arno

Brudebuketter

23 indlæg i dette emne

Jeg går selv og leger med tanken om hvad der skal ske med min kommende brudebuket. Der er så mange forskellige ting man kan gøre - alm. tørring, presse og sætte i ramme, forgylde een enkelt blomst, lægge på gravplads etc.

Hvad gør I andre, eller hvad HAR I gjort...?

/arno :fægter:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg overvejer at lægge min på min svigerfars grav, men da min kæreste har "kirkegårdsfobi" kommer jeg til at lægge den alene og så synes jeg lidt at ide'en med det hele går fløjten, hvis vi ikke gør det sammen. Jeg ved ikke hvad jeg ellers gør med den, for det er faktisk det eneste jeg har overvejet.

Hvad siger i ?

Tror i ikke det vil blive en "flad" fornemmelse at stå alene med det? :angry:

Hilsner fra Irene

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Irene!

Det kender jeg godt. Det sted har min kæreste det heller ikke så godt med, men hvad om du tog din svigermor med (ja, nu ved jeg jo ikke hvordan du har det med hende), men det var da en idé. Min veninde havde både sine svigerforældre, sine egne forældre og sin kæreste med, da hun lagde den på sin mands bedstefars grav. Jeg tror faktisk også hun havde sin mands bedstemor med. Du behøver jo ikke gøre det alene, men jeg forstår så udemærket, at du gerne vil have din til den tid mand med. Måske han kan prøve at overvinde sin skræk nu da det ikke er noget dårligt han skal opleve, men i stedet noget virkeligt smukt. Bare en tanke...

Summer :D

0

Del dette indlæg

Jeg endte med at smide min buket ud. Den tørrede ikke særlig pænt, og blomsterne faldt af. Heldigvis tog fotografen 2 rigtig gode billeder af den, så den ikke går i glemmebogen.

Jeg har været gift en gang tidligere, og da tørrede jeg den og havde den til at stå til pynt. Faktisk har jeg den endnu, men den står ikke længere fremme, men er lagt væk.

0

Del dette indlæg

Er der nogen af jer der har erfaringer med at få en enkelt blomst forgyldt? Flora Danica gør sådan noget - men jeg aner ikke hvordan resultatet bliver, eller hvor meget det koster...

0

Del dette indlæg

Jeg tager en masse gode billeder af buketten og har den (efter bryllupsdagen altså!) siden hen i vand indtil den visner..

Herefter overlader jeg dens skæbne til skraldespanden...

Det der med tørre blomster duer ikke rigtig for mig.. og hvis jeg lod en forgylde.. Skulle den så stå på en reol eller hænge på vægen eller ligge i en kasse et eller andet sted eller????

Mvh.

Crea

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Eftersom ingen af os er til tørrede blomster, blev der taget nogle rigtig gode billeder af brudebuketten på dagen, og om søndagen tog vi så sammen på kirkegården og lagde den på min nevøs gravsted. Det var ubeskrivelig hårdt, men vi følte alligevel at det var det mest rigtige i vores tilfælde. Vi havde det sådan, at når han nu ikke kunne være med til festen, så måtte vi komme med "noget af festen" til ham.

Gør hvad du føler er det mest rigtige for dig. Man kan jo også forgylde en enkelt blomst og bruge den som et vedhæng. På den måde får man jo et pænt smykke, der minder én om brudebuketten mange år fremover.

0

Del dette indlæg

Hej Summer.

Jeg tror desværre ikke jeg får min kommende mand overtalt til at gå med på kirkegården. Han har kun været der en gang, ca. en md. efter min svigerfar døde for 8 1/2 år siden. Og der tvang jeg ham mere eller mindre. Han har flere søskende, men de bryder sig heller ikke om at komme der. Faktisk er det mest min svigermor og jeg der kommer der. Mine svigerforældre var endda skilt da han døde, så jeg tager egentlig hatten af for hende...

Det er ikke vild tit jeg tager på kirkegården, men jeg prøver at give mine børn et naturligt forhold til stedet, så engang i mellem tager jeg dem med, så skal vi "besøge farfar".

Det var jo en ide'... Ungerne og jeg kunne jo gøre det !!!

Hav det godt alle sammen!!

Irene

0

Del dette indlæg

Jeg er heller ikke til tørrede blomster. Så vi sørgede for at få nogle rigtig gode billeder af buketten - og så kastede jeg den (heldigvis greb min stedsøster den - og hun har virkelig brug for den! :angry: ) efter brudevalsen.

Inden da havde jeg dog udvalgt en smuk blomst (en tobaksblomst, som nærmest er stjerneformet), som vi gemte. Den blev forgyldt og lavet som en broche (kan dog også bruges som vedhæng) hos Flora Danica Smykker - og så fik jeg den i 30-års fødsesldagsgave af min mand for en uge siden.

Jeg synes resultatet er MEGET smukt, og jeg er virkelig glad for den. :D

Jeg kom 'desværre' til at se på kvitteringen :lol: , så jeg ved at det endte med at koste 960 kr. Men det afhænger nok af hvor stor blomsten er (=hvor meget guld der skal bruges). Min blomst var ret lille, ca. 2-3 cm i diameter.

Så den løsning kan i høj grad anbefales.

Mvh Mim

0

Del dette indlæg

PUHA... Det er mange penge... Men jeg har overvejet det kraftigt - at få en enkelt lille blomst forgyldt, som så skal bruges som vedhæng på en guldkæde. Tror det er den bedste løsning for mig.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej..

Når det blir min tur (først til næste år :cry: ) vil jeg ha den tørret også sat i en glasramme...

Jeg ved godt at det er lidt dyrt men jeg vil jo gerne bevare den også syntes jeg det er fint at den kommer i en ramme.

De skal godt nok have den hurtig, helst 1-2 dage efter brylluppet for at den er så frisk som muligt.

Det er vist noget med at de trækker væsken ud af blomsterne så den kan beholde sine farver. Det vil jeg oz helst have da en tørret buket hurtig bliver lidt grim og kedelig at se på.

Og da den bliver rammet ind kommer der jo heller ikke støv på og det er jo svært at støve en tørret buket af ;)

KH Laila

0

Del dette indlæg

Ok her er løsningen

Kommer selvfølgelig fra USA

;)

Har aldrig hørt om at der er nogle som bruger den...men ok!

Få designet en flot (mener flot) brudebuket i "fake" blomster (plastik, silke og tørrede blomster)

Her kommer ALLE fordelene

1. Buketten holder hele livet

2. Buketten kan også bæres af folk med høfeber

3. Buketten skal ikke vandes

4. Holder altid farverne

5. B)

6. kan genbruges til dit bryllup nr. 2 eller til kobber/sølv/guldbryllup!

7. Jeres datter kan genbruge buketten når hun skal giftes.

Se disse FAKE brudebuketter

Kig godt efter...det er svært at se de ikke er ægte!

Postet billede

Redigeret af Frederik
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis man ikke er så meget til tørrede blomster, er der jo også muligheden for at få den voksbehandlet (nej, ikke ligesom benene :D ). Buketten skilles simpelthen ad, hver enkelt blomst dyppes i voks, og herefter samles buketten igen ud fra billeder af den. Min svigerinde fik det gjort ved sin, og resultatet er blevet vanvittigt flot, selvom det vist heller ikke var helt billigt...

Det er dog ikke alle blomsterhandler, der kan klare denne operation, så nogle gange må man lede lidt efter et sted.

0

Del dette indlæg

Miss Maria

Kanon idé at få blomsterne vokset

Jeg har også set en buket engang. Den var virklig flot!

Jeg ligger et nyt Emne som hedder Brudebuket for evigt

Her kommer en lang guide om hvordan I selv kan vokse jeres blomster (roser).

;)

Smart ikk

:tu:

Redigeret af Pernille Brud
0

Del dette indlæg

:D

Jeg var så heldig at min kære mand havde købt 2 identiske brudebuketter til mig.

Den ene fik jeg om morgenen inden vi skulle i kirken og den anden lå oppe på alteret, da jeg kom i kirken.

Den buket, jeg gik med, tog vi med til fotografen, fik taget nogle flotte billeder af den og derefter tog vi på kirkegården og lagde den ved min svigerfars grav.

Selv, havde jeg regnet med at stå med en rigtig træls fornemmelse når den blev lagt. Men da den først lå der, blev jeg glad og rørt på samme tid. Den så SÅ FLOT UD, som den lå der.

Da vi kom til feststedet, var den anden buket lagt frem til mig. Sikken en dejlig overraskelse!

Den er nu blevet tørret herhjemme, sprayet med elefanthud og holder sig rigtigt flot!

+ så er der taget en enkelt rose ud, som skal gives til min kære veninde, som også var brudepige, :D

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er flere traditioner forbundet med brudebuketten. Bruden kan vælge at kaste sin brudebuket ned blandt festens ugifte piger. Ifølge overtroen vil den af pigerne, der griber buketten blive den næste i rækken, som bliver gift. En anden tradition er, at buketten lægges på en nærtstående slægtnings grav. Det skulle ifølge overtroen være lykkebringende, og så er det samtidig en meget smuk gestus. Bruden kan selvfølgelig også vælge at beholde buketten som et minde fra dagen, det er muligt at få den balsameret, så den kan holde sig smuk. Hvis bruden vælger at beholde buketten, må hun ikke sætte den i vand, for det er ensbetydende med, at ægteskabet bliver kort.

Så den med at sætte den i vand holder! Det bringer uheld, så hæng den til tørre med det samme tøser. B)

Til det bryllup jeg var til i weekenden havde bruden fået en brudebuket og en mindre brudepigebuket. Brudepigebuketten gik på tur mellem alle vi unge piger hele aften for at vi alle skulle passe på den efter tur og lægge gode energier i den. Da brudeparret så gik var det den lille buket bruden kastede og beholdt selv den store der blev hængt til tørre hjemme ved hende selv.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer