Guest mrw

Hvad ville du gøre ???????

8 indlæg i dette emne

Jeg har tit hørt og læst om, at folk sælger ting på nettet og får sendt tingene/tingen inden modtageren har betalt.

Nogle gange ender det desværre med, at modtageren ikke betaler, men heldigvis sker det sjældent.

Mit spørgsmål lyder nu på hvad ville du gøre?

Knus fra en nysgerrig :loveflag:

Redigeret af mrw
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det står ikke helt klart om du har handlet. Dvs. har sendt varen men mangler betaling, eller du spørger mere generelt.

Hvordan og hvad jeg ville gøre afhænger lidt af hvad og til hvem jeg sælger. Indenfor vores eget område - diskogrej - er der en del hvor jeg ikke ville betænke mig et øjeblik på at sende uden at have modtaget betaling.

Det handler om at man kender dem lidt og hvis de misligeholder aftalen og glemmer at betale ved jeg hvor jeg skal henvende mig med det resultat at der så ikke er andre der vil handle med dem.

Tilsvarende står vi heller ikke og siger betal til vores kunder, inden vi begynder at spille. Det er jo seriøse folk vi begiver os af med.

Men skal jeg derimod sælge til en vildtfremmed hedder det efterkrav. Så er risikoen begrænset til at man kommer til at sidde tilbage med fragtudgiften.

Hvis vi forestiller os at du har handlet og mangler betaling og vi taler om ting der er solgt her, kunne muligheden være at "hænge dem ud" her. Spørgsmålet er bare om det er foreneligt med retningslinierne at hænge andre brugere ud. Det næste spørgsmål er om det giver noget. For mange er bryllupssiderne passé når først de er gift, eller har fået den inspiration de skal bruge i forhold til forberedelserne, og så vil det ikke batte noget.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

I denne her "sag" er varen sendt og modtaget, men ikke betalt af modtager.

Sælger har gentagne gange mailet til modtager og uden resultat andet end selv at være blevet politianmeldt for chikane af modtager :bearhug:

Personligt vil jeg ikke sende noget før betalingen er modtaget eller sende det pr efterkrav, så man kan sige at personen som det drejer sig om har lært lektien, og sender nok ikke noget igen uden at have modtaget betaling :bearhug:

knus

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis vi forestiller os at du har handlet og mangler betaling og vi taler om ting der er solgt her, kunne muligheden være at "hænge dem ud" her. Spørgsmålet er bare om det er foreneligt med retningslinierne at hænge andre brugere ud. Det næste spørgsmål er om det giver noget. 

Noget skulle det da gerne give... om ikke andet så udsmidning fra forum af den, der begynder at anvende forum som sin egen lille inkasso-tjeneste.

Jeg er dyb, dyb modstander af at hænge folk ud på et forum - i hvert fald indtil det er fastslået uden tvivl, at der er tale om decideret svindel. Der findes som regel to sider af en historie, og derudover er der jo så sandheden, som ofte ligger et sted mellem disse to historier. Oftest hører vi kun den ene side, og det kunne jo være, at modparten havde en anden version, men måske ikke lige brugte bryllupssider så tit, eller syntes det var særlig fedt at ordne uoverensstemmesler via et offentligt forum.

Personligt ville jeg ikke selv bryde mig om at skulle håndtere reklamationer via et offentligt forum... så afgøres sagen (i hvert fald "i offentligheden") pludselig af, hvem der formulerer sig bedst på skrift, og fordi man er god til at skrive, behøver man ikke også at have ret.

Nå, til den konkrete sag, hvor moralen jo må være, at man altid skal sende pr efterkrav. Da det jo ikke er sket, må vi se, om vi kan hitte en anden løsning... men det kræver lidt flere detaljer.

Har sælger noget som helst bevis på, at varen er blevet leveret - blev det fx sendt som pakke ? (Post Danmark scanner ALLE pakker og kan i givet fald bekræfte om pakken er afleveret)

Hvordan er aftalen om salget indgået? Findes der emails eller andet, der kan bruges som bevis for aftalens indhold?

Politianmeldt for chikane? Hvad sagde politiet til det...? Er det ikke bare en tom omgang skræmme-vås fra købers side? Blev der reelt optaget anmeldelse?Vil politiet rejse sigtelse... og hvis ja efter hvilken paragraf?

0

Del dette indlæg

Hvis vi forestiller os at du har handlet og mangler betaling og vi taler om ting der er solgt her, kunne muligheden være at "hænge dem ud" her. Spørgsmålet er bare om det er foreneligt med retningslinierne at hænge andre brugere ud.

Hey

Nej - det er ikke i vores interesse, at hænge en bruger ud offentligt, da der som Jesper meget diplomatisk skriver, næsten altid er to sider af samme sag.

;)

0

Del dette indlæg

Jeg er da enig i at det ikke er måden at gøre det på, men hvis der havde været tale om en som efterfølgende solgte meget eksempelvis her, kunne det at man nævnte muligheden for at gøre det overfor pågældende måske skabe basis for en dialog.

0

Del dette indlæg

hej

Jeg er blevet kontaktet af vedkommende, som denne tråd drejer sig om. Vedkommende har ifølge eget udsagn betalt pengene hele 2 gange og er sågar blevet truet med "hjemmebesøg" i bedste Inkasso stil.

Så jeg lukker denne tråd nu og de 2 involverede parter må løse den her udenfor dette forum.

Jeg skal lige gøre opmærksom på, at jeg ikke tager stilling til hvem af de 2 stridende parter, som har ret i denne sag.

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Guest
This topic is now closed to further replies.

Annonce ♥

Annoncer