Guest

En tanke

18 indlæg i dette emne

Hej Alle :cheerleader3:

Jeg tænkte på hvem I havde med til jeres polterabend? Både svigermor, hans søskne samt jeres egne søskne og mor?

Hvad så med jeres gemal, havde han også sin svigerfar m.m. med?

Det bare det, at det nærmest er forventet af mig, at alle skal med, hvor fyren lidt selv kan få lov at vælge..

Ved godt der er lang tid til min evt. polterabend, men mine veninder har spurgt.. :cheerleader3:

Hilsen Nuller :frizz2:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det bestemte arrangørerne af både min og gemalens polterabend HELT selv - vi havde ingenting at sige til, hvem vi specifikt gerne ville have med.

Dog lyttede min veninde til, da jeg næsten et år før brylluppet sagde, at jeg HVIS jeg skulle ha' polterabend, så ville jeg meget meget meget gerne ville have "mine drenge" med (tre VIDUNDERLIGE gutter, som er omkring 2 meter høje hver, og er midt i tyverne) som jeg holder så uendeligt meget af. Og det tog hun som et vink med en vognstang, og insisterede på at der skulle BÅDE drenge/piger med til min polterabend (og TAK for det - har nærmest flere drengevenner end pigevenner, så det havde været trist hvis IKKE de var kommet med...).

Så... Jeg kunne komme med små hints til hvem jeg gerne ville have med, men i sidste ende bestemte arrangørerne SUVERÆNT! :cheerleader3: Og det samme gjalt for min mand.

0

Del dette indlæg

P.S. Ingen af of havde svigerforældre med. Min svigerfar er død, og min svigermor er 76år, så det havde ikke LIIIIIIIIGE været en succes. Og mine forældre havde ingen interesse i at deltage i min mands polterabend. Det var ligesom "underforstået" at de IKKE skulle deltage...

0

Del dette indlæg

Hmn... Selvom der er 9 mdr til vores bryllup, har jeg også allerede vinket (læs: slået meget hårdt) min veninde med den berømte vognstang...

For mig er det bare vigtigt at det bliver skægt for os alle... Og helt ærligt; min mor til Kbh. for at feste igennem med tøzerne?! :cheerleader3:

Til gengæld har jeg en veninde som ville blive VILDT ked af det hvis ikke hendes mor kommer med til hendes...

Vi er jo heldigvis så forskellige allesammen, gør som du vil og gør det der skal til for at DU får en god oplevelse...

Tror i øvrigt det er noget som vi allesammen skal huske lidt bedre på... Det er jo VORES fest (jaja... ved godt at manden også har et eller andet at sige ...-i teorien- :cheerleader3: ) ... Mener bare at mange (inkl. mig selv) der tænker mere på gæsterne og

familien frem for sig selv...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg blev spurgt om min hustru ville have min mor og hendes egen mor med, og jeg sagde at hun sikkert gerne ville se dem til brundh, men ikke ville se dem resten af aftenen.

Hun blev spurgt om jeg ville have min bror med, og det sagde hun, at jeg sikkert ikke ville, og de inviterede ham ikke.

Så vi bestemte ikke selv, men nærmere for hindanden:-) Og vi fik det som vi begge helst ville:-)

/J

0

Del dette indlæg

Kan godt se de ting i skriver, men jeg føler mig bare forpligtet til at tage dem med. Hvor når jeg spørger gemalen, så vil han ikke have fædre med. Det kan jeg da klart forstå, men min mor har allerede snakket om det og spurgt om mine veninder nu husker hende!

Tja, hvad skal man så svare, for så skal hun jo med. Min søsters ville hun nok aldrig komme med til, så der er som om alt det bare hænger på mig og det lidt tungt selvom jeg selvfølgelig gerne vil give hende de oplevelser fordi det er noget der er once in a lifetime! Hvorfor så være så egoistisk? og så skal man jo lige så godt tage hele svigermekanikken med... Suk.. Der er da heldigvis længe til, så jeg kan vende mig til tanken..

tak for svarene :cheerleader3:

Hilsen Nuller :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hej. vi har også snakket meget om det at have forældre med og det tror vi nok at de skal, men vi har jo ikke så meget at skulle have sagt. Jeg har heldigvis nogle gode venner og veninder så jeg er i trykke hænder hos dem og det de planlægger. Vi har faktisk også vores mostre med i vores familie, men vi er nok også lidt skørre...

:cheerleader3: hilsen Anita

0

Del dette indlæg

Tja, det er en dag, som dine veninder (og familie) holder for dig. De har ofte store udgifter ved det - så jeg synes at dem, der har lyst at deltage skal have lov. Arrangørerne kan jo tilpasse dagen, så 'de gamle' automatisk selv siger fra.

Til min polter var både min mor, søster, moster, svigermor og selvfølgelig venner med (både mine gamle venner, men også dem der er kommet til fra min mands side af).

Jeg var dog ked af, at de ikke havde inviteret min mands tante og kusine med (de to eneste kvinder til festen, som ikke fik tilbuddet).

Til min mands polter blev min far også inviteret, men måtte melde fra på grund af økonomi. Men han havde så heller ikke passet ind i selskabet (det er en helt anden snak :cheerleader3:

Ann

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tja, det er en dag, som dine veninder (og familie) holder for dig. De har ofte store udgifter ved det - så jeg synes at dem, der har lyst at deltage skal have lov. Arrangørerne kan jo tilpasse dagen, så 'de gamle' automatisk selv siger fra.

Til min polter var både min mor, søster, moster, svigermor og selvfølgelig venner med (både mine gamle venner, men også dem der er kommet til fra min mands side af).

Jeg var dog ked af, at de ikke havde inviteret min mands tante og kusine med (de to eneste kvinder til festen, som ikke fik tilbuddet).

Til min mands polter blev min far også inviteret, men måtte melde fra på grund af økonomi. Men han havde så heller ikke passet ind i selskabet (det er en helt anden snak 

Ann

Tja, det nok rigtig nok. Selvfølgelig er det også deres dag, man er nok bare ikke halt forberedt på det. Det har jeg nok ikke været.. Troede "bare" vi skulle giftes, men der er bare så mange andre tanker og hvad man har lyst til, forbundet med det. jeg vil tænke lidt videre, men tak for jeres svar

Hilsen Nuller :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Vi havde hinanden med...

Mine forældre blev gift sidste år, og vi holdt polter for dem.. Vi inviterede alle deres venner og nogle af deres søskene og så holdt vi fest ude i deres sommerhus med mad og drikke, de skulle bl.a. synge karoke og andre ting..

Nu er jeg måske lidt stor modstander af kønsopdeling, måske har det noget at gøre med at jeg for det meste kun har og har haft mandlige venner, så det vil så sige at så måtte jeg ikke få en polter? hehe.. Desuden bryder jeg mig heller ikke om at skulle fejre en dag uden min mand, men det er så en anden snak...

Da vi havde polter havde vi kun fælles venner, de fleste var faktisk mænd, der var dog et par enkelte par, vi har stadig kun fælles venner, og har bestemt stadig ikke lyst til at blive delt op.. Så vi holdt den sammen alene og det var mega fedt og super hyggeligt.. Vi bryder os ikke om den "traditionelle" eller om grunden til man holder polteren, så vi gjorde det på vores måde.. Vores venner var heldigvis enige..

Det jeg prøver på at sige er at du selv bestemmer om du vil deltage, jeg synes du skal vælge at have dem med du har lyst til, lige som til selve brylluppet, der er ingen grund til at være sammen med nogen du faktisk ikke gider.. Det er din dag, og dine venner vil selvfølgelig forstå dig *S* Det er det man har venner til :denmarkflag:

Redigeret af Cg
0

Del dette indlæg

Hejsa...

Jeg ved at mine forældre og min svigermor ikke ønsker direkte at deltage i selve polterabend, da de mener at det er de unge der skal feste, men de vil gerne spytte lidt i kassen rent økonmiske for at gøre det lidt billigere for dem der holder det...så det er den måde de deltager....

Derudover har vi (gemalen og jeg) selv lavet tlf lister på hvem vi gerne vil have med, men i sidste ende er det dem der arrangere det der bestemmer....

Knuz mimse.

0

Del dette indlæg

Når (og hvis??) jeg skal holde polter, tror jeg gerne jeg vil have både min mor og svigermor med.

Min svigermor ville blive meget glad for at komme med.

Min mor nok vil melde fra, da hun ikke kan holde til så meget(flere tidligere diskuspolaps, og tidligere lungeproblemer)

Eller rettere sagt, jeg ser gerne at hun bliver tilbudt at komme med, men tror desværre at hendes deltagelse ville gøre at vi slet ikke kan lave noget som hun kan være med til. Så på denne baggrund vil jeg da nok snakke med min far om at hvis hun bliver kontaktet, så skal de overveje om det er en god ide både for hende og mig, men hvis hun bliver ked af ikke at skulle med, så må vi indrette dagen efter det.

Hvis du ikke har lyst til at have dine forældre/svigerforældre med syntes jeg at du skulle melde dette ud. Det er din dag... Også kan det altså være ligemeget om din mor bliver sur!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for alle jeres mange tanker omkring det.

Synes dog stadig det er svært, for som man kan læse i indlægne, så gør man jo lidt af hvert. Jeg er nok dårlig til at skulle meddele min mor at hun ikke er inviteret. Egentlig har jeg efter at have læst de først indlæg tænkt meget på bare at sige at alle er velkommen og så er alle blevet spurgt og alle har chancen for at sige nej.... eller ja..

Al den her snak om at det er vores bryllup, er jo rigtig nok, jeg synes bare mere og mere det er alles bryllup, især dele af familiens. At man skal huske at give dem oplevelsen også og at de er lige så stor en del af det. Jeg ved min mor glæder sig helt vildt, men nu har jeg også en søster som nok aldrig ville "lukke" hende ind til hendes bryllup, derfor føles det lidt som om at hun glæder sig dobbelt.

Jeg ved det ikke, hvad går der er mig, hvis de får lov til at fylde og få oplevelsen også. De kan jo ikke tage (forhåbentlig) min oplevelse med Carsten i kirken m.m. fra mig?

Synes altså det er svært det hele. Jeg vil gerne have de viser interesse, men ikke for meget? Er det så ikke mere mig der er vanskelig og måske tænker lidt for meget over tingene? Men rigtig nok, man skal handle på de ting man føler inde i sig, ellers afviser jeg jo bare mig selv for at gøre andre tilfredse og det holder jo heller ikke!

Jeg må vidst til at gro hår på brystkassen....!

/ Nuller - med grå hår i hovedet!

0

Del dette indlæg

Al den her snak om at det er vores bryllup, er jo rigtig nok, jeg synes bare mere og mere det er alles bryllup, især dele af familiens. At man skal huske at give dem oplevelsen også og at de er lige så stor en del af det. Jeg ved min mor glæder sig helt vildt, men nu har jeg også en søster som nok aldrig ville "lukke" hende ind til hendes bryllup, derfor føles det lidt som om at hun glæder sig dobbelt.

Jeg ved det ikke, hvad går der er mig, hvis de får lov til at fylde og få oplevelsen også. De kan jo ikke tage (forhåbentlig) min oplevelse med Carsten i kirken m.m. fra mig?

Synes altså det er svært det hele. Jeg vil gerne have de viser interesse, men ikke for meget? Er det så ikke mere mig der er vanskelig og måske tænker lidt for meget over tingene? Men rigtig nok, man skal handle på de ting man føler inde i sig, ellers afviser jeg jo bare mig selv for at gøre andre tilfredse og det holder jo heller ikke!

Hmmm, jeg tror ikke, at du er den eneste der føler det sådan!

Vi havde det meget på samme måde, at vi ikke ville have nogen til at skulle bestemme, så det klarede vi ved at være forlovet i 8 måneder (uden ring) før folk fik noget at vide, og det første de fik at vide var da de fik invitationen!

Alt var planlagt og alt var bestilt, så der var ikke noget at komme efter for emsige mødre og svigermødre, og vi fik det helt som vi ville have det, og ingen kom med gode råd, for det var for sent:-)

Og nej, ingen kan tage kirken fra jer, men sørg for at få få aftenen planlagt efter jeres egen forestillinger, ellers bliver det ikke jeres aften! Det er jeres bryllup!

/J

0

Del dette indlæg

Vi havde det meget på samme måde, at vi ikke ville have nogen til at skulle bestemme, så det klarede vi ved at være forlovet i 8 måneder (uden ring) før folk fik noget at vide, og det første de fik at vide var da de fik invitationen!

Alt var planlagt og alt var bestilt, så der var ikke noget at komme efter for emsige mødre og svigermødre, og vi fik det helt som vi ville have det, og ingen kom med gode råd, for det var for sent:-)

Det var egentlig en smart måde at gøre det på! vi kan stadig nå at gøre lidt som det, ved ikke at snakke så meget om det! :bearhug:

Og nej, ingen kan tage kirken fra jer, men sørg for at få få aftenen planlagt efter jeres egen forestillinger, ellers bliver det ikke jeres aften! Det er jeres bryllup!

Nej det har du ret i, vi må til at have sagt fra på de områder der virkelig går os/mig på.

Med henblik på polterabend er der heldigvis så lang tid til, så jeg kan nå at få tænkt tingene igennem.

Selvom det nu havde været nemmere at løbe væk og blive gift............

Det var vidst lige tankerne fra nu

/nuller

0

Del dette indlæg

Hej.

Jeg kan godt forstå at du gør dig tanker om din polterabend, det gør jeg også. Jeg ved at min mor inderligt gerne vil med og jeg håber også at hun får budet, men hun er heldigvis så kvik at hun selv kan se når det er på tide at hun smutter hjem. :griner:-

Min svigermor derimod håber jeg virkelig ikke kommer med, for hende har jeg absolut ikke noget tilfælles med udover hendes søn. Det vil ødelægge hele dagen hvis hun kommer med og bliver hun inviteret, vil hun bestemt sige ja, for hun vil så sandelig ikke gå glip af noget.

Men hvad med om du lufter ideén med din mor og dine veninder om at der arrangeres noget som din mor er med til og så senere noget som kun er for veninderne og dig? Så har hun deltaget og du får samtidig også noget tid sammen med veninderne uden hende.

Det var bare en tanke.

Hilsen Pia :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej.

Jeg kan godt forstå at du gør dig tanker om din polterabend, det gør jeg også. Jeg ved at min mor inderligt gerne vil med og jeg håber også at hun får budet, men hun er heldigvis så kvik at hun selv kan se når det er på tide at hun smutter hjem. 

Min svigermor derimod håber jeg virkelig ikke kommer med, for hende har jeg absolut ikke noget tilfælles med udover hendes søn. Det vil ødelægge hele dagen hvis hun kommer med og bliver hun inviteret, vil hun bestemt sige ja, for hun vil så sandelig ikke gå glip af noget.

Men hvad med om du lufter ideén med din mor og dine veninder om at der arrangeres noget som din mor er med til og så senere noget som kun er for veninderne og dig? Så har hun deltaget og du får samtidig også noget tid sammen med veninderne uden hende.

Det var bare en tanke.

Hilsen Pia

Hej Pia

Hvor er det dejligt at høre at du går med de samme tanker :griner:- Jo du har ret i man kunne dele det op. Tror måske min polterabend vil foregå kbh, da de fleste bor der og min mor i Nyk. f.. Men det er helt klart vær' at overveje, så det løser sig på bedste måde.. :denmarkflag:

Men du ville ikke få dårlig samvittighed over ikke at invitere din svigermor med?

Kan se vi næsten skal giftes samtidig, hvor hyggeligt :td:

Hilsen Nuller

0

Del dette indlæg

Det eneste af familie jeg havde med til min polterabend var min søster, og min svigerinde.. (altså mandens storebrors kæreste). Og så var min kusine med, men det er fordi vi er rigtig gode veninder...

Jeg fik ikke selv lov at vælge, men generelt vil jeg ikke mene at mødre og svigermødre skal med, medmindre man selv beder om det.. Og det er jo forskelligt hvad man selv har lyst til..

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer