Britteren

En billedeguide...

28 indlæg i dette emne

Nu har jeg snart et par gange i dag svaret på spørgsmål om billeder - og jeg ved da også at Martin har lavet en ganske udemærket guide til hvordan vi klarer det med billeder. Men måske en lille billedeguide ville være bedre?

Så her kommer i ord og billeder, hvordan I kan vise billeder på dette forum. Jeg håber der er er nogen, der kan bruge det til et eller andet...

1

Man starter med at finde det billede man gerne vil vise. I dette tilfælde har jeg fundet et på nettet men man kan ligeså godt have det liggende på computeren i så tilfælde kan man lige springe de første par punkter over.

post-9500-1125661180.jpg

Redigeret af Britteren
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

2

Herfra har man to muligheden. Enten at sætte billedet ind via IMG funktionen eller gemme det først på egen computer.

Uanset hvilken måde du vælger skal du starte med at højreklikke på billedet så denne boks viser sig..

post-9500-1125661326.gif

0

Del dette indlæg

3 - IMG

Først er der IMG funktionen, som er den absolut hurtigste, men det er ikke alle sider der tillader dette. Og nogen gange er det jo også rart at gemme billedet til eget brug senere...

Når du har højreklikket på billedet skal du vælge egenskaber (properties) - så kommer du videre til denne boks. Her skal du markere det som står udfor adresse (URL). Dette er kort sagt billedets nuværende adresse på nettet! Og trykke ctrl c - så har du kopieret adressen

post-9500-1125661489.jpg

Redigeret af Britteren
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

5 - IMG

Så dukker den boks frem... Du markerer det som allerede står i boksen og trykker ctrl v - så har du kopieret adressen over i Bklar. Herefter trykker du på OK

post-9500-1125661793.gif

Der vil nu stå en kode inden i dit indlæg. Denne repræsenterer billedet og vi andre vil kunne se billedet, når vi læser dit indlæg!

Redigeret af Britteren
0

Del dette indlæg

3 - GEM

Hvis det er nødvendigt at gemme billedet på egen computer foregår det omtrent sådan. Du har netop højreklikket på billedet, men i stedet for at vælge Egenskaber (properties) vælger du nu Gem billede som (Save picture as)

post-9500-1125661970.gif

Redigeret af Britteren
0

Del dette indlæg

5 - GEM

Så går du ind i det indlæg du er ved at skrive og går ned i bunden af skærmen og trykker på Browse...

post-9500-1125662201.gif

Her finder du frem til billedet udfra den placering og det navn du valgte at give det. Tryk på filnavnet og tryk derefter på Åbn

Redigeret af Britteren
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

6 - GEM

Så ryger du tilbage på Bklar og hvis der er sket en fejl vil det fremgå af bjælken over skrivefeltet. Hvis alt er okay kan du gå ned i bunden af skærmen, hvor billedet nu vil fremgå. Her trykker du på Add into post og på denne måde vil billedet fremgå af dit indlæg via en kode.

post-9500-1125662416.gif

0

Del dette indlæg

7

Hvad enten du har brugt IMG eller gemt billedet på din computer først skulle der meget gerne være et billede i det indlæg du er i gang med at skrive nu.

Der er naturligvis nogle andre begrænsninger, som man har sat på Bklar bl.a. med hensyn hvor store billeder må være og hvilket format. Men på det punkt synes jeg I skal læse Martins glimrende Guide

Jeg håber der er nogen der kan bruge denne lille guide til et eller andet - Og har I spørgsmål spørger I naturligvis bare!

Postet billede

B*

Redigeret af Britteren
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

super guide ()()

<{POST_SNAPBACK}>

HVOR ER DU FOR VILD EN TØS !!!!

WAUW !!! Må bøje mig i støvt og hvie den tilbagevendte  :l31:  smiley frem

<{POST_SNAPBACK}>

Tak tøser :)

Til red: Kunne man måske få denne "gemt" så den ikke forsvinder!!! 

Den kunne være en stor hjælp for mange!!

<{POST_SNAPBACK}>

Den ligger måske hellere ikke lige det rette sted, men jeg vidste ikke lige hvor jeg skulle placere den :blush:

0

Del dette indlæg

Har lige en enkel tilføjelse....

Hvis man som jeg bruger Firefox som browser, skal man højreklikke på billedet og 'bare' trykke 'kopier billedadressen'. Derefter sættes det ind som forklaret i guiden under IMG i den besked man vil skrive.

0

Del dette indlæg

Har lige en enkel tilføjelse....

Hvis man som jeg bruger Firefox som browser, skal man højreklikke på billedet og 'bare' trykke 'kopier billedadressen'. Derefter sættes det ind som forklaret i guiden under IMG i den besked man vil skrive.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg havde faktisk slet ikke tænkt på at der kunne sidde nogen, der brugte Mozilla eller Firefox - eller hvad de nu alle sammen hedder.

God tilføjelse ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Super arbejde Jeanet - det skal du have  :bearhug: for

<{POST_SNAPBACK}>

Ååh - du har da vist meget godt styr på det med billederne. Det håber jeg hvert fald - for vi forlanger billeder efter din kommende tur til Jylland - ellers vanker der bøllebank ved du nok ;)

0

Del dette indlæg

Super arbejde Jeanet - det skal du have  -HAHA- for

Ååh - du har da vist meget godt styr på det med billederne. Det håber jeg hvert fald - for vi forlanger billeder efter din kommende tur til Jylland - ellers vanker der bøllebank ved du nok ;)

Postet billede UHHHHHHHHHHH nej - det går jo ikke....tjekker lige om kameraet ER pakket en ekstra gang :bearhug:-HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

WOW en flot guide, den kan selv de sløveste jo være med på!

Men jeg har dog lige et enkelt spørgsmål... :bearhug:

Jeg ville gerne vise et billede af en ring jeg har set på nettet, og normalt kan jeg bare højreklikke på billedet, og gemme det direkte på skrivebordet, eller lign. men lige på denne side, fungere det ikke, når jeg højreklikker, kommer der noget med "settings" og "macromedia flash" frem, og jeg er ved at blive en smule frustreret nu...

Siden er Her hvis du vil tage en kigger på den... og det med at tage et screen shot fatter jeg heller ikke!! :super:

Ja, jeg håber nogen kan hjælpe mig!!!

:griner:- Maj

0

Del dette indlæg

Siden er Her hvis du vil tage en kigger på den... og det med at tage et screen shot fatter jeg heller ikke!! :griner:-

Så vidt jeg ved er et screen shot en af de eneste løsninger, men det er nu heller ikke SÅ svært. Du trykker på Print Screen (Ofte forkortet Prt Sc )Dette virker således at du tager en kopi af skærmbilledet. Dernæst åbner du Paint eller et lignende program og trykker Ctrl + V eller alternativt klikker dig frem til Paste.

Så skulle dit kopierede skærmbillede gerne komme frem og du kan beskære det så du kun får ringen (i dette tilfælde) med.

Håber det lykkes for dig!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer