Glennie

Hvor meget vin

16 indlæg i dette emne

Hej tøser

Nu har jeg simpelthen brug for hjælp :blush: Jeg ved emnet har været oppe at vende før, men jeg kan åbenbart ikke finde ud af at søge på det herinde http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/whistling.gif

Hvor meget rød - og hvidvin :drink2: skal jeg regne med til vores bryllup? Det er selvfølgelig forskelligt i den enkelte familie, men bare sådan cirka :)

Vi bliver ca. 80 mennesker, og der er kun ca. 2 børn som nok ikke drikker (og jo, så gør det måske alligevel, for de er da konfirmeret :kiss: )

Kan i måske finde et link til mig, hvor jeg kan se det, eller kan i give et bud her påstående fod :balloons::bearhug::)

Please hjælp mig - vi sidder og regner på hvor meget vi skal bruge på drikkelse :blush::)

Glennie* der nok snart skulle få lært søgesystemet :pokey:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmn... Jeg ved ikke hvad man bør regne med, men vi har i budgettet regnet med 1 flaske rød per person og 1/2 hvid per person.

Nu når jeg sidder og tænker over det, tror jeg ikke 1 rød er nok... Ikke hvis det er til hele aftenen/natten i hvertfald...

Nå, så fik jeg forvirret mig selv i stedet for at give dig et godt råd :balloons:

Tror såmænd bare jeg læser med på din tråd...

0

Del dette indlæg

Jeg syns 1 hel rød og en halv hvid til hver lyder af meget - men måske det passer.

Umiddelbart ville jeg sige en halv rød og en halv hvid til hver i snit - men I kender bedre jeres gæster og ved om det skal være en hel eller halv rød i snit sammen med en halv hvid.. :champis2:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi regner med en flaske rød (plus det løse - der er mange gravide) og kun 12 flasker hvid.

Men vi ved oss der er nogen som slet ik drikker vin, så der er måske 1½ flaske rød til hver alligevel.

Min fader mente 120 flasker rød til 85 mennesker, men det var vist bare fordi han vil købe resterne til en billig penge ;)

0

Del dette indlæg

Vi har ikke fået gjort det helt op endnu, men vi er blevet overrasket over hvor lidt der er blevet drukket. :drink2:

Vi havde sørget for både vin, øl, og spiritus til senere på aftenen/natten, og det er dælme ikke meget der er blevet drukket af det forskellige.

Mie

0

Del dette indlæg

Vores familie er glad for vin - så til vores bryllup hvade vi beregnet en halv flaske rød samt en halv falske hvis pr næse - og vi har mange rester, selvom alle fik hvad de kunne drikke :champis2:

My

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Glennie - selv om beslutning er taget har jeg fundet nogle emner hvor spørgsmålet har været op før - så kan du kigge lidt der også:

beregning

antal genstande per person

hvor meget vin

:balloons: Sandra

0

Del dette indlæg

Altså vi bliver 68 og deraf er 8 børn. Vi har købt 70 flasker rødvin og 30 flasker hvidvin.... Derudover har vi købt 8 kasser øl, da vi ved der er nogen i selskabet der ikke drikker vin andet end et enkelt glas...

Vi har valgt at købe "noK" fordi vi også selv godt kan lide et glas vin og så synes vi ikke det er verdens undergang at der er noget i overskud....

Jeg er bare en af dem der konsekvent er bange for, at der er for lidt :balloons:

0

Del dette indlæg

Det er skægt at se, at i allesammen har ca. dobbelt så meget rødvin som hvidvin.

Vi har tænkt os, at gøre det lige modsat. 1 hel flaske hvidvin og ½ flaske rødvin pr. gæst.

Ok, det er så nok ogå fordi vi ved at mange af gæsterne hellere vil have hvidvin end rødvin.

0

Del dette indlæg

Her er hvad kokken og jomfruen anbefaler:

Hvor meget drikkelse bør man bestille til en fest?

Følgende tal er beregnet ud fra en fest med 30 gæster.

Velkomstdrink:

Ca. 4-5 flasker (ca. 6 glas pr. flaske) evt. champagne (ca. 7 glas pr. flaske)

Hvidvin:

Ca. 12-14 flasker (ca. 8 glas pr. flaske)

Rødvin:

Ca. 18-12 flasker (ca. 6 glas pr. flaske)

Dessertvin:

Ca. 4-5 flasker (ca. 10 glas pr. flaske) evt. portvin (ca. 15 glas pr. flaske)

Cognac/likør:

Max. 1 glas (ca. 25 glas pr. helflaske)

Sodavand/øl:

Ca. 3-4 glas/genstande pr. person

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

God tråd! :balloons:

Det er selvfølgelig også et spørgsmål om alderssammensætning - også i forhold til hvor mange børn der er med (så drikker forældrene jo altså heller ikke så meget ;)).

MANGE steder man køber vin og andre drikkevarer kan man i øvrigt returnere uåbnede flasker efter festen - så det er en go' idé ikke at trække hele skidtet op med det samme.... Med mindre man vil gå og pimpe de følgende par uger ;)

:bearhug:

Birgit

0

Del dette indlæg

Til vores bryllup var vi 40 voksne ( incl. 4 gravide ) og vi havde købt 40 rød og 20 hvid. Der var kun 6 røde og 4 hvide tilbage - og jeg sad på et tidspunkt og tænkte bare der nu er nok, det var ikke sjovt:0) Mit råd er hellere for meget end for lidt - man skal jo nok få det brugt bagefter:0) Det skal lige siges at det kun var ved maden der var vin - vi fik øl og sprut til festen senere...

0

Del dette indlæg

Der er desuden mange steder hvor man kan lave en aftale om at man leverer evt. uåbnede flasker tilbage... (Har før lavet den aftale med både Netto og SuperBrugsen og IRMA)... så kan man bare købe rigeligt og ikke skulle bekymre sig om hvorvidt der er nok...

Men bortset fra det, så regner vi også med 1 flaske rødvin pr. person

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer