louisez

bryllup når man er gift

13 indlæg i dette emne

Kan man vælge at blive gift i kirke når man i forvejen er gift på rådhuset?

min mand og jeg blev gift for 3 år siden på Rådhuset men vi ha snakkede om at vi en dag gerne ville i kirke og holde et stort bryllup med alt hvad der der til hører....

Er der nogle som har prøvet det eller ved om man kan gøre det?

Louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

så kan jeg sige dig, at det godt kan lade sig gør, både at være gift først på rådhuset og er næst sener i kirken.

jeg er gift med min mand (blev gift den 19/12 -2005) (hemmeligt næsten da). kan for klare sener.

nu skal vi giftes i kirke og det er der ingen problemer i, vi få bare det der hedder en velsignelse i steden for.her tænk på at spørger præsten om, vi ikke kan få sammen velsignelse, som hvis vi ikke var gift på rådhuset, da mange af vores familie medlemmer ikke ved at vi er gift.

:thumbsupsmileyanim:

ang. vores hemmelige bryllup. så havde vi planlagt det i godt tid og en uge inden vi skulle på rådhuset, fandt min svigerfamilie ud af det( nærmer sagt, men sviger far, den nusgerige mand), nå men vi startede med at nægte det, men måtte gå til kende tilsidst. så det endet med at begge vores forældre og søskende og bedsteforældre, var med til det ellers hemmeligt bryllup. øv lidt.

men vi havde en god dag og vi vil helt sikkert ikke glemme den. :thumbsupsmileyanim:

knus :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Selvfølgelig kan man det. For det skal vi nemlig også. :thumbsupsmileyanim:

Vi blev gift d.18.12.03, næsten hemmeligt også. En uge før spurgte vi vores forældre, om de ville blive skuffede, hvis vi blev gift hemmeligt, og der blev der klart sagt JA, så vi valgte at bede forældrene om at tage med, hvilket vi i dag er rigtigt glade for. Det var bare så dejligt at have sine forældre og svigerforældre med på denne store dag.

Vi skal velsignes d.18.3., hvilket jo er lige om lidt. :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Det kan man sagtens, det skal vi nemlig også. Vi blev viet på rådhuset sidste år d. 17.december og skal så holde stort kirkebryllup d. 18. august næste år. Jeg havde lavet en lille skattejagt til mine forældre juleaften, der bl.a. indebar et besøg i garagen, tørretumbleren :denmarkflag: osv, den store præmie var en "for-invitation" til den store fest..

0

Del dette indlæg

:balloons:

Som de andre siger..det kan du sagtens..vi har nogle venner hvor han er soldat i den danse brigade og skulle på det tidspunkt til jugoslavien..da de lige havde købt hus, valgte de at blive viet på rådhuset med et lille arrangement hos hendes forældre, for at hun var sikret hvis der skulle ske ham noget..hvis man kan sige det sådan. Da han kom hjem holdt de den helt store bryllupsfest med velsignelse i kirken og fest på kro osv......( desværre er de blevet skilt siden hen..) Men altså det kan man sagtens...

:biggrin: Mimse.

0

Del dette indlæg

Ja det kan man sagtens, som alle de andre siger, så hedder det jo bare en velsignelse. Vi blev gift sidste år i september på rådhuset, og skal når min mand er færdig med hans uddannelse, velsignes i kirken og holde det helt store skud af en fest. Til vores bryllup på rådhuset inviterede vi også kun lige den nærmeste familie og venner, når vi skal i kirken vil vil også have inviteret nogle flere med.

0

Del dette indlæg

her tænk på at spørger præsten om, vi ikke kan få sammen velsignelse, som hvis vi ikke var gift på rådhuset, da mange af vores familie medlemmer ikke ved at vi er gift.

Det kan man ikke. Og det er jo ikke en velsignelse man får når man IKKE er gift, men en vielse. Og der er jo en lille forskel. Men den er ikke ret stor.

har fået afvide af et vennepar at hvis man ikke ved det, eller går meget op i sådan noget, så opdager gæsterne det ikke.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

her tænk på at spørger præsten om, vi ikke kan få sammen velsignelse, som hvis vi ikke var gift på rådhuset, da mange af vores familie medlemmer ikke ved at vi er gift.

Det kan man ikke. Og det er jo ikke en velsignelse man får når man IKKE er gift, men en vielse. Og der er jo en lille forskel. Men den er ikke ret stor.

har fået afvide af et vennepar at hvis man ikke ved det, eller går meget op i sådan noget, så opdager gæsterne det ikke.

Hmm - det tror jeg nu nok mange ville opdage. Præstens tale handler ofte om, at man allerde er gift og har valgt at blive velsignet i kirken. Derudover siger man ikke ja til hinanden. Man siger ja til at blive velsignet, men ikke til hinanden samt den der 'I er nu rette ægtefolk' mangler :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer