Guest Camilla1981

Hvad gør I med jeres gaver???

63 indlæg i dette emne

Hejsa

Ja så kommer det store emne op som vi har her hjemme hos os...

min kære kæreste vil vente med og pakke gaverne op til dagen efter hvor vi sidder i fred og ro og kan se hvad vi får, men der er jeg helt uenig med ham...

jeg vil pakke gaverne op samme dag hvor vi har bryllup... i det jeg ved at en del fra min familie gerne vil se hvad vi får og se om vi bliver glade for det.... og det kan de jo ikke komme til når han vil vente.... jeg ved også at en del af gæsterne ville blive skuffet hvis de ikke kunne se hvad vi fik...

hvad ville i gøre hvis det var Jer????

Hilsen Camilla

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

JEG ville ikke vente til dagen efter. Jeg synes måske det er lidt uhøfligt, bare at høste gaver og så ikke engang give sig tid til at se på dem mens gæsterne er der. Hvis jeg selv giver en gave, vil jeg da gerne se den blive åbnet og se reaktionen. Folk har jo sikkert tænkt meget over hva de skulle købe.

Jeg ved ikke helt hvordan vi selv gør det endnu, men det bliver enten til receptionen eller inden middagen:)

0

Del dette indlæg

Vi er i tidsnød på selve dagen, og vil gerne snakke med så mange som muligt, så derfor har vi valgt holde noget uformel brunch dagen efter, hvor vi vil pakke gaver op :carrot:

Det bliver slet ikke noget dyrt brunch (læs; plasttallerkner, plastkrus, papirsdug ect. :whistle: )

På denne måde har vi givet folk mulighed for at se vi pakker op, og så kan de jo selv vælge.

Vi mødes også med mange af vores gæster, så vi kan snakke med dem igen, og høre nogle af deres oplevelser fra dagen i forvejen, og vi kan give os mere tid til gaverne :carrot:

Hvis i har mulighed for at gøre dette - ikke nødvendigvis brunch, men så måske holde åbent hus eller noget andet, så var det da et muligt kompromis.

Men jeg synes bestemt også jeres gæster skal have mulighed for at se jer pakke gaver op, for de har sikkert brugt mange timer på at udvælge lige en gave til jer :loveshower:

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej!

Vi pakker gaverne op på selve dagen, jeg synes nemlig heller ikke, man kan være bekendt at vente til næste dag. Samtidig vil jeg da også gerne selv nå at tage et hurtigt kig på, hvad vi har fået. Jeg ved også, at mange af gæsterne, gerne vil "se på gaver" senere hen på aftenen.....Vi pakker dog ikke selv gaverne op, men vi får 2 til at gøre det, mens vi er til fotograf/snakker med gæsterne under kaffen inden middagen.

0

Del dette indlæg

JEG ville ikke vente til dagen efter. Jeg synes måske det er lidt uhøfligt, bare at høste gaver og så ikke engang give sig tid til at se på dem mens gæsterne er der. Hvis jeg selv giver en gave, vil jeg da gerne se den blive åbnet og se reaktionen. Folk har jo sikkert tænkt meget over hva de skulle købe.

Jeg ved ikke helt hvordan vi selv gør det endnu, men det bliver enten til receptionen eller inden middagen:)

<{POST_SNAPBACK}>

Enig!! Jeg synes, det er lidt frækt overfor gæsterne, hvis man ikke får pakket gaverne op mens de er der!! Desuden synes jeg, at brudeparret selv skal pakke deres gaver op! Vi har lige været til et bryllup, hvor de fik en bror + kæreste til at pakke op og det var en utolig stor skuffelse, at de ikke engang selv tog sig tid til det :balloon: Jeg ved godt det tager lidt tid, men man behøver jo ikke tage dem alle sammen på én gang ;) VI vil i hvert fald selv pakke vores gaver ud, både for vores egen skyld (Det er da fedt at få gaver! :cheerleader3: ) men også får gæsternes skyld! Det er en lidt flad fornemmelse, at de siger tak for alle gaverne, når de slet ikke ved, hvad de har fået og af hvem :bask:

Forresten kan de andre gæster jo godt lide at se hvad brudeparret har fået! :)

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif Bare min mening :cheerleader3:

Redigeret af Allegra
0

Del dette indlæg

En kompromis løsning er at få gæsterne til at pakke gaverne ind i celofan.. det er også genialt hvis man fornemmer der kommer mange ting og at man så ikke kan nå det hele før middagen eller efter..

Det kan virke fladt for nogle, men som sagt, forventer man mange gaver og et stramt program, kunne dette være en rigtig god løsning.

Kh Heidi

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har snakket lidt løst og fast om at have nogen til at hjælpe med udpakningen men ærligt talt er der ikke nogen der skal røre mine (vores) gaver :)

Nej, det jeg mener med det er, at gæsterne har (forhåbentlig) brugt tid og energi på at finde den helt rigtige gave til os og det vil vi naturligvis gerne se hvad er endt ud med. Samtidig har jeg det selv sådan til den slags fester, at gavebordet lige skal studeres i løbet af aftenen, for om ikke andet kan det give inspiration til en selv i anden anledning. Derudover har gæsterne i mine øjne krav på at se vores (glade) reaktion på gaverne, og derfor kan udpakning ikke vente til næste morgen (læs: formiddag!!)

Omvendt kan jeg godt forstå at eksempelvis Sandra og gemalen venter til dagen efter, når nu gæsterne alligevel er fanget på en øde ø :cheerleader3: og dermed med sikkerhed alle er til stede næste morgenmad

/Jesper

0

Del dette indlæg

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er helt enig - gæsterne skal da se vores reaktion på den gave de har brugt tid på at vælge til os.

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Det er nu underligt saadan med traditioner, for her i England bliver gaver ikke aabnet til festen. Mit indtryk er, at gaesterne ville syntes det var meget maerkeligt og maaske lidt uhofligt. Gaver bliver derimod oftest sendt til parrets hjem. Vi har derfor ogsaa lidt et dilemma, da de danske gaester jo vil forvente at gaverne bliver aabnet :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hos os åbner vi selv gaverne når vi ankommer til kroen efter vi er blevet fotograferet :carrot:

Tror mange af de gamle ville synes det ville være mærkeligt hvis vi ikke åbnede gaver.

Også må vi se lidt nærmere på gaverne når vi kommer hjem dagen efter :)

Pernille :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi er så heldig at alle gæster overnatter og vi skal spise morgenmad sammen - derfor kan vi godt åbne gaver dagen efter i god fred og ro og nyde tid med gæsterne.

:cheerleader3: Sandra

det samme her, vi satser dog på at åbne dem under velkomstdrinken hvis det er muligt

Det kan vi desværre ikke - der får vi taget billeder - og nu ligner vores tidsplan noget hvor vi også kan hygge og nyde så derfor denne beslutning - ellers synes jeg også det er hyggelig på selve dagen - jeg er jo også lidt nyskærrig http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

:) Sandra

0

Del dette indlæg

Vi er så heldig at alle gæster overnatter og vi skal spise morgenmad sammen - derfor kan vi godt åbne gaver dagen efter i god fred og ro og nyde tid med gæsterne.

:cheerleader3: Sandra

<{POST_SNAPBACK}>

det samme her, vi satser dog på at åbne dem under velkomstdrinken hvis det er muligt

<{POST_SNAPBACK}>

Det kan vi desværre ikke - der får vi taget billeder - og nu ligner vores tidsplan noget hvor vi også kan hygge og nyde så derfor denne beslutning - ellers synes jeg også det er hyggelig på selve dagen - jeg er jo også lidt nyskærrig :cheerleader3:

:) Sandra

<{POST_SNAPBACK}>

nu har vi jo også kun 6 ønsker, da vi ønsker os få men sore ting som vi opfordrer folk ti at gå sammen om, så der er nok ikek så mange der skal åbnes? der er jo heller ingen reception hvor 'glo bryllup' gæster kan komme med et lille ting der skal åbnes http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blink.gif

0

Del dette indlæg

Jeg ANER ikke hvornår vi skal få tid til at åbne gaver. Håber vist bare, at der vil byde sig tidspunkter hvor det kan lade sig gøre: F.eks inden vi sætter os til bords, eller under kaffen mens dansegulvet ryddes.

...jeg har en fantastisk party-blære, så måske kunne jeg 'snige' mig ud og åbne gaver under middagen, så pigerne når en kysserunde med Kristian? Hvis de skal vente til jeg skal tisse risikerer han helt at gå glip af denne tradition! -HAHA-

:bearhug: Gitte

0

Del dette indlæg

Vi har snakket lidt løst og fast om at have nogen til at hjælpe med udpakningen men ærligt talt er der ikke nogen der skal røre mine (vores) gaver  -HAHA-

Nej, det jeg mener med det er, at gæsterne har (forhåbentlig) brugt tid og energi på at finde den helt rigtige gave til os og det vil vi naturligvis gerne se hvad er endt ud med. Samtidig har jeg det selv sådan til den slags fester, at gavebordet lige skal studeres i løbet af aftenen, for om ikke andet kan det give inspiration til en selv i anden anledning. Derudover har gæsterne i mine øjne krav på at se vores (glade) reaktion på gaverne, og derfor kan udpakning ikke vente til næste morgen (læs: formiddag!!)

Omvendt kan jeg godt forstå at eksempelvis Sandra og gemalen venter til dagen efter, når nu gæsterne alligevel er fanget på en øde ø  :bearhug: og dermed med sikkerhed alle er til stede næste morgenmad

/Jesper

<{POST_SNAPBACK}>

Er helt enig med Jesper. Og vi vil også pakke gaverne ud efter kirke og fotografering. Jeg ville selv blive skuffet over ikke at se gaverne blive pakket ud. Det kommer nemt til at virke lidt 'utaknemmeligt'. Syntes jeg.... -HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi åbner samme dag. Men det var vi egentlig enige om. Jeg ville føle mig SÅ skuffet, hvis jeg kom til en fest og min gave bare blev stillet der. (Bryllupsgaver er somregel også lidt dyrere gaver) Jeg vil da se om de blev glade for den, eller hvad?

Men jeg ligger som regel også meget vægt på den rigtige gave, når jeg køber... -HAHA-

Men stadig væk... når vi tager afsted fra festen, så vil jeg gerne kunne sige ordentlig tak for gaverne til de enkelte...men det er jo bare mig -HAHA-

Knus :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg synes det er en selvfølge å åpne gavnene mens gjestene er der. Heldigvis er det tradisjon i Norge at bruden ber sine beste venninner om å åpne gavene. Så behøver vi ikke være bekymret over at vi ikke skal få talt med alle gjestene innen middagen. I følge en av mine beste venninner (som skal være med til at åbne vores gaver), brugte de 3 timer på å åbne gaver sist gang hun var i bryllup! Og de var 4 piger!

0

Del dette indlæg

Jeg synes det er en selvfølge å åpne gavnene mens gjestene er der. Heldigvis er det tradisjon i Norge at bruden ber sine beste venninner om å åpne gavene. Så behøver vi ikke være bekymret over at vi ikke skal få talt med alle gjestene innen middagen. I følge en av mine beste venninner (som skal være med til at åbne vores gaver), brugte de 3 timer på å åbne gaver sist gang hun var i bryllup! Og de var 4 piger!

<{POST_SNAPBACK}>

AAAAAARGHHH :bearhug: Oh welll.....er der ikke også en tradition der siger, at ingen må gå før brudeparret? Så må de vel vente på at vi får alting pakket op? -HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi åbner gaverne den samme dag, for så kan alle se hvad vi har fået -HAHA- og ingen ( forhåbeligt) bliver skuffet -HAHA-, men vi har to til at hjælp os med gaverne, de skal sætte nummer mærker på kort og gave, så vi kan se hvem vi har fået det fra. -HAHA-

knus :bearhug:

0

Del dette indlæg

Vores gaver bliver aabnet inden vi saetter os til middagen paa kroen. Vi aabnede foerst vores gaver dagen efter vores forlovelsesfest, da det er tradition i Australien, men det broed jeg mig ikke om. Manglede gaesterne af "fejre" gaverne med. Saa det bliver paa dagen, saa ma de australske synes hvad de vil :bask: . Det er min dag, og jeg vil aabne vores gaver :bearhug: Tror nu heller ikke det bliver noget problem.

-HAHA- Louise

0

Del dette indlæg

Det her har været diskuteret før og der mindes jeg at der var et klogt hoved der skrev at gæsterne måske også kunne blive skuffet fordi man ikke havde tid til dem, fordi man stod med hovedet begravet i gaver. Jeg ved i hvertfald at jeg først og fremmest vil give mig tid til at være sammen med mine gæster på dagen og så kommer gaverne i anden række (og vi er selvfølgelig også så heldige at gæsterne overnatter med os, så vi kan pakke dem op dagen efter til brunch).

Men til dem der vælger at pakke op dagen efter, uden gæsternes tilstedeværelse, sig det i velkomsttalen, med begrundelse (ved W2B gjorde og det vakte stor forståelse).

:cheerleader3: Tine

Redigeret af wegener
0

Del dette indlæg

Jeg er nok den eneste med den holdning, at det er ok at åbne gaverne dagen efter??

Vi var så heldige, at vi havde muligheden for at åbne gaver sammen med de gæster, som havde overnattet, til brunch dagen efter. Dem som ikke overnattede overværede ikke, at vi åbnede gaver.

Og sådan var det bare.

Vi gad helt ærligt ikke at bruge timer på at åbne gaver på selve bryllupsdagen, som i forvejen FLYVER afsted. Vi ville hellere bruge tiden på at tale med vores gæster.

Hånden på hjertet, så kunne jeg ikke rigtig hidse mig op, hvis nogle følte sig 'skuffede' til mit bryllup over, at vi ikke åbnede gaver... så fik de forhåbentlig en uforglemmelig fest i stedet.

Helt ærligt!

Hellere nyde at åbne gaver i stille og rolige omgivelser end at stresse med at få dem åbnet for ikke at skuffe nogle gæster. Når det går så stærkt kan man alligevel ikke huske hvad man fik og fra hvem

:whistle:

Men jeg er vist den eneste med den holdning :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hejsa :cheerleader3:

Ja, der er ingen tvivl fra vores side, vi pakker gaverne op på dagen når gæsterne er der. Syntes simpelthen ikke at man kan tillade sig at lade være, ville selv blive død skuffet hvis det var mig der var gæst. For som mange også skriver, så er det gaver de fleste har brugt meget tid og ressourser på at finde. Men syntes det er fint med dem som også er samlet med gæsterne dagen efter, at vente.

Janni :cheerleader3:

Redigeret af hatshepsut
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer