stub

stubs inspiration 18.08.07 kl. 11.30

165 indlæg i dette emne

Nu... er det så blevet min tur til at lave min helt egen tråd! :blink:

Længe har jeg smugkigget og samlet informationer... blevet klogere og bestemt også mere forvirret til tider!

Men det må være på tide at jeg får et sted at samle mine tanker, så det blivere lettere, den dag det hele kommer væltende.

Manden har ikke friet endnu, men jeg har læst flere steder, at det bestemt ikke bør holde en sund kvinde tilbage for at starte planlægningen :biggrin::toot::blush:

Lad mig begynde....

Redigeret af stub
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Datoen

Jeg glæder mig til dagen, som vi endnu kun snakker om som en mulighed, nemlig den 18. august 2007.

Den dag har vi været kærester i 4 år, og ja så er det 3 dage før min 30 års fødselsdag, hvilket jo er MEGET bekvemt!

:carrot: :carrot: :blush: :carrot: :carrot: :biggrin:

En anden mulighed er ugen før - den 11. august 2007, hvilket er Mandens forældres bryllupsdag - måske det bliver lige overvældende nok...

Ja, og så er der jo ca. 363 andre dage i dét år at vælge imellem... :blink: - eller?! SKal jo helst være før mine 30 år er gået... :toot:

Redigeret af stub
0

Del dette indlæg

Kirken

Selv kirken er jeg lidt i tvivl om - tre muligheder, hvis ikke fire eller flere:

1. Kirken vi hører til: Sankt Johannes Kirke, København N

Yderligere tilknytninger er at både min far og farbror er konfirmeret der, og min farmor er bisat derfra.

Postet billede

2. Danmarks Største Kirke - Gruntvigskirken

Der er jeg både døbt og konfirmeret, og har altid forestillet mig at jeg også skulle giftes dér. Desuden synes jeg det er fantastisk, hvad de har fået ud af almindelige gule mursten.

Postet billede og et mere Postet billede

3. Søborg Kirke

Én eneste årsag: Min far er bisat fra den kirke, og på den måde vil han "være med mig på dagen". I øvrigt har han sunget i koret, der er tilknyttet kirken, så måske de kan overtales til at synge den dag...

Postet billede

4. En kirke i Silkeborg! Ja hvilken er jeg slet ikke klar over, men årsagen er at det er dér Manden er opvokset. Det vil så også resultere i at hele festen flyttes til Silkeborg - en anden mulighed.

alt i alt.... tænke tænke tænke....

Redigeret af stub
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Feststed

Jeg er slet ikke i tvivl om at festen skal holdes et sted, hvor man kan betale sig fra det meste... Selv om det da er rart at være med i alle detaljerne, så kender jeg mig selv godt nok til at vide at jeg vil få stress over at skulle overveje SÅ mange småting. Set i lyset af at jeg ikke er VILDT kræsen eller vil få tudefjæs over små ups'ere, så synes jeg det er den bedste løsning...

Når det så er sagt... selvfølgelig skal JEG planlægge!!! :biggrin:

De steder, der ind til videre har fundet plads gennem nåleøjer er:

1. Villa Rex, Skodsborg.

Jeg er faldet pladask for omgivelserne, den royale stemning og atmosfæren af velvære...

I øvrigt vil der komme en del gæster fra Jylland, så muligheden for overnatning er nødvendig.

Postet billede og Postet billede

2. Studenterkilden

Omgivelserne i Dyrehaven er jo fantastiske, og så er bondegårdstemningen også ret fin. Lokalerne er lyse og lækre ser det ud til... Så er der også en sjov historie med at stedet er brugt i filmen "Blinkende LYgter", som Manden er helt vild med!

Postet billede og Postet billede og Postet billede

Havde også overvejet Skjalm Hvide Hotel - slottet, men efter at have set billeder inde fra er interessen faldet. Synes der er for meget kro og for lidt slot over det... alternativt lyst.

Redigeret af stub
0

Del dette indlæg

Jamen et stort velkommen til BK :blink: Glæder mig til at se om du bliver friet til i nærmeste fremtid - skader i hvert fald ikke at være forberedt :toot::blush:

Synes den midterste kirke er fantastsik flot - er ellers ikke den store kirketilgænger ;)

SKODSBORG :biggrin: WOW sir' jeg bare! :blush:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kjolen

Ja, den er absolut ikke på plads, men jeg har her samlet lidt inspiration. Jeg kan især lide den første, men er bange for at den bliver lidt for "kedelig" og bare ligner en gallakjole....

Problemet med de stropløse er min fra naturens side større barm, hvilket gør det hele lidt besværligt!

Glæder mig til jeg skal prøve kjoler, men dét bliver altså først EFTER frieriet....

Postet billede

Postet billede

Postet billede

Postet billede

Postet billede

Postet billede

suk... stub

0

Del dette indlæg

Velkommen til med din egen planlægningstråd.

Sikke nogle lækre feststeder du har kig på. Det første er vildt smukt og det andet har jo en hyggelig og sjov historie.

Kjolerne er også fantastiske, glæder mig til at se hvad du kommer i når du skal ud at prøve, kan han så få friet så vi kan se nogen kjoler....

:biggrin: Tine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Rigtig hjertelig velkommen til.... men pas på... man bliver grebet af det når først man kommer igang hihi...

Skønne kirker men personligt ville jeg nok vælge søborg kirke hvis jeg var dig (og hvis manden selvfølgelig ikke har noget at sige) pga din far.

Grundtvigskirken er også enormt smuk men også enormt stor så medmindre i skal være rigtig mange mennesker kan den muligvis godt virke meget tom...gav det mening :biggrin:

og SMUUUUUKKE kjoler!!! helt sikkert da.....

0

Del dette indlæg

Håret

Ingen tvivl om at det skal være løst og langt....

Måske vil jeg enda overveje at få påsat noget for at få det til at fylde mere!

En stor inspiration finder jeg i Sanne's frisure, da mit eget hår har samme farve - men desværre hverken fylde eller længde (endnu!!) - men okay hun har også påsat... Det har jeg så også overvejet, og måske det samme sted: hos Djarling

Lidt billeder...

Postet billede

og lidt andre...

Postet billedePostet billedePostet billede

... og et enkelt til inspiration af "bagsiden"

post_6957_1108712921.jpg

leder stadig efter flere forslag....

stub

Redigeret af stub
0

Del dette indlæg

Bryllupskagen

Sådan én skal man jo have.... Udgangspunktet er at det gerne må være enkelt, medmindre det skal ligne et eller andet sjovt, som virkleig betyder noget for os. Jeg NÆGTER en kage der ligner gave-pakker alt for mange snørkler, blonder mv...

inspiration:

Postet billedenewforest4.JPG12414df40.jpgbryllupskage28.jpgBR61.jpgPostet billede

måske ikke lige disse hatte, men nogle andre af slagsen....

Postet billede

Jeg elsker jordbær, så måske...

strawberry_cheescake_wc_web.jpgjordb_r_brud_og_gom.jpgjordb_r.jpg

stub

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kirken

2. Danmarks Største Kirke - Gruntvigskirken

Der er jeg både døbt og konfirmeret, og har altid forestillet mig at jeg også skulle giftes dér. Desuden synes jeg det er fantastisk, hvad de har fået ud af almindelige gule mursten.

Postet billede og et mere Postet billede

DET er en pænt stor kirke :biggrin:

Velkommen til HUUG

Det ser ud til at du allerede har computeren fuld af billeder til inspiration.

0

Del dette indlæg

tanker om valg af kirke

Tak for alle jeres kommentarer mht kirke. Jeg tror måske, at jeg hælder mest til den første, fordi det jo er dén vi hører til... Jeg skal vel ikke vækkes af minder om min fars bisættelse på min bryllupsdag, selvom idéen og tankerne ellers er meget god. Tror bare jeg er nået frem til at det var min far og ikke mig der har tilknytning til dén kirke.

Grundtvigskirken ér MEGET stor, og som flere har nævnt WOW! Men jeg må jo nok indse, at selvom jeg kender en del, så vil den aldrig blive noget nær fyldt... og derfor vil den nemt virke TOM! Det kunne da være fedt at skulle gå de ca 70 meter op ad kirkegulvet, men spørgsmållet er om man når at blive forpustet inden man når op til manden? :)

tja, so fare hælder jeg mest til Sankt Johannes, som i øvrigt ligger ved Sankt Hans Torv, hvilket jo er et dejligt sted på en dansk sommerdag....

0

Del dette indlæg

:)

Ville bare lige skyde ind mht kjoler at jeg bestemt heller ikke troede at en stropløs ville være sagen for mig - ja rent faktisk havde jeg FORSVORET at jeg skulle i sådan en.

Men - jeg fandt ud af at "hele" kjoler (altså ikke corsage og nederdel) sidder supergodt - også på en større barm (er også udstyret med sådan en). Det kommer helt og aldeles an på kjolen.

SÅ ud og prøv en HEL masse forskelligt

-HAHA-

Anna

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bordene

Tja, der er jo mange muligheder: E-bord, U-bord og runde borde.

Det bliver nok små runde borde, hvor personerne kender hinanden. Sådan var det nemlig til et bryllup jeg selv deltog i sidste sommer, og det havde en ret god effekt. Det er altid rarest at sidde blandt folk man kender, så man ikke er tvunget til at skulle hive den personlige præsentation op af ærmet endnu engang...

Bordet skal også dækkes, så lidt inspiration:

post_25_1088331421.jpgphotos_from_Digital_camera_12_02_300.jpgPostet billedefint__ko.jpgPostet billededekoration.jpgbordnumre.jpg

Selvom jeg overhovedet ikke kan lide koppen, så er idéen med at bruge porcelæn ret sjov - især fordi der i min fars familie er noget særligt med porcelæn! Farmor og farfar havde egen porcelænsforetning...

Postet billede

Den her er lidt sjov.... måske det kan bruges til noget

Postet billede

0

Del dette indlæg

Forhåndsreservation

I sidste uge blev jeg så gjort klar at en forhåndsreservation ikke kan gælde i al evighed, og at der kommer en tid, hvor man nok må tage en beslutning!

Så nu skal vi for alvor ud at kigge på stederne og tage en beslutning om, hvad vi ønsker!

Det bliver pludselig så virkeligt det hele, men det er jo en god kriblen i maven...

(venter stadig på at han snubler over ét eller andet en dag.... :rolleyes: SÅ FRI DOG MAND!)

0

Del dette indlæg

Bryllupsdagen

Sidste nyt... Vi har haft besøg af manden forældre, som endnu intet ved om min lille planlægning - og da manden endnu ikke har friet er der jo ikke rigtig noget at berette endnu....

En af mandens bedste venner fra hjemegnen har fået barn i december, og så faldt snakken jo på dåb... og datoer.... og af én eller anden grund så havnede snakken på bryllupsdatoer!

Konklusion: Den 18. august er mandens mormor og morfars bryllupsdag! Det er da hyggeligt... selvom kun mormor lever idag!

Vi talte endnu engang om datoen forleden, og ja nu er det vist ret ganske vist, at det bliver den 18. august 2007, der er dagen...

:carrot: :carrot: :carrot:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer