Guest Maiken soon to be Østergaard

Slæb

20 indlæg i dette emne

Min drøm af en kjole har altid været én med et kææææmpe langt slæb og slør (man er vel kun prinsesse den ene dag... ) :loveshower:

MEN... Nu har jeg jo fået prøvet nogle kjoler og jeg synes det er VILDT besværligt at rende rundt med... Det er vigtigt for mig at jeg også er med til festen og kan danse lige så tosset hele natten som jeg plejer... :carrot:

Det sidste sted jeg prøvede kjoler, satte hun slæbet op med en sikkerhedsnål, men 1) ødelægger det ikke kjolen? og 2) er det ikke stadig meget tungt at slæbe rundt på?

Jeg ved godt at man kan få et slæb der kan tages af kjolen, men det synes jeg bare ikke lige er mig...

Hvad gjorde I?

Og hvad med sløret i øvrigt? -For selv om man hægter slæbet op/af har man jo stadig sløret hængende... (regner med at det skal være ligeså langt som slæbet.)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Jeg havde et meter langt slæb på min kjole, og det kunne ikke tages af. Men jeg brugte rigtig meget dansestroppen. Den satte jeg på håndleddet, og så gik jeg med det på den måde.

Jeg synes ikke at det var til besvær.

Mit slør tog jeg af efter brudevalsen, så var jeg fri for det.

mvh

Bettina

0

Del dette indlæg

Nu har jeg ikke prøvet en hel dag med kjolen, da jeg først skal giftes om lidt over en måned - men...

Jeg var ude til tilretning i morges og fik et par gode fif til, hvordan man klarer en hel dag med slæb, for min kjole har slæb - ca. 1½ m.

Jeg vandrede frem og tilbage - vendte og drejede mig, så jeg kunne fornemme hvordan slæbet "reagerer".

Men som betyksen siger, så skal man vist satse godt på dansestroppen.

Sløret tager jeg også af efter vielsen.

Jeg synes at slæb er utroligt smukt - og hvornår får man ellers chancen for at have slæb, hvis ikke til ens bryllupsdag :cheerleader3:

/W2B

0

Del dette indlæg

Jeg havde kun et lille slæb på min kjole, men de gange jeg prøvede den inden, syntes jeg det var vældig irriterende!

Det var det dog slet ikke på dagen - ingen problemer.

Jeg fik syet et lille hejseværk i, så det kunne komme op og hænge i selve kjolen, da der skulle danses og det var helt perfekt.

Det mener jeg da også, at man gør til de lange slæb eller de kan måske ikke være der?? Ja, det er måske lidt dumt spørgsmål.

Det er FLOT med slæb :cheerleader3:

Mange hilsner

Missu

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Da vi blev gift for godt et år siden havde jeg også en kjole på med et pænt slæb. Der hvor jeg købte syr de altid en danse strop i som gør at slæbet bindes op, så det nærmest ligger i 2 lag. Slæbet vendes indad og bindes op igennem underskørtet og bindes med en løkke helt oppe ved lænden. :cheerleader3:

Det gør de fordi den "normale" dansestrop kan være for lidt idet slæbene er tunge og man kan få helt ondt i fingrene/ hånden.

Anna

0

Del dette indlæg

Jeg havde kun et lille slæb på min kjole, men de gange jeg prøvede den inden, syntes jeg det var vældig irriterende!

Det var det dog slet ikke på dagen - ingen problemer.

Jeg fik syet et lille hejseværk i, så det kunne komme op og hænge i selve kjolen, da der skulle danses og det var helt perfekt.

Det mener jeg da også, at man gør til de lange slæb eller de kan måske ikke være der?? Ja, det er måske lidt dumt spørgsmål.

Det er FLOT med slæb  :cheerleader3:

Mange hilsner

Missu

<{POST_SNAPBACK}>

Min kjole har også slæb. Jeg har ikke været til tilretning endnu, men i butikken fik jeg afvide at jeg bør have syet dansestrop og "hægtning på"(Sorry jeg kan ikke huske hvad de kaldte det :bearhug: ) dvs. jeg kan både hægte slæbet op, og har desuden dansestrop.

Hvad er andres erfaringer? Bør jeg have begge dele, ingen af delene er vist særlig dyrt at få lavet.

0

Del dette indlæg

Min kjole har også slæb. Jeg har ikke været til tilretning endnu, men i butikken fik jeg afvide at jeg bør have syet dansestrop og "hægtning på"(Sorry jeg kan ikke huske hvad de kaldte det  :cheerleader3: ) dvs. jeg kan både hægte slæbet op, og har desuden dansestrop.

Hvad er andres erfaringer? Bør jeg have begge dele, ingen af delene er vist særlig dyrt at få lavet.

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen jeg fik også at vide her til morgen ved tilretning, at de syr en "trisse" bagpå, således at slæbet kan bindes op og derudover en dansestrop, så jeg kan have den i hånden - men i princippet kunne jeg blot have trissen - for når slæbet er bundet op, så behøver jeg ikke også at holde det i hånden.

/W2B

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg havde også slæb på min kjole. Jeg fik lavet både en dansestrop og en hægte bagpå.

Jeg brugte kun dansestroppen indtil fotograferingen (så blev kjolen ikke så krøllet).

Resten af dagen, aftenen og natten var den hægtet op. Og det var faktisk meget dekorativt, da slæbet faldt rigtig flot fra hægten og ødelagde overhovedet ikke helhedsindtrykket af kjolen.

Sådan så mit slæb ud :

post-8123-1130324994.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Efter at have været i de meget store skønne skrud måtte jeg bare sande, at det altså ikke lige var 'mig'. Jeg følte mig lidt klædt ud, så kjolen jeg valgte, har ret kort slæb, der nemt kan hægtes op bagpå. Jeg har så til gengæld tænkt mig at gå BANANAS i et slør med slæb.... irritationsmoment eller ej! Hvis det bliver alt for generende kan man vel lokke nogen til at rive i det, har jeg hørt... :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Efter at have været i de meget store skønne skrud måtte jeg bare sande, at det altså ikke lige var 'mig'. Jeg følte mig lidt klædt ud, så kjolen jeg valgte, har ret kort slæb, der nemt kan hægtes op bagpå. Jeg har så til gengæld tænkt mig at gå BANANAS i  et slør med slæb.... irritationsmoment eller ej! Hvis det bliver alt for generende kan man vel lokke nogen til at rive i det, har jeg hørt... :cheerleader3:

<{POST_SNAPBACK}>

:bearhug::bearhug: Gitte altså!!

Men det er jo først efter brudevalsen LANG tid efter du har taget det på!

0

Del dette indlæg

Hej

Følger meget spændt med på denne tråd. Forestiller mig nemlig et laaangt slæb.

Har endda forhørt mig i butikkerne, hvad vi gør, hvis (når jeg nu på mandag skal til kjoleprøvninger) nu den kjole jeg finder, bare ikke har langt nok slæb. De beroligede mig og sagde, at så kunne de selvfølgelig gøre slæbet længere. :carrot:

Jeg er nu alligevel meget interesseret i at følge med her, da kjolen selvfølgelig skal være tilat holde ud at have på på dagen.

Kan allerede fornemme, at der findes gode løsninger til de lange slæb, når man skal gå rundt og i øvrigt når til dansen.

Kh Xzenia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde også et langt slæb på min kjole, men der var både dansestrop og en hægte til at det kunne hægte op på kjolen og den var gemt bagved en sløjfe som jeg have der sad med tryklås på, den tryklås var så ikke så god da den var af plastik men det gik fint og jeg dansede både hurtigt og langsomt efter hvad musik det var og gik fint så de var ikke noget problem, jeg sætter lige et par billeder på så du kan se med slæbet ned og oppe.

post-4489-1130332996.jpg

post-4489-1130333044.jpg

0

Del dette indlæg

Jeg har ikke så meget nyt at tilføje, men blander mig alligevel ;) Jeg havde ligesom stort set alle andre en dansestrop, og det fungerede helt fint, jeg havde ingen problemer med at valse rundt hele natten :wee:

Mie

0

Del dette indlæg

Hej Piger

Jeg havde også langt slæb på - jeg synes ikke det var til besvær jeg havde en dansestrop og en knap jeg kunne hægte slæbet op på (men den knækkede min man af til receptionen Uheldigt) Så jeg brugte dansestoppen om dagen og om natte havde jeg slæbet over armen - Så intet problem.

Men man skal være opmærksom på hvis slæbet er meget langt er kjolen tung - min var tung i lænden - ikke så det ikke var til at holde ud men jeg blev bare over rasket over den var så tung - men den var smuk og det er jo det vigtigste

Her er liget et billede af kjolen:

post-13672-1130423716.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kære alle i kommende brude...

I MÅ da for gud skyld ikke droppe slæbet fordi I er bange for at det bliver for

besværligt - det vil I fortryde hvis I går og drømmer om det....!!!

Jeg havde også langt og MEGET TUNGT slæb på, men det er da for fedt!! Jeg

prøvegik kjolen i butikken fordi jeg var bange for at den var for tung, så jeg

skulle stride mig frem i kirken, men det var INTET problem!

Jeg havde også danse strop, også kunne det hele tages af til den vilde natlige

dans, og kjolen så stadig sød ud.

Sætter lige lidt billeder ind, så I kan se hvad jeg mener.

:blush: Karina

post-10506-1130437916.jpg

0

Del dette indlæg

Jeg har altså også et langt slæb til kirken som så skal tages af eller hægtes op. Det er da for fedt og hvornår er det lige jeg får sådan et skrud på igen....

Man kan ikke se det er lige til at tage.... -HAHA-

Rinaldo :blush:

0

Del dette indlæg

Og et hvor slæbet er taget af...

Og som I ser havde jeg ingen problemer med at sløret så hang ned, for det havde mine kære veninder jo taget sig af..... Kan I se det nu pynter deres halse...

:blush:-HAHA-:)

I øvrigt havde jeg selv lavet sløret efter en opskrift herinde, ad samme årsag. Så måtte de godt rive i det, OG det kostede mig kun ca 100 kr!!

post-10506-1130438424.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer