misspuzzycatz

Kreative uddannelser

3 indlæg i dette emne

Kære Alle Bridezillas!

Står i en lidt irreterende situation..... men det korte af det lange... jeg står nu og gerne vil tage en uddannelse på fyn.. gerne kreativt.. altså de ting jeg har set på indtil videre er: multimedie designer, grafiker, fotograf, skrædder m.m. men nu er jeg løbet tør for ideer.....

kan i hjælpe mig?? Hver rar og kom med ideer til noget andet kreativt?

(Er uddannet makeupartist og kosmetolog.. så disse er også udelukket....)

:thumbsupsmileyanim:

Håber i kan hjælpe mig med lidt ideer....

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad med Medie grafiker? *S* Så kan man hvis næsten ikke blive mere kreativ :thumbsupsmileyanim:

Åhh havde ikke lige set du selv havde grafiker på, men jeg vil da i hvert fald anbefale uddannelsen

Her er noget af det jeg kan finde om uddannelsen:

Om uddannelsen

Uddannelsen varer 4 år. Den veksler mellem skole og praktik Du kan starte på skole eller i praktik. For at starte i praktik skal du have en uddannelsesaftale med en arbejdsgiver.

På uddannelsen får du en grundlæggende viden om opsætning af tekst og billeder ved hjælp af dtp-programmer.

Du lærer at arbejde med den kreative og tekniske fremstilling af traditionelt producerede (trykte) medier som aviser, bøger, reklamer og billetter, men også med fremstilling af digitale produkter til fx internettet, cd-rom og dvd. Du arbejder næsten kun på hurtige computere og med avancerede programmer.

På uddannelsen får du styrket din æstetiske sans, som du bruger, når du arbejder med typografi (det vil sige skrift og skriftstørrelse) og samspillet mellem tekster og illustrationer. Du lærer at foretage ombrydning, hvor du flytter tekst og billeder, så de passer ind i layoutet.

Du får grundig viden om billedbehandling, fx scanning, farvekorrektion, retouchering og beskæring, og du lærer om avancerede billedmontager.

Eleverne lærer om kommunikation og kundekontakt, som du bruger, når du udarbejder totalløsninger til kunderne.

Redigeret af Cg
0

Del dette indlæg

Jeg foreslår du prøver www.ug.dk. Her kan du finde alle de kreative uddannelser som ligger på fyn. Både SU støttede og selvbetalte.. Det er en rigtig god side at surfe rundt på når man leder efter uddanelse..

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer