snakket og hygget gevaldigt (og det var dejligt at se at min familie og venner fra forskellige steder i landet kom rigtigt godt ud af det med hinanden).

Da resturantens kaffemaskine tilsyneladne var i stykker :kiss: Gik vi ind på en pub på strøget og fik lidt irsk kaffe..... her blev jeg så spurgt af et herreselskab om jeg var en stripper..... og de ville gerne betale for et show :bask: - Men jeg kunne jo kun takke mine veninder for den bemærkning for det var dem der havde klædt mig ud :denmarkflag: Og det var faktisk lidt morsomt - de så SÅÅÅÅÅ skuffet ud da jeg sagde NEJ :denmarkflag:

Så var aftenen ved at være forbi (troede jeg) så vi kørte hjem til vores lejlighed...... Her var drengene lige kommet et kvarter før os..... Og så fortsatte festen i vores lille lejlighed :carrot: - Forstil jer 19 personer i en stue på 20 m2 :bearhug:

Hold op hvor var det sjovt - og det var skønt at se min dejlige kæreste igen!!

Kl. 5.30 lå jeg endelig i min seng og kunne slet ikke fatte hvad der var sket siden det ringede på døren kl. 9.00 ..... :bearhug: Var det bare noget jeg havde drømt?!

Fed dag og jeg kan godt fortælle alle brude som ikke har været igennem det endnu - at I har noget at glæde jer til, jeg går stadigvæk og griner af det!

Flere billeder skal nok komme ud, men jeg er nødt til at vente på dem fra mine veninder, for jeg havde ikke selv kamera med på dagen!!

0

Del dette indlæg

I skal da ikke snydes for at høre hvad min kæreste lavede på hans polterabend:

Efter de havde spist morgenmad (det fik han jo lov til at spise i modsætning til mig...), så tog de ned på stranden (Amager strandpark) og spillede fodbold i et par timer :bearhug: Det var vist lige noget der passede sådan en flok mænd. Især da de sluttede det af med en hotdog til frokost....

Derefter kørte de ud til et adventsted hvor de havde bestilt paintball - det var vist vildt sjovt, og min stakkels kæreste blev udstyret med et par kaninører og skulle jagtes gennem banen på et tidspunkt (godt han er super hurtig på en 400 meter) :bearhug: Det gad jeg godt have set "Run Forrest, Run" :bearhug:

Så skulle de i bokseringen med kæmpe handsker på en stor hoppepude - det var vist ikke gået stille for sig. En kammerat skulle efter sigende have opildnet min storebror kraftigt da han var i ringen mod min kæreste, ved at råbe "det ham der har sex med din lillesøster...." - så fik min kæreste ellers bank..... :bearhug: Godt der er én der kan forsvare min ære :denmarkflag:

Tilsidst havde de kastet med økser og det var vist ikke så let som det ser ud :bearhug:

Efter al deres kæmpen og grinen havde de bestilt bord på Nyhavn hvor de fik et lækkert måltid mad (selvom de var dybt forarget over at de blev budt på hvidvin med hyldeblomst og salat til forret....... Hallo vi er rigtige mænd - gi' os noget kød!! :denmarkflag: )

Sidst på aftenen var de jo også endt i vores lejlighed hvor vi sammenlignede vores festlige dag :kiss:

Vi føler os begge rige med så super søde venner og efter sådan en fantastisk dag :(

0

Del dette indlæg

Ih hvor lyder det somom du har haft et helt kanont polterabend. Som kom helt uventet :(:bearhug:

Selv er jeg ikke så meget til overraskelser - men det har mine veninder taget hensyn til ved mit polterabend, som bliver den 8 juli - de kan se historien bag i min planlægning.

0

Del dette indlæg

Ih hvor lyder det somom du har haft et helt kanont polterabend. Som kom helt uventet :denmarkflag::bearhug:

Selv er jeg ikke så meget til overraskelser - men det har mine veninder taget hensyn til ved mit polterabend, som bliver den 8 juli - de kan se historien bag i min planlægning.

Ja det var virkeligt helt kanon - går stadig og smiler over det, kan næsten ikke vente på de billeder fra mine veninder :blush:

Det lyder jo også som om det bliver helt perfekt til dig med din polterabend - Pragtfuldt når ens veninder ved hvad der er helt rigtigt -HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er ved at finde ud af hvilke smykker jeg skal have på til min dejlige kjole.... Hmm det er slet ikke så nemt! Jeg kunne godt tænke mig at finde en enkel perle som hænger i en "fiskesnøre", da jeg er bange for at en rigtig kæde vil sloges med min "halterneck". - den leder jeg altså efter....

Men så har jeg to forskellige armbånd som jeg ikke rigtigt kan vælge i mellem - og som jeg slet ikke ved om kan passe til at jeg har en perle om halsen..?? Hjælp mig tak :biggrin:

Armbånd 1:

post-14218-1150705157.jpg

post-14218-1150705475.jpg

Redigeret af Julibrud
0

Del dette indlæg

Og armbånd 2:

Dette armbånd kunne også samtidigt være mit "gamle" da jeg har haft det i mange år (altså fra før jeg mødte min kæreste) - men er lidt i tvivl om hvorvidt det er "lidt for meget" og voldsomt til en hvid brude kjole.... ?

post-14218-1150705627.jpg

post-14218-1150705678.jpg

0

Del dette indlæg

Så har vi købt engangskameraer :blink: Et dejligt tilbud i Føtex med 2 for 39 og så sprang vi til.

Har købt så der kan ligge 2 på hvert langbord (vi sidder til højbords som et E) - mon tro ikke det er rigeligt, folk har jo også deres eget kamera med :bearhug:

De er nu nok lidt triste at se på når de er sorte, så måske skulle vi gøre et eller andet ved dem for at peppe dem lidt op? Hva´synes I?

post-14218-1150878377.jpg

post-14218-1150878396.jpg

Redigeret af Julibrud
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor lyder det bare som alletiders polter!

Jeg læste din kærestes polterabend op for min kæreste, og han var helt vild! Det er lige sådan en polter han håber på!

:blink: Louise

0

Del dette indlæg

Hej Louise,

Ja det var også virkeligt en fantastisk dag :blink:

Sjovt at din kæreste også syntes om herredagen - det må være en mandeting det der med at jagte hinanden med en paint gun og bagefter bokse på hinanden :bearhug:

Håber I også får en super dag når det bliver jeres tur - I kan godt glæde jer (hvilket I uden tvivl gør allerede :bearhug: )

0

Del dette indlæg

Så har vi passeret datoen for S.U. på vores indbydelse..... Og vi mangler at høre fra 2 :bask:

Vi mødte dem til en familiefest sidste uge, og der sagde hun ja.... øøøhhh de skulle lige finde ud af det ! :) Historien er åbenbart at de skal lidt mange ting i weekenden inden brylluppet og noget fredag aften inden bryllupppet :balloons:

Jeg synes bare at nu hvor de har haft invitationen siden april, så kan det vel ikke være så svært at tage en beslutning og så melde tilbage.... :blush:

hmmmm..... jeg giver dem weekenden med og så ringer jeg altså og forlanger et svar! Det er min kærestes familie, så det gør det lidt svært, men jeg gider ikke at gå og vente på at få svar, når vi i forvejen satte S.U. lidt sent (synes jeg) for at alle havde en chance for at planlægge!

:blush: Jeg er nok lidt sippet..... men der er jo altså kun 29 dage tilbage!

0

Del dette indlæg

Jeg kender det desværre godt med at folk ikke kan finde ud af at melde tilbage - og kommer med bemærkningen - det skal jeg lige finde ud af.... :bask: :bask:

Det er ret trælst - man har jo ligesom andet at lave så kort tid inden brylluppet, så man vil da gerne have bordplanen på plads :balloons:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er det ved at være tid til at kigge på den huskeliste igen....

Generelt:

Tidspunkt:29 juli 2006 kl. 14.00

Ægteskabserklæring er sendt / prøvelseerklæring er modtaget.

Kirken: Er bestilt, Hammelev kirke ("gommens")

Præsten: Bjarne; svigerfamilie kender ham godt, gommen blev konfirmeret af ham.

Vælge præludium: Bryllupsmarch af Wagner."Here comes the Bride..."

Vælge Postludium: Klassiske

Udvælge salmer: Op al den ting (Brorson), Jeg ved en blomst (Grundtvig), det er så yndigt at følges ad.

Invitationer: Er sendt - vi bliver 55 inkl. os selv.

Frisør: En frisør i Kolding - er super sød!!

Prøveopsætning: d. 7 juli sammen med et par veninder - var super sjovt!

Make-up: Kosmetolog som kommer i frisørsalonen.

Vælge forlover: Gommens bror

Transport til kirken(brud): Den klarer far, vi skal køre helt fra fyn

Transport fra kirken: Overraskelse fra svigermor og svigerfar

Bestille ringe: De er købt.

Ringene til gavør: Er afleveret idag og vi henter dem i næste uge.

Brudebuket og knaphulsblomster: Gommens opgave. (det har han vist fået klaret - tys tys).

Bestille fotograf: Bestilt en Haderslev.

Øve på brudevals: Er i fuld gang

Ønskeliste: Har oprettet en på onskebasen.dk

Fundet et sted der kan tørrer eller konseverer min brudebuket

Tøj:

Kjole: Er købt. Gigi nr.11 fra House of brides.

Kjoletilretning: Har været til tilretning, skal hente kjolen d. 21 juli.

Slør: Er købt.

Skørt: Er købt.

Brudesko: Er købt

Undertøj: Er købt. Bh afleveret sammen med kjolen så den kan tilpasses kjolen (skulle jo nødigt smutte op over....)

Strømpebånd: Er købt

Smykker: Min dejlige kæreste har købt en saltvandsperle i en guldkæde til mig som morgengave

Det lånte: et lille tørklæde af min svigerinde.

Det gamle: mangler

Det blå: Strømpebånd jeg har fået hos house of brides.

Det nye: Kjolen.

Taske: Er købt hos House of brides.

Strømper: ved ikke om jeg skal have det

Gommens tøj: Er købt - og hold da op han kommer til at se godt ud, hvor er det dejligt at være sammen med en mand der kan gøre én åndeløs, så flot som han kan se ud

Eftermiddagsarrangement

Eftermiddagskaffen:Det holder vi på Tyrstrup kro, som kaffebord og bryllupskage sammen med de inviterede gæster + lidt globryllupsgæster

Servietter, lys og duge: Tyrstrup kro sørger for det

Finde ud af, hvordan bordene skal pyntes: Tyrstrup kro sørger for vores farver holdes i creme og guld

Topfigur til kagen: Vores bager sørger for den - har set den og parret er super søde sammen.

Kopper, tallerkener, skeer og glas: Er på stedet

Borde og stole: Er på stedet

Bryllupskage: Mine svigerforældre og forældre køber én, så den bliver en overraskelse

En til at gøre klart og rydde op i receptionslokalet: Feststedet, vi skal bare læne os tilbage og nyde...

Champagne, øl og sodavand: Tyrstrup kro

Fest:

Feststed: Tyrstrupkro.

Menu: super lækker - se længere nede :balloons:

Velkomsttale: kæresten har vist styr på det

Toastmaster: Vi har udnævnt en af vores venner.

Arrangere musik: Er booket.

Album til billeder: Mangler

Bordplan: Mangler

Risposer: mangler

Bordkort: mangler

Lave hæfte om gæsterne til at ligge ved alle pladser.

Engangskameraer: 6 stk er købt

Bordpynt: Aftale med Tyrstrup kro.

Gæstebog: Er købt i råhvid med 240 sider.

Give det endelige antal gæster til Tyrstrupkro: Er gjort, men de skal også have vores bordplan.

Gavebord inde i lokalet: Bliver arrangeret ved kaffebordet [/color]

Bryllupsnatten: Vi sover i suiten på Tyrstrupkro

Til dagen efter:

Morgengaver: Jeg får en saltvandsperle i guldkæde og jeg giver ham et par guldmanchetknapper.

Morgenmad sammen med overnattende gæster og andre af vores gæster der skulle få lyst til at dukke op. Tyrstrup kro sørger for at vi får en afdeling for os selv :blush:

Efter brylluppet:

Bryllupsrejsen: Vi skal til Azorerne i 14 dage

Resten tager vi efter brylluppet:

Frimærker

Takkekort:

Billeder til takkekort:

Rensning af kjole og jakkesæt:

Fremkaldelse af billeder:

Indlevere ansøgning om adresseringsnavn

Ændre navn på arbejdet, folkeregistret, banken, i passet osv.

Redigeret af Julibrud
0

Del dette indlæg

Jeg har afleveret vores ringe til indgravering idag - de er færdige på næste fredag :balloons:

Og jeg så i samme forbindelse et par super flotte halskæder med et perlevedhæng :loveshower: En enkel tynd kæde i rødguld og så et lille vedhæng med en brilliant og så en ferskvands - / eller saltvandsperle i :) Smuk skulle jeg hilse og sige!

Så nu må jeg lige se at få lokket min kæreste derned og kigge.... Morgengave :blush: Vi har snakket om at det kan blive et smykke som jeg få dagen inden og kan have på til kjolen :blush:

Så måske er min søgen efter smykker ved at være slut :blink:

0

Del dette indlæg

Uuuuh ha - så er der ikke længe til det er vores tur hva'! Jeg kan slet ikke fatte, at tiden er gået så hurtigt.

Nej det er helt vildt :bearhug: Og i dag er der 18 dage til -HAHA-

Jeg kan slet ikke tænke på andet - og drømmer også vildt mærkelig drømme nu....... Bl.a. drømte jeg at jeg pludselig opdagede at det var nu jeg skulle giftes og var nødt til at tage til kirken i sorte bukser og hvide træsko.... -HAHA- Det kan man da vist kalde for nerver!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jubiiii jeg var til prøveopsætning i fredags -HAHA- Og det bliver bare super godt!! Jeg havde bare den helt rigtige kemi med frisøren og vi blev meget hurtigt enige om hvordan det skulle være.... :carrot:

Som I kan se på billedet gjorde hun det ikke helt færdigt - det var der jo ingen grund til, men det viser meget godt hvordan det kommer til at være - og jeg er super glad for det -HAHA-

post-14218-1152610308.jpg

0

Del dette indlæg

Super flot frisure!!

Ihh jeg skal jo selv til prøveopsætning her i dag efter arbejde! Jeg glæder mig!

Tror nok at min frisure bliver meget lig din :loveshower:

Mange tak -HAHA-

Jeg kan godt fortælle dig at du har noget at glæde dig til i eftermiddag..... for mig blev det en dag hvor jeg bare kunne mærke helt helt ud i tæerne hvor meget jeg glæder mig til brylluppet! Og så føles det meget virkeligt og snart med bryllup når man sidder der og prøver sit slør :bearhug:

-HAHA-

0

Del dette indlæg

Så har vi også fået købt vores gæstebog -HAHA-

Den er på 240 sider, så der er rigeligt med plads til at den kan komme frem igen til kobberbryllup og sølvbryllup -HAHA-

Den er i råhvid farve med sølvskrift - nok lidt svært at se på billederne, men vi elsker jo billeder herinde så I får dem alligevel :bearhug:

post-14218-1152611818.jpg

post-14218-1152611834.jpg

Redigeret af Julibrud
0

Del dette indlæg

Menuen er fastsat - mums jeg glæder mig til at spise det -HAHA-

Eftermiddag:

Kaffe / the, vand og øl.

Mormors hjemmebagte småkager og bryllupskage

Kirsebær og melon stykker

Middagen:

Forret: Kold laksesoufflé på marineret salat og urtesauce

Hovedret: Duét med grillet perlehønebryst og simentaler kalvefilet med 2 saucer og med sommer grøntsager og kartoffel.

Dessert: Chokoladekurv med iscreme, hjerteformet pynt, bær og sejl.

Aftenskaffe: Kaffe / the med hjemmelavet sødt.

Natmad: Forskellige tærter med salat.

Og til det hele er der fri hvidvin, rødvin og øl / vand.

- Det lyder da spiseligt gør det ikke ? -HAHA-

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer