Guest anjah

Brillianter/diamanter

9 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Så vidt JEG ved, er en brilliant en diamant med fejl i - men jeg skal ikke kunne sige om den holder... Det er bare hvad jeg fandt ud af, da vi skulle have ringe til vores bryllup.

Altså - der er gået lidt galt med slibningen af en diamant, og derfor bliver den "degraderet" til at være en brilliant. Stadigvæk en SUPER flot sten (har selv sådan en i min ring :cheerleader3: ), men den har som sagt ikke "diamant-slibningen", som skulle være MEGET speciel, og altid den samme.

Giver det mening?

0

Del dette indlæg

Det hele handler om slibningen.....

Ikke noget med fejl, men antallet af facetter på diamantet - kan ikke huske det nøjagtige antal, men mener at diamanten skal have 52/53 eller 55 facetter for at have en såkaldt brillant slibning (den mest normale slibning i øvrigt...)

Det er i hvert fald det jeg har fået af vide af flere guldsmede...

Badutski

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det hele handler om slibningen.....

Ikke noget med fejl, men antallet af facetter på diamantet - kan ikke huske det nøjagtige antal, men mener at diamanten skal have 52/53 eller 55 facetter for at have en såkaldt brillant slibning (den mest normale slibning i øvrigt...)

Det er i hvert fald det jeg har fået af vide af flere guldsmede...

Badutski

<{POST_SNAPBACK}>

Enig! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for hjælpen!!!

Det lyder i hvertfald rigtigt!!!

Vi har lige bestilt vores ringe, min med stjernedrys med 7 brillianter/diamanter i... De er super flotte og vi glæder os til at få dem hjem.

<{POST_SNAPBACK}>

Og vi glæder os til du lægger et billede herind ()()

:cheerleader3: Tina

<{POST_SNAPBACK}>

Billederne kommer så snart vi har fået ringene hjem.... De er ved at blive lavet nu, da det er nogle vi selv her designet, og guldsmeden har lukket de næste 2 uger, så i må vente lidt endnu... :carrot:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer