mani05

hjälp med kärlekssang!

14 indlæg i dette emne

Hoppas någon kan hjälpa!

Jag gifter mig snart med min dejlige dansk i Sverige. Jag tänkte överraska honom med en dansk solist i kyrkan. Frågan är bara vilken sång han skall sjunga? jag känner inte till så många danska kärlekssånger. Bara Så tag mit hjerte men den är kanske lite för opera aktig?

Har ni några tips blir jag mycket tacksam!

()()

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er virkelig mange danske kærlighedssange at vælge i mellem. Det ville være en stor hjælp om du kunne sige lidt om hans musiksmag... Men i 1999 blev sangen "Kvinde min" kåret til den bedste danske sang i den 20 århundrede. Jeg er ikke selv vild med Kim Larsen, men det er da en meget smuk sang, som jeg også tror mange svenskere kender og den er ikke svær at synge, så den vil faktisk alle danske sangere kunne synge for jer... Desværre lægges der i teksten op til at parret har været igennem en lidt hård tid, inden de nu er nået der til hvor de er, men bedøm selv:

"Kvinde min"

Kvinde min,jeg elsker dig

og jeg ved, du elsker mig

Og hvad der så end sker

Åh, lad det ske for jeg er din

Og selvom vi har skændtes tit

og du har grædt og lidt

når det har været slemt

så glem det nu for jeg er din

Og jeg har huslet Åhh

og spillet tosset Åhh

og jeg har snydt dig, ja,

og skammet mig

og stjålet af din kærlighed

du ved besked, Åh-, yeah-

dud, du-dud, dud åh-, yeah-dud, du-dud.dud

uh-ah-di-a-ba-ba-be-di-åh-

og du er stadigvæk akkurat ligeså smuk

som allerførste gang da du kyssede mig

så inderligt, dud, du-dud, dud

så inderligt, dud, du-dud, dud, du-dud

Tror du, vi skal følges ad

til livet det er slut

Åh, det håber jeg

ja, jeg gør - ja, jeg gør

Så kvinde kom og drøm med mig

i den lange nat

når stjernerne de funkler

og blinker som besat

Nej, bliv ikke bange

for deres sange

hold bare fast i mig

når de fortæller dig

at der er tusinde mil

imellem dig og mig

nej, nej

tro det ej

uh-ah-di-aba-ba-be-di-åh

Og du er stadigvæk akkurat ligeså smuk

som allerførste gang, da du kyssede mig

så inderligt, så inderligt

Åhh, så inderligt-

Redigeret af kesa
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Förresten, jag tror "The rose" är översatt till danska. Någon som vet vad den heter?

Hej. Bette Midlers "The Rose" er på dansk indspillet af Birthe Kjær og hedder "En rose". Den har dansk tekst af Fini.

Birthe Kjær vandt den danske Slager Festival i 1989 med "Vi maler byen rød" (Vist nok "Vi målar natten röd" på svenska)

"En rose" findes på Birthe Kjærs cd, som kort og godt hedder: "1987"

Birthe Kjærs hjemmeside: www.birthesvenner.dk

Redigeret af kesa
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa og tillykke!

Jeg er personligt vild med "Du er" med et dansk band fra 1980'erne der hedder News.

Den er virkelig supergod og rammer præcist!

De synger bl.a.:

Du er

den eneste jeg holder af

fylder op den hele dag

Du er

det smukkeste jeg endnu har set

Du' det bedste der for mig er sket...

osv osv

Knus

Mette

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lars HUG - Elsker dig for evigt

ELSKER den sang

Hvor mange gange skal der gå

Du er så tavs hvad tænker du på

Hvad gemmer dit hjerte

Du ku godt gi mig et blik

vandrer rundt i regnen

Og natten har øjne

For du er smuk nu

Ja du er smuk nu

åh for himlens skyld så luk op din blomst

For hvor jeg en står og går

Vil jeg

elske dig for evigt

Elske dig for evigt

Hvor mange gange skal der gå

Du er så tavs hvad tænker du på

Dit uskyldige ansigt

For du har skyerne med dig

Ja du har guderne med dig

åh for himlens skyld så luk op din blomst

For hvor jeg end står og går

Vil jeg

elske dig for evigt

Elske dig for evigt

Hvor mange X skal der gå

på dette rene gulv

Vi ku ha ha

ja vi ku

For hvor jeg end står og går

Vil jeg elske dig for evigt

Elske dig for evigt

Hvis jeg ku komme op i din verden

Vi ku smelte evigt sammen

Elsker dig for evigt

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med vårvise af sebastian- også sunget af Sissel Kyrkeby

Vårvise

(Sebastian)

Sangen om sol

og syriner

Våren i eksplosjon

alt hva som lever

og forener

oss i en egen

komposisjon.

Gi meg kun en sang

så ingen vinter går

uten at den

minner oss om

hvor deilig det var

og deilig du var.

Du var så smuk

som en rose

midt i den lyse vår.

Jeg var som i

konstant narkose

elskede dig

med hud og hår.

Giv mig kun en sang

så ingen vinter går

uden at den

minder os om

hvor dejligt det var,

og dejlig du var.

Gi meg et pust

før vi aner

er vi så langt på vej.

Tiden har lagt

helt andre planer

her får du min

forglem meg ei

Kærligst Rosen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej,

Det ville vara en bra idé om du skrev lite om om dina egna förventninger till sången. Der är så många att välga mellan, så skriv lite om det du kunne tänka dig att sångan skulle innehålla. Den ska vara personlig og ha betydning. Det är inte svårt att hitta danska sånger, men svårt att hitta én speciel sång som ska symbolisera precis dit och hans liv tillsammans.

Hoppas du skriver lite om det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer