PBN-Aalborg

Pernille og Bo 13. august 2005

17 indlæg i dette emne

Jeg har ikke været specielt aktiv herinde men har fået en masse ideer og input, så derfor vil jeg da gerne vise jer et par billeder fra mit dejlige bryllup for en måneds tid siden ()()

Vi blev gift den 13. august i Ansgars Kirken i Aalborg, hvorefter vi holdte en lille reception, inden turen gik til Luneborg Kro for at feste :cheerleader3:

Her ankommer min kære far og jeg til kirken

Redigeret af PBN-Aalborg
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej Pernille -HAHA-

Skønt endelig at få et ansigt på "den nysgerrige belurer" - johhhda, du kan ikke skjule du har -som du selv skriver- været rundt i vores tråde... ()()

Jeg har set dig nemmerlig... -HAHA-

Men, hvor er i et flot par - TILLYKKE! :cheerleader3:

Billedet hvor gemmer jer under sløret er jo helt formidabelt :loveshower:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

TILLYKKE :cheerleader3:http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smilie_flagge14.gif

Super flotte billeder :cheerleader3:

Hvorfor hedder du PBN? - min mand :carrot: arbejder i et firma, der hedder PBN-medicals i Stenløse, Sjælland http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/huh.gif

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

TILLYKKE :cheerleader3:  http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smilie_flagge14.gif

Super flotte billeder :cheerleader3:

Hvorfor hedder du PBN? - min mand  :carrot: arbejder i et firma, der hedder PBN-medicals i Stenløse, Sjælland :)

Hej Gitte

Det hedder jeg såmænd, fordi det er mine initialer http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/whistling.gif

Knus

Pernille B N

0

Del dette indlæg

Som lovet en "lille" fortælling om vores bryllupsdag :bearhug:

Har nok lidt svært ved at begrænse mig, men der skete bare så mange vidunderlige ting den dag :yllove:

Lørdag den 13. august 2005

Jeg vågnede 5 minutter før vækkeuret kl. 07.30 og lå et par minutter og gassede mig et par minutter, inden det var tid til at stå op. Det føltes først som en helt almindelig morgen, indtil jeg kiggede over på klædeskabet og så min smukke kjole hænge der og vente på at blive taget i brug. Jeg fik vækket mine forældre og sat kaffen over. Vi fik morgenmad, og min far kørte min mor og jeg til frisøren til kl. 08.30. Her blev vi sat i hver vores stol, og så gik den store ”dulning” i gang. Efter et par timer var vi færdige, og jeg var ret tilfreds med resultatet.

Kl. 12.30 var det tid til at komme i det store skrud - min smukke, smukke brudekjole. Efter en del besværligheder og assistance fra min far, var jeg færdig, og efter en omgang tandbørstning var jeg klar. Nu manglede vi blot at få syet lidt stofrester fra min mormors og min mors brudekjoler ind i foret på min kjole, så jeg havde der gamle på mig.

Indtil nu havde jeg været helt rolig, glad og uden nerver bortset fra de 5 gange, jeg syntes, jeg skulle tisse lige inden, kjolen skulle på. Men her i stolen kom nerverne – en rumlen i maven og en følelse af at skulle besvime. Jeg var virkelig skidt tilpas og kunne slet ikke overskue, hvordan jeg skulle komme igennem dagen. Jeg fik på en eller anden måde talt mig selv til ro, og det blev tid til at komme af sted.

Kl 13.45 kom transporten – en flot gammel blå Ford fra 1939, som mine svigerforældre havde bestilt til os (min svigerfar havde ellers joket med, at han havde lejet to knallert 45 til os) Jeg fik mig ret så nemt placeret på bagsædet (det føltes nærmest som at sidde i en sofa, så meget plads var der) min far kom ind ved siden af, mens min mor placerede sig på forsædet. Bilen satte i gang, og vi kørte de få 100 meter over til kirken.

Vi kørte op foran kirken, mens kirkeklokkerne bimlede lystigt. Vel inde i våbenhuset, kom min svigermor med min ufattelig smukke brudebuket bestående af cremefarvede roser, cremefarvede gerbera, hjerteranker, brudeslør, nogle dekorative grene og perler. Vi blev stillet an og fik de sidste instrukser, og jeg var på dette tidspunkt HELT rolig og havde overskud til at hyggesnakke med min far, nevø og niece.

Orglet brusede inde i kirken, dørene gik op, og vi gik fremad. Jeg huskede at kigge op, smilede og fik øjenkontakt med et par stykker på de bagerste rækker i begge sider, men efter 15 skridt fik jeg øje på Bo og kunne så mærke, hvordan mine læber begyndte at bævre, og ansigtet langsomt begyndte at krakelere i tårer. For der stod han – min skat, min ufattelig dejlige skat - med et stort smil og øjne fyldt med glædestårer. Resten af vejen op til alteret husker jeg intet af. Hvordan min far opførte sig, ænsede jeg ikke. Om min nevø og niece gik pænt, lagde jeg ikke mærke til. Jeg havde kun øje for to ting – Bo og ikke at bryde helt sammen. Turen op af trappen gik vist fint, og vel oppe ved alteret fik jeg hilst på min svigerfar og Bo’s fætter. Efter et mimet ”hvor er du smuk” og et kindkys fra Bo, fik jeg mig sat ned med kjole, slør, brudebuket og kirkeprogram, og de andre fulgte efter.

Vielsen var smuk, og præsten holdte en personlig, humoristisk og varm prædiken med udgangspunkt i linien ”Sådan nogen som os har jo brug for en kæreste, og den kæreste havde jeg tænkt skulle være dig” fra Poul Kreb’s sang ”Sådan nogen som os”. Vi fik begge sagt to høje og klare ”ja” og fik uden problemer givet hinanden ringene på. Bagefter stod vi og kiggede på hinanden uden, at nogen af os kunne huske, hvad der nu skulle ske. Præsten tog derfor diskret pegefingeren og rørte hans læber – nå ja, kysset!! Vi fik knælet, blev velsignet og satte os nu ned som mand og hustru. Jeg fik kort kigget på både min far og svigerfar, der begge med vand i øjnene sendte store smil tilbage. Vi var begge ret rørte, men fik da mumlet os igennem den næste sang. Der siddende med hinanden i hånden var der ikke andet end ufattelig lykke i hele kroppen på mig.

Efter sidste salme lykønskede præsten os, og vi fik vielsesattesten og kirkens bibel. Vi fik rettet kjole, slæb og slør til, tog hinanden i hånden og gik ud af kirken som rette ægtefolk. Denne gang var jeg i stand til at hilse og smile HELE vejen.

Udenfor kirken var det tid til billeder og lykønskninger. Det var så dejligt at se så mange glade familiemedlemmer og venner. Så kom det uundgåelige – ris! Og masser af dem. Heldigvis stod jeg med ryggen til de fleste riskastere, så mit slør tog de fleste af dem.

Vi ankom vel til receptionen efter en hyggelig tur og en sludder med chaufføren Erik, hvor vi hilste på en kammerat, der ikke kunne nå med i kirken. Serveringsdamerne var godt i gang med hælde champagne op. Bo og jeg havde fået specielle champagneglas, hvorpå min svigermor havde graveret vores hjerte fra invitationer etc. samt skrevet ”Pernille & Bo 13. august 2005”. Det var bare så flot og en utrolig sød tanke. Da alle var ankommet, bød jeg velkommen på min mands og egne vegne, og vi fik skålet med alle. Det blev tid til at skære bryllupskagen for. Kagen var lavet af min mor og var i tre firkantede etager. Hver etage bestod af 2 hvide bunde smurt med min mors hjemmelavede hindbærsyltetøj. Her imellem var der et tykt lag chokolade/karamel mousse. Hele kagen var dækket med hvid marcipan og pyntet med røde marcipanroser og røde sukkerhjerter. Vi fik skåret kagen og ”fodret” hinanden, og det var så den eneste bid kage, jeg fik den dag. Jeg tog dog revanche dagen efter, ligesom vi har et stykke i fryseren til vores 1 års bryllupsdag. Så var det ellers tid til at komme rundt og hilse på alle vores gæster. Der var mange, og tiden var knap, men vi nåede da rundt til alle.

Efterfølgende fik vi taget billeder ved ”slottet” på Sohngaardsholmsvej Hele seancen tog en times tid, hvor vi rigtig hyggede os. Det var dejligt at få lidt tid for ”os selv”, hvor vi kunne få snakket lidt om dagens forløb indtil videre. Med tanke på at specielt jeg ikke bryder mig synderligt meget om at få taget billeder, var hele fotograferingen en meget positiv oplevelse. Fotografen var godt til at få os til at slappe af, og desuden var han en hyggelig, lun fætter samtidig med, at han stadig var yderst professionel. Efter de første par snapshot blev jeg også bedre til at slappe af, og de store smil føltes efterhånden knap så påtagede og kunstige. Af og til måtte vi dog lige have en lille pause, hvor vi kunne få løst smilemusklerne op.

Vi ankom planmæssigt til Luneborg Kro kl. lidt i 18, hvor alle vores gæster var ankommet. Mit første projekt var at få hæftet slæbet op på min kjole, men det ville bare ikke lykkes, så resten af aftenen rendte jeg rundt med mit slæb over armen. Det gik, men pyha det var varmt, og min højre arm var ret træt dagen efter. Vi blev lidt forsinket, så klokken var næsten 19, inden vi gik til bords. Min mand (så dejligt at kalde ham det nu) bød kort velkommen og takkede for fremmødet og gaverne, hvorefter han gav ordet videre til aftenens toastmaster – hans fætter og vores gode ven Kasper - der også bød kort velkommen og opridsede aftenens få men vigtige regler. Først præsenterede han dog båthornet! Truttede han i det, betød det tid til indslag, og meget vigtig – tid til at skåle. Så hver gang han truttede, råbte alle skål – det lærte gæsterne med det samme.

Resten af aftenen forløb med skøn mad, musik i verdensklasse (Jensen og Co), dejlige taler og smukke sange. Mine forældre havde lavet både tale og sang, og Bo’s tale var humoristisk, kærlig, dejlig, fantastisk, romantisk, inderlig, betænksom og eftertænksom, præcis som han er som person. Jeg prøvede i starten tappert at holde tårerne tilbage, men ret hurtigt måtte jeg give op, og herefter trillede tårerne ned af kinderne på mig, men jeg sad med et kæmpe smil og kiggede forelsket på ham. Bo overraskede mig med et gavekort til Wellness på Rønbjerg Feriecenter, for som han sagde – så har jeg lidt for travlt med altid at gøre en masse for andre og glemme mig selv!

Min svigerfar holdte en humoristisk og kærlig tale, og så var det min tur. Bo kiggede ret så forundret på mig, da toastmasteren annoncerede, at jeg var næste indslag. Ingen – ikke engang toastmasteren - vidste, at jeg ville holde tale. Jeg havde kun sagt, at jeg ville give Bo en overraskelse, og jeg startede da også med at hive en stor pose frem fra under bordet. På dette tidspunkt var jeg HELT rolig og tog første del af talen uden brug af manuskriptet. Også næste afsnit måtte jeg improvisere, da min mormor alligevel ikke kom med på Luneborg Kro. Hun var efter receptionen mæt af indtryk, så hun blev hjemme. Jeg fik sendt en varm tanke til hende og tænkte samtidig, at det her gik da vist rigtig godt. Jeg tog fat på manuskriptet og kunne mærke, at jeg efterhånden blev nødt til at støtte mig mere og mere til den skrevne tekst samtidig med, at stemmen begyndte at blive grødet, og øjnene langsomt blev fyldt med tårer. Halvvejs måtte jeg stoppe op og bede om en skålepause, hvorefter jeg troede, jeg kunne fortsætte. Jeg fik dog nærmest ikke sagt et ord, inden jeg kunne mærke, tårerne svømme over. Jeg holdte den gående lidt, men da jeg slet ikke kunne se, hvad der stod på papiret, måtte jeg gribe efter servietten og bede gæsterne om at skåle endnu engang – hold op, det var hårdt. Resten af talen fik jeg stammet mig igennem og kunne endelig bede folk om at skåle for min mand. At bedømme efter de reaktioner, jeg fik efterfølgende, var jeg vist ikke den eneste, der ikke kunne holde tårerne tilbage, og ham jeg helst ville have en reaktion fra – nemlig Bo – sad med tårerne trillede ned af kinderne. Jeg havde også en overraskelse til Bo. Han er på 10. år fan af et engelsk førstedivisionshold, som han kun har set spille live en gang. Så jeg havde arrangeret en tur derover indeholdende to kampe og en rundvisning på stadion. Da man jo til sådan noget skal være ordentlig påklædt, fik han også deres nye spilletrøje, hvor der bagpå stod Pernille’s mand. Jeg havde købt en til mig selv også, hvor der står Bo’s kone. Tja, og så græd min mand igen J

Mine brødres tale frembragte mange latterbølger og bifald samtidig med, at den var kærlig og varm. Især var mine brødres ord til Bo utrolig smukke og en uforbeholden ”kærlighedserklæring”. Min fars søskende gav os en æske med en flaske rødvin og en masse postkort, hvorpå vores gæster skulle skrive en hilsen til os. Alle postkortene kom i æsken, som blev bundet til. Æsken må vi så åbne på vores 1. års bryllupsdag, hvor vi kan nyde vinen og læse alle hilsenerne. Min veninde og hendes mandhavde lavet en mappe til os, hvori der var et papir til hver par ved festen. Meningen med dette var, at hvert par skulle skrive en historie om os, som den anden part ikke kendte. Sidste mænd på podiet var vores venner Lasse og Kasper eller Barry og Fætter, som de oftest hedder. De holdte en meget humoristisk tale med udgangspunkt i, at Bo og jeg mødte hinanden på nettet. Vi slap heller ikke for at komme op på stolene og under bordet for at kysse nogle gange. Da naturen jo også af og til kræver, at man forlader sin plads, blev vi begge også udsat for de ”dejlige” kysserunder.

Kl. 23.40 rejste vi os fra bordet og nåede brudevalsen inden midnat. Herefter var der kaffe og dans efterfulgt at natmad. Under dansen fik jeg en overraskelse. Pludselig stod Bo og hans fætter Ole oppe ved musikerne og var i gang med at stille en mikrofon an. Ole præsenterede dem og fortalte, at de da gerne lige ville synge en lille sang til den smukke brud. Jeg lignede et stort spørgsmålstegn men brød ud i et stort smil og et grin, da de to herrer begyndte at synge ”Vild med eventyr” (af Fenders) Det er min ynglings grand prix sang, og Bo kigger altid spøjst på mig, når jeg rigtig skråler med herhjemme. Han havde i den grad taget r**** på mig og havde lært melodien og teksten til ug. Jeg kunne ikke andet end at stå midt på dansegulvet helt alene med et kæmpe smil og synge med i vilden sky. Tænk at min fantastiske mand, der ellers ikke ret gerne synger, stod der foran alle de mennesker og sang af hele hjertet.

Kl. 03.45 begyndte folk at bryde op, og i løbet af en halv times tid var alle gæster taget hjem, og der var kun vores forældre og søskende tilbage. Efter lidt snakken, fik vi sagt godnat til familien, inden vi gik op i brudesuiten med et par glas og nogle sodavand kl. 04.45. Oppe på værelset var det tid til at få brudekjolen af og hevet alle hårnålene og sløret ud af håret. Det var næsten lige så besværligt som at få kjolen på! Så var det ud på badeværelset og få hårnålene ud. Av av av!! Både de og sløret sad ret så godt fast, så det krævede lidt kamp. Alle 40 hårnåle kom dog ud i fin stil sammen med en del ris. Makeuppen kom også af, og jeg lignede igen mig selv – bare i en meget træt udgave. Kl. 05.30 lå vi i den bløde seng – trætte, lykkelige og ufattelig glade efter den mest fantastiske dag i vores liv. Vi snakkede kort om hvor dejlig, dagen havde været, hvordan alting bare var gået, som det skulle, og om at vi ikke ville ændre 2 sekunder, hvis vi havde muligheden for det. Dagen havde simpelthen bare været perfekt, hvilket alle vores gæster også efterfølgende har givet udtryk for. Øjnene var nu virkelig tunge, så vi kyssede godnat for første gang som mand og kone og faldt begge hurtigt i søvn holdende i hinandens hænder – totalt lykkelige.

Vækkeuret ringede kl. 08.30 efter kun små 3 timers søvn, da vi havde aftalt med familien at mødes til morgenmad kl. 09. Vi fik udvekslet morgengaver, hvor Bo fik et ur, og jeg fik et sæt små firkantede ørenringe i hvidguld med en lille sten i og et matchende armbånd med lænker i skiftevis mat og blankt hvidguld

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha - langt beretning - men slet ikke hård at komme igennem.

Det lytter så dejlig med mange rigtig glade og dejlige momenter og følelser fra hele skalaen (den glade del af den)

Super at alt gik som ønsket.

:bearhug: Sandra

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer