Guest 3september

Takkekort

15 indlæg i dette emne

Ja - Jeg har jo sådan set spurgt om det hele....

Vi har takkekortene, men de er ikke skrevet endnu - Det er jo alligevel noget man skal bruge lang tid på, så de ligger og skriger til min dårlige samvittighed... :bearhug:

Er der nogen retningslinjer for, hvornår de senest skal sendes ud?

Skriver I en personlig hilsen i alle kortene?

Tine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har så først lige nu (1 måned efter brylluppet) fået vores billeder fra fotografen, så vi har af gode grunde ikke kunnet sende takkekort ud før nu... Ikke helt sådan jeg havde forestillet mig det, men sådan er det jo bare en gang i mellem...

Og ja, vi skriver også en personlig hilsen til alle, hvor vi takker specifikt for den gave/hilsen vi har fået... Det synes jeg selv er rarest at modtage..

:griner:- Charlie

0

Del dette indlæg

Hejsa

Vi har også tænkt os at skrive en personlig hilsen og tak for de forskellige gaver og takker dem der kom og kiggede i kirken etc.

Vi har endnu ikke modtaget vores billeder fra fotografen, ( gift 10.09) så vi har heller ikke sendt noget ud endnu.

Vi fik et takkekort fra et bryllup, hvor der bare stod tak for venlig opmærksomhed, vi havde en dejlig dag. Det var simpelthen så uinspirerrende og upersonligt, blev sgu også lidt skuffet.

Morale: Jeg vil hellere vente på et ordentligt takkekort med billede og hilsen end at få et upersonligt masseproduceret kort.

Tina :griner:-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Vi har også tænkt os at skrive en personlig hilsen og tak for de forskellige gaver og takker dem der kom og kiggede i kirken etc.

Vi har endnu ikke modtaget vores billeder fra fotografen, ( gift 10.09) så vi har heller ikke sendt noget ud endnu.

Vi fik et takkekort fra et bryllup, hvor der bare stod tak for venlig opmærksomhed, vi havde en dejlig dag. Det var simpelthen så uinspirerrende og upersonligt, blev sgu også lidt skuffet.

Morale: Jeg vil hellere vente på et ordentligt takkekort med billede og hilsen end at få et upersonligt masseproduceret kort.

Tina :griner:-

<{POST_SNAPBACK}>

Helt sikkert! Kan kun være enig..... Og skal det være personligt og med billede tager det jo bare lidt længere tid :baa:

0

Del dette indlæg

Det tænkte jeg jo nok, at I ville skrive. Selvfølgelig skal alle have en personlig hilsen. Jeg havde måske bare håbet, at nogle ville skrive at det ikke var nødvendigt... :griner:-

Vi fik selv et meget personligt takkekort i foråret - Det var rigtigt dejligt at få.

Jeg har til aften/i nat siddet og skrevet og skrevet. Problemet er, at jeg bare ikke kan fatte mig i korthed. Jeg har været i gang i flere timer og jeg ikke i nærheden af at være halvvejs.

Før brylluppet havde jeg ikke en anelse om. hvor mange takkekort man faktisk skal skrive. Vi skal skrive 70 takkekort - nogen bliver altså mere personlige end andre.

Tak for jeres svar.

Tine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tina http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/00000858.gif

<{POST_SNAPBACK}>

Meget, meget, meget enig. Vi blev gift den 03.09. og har ikke sendt takkekort ud endnu. Jeg skriver en personlig hilsen i hvert kort, og vi var altså 100 mennesker (inkl. reception). Og det tager lang tid, især når man har en datter på et halvt år der kræver meget opmærksomhed :huh: Men jeg vil altså også sige, at det godt må tage lidt tid, hvis man så gør det personligt..... (Men det skal jeg jo synes, hi hi)

0

Del dette indlæg

Altså... Jeg sidder og får heeelt ondt i maven... ;)

Vi blev gift den 30. juli - ja, næsten 2 måneder siden - og nej, takkekortene er ikke kommet ud endnu!

er, men langt fra ALLE... Det er ikke noget jeg er stolt over

- men har kan virkelig ikke se, hvornår vi (læs: JEG!) skulle ha' haft tid til at kreere dem... :(

Vi ku' ha' købt kort, men det er altså ikke noget der kommer på tale - nu har jeg/vi lavet ALT andet selv

- så skal takkekortene også være hjemmelaw't...

Ting ta'r tid - og med 110 kort der skal laves og skrives personligt, sååå... (y)

Jeg vil også MEGET hellere vente på et takkekort hvor der er lagt sjæl og følelser i, end at "folk" følger "reglerne"/forventningerne...

Ikke ment at der er noget galt i købe-kort, men ville selv elske at få en personlig hilsen fra brudeparret - ville faktisk bli' skuffet over andet... ;)

Nå, har ikke tid til at sidde her - der ligger 100 sider karton og griner af mig over på bordet... :huh:

Heeeidååååååååhhhhhh! http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blush.gif

Redigeret af Khio
0

Del dette indlæg

Jeg vil også MEGET hellere vente på et takkekort hvor der er lagt sjæl og følelser i, end at "folk" følger "reglerne"/forventningerne...

Ikke ment at der er noget galt i købe-kort, men ville selv elske at få en personlig hilsen fra brudeparret - ville faktisk bli' skuffet over andet...  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kan sagtens følge argumentet.. og ikke fordi jeg føler jeg nødvendigvis skal forsvare mig selv over vores valg, så vil jeg alligevel sige at jeg lavede alle kortene selv.. Det var ikke købekort. Men selve teksten indvendig blev mere eller mindre det samme til alle.

0

Del dette indlæg

Jeg ved ikke om der nødvendigvis er en regel om hvornår man skal have sendt takkekort ud. Måske siger Emma Gad 14 dage, men dengang sendte man jo også bare et alm. bøttekort med "Tak for opmærksomheden".

I dag bruger langt de fleste jo at sende enten færdigproducerede kort fra fotografen eller hjemmkreerede kort som så er mere eller mindre kunstfærdigt udformet. Og uanset hvilken løsning man vælger så tager det bare den tid det tager. Fotografen laver jo ikke lige billederne eller kortene på 2 dage.

Det er helt op til en selv hvad man vælger. Og så længe man vælger det man selv vil så synes jeg det er fjong.

Jeg vil dog sige at jeg synes det er helt OK at der går lidt lang tid inden man får det gjort. Husk på at der er mange ting der skal fordøjes for brudeparret. ud over at man rent faktisk lige været igennem en STOR følelsesmæssig ting, så er der behov for at puste ud bagefter.

Jeg sendte vores i fredags, alle 61 af dem - så der gik lige en måned og 3 dage (*G*). Forholdsvis enkle men alligevel tog det tid. Der skulle lige limes 3 billeder på hver, lige brændes 61 CD'er med billeder, lige skrives en personlig tekst i hver..... osv. Og så er aktivitetsniveauet bare ikke ER det samme EFTER man er blevet gift.

Og det forstår gæsterne også så udemærket.

Kærlig hilsen

Elle

Redigeret af Elle2005
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:blush: Hej

Jeg mener også, at det er senest 14 dage efter brylluppet. Jeg vil helt klart sende en personlig hilsen, også overskride datoen. Vi fik et tak kort fra et vennepar. Og der stod blot : tak for opmærksomheden ved vort bryllup hilsen x og x.

Det var så trist, ville da gerne have hørt om gaven faldt i god jord eller om rejsen var god. Bare at dagen var dejlig. (Vi var ikke med, så bare få ord kunne have gjort lykke.)

Så jeg stemmer for personlige kort!

0

Del dette indlæg

Hej

Vi blev gift for 11 dage siden og jeg er i gang med vores takkekort nu. Jeg mener at optimalt er det ca. 1 måned efter brylluppet de skal være afsted, men det er jo ikke altid der er mulighed og overskud til det :)

Vi har valgt at ha´ en fast tekst på i toppen som siger tak fordi i kom/tænkte på os. og så en mere flydende tekst med tak for den/de gaver vi har modtaget. De bli´r skrevet på comp og så printet på samme papir som invitationerne, og så mangler jeg kun at få printet billederne :)

:blush:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer