Gantzel21

Kryds fingre tøser

124 indlæg i dette emne

Så har der været produktiv weekend herhjemme og mor her har fået sendt ikke mindre end 5 jobansøgninger afsted http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/cheerleader3.gif

Er I søde at krydse fingre for, at bare en enkelt af disse ansøgninger munder ud i en jobsamtale og forhåbentlig et job (y)

Vil så gerne tilbage på arbejdsmarkedet, så vi kan begynde at tænke fremad igen og ikke bare måned til måned - vil også gerne snart i gang med at snakke baby-planer :huh:

Redigeret af Gantzel21
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Også lige et par kryds her fra mig af: X X X

Håber det bedste for dig. For for go'e mennesker BØR ske go'e ting!

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Må indrømme at jeg er godt gal i knotten i dag.

Skrev og sendte ansøgningerne i lørdags. I går fik jeg så svar fra firma X om at de havde modtaget min ansøgning og at de efter ansøgningsfristen vil behandle alle ansøgninger og det kan tage op til 4 uger - fair nok.

I DAG modtager jeg så et nyt brev fra firma X med et afslag - sikke hurtigt sådan 4 uger går!!!!! De har nu afsluttet behandlingen af alle ansøgere og stillingen gik til en anden. :banned:

Gik så ind på stillingsannoncen og ansøgningsfristen er først om 1 UGE. Føler slet ikke jeg har haft en chance, men at stillingen i forvejen var givet til en anden. Brevet er sendt med 1 dags forskel - de kunne sku have sparet portoen og sendt begge breve i sammen kuvert!! :blush:

0

Del dette indlæg

Skrev og sendte ansøgningerne i lørdags. I går fik jeg så svar fra firma X om at de havde modtaget min ansøgning og at de efter ansøgningsfristen vil behandle alle ansøgninger og det kan tage op til 4 uger - fair nok.

I DAG modtager jeg så et nyt brev fra firma X med et afslag - sikke hurtigt sådan 4 uger går!!!!! De har nu afsluttet behandlingen af alle ansøgere og stillingen gik til en anden. :banned:

Gik så ind på stillingsannoncen og ansøgningsfristen er først om 1 UGE. Føler slet ikke jeg har haft en chance, men at stillingen i forvejen var givet til en anden. Brevet er sendt med 1 dags forskel - de kunne sku have sparet portoen og sendt begge breve i sammen kuvert!!  :)

<{POST_SNAPBACK}>

hej Gitte forstår godt din skuffelse, men sådan er markedet bare i dag - desværre og dermed ikke sagt at det er rimeligt at de behandler folk sådan, selvfølgelig ikke

Halvdelen af de gange jeg har skrevet ansøgninger har jeg hverken modtaget bekræftelse (har selv måtte ringe og spørge) eller afslag for den sags skyld, når stillingen så er besat til anden side

det er deværre i al for høj grad dagligdagen. og så kan jeg da lige fortælle dig at jeg har fået et mdtl. afslag (efter at have været til samtale) med den begrundelse, at jeg var i den fødedygtige alder, har man hørt noget lignende!!!!!

Gid jeg havde haft det på bånd

Men jeg forstår virkelig din frustration, håber der snart viser sig noget

:blush: Rikke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Gik så ind på stillingsannoncen og ansøgningsfristen er først om 1 UGE. Føler slet ikke jeg har haft en chance, men at stillingen i forvejen var givet til en anden. Brevet er sendt med 1 dags forskel - de kunne sku have sparet portoen og sendt begge breve i sammen kuvert!!  ()()

<{POST_SNAPBACK}>

hej Gitte forstår godt din skuffelse, men sådan er markedet bare i dag - desværre og dermed ikke sagt at det er rimeligt at de behandler folk sådan, selvfølgelig ikke

Halvdelen af de gange jeg har skrevet ansøgninger har jeg hverken modtaget bekræftelse (har selv måtte ringe og spørge) eller afslag for den sags skyld, når stillingen så er besat til anden side

det er deværre i al for høj grad dagligdagen. og så kan jeg da lige fortælle dig at jeg har fået et mdtl. afslag (efter at have været til samtale) med den begrundelse, at jeg var i den fødedygtige alder, har man hørt noget lignende!!!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Sikke noget :super: med det mundtlige afslag - det kan man sku da ikke være bekendt. Troede faktsik ikke at man måtte behandle folk sådan?? :)

Jeg vidste faktisk godt hvad jeg kunne forvente mig af jobmarkedet i dag - før brylluppet havde jeg søgt over 100 jobs men fik kun svar fra 60 - og det var mere held end forstand. Og så er det lidt svært at kunne bevise, at man faktisk søger mange jobs, når man hverken har bekræftigelse eller afslag til at bakke en op.

Vi 2 kloge tøser må tage dem ved hornene og vise hvad det er de går glip af, når de ikke ansætter os :)

0

Del dette indlæg

Gik så ind på stillingsannoncen og ansøgningsfristen er først om 1 UGE. Føler slet ikke jeg har haft en chance, men at stillingen i forvejen var givet til en anden. Brevet er sendt med 1 dags forskel - de kunne sku have sparet portoen og sendt begge breve i sammen kuvert!!  :super:

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Sikke noget :cheerleader3: med det mundtlige afslag - det kan man sku da ikke være bekendt. Troede faktsik ikke at man måtte behandle folk sådan?? :)Nej vel, det er sgu da topmålet af frækhed

Jeg vidste faktisk godt hvad jeg kunne forvente mig af jobmarkedet i dag - før brylluppet havde jeg søgt over 100 jobs men fik kun svar fra 60 - og det var mere held end forstand. Og så er det lidt svært at kunne bevise, at man faktisk søger mange jobs, når man hverken har bekræftigelse eller afslag til at bakke en op.

uha ja, du har så evig ret, det er svært at bevise uden nogen form for bekræftelse, hm.... de har bare at behandle os ordentligt

Vi 2 kloge tøser må tage dem ved hornene og vise hvad det er de går glip af, når de ikke ansætter os :)nemlig, det er den rette kampånd, al held og lykke til dig :super:

()() Rikke

<{POST_SNAPBACK}>

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

...så kan jeg da lige fortælle dig at jeg har fået et mdtl. afslag (efter at have været til samtale) med den begrundelse, at jeg var i den fødedygtige alder, har man hørt noget lignende!!!!!

JEG ER MÅLLØS!!!

Det er da ulovligt! De (arbejdsgivere) må vel ikke begrunde på en sådan måde!

Ikke at dèt gør det bedre for dig, Rikke... :blush:

0

Del dette indlæg

Så røg der 2 ekstra afslag over i bunken Postet billede Begge ansøgningerne var endda til firmaer, der begge søgte flere end en enkelt medarbejder.

Og så får man bare beskeden: "vi må desværre meddele dig, at vi har valgt at gå videre med andre kandidater end dig." Ikke en dyt om hvorfor man ikke er egnet!! Og et af jobbene var endda med at lave kaffe, fylde opvaskemaskine, ordne post etc. - hvem kan være for lavtuddannet til det!!!!!

Har sendt 2 nye ansøgninger afsted, men kan pt. ikke tro de bringer noget godt med sig. Er helt nede i kulkælderen lige nu :) Kan snart ikke holde ansøgnings-modet oppe længere - hvad er der glat med mig siden inge vil ansætte mig??

Redigeret af Gantzel21
0

Del dette indlæg

Der er skam ikke noget galt med dig søde  :hug:

Hvilken uddannelse har du?

Knus

Jannie

<{POST_SNAPBACK}>

Tak :bearhug::)

Jeg er uddannet kontorassistent med salg & service som speciale og er ikke bleg for at lave kaffe eller rende ærinder, hvis det er det der skal til.

Er desværre "tal-blind", så ingen jobs med økonomi, tak :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så røg der 2 ekstra afslag over i bunken Postet billede Begge ansøgningerne var endda til firmaer, der begge søgte flere end en enkelt medarbejder.

Og så får man bare beskeden: "vi må desværre meddele dig, at vi har valgt at gå videre med andre kandidater end dig." Ikke en dyt om hvorfor man ikke er egnet!! Og et af jobbene var endda med at lave kaffe, fylde opvaskemaskine, ordne post etc. - hvem kan være for lavtuddannet til det!!!!!

Har sendt 2 nye ansøgninger afsted, men kan pt. ikke tro de bringer noget godt med sig. Er helt nede i kulkælderen lige nu  :bearhug: Kan snart ikke holde ansøgnings-modet oppe længere - hvad er der glat med mig siden inge  vil ansætte mig??

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan godt tillade dig at ringe til dem og spørge, hvorfor du ikke er blevet valgt ud.. for at vide, hvad du skal gøre bedre til næste jobsøgning/samtale..

Måske er det ikke fordi, at du er for underkvalificeret.. måske synes de, at du er for overkvalificeret.. det får også mange til at vælge ansøgere fra.. Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvad du har lavet før.. :)

0

Del dette indlæg

ja vi kontorass'ere er der mange af...

Har selv søgt andet arbejde end det jag har, og har i den forbindelse hørt at de (virksomhederne) har fået op til 200 ansøgning, ja nogle over 200 ansøgninger....

Det er helt vildt..... noget :hug:

Det gør det jo ikke bedre for dig, så: :)

op med humøret, hold fanen høj eller: :drink2:

(så er der kun hæmningsløs druk, der kan redde situationen), nej vel :bearhug:

MAGEN TIL DÅRLIG BEHANDLING SKAL MAN DA LEDE LÆNGE EFTER,

ANSÆTTE FØR FRISTEN ER UDLØBET

HVAD SIGER FAGFORENINGEN?????

0

Del dette indlæg

Tak for opmuntringen, piger :) Det er bare svært at blive ved med at sætte humøret højt når man søger, for så at falde ned i et hul, når man bliver kasseret.

Har ikke snakket med min fagforening om det. Og AF er pisseligeglade - har været arbejdsløs i 1 år og 4 måneder og de har kontaktet mig 2 gange!! Og hvis jeg endelig bliver sendt på kursus, får jeg kun udbetalt 50-80 % af min dagpengesats, da jeg er under 25 - så det kan faktisk ikke betale sig at være på kursus :banned:

Redigeret af Gantzel21
0

Del dette indlæg

Kan godt forstå du er frustreret!! Jeg har selv været mere eller mindre arbejdsløs i 1½ år (har arbejdet meget som vikar, men det er IKKE godt nok).

Jeg bliver smidt rundt fra den ene konsulent til den anden. Så skal jeg bare gøre dit og dat og bliver hele tiden banket oven i hovedet med "at du er jo arbejdsløs, så nu må du hellere gøre...." Sidste gang jeg snakkede med en konsulent, nævnte jeg den mulighed, at jeg kunne begynde på en ny uddannelse, men næh nej! Det synes han bestemt jeg skulle glemme ALT om fordi dit og dat....

AF er heller ikke en skid bevendt i alt det her. De ringer og leger vikarbureau hver anden dag.. Har mange gange måtte sige nej til noget vikararbejde, de ville formidle og så lige for at sætte prikken over i'et, har de ringet og tjekket om jeg nu også havde vikararbejde, der hvor jeg sagde. Hvis de så i det mindste kunne HJÆLPE mig med nogle kurser eller andet, men det gør de ikke!

Én ting er, at man er arbejdsløs, men de behøver sgi ikke banke en oven i hovedet med det hele tiden. Der er da ikke noget jeg hellere ville end at have et fast arbejde!!!!!!

MEN held og lykke med jobsøgningen :) - der må da være nogle der kan bruge os!!

0

Del dette indlæg

Kan godt forstå du er frustreret!! Jeg har selv været mere eller mindre arbejdsløs i 1½ år (har arbejdet meget som vikar, men det er IKKE godt nok).

Jeg bliver smidt rundt fra den ene konsulent til den anden. Så skal jeg bare gøre dit og dat og bliver hele tiden banket oven i hovedet med "at du er jo arbejdsløs, så nu må du hellere gøre...." Sidste gang jeg snakkede med en konsulent, nævnte jeg den mulighed, at jeg kunne begynde på en ny uddannelse, men næh nej! Det synes han bestemt jeg skulle glemme ALT om fordi dit og dat....

AF er heller ikke en skid bevendt i alt det her. De ringer og leger vikarbureau hver anden dag.. Har mange gange måtte sige nej til noget vikararbejde, de ville formidle og så lige for at sætte prikken over i'et, har de ringet og tjekket om jeg nu også havde vikararbejde, der hvor jeg sagde. Hvis de så i det mindste kunne HJÆLPE mig med nogle kurser eller andet, men det gør de ikke!

Én ting er, at man er arbejdsløs, men de behøver sgi ikke banke en oven i hovedet med det hele tiden. Der er da ikke noget jeg hellere ville end at have et fast arbejde!!!!!!

MEN held og lykke med jobsøgningen  :) - der må da være nogle der kan bruge os!!

<{POST_SNAPBACK}>

Tænk at blive behandlet sådan, bare fordu man ikke kan få et job. Og du er vel ligesom jeg absolut ikke selv skyld i det?!

Håber snart du får noget godt at rive i :bearhug::hug::)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer