Gitte-Majbrud

Gitte-Majbrud og Jens Kristian 27.5.2006

704 indlæg i dette emne

Annonce ♥

HORDAN VI MØDTES:

Jeg fik ham i fødselsdagsgave!!! :biggrin:

Da jeg fejrede min 23 års fødselsdag, havde jeg lejet en gildesal og inviteret alle jeg kendte. Alle måtte tage 2 venner med, så det blev en ret stor fest. Én af mine veninder fra kollegiet havde taget Jens Kristian med til festen. Hun gik til dans med ham, så de kom lige fra en time i vals... (Der er altså håb for en hæderlig brudevals :carrot: ) Han var jo en gæv og sindig vestjyde, så vi blev ikke kærester på selve dagen. Der gik nok et halvt år hvor han tilbød at lappe min cykel, inviterede mig i biffen for at se den seneste Disney-film, hentede mig fra arbejde o.lign. før han fortalte mig, at der jo var en grund til at han gjorde alle disse ting. (I know! Jeg var ikke så hurtig til at opfatte signalerne!) Men sådan gik det altså til, at vi blev kærester. Det er nu 6 1/2 år siden.

Redigeret af Gitte-Majbrud
0

Del dette indlæg

FRIERIET:

I foråret blev Jens Kristian (opkaldt efter morfar Jens og farfar Kristian! Til dagligt bare kaldet Kristian eller JK) tilbudt at komme 4 måneder til Indien for sit firma. Han arbejder som bygningsingeniør. Det var jo for godt et tilbud at sige nej til, så selvom det skar mig i hjertet at skulle undvære ham så længe, så syntes jeg ikke han skulle gå glip af oplevelsen. Det er jo i øvrigt også sundt at opleve at man savner den anden!

Efter 2 måneder var jeg i Indien at besøge ham.... og det var deeeejligt! Mens jeg var dernede begyndte han så småt at tale om, at vi måske skulle tænke på at få børn snart. :biggrin: Jeg ved at han plejer at ville have orden i sagerne, så jeg meddelte ham, at jeg ville blive MØG SUR hvis vi gik i gang med projekt baby, og han så i 8. måned fandt ud af, at vi nok hellere måtte blive gift fordi det er mest smart juridisk. Min drøm er IKKE et hvidt telt i str. elefant! Det grinede han meget af.... og så blev det ved det.

Meeeen.... kort tid efter at han var kommet hjem fra sit Indien-eventyr kom jeg hjem til altanen dækket op med dug og blomster, og så havde han lavet 'Indian butter-chicken' helt fra bunden. Det var en skøn aften med varme og sol, jeg sad med halvlukkede øjne og slog mave, da han kom skramlende med kaffe-kopperne. Jeg kan huske at jeg tænkte, at han da gjorde det meget besværligt for sig selv ved at mosle helt over på min side af bordet med kopperne (lille altan!) men det var fordi han gemte en lille hjerteformet æske i den ene hånd. Han havde simpelthen købt ring til mig i Indien. En fin lille én 21 små brillianter samlet til 3 rosetter. :yllove: Jeg sagde selvfølgelig 'JA' og HAN havde tårer i øjnene.... jeg var mærkeligt nok fuldstændig cool, men meget glad og lykkelig!

Og så får I lige et billede af os. De er fra maj måned hvor jeg er i Indien og besøge ham:

post-18534-1140479892.jpg post-18534-1140479904.jpg

Og min fine forlovelsesring:

post-18534-1140479917.jpg

0

Del dette indlæg

*LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL* Gitte-pilfinger is back in buisness *GG* Velkommen tilbage betterøv *GG* Godt at se at du lever... eller godt at se at du kom godt hjem *GG* Men skulle du ikke ligge og sove synes jge at jeg husker noget om *GG*

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

HUUG En RIGTIG bridezilla kan slet ikke sove roligt, når hendes planlægningstråd er lukket og profilen slettet!

Tak for en hyggelig aften Trine! :biggrin:

0

Del dette indlæg

HUUG En RIGTIG bridezilla kan slet ikke sove roligt, når hendes planlægningstråd er lukket og profilen slettet!

Tak for en hyggelig aften Trine! :biggrin:

Jamen ILM betterøv... Dårlige omstændigheder, dejlige aften og dejligt selskab *SS* Mere kan man jo ikke bede om *SS* Men næste gang lader vi sq sviger blive hjemme *GG*

0

Del dette indlæg

KJOLEIDÈER:

Jeg havde SELVFØLGELIG gjort mig mange overvejelser om hvad KJOLEN skulle være. Og jeg nåede efterhånden frem til, at selvom den kæmpe-store balkjole er smuk og dejlig, så er det nok ikke lige mig. Her er så lidt eksempler på de kjoler jeg var ude at prøve:

post-18534-1140480465.jpg

post-18534-1140480473.jpg

post-18534-1140480482.jpg

post-18534-1140480491.jpg

post-18534-1140480500.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

KJOLEN:

15.10.2005 var jeg så i Panayotis i Odense igen for at prøve blondekjolen. (Den blev bare ved at 'spøge' i baghovedet). Jeg havde ikke bestilt tid, men troppede bare op med min mor og min far... og fik en SKØN modtagelse af ekspedienten Lone: "(til mig) HEEEEJ!" "(til praktikanten) DET ER HENDE JEG HAR FORTALT DIG OM! " "(til mig) Du var bare så flot i den blondekjole, at jeg har fortalt om dig til både vores praktikant og til Michael Panayotis. Han vil i øvrigt gerne inviteres, når kønne piger prøver kjoler (hi, hi, hi)"

Nå, men søde Lone hjalp mig selvfølgelig i kjolen igen, og jeg følte bare at jeg var kommet 'hjem'. Det kan godt være at den ikke er den traditionelle hvide prinsessedrøm, men den er bare MIG! Desuden kneb min far en lille tåre, så helt galt på er jeg nok ikke. :loveshower:

..... og til Michael Panayotis (som jeg ved støver rundt herinde! :( ) Du er hjerteligt velkommen til tilretning i starten af 2006! :biggrin:HUUG:(

post-18534-1140481227.jpg post-18534-1140481258.jpg

0

Del dette indlæg

KIRKEN:

Vi havde os vore overvejelser om hvor i Danmark vi skulle vælge at blive gift og holde festen. Jens Kristian er fra Vestjylland, jeg er fra Odense og vi bor i Kgs. Lyngby. Ergo kommer vore venner og familie fra HELE landet. UPRAKTISK! Den søde JK syntes at jeg skulle bestemme stedet og kirken..., men jeg er ærligt talt 'græsk-katolsk' på det område. Det vigtigste er da at vi får hinanden. Min mor sagde så, at hun faktisk ville blive lidt skuffet hvis det ikke kom til at foregå fra 'min' kirke i byen hvor jeg voksede op. Så sådan bliver det. Det er en øøøøndig lille landsbykirke i Korup, og da hun således har været med til at bestemme, skyndte jeg mig at sige, at så måtte hun også finde sig i at holde reception efter ceremonien. Den var hun heldigvis helt med på. :biggrin:

post-18534-1140481698.jpg

SPØRGSMÅL TIL PRÆSTEN:

1. Hvem skal holde ringene - OK med JK's små nevøer?

2. Hvad tid skal gom og forlover ankomme?

3. Bliver der sagt: Nu må du kysse bruden?

4. Nævner du at der afholdes reception efterfølgende i Korup Præstegård?

5. Er ris tilladt? JA - Hvis JA, er der steder der ikke må smides ris?

6. Er der kirkesanger/kor tilstede?

7. Salmer/egne udvalgte sange - Hvilke?

8. Må min veninde synge en sang for os?

9. Gennemgang af hele forløbet!

10. Må vi bruge vores egne kirkeprogrammer?

11. Pynter I op? Pris? Alternativt - må vi selv? Hvornår?

12. Må der tages billeder/video i kirken - er der tidspunkter du ikke vil ha' der tages billeder/video?

13. Er der ringning før vielsen?

Korup Kirkes Historie:

Kirkebygningen

Kirkebygningen er bygget af flere omgange.

Den ældste del er formentlig bygget i 12-13 århundrede, men vi har ingen vidnesbyrd herom. Vurderingen bygger udelukkende på husets udformning.

Den ældste del af kirkebygningen er rummet mellem de 2 hvælv, hvor de fleste siddepladser er i dag. Oprindelig var det et firkantet rum med bjælkeloft og med 2 indgange. Den nuværende dør i sydsiden er oprindelig mandsdør. Lige overfor var en kvindedør. Man kan endnu se mærker heraf i kirkemuren udvendig. Til denne bygning hørte også et kor med alter. Rester heraf har vi set under gulvet øst for buen ved prædikestolen. Det betyder også at denne bue er en del af den oprindelige kirke.

Første ombygning har sandsynligvis været lukning af kvindedøren, opførsel af våbenhuset samtidig med større vinduer. Senere er buer og hvælvinger muret ind.

Næste udvidelse er den smalle del mod øst, som nok har været en udvidelse af koret for at give lads til et kor af munke, som kunne medvirke ved gudstjenester ved særlige lejligheder, måske i forbindelse med det årlige ”kildemarked”. Kilden findes stadig i marken nord for kirkegården.

Senest er det nuværende kor og tårn bygget til.

De tre nævnte udvidelser er bygget med buer og hvælvinger ved opførslen.

Oprindelig har der været 2 små nicher i østmuren. Den ene rekonstrueret venstre side over for prædikestolen. Den anden har været ved prædikestolen men er ikke rekonstrueret. Disse nicher har haft funktion som sidealtre og der har sikkert været et helgenbillede ( ikon), eller en figur i hver.

Inventar:

Prædikestolen:

Prædikestolen er fremstillet efter reformationstiden.

Den er lavet af egetræ med mange udskæringer.

De flade felter har sandsynligvis været sorte og påført tekster. Ingen ved dog i dag hvad der har været skrevet. Prædikestolen blev restaureret i forbindelse med den store istandsættelse i 1975.

Alterbordet er meget gammelt, men fremtræder nu smukt istandsat.

Figurgruppen over alteret er ret nye på den plads.

Gruppen er fra ca. 1500.

Kirken gennemgik en stor restaurering i 1937-38 . Før den tid var alterbilledet maleri som hænger nederst i kirken til højre for orgelet.

I beretningen om denne restaurering stod der at figurgruppen stod i tårnrummet oversprøjtet med kalk. En lokal kunstmaler Wilhelm Hansen fik til opgave at sætte figurerne istand og sætte de farver på som figurerne har i dag.

Døbefonten:

Døbefonten er kirkens ældste inventar. Set fra kirkeskibet er den pæn og regelmæssig, men set fra alteret er den skæv og med en stor brun rustplet. I de fleste ville døbefonten givet være kasseret, men Korup kirke har nok været økonomisk presset, det var jo en fattig egn pga. den lette jord – idet hele taget bærer kirken præg af at der ikke har været midler til udsmykning.

Dåbsfadet er fra ca. år 1550.

Kirkestolene:

Kirkestolene blev restaureret ved renoveringen i 1937

Belysning:

I 1925 blev der indlagt elektrisk strøm i kirken. Ved denne lejlighed blev der arrangeret en sogneindsamling for at skaffe midler til lysekroner. Der kom penge ind til 2 lysekroner, som blev hængt op i de 2 hvælv nærmest prædikestolen. Den daværende ejer af Slukefter Kro Erik Hansen har åbenbart syntes at 2 var for lidt, så han forærede en tredje lysekrone. Den lysekrone lige ud for indgangen er lidt mindre end de to andre, så det må være den.

Orgel:

Det første orgel blev opstillet i Korup Kirke i 1943. Hvad der tidligere har været anvendt til salmesangen vides ikke. Orgelet blev som årstallet siger fremstillet under krigen med de begrænsninger i materialevalg dette indebar. Det betød at menighedsrådet i midten af 90erne begyndte at opstille planer for en renovering contra et nyt orgel. Det nuværende orgel er faktisk et nyt orgel, men de fleste orgelpiber fra det gamle orgel blev genbrugt. Orgelbyggeriet Gunnar Fabricius Husted blev valgt til at gennemføre projektet. Indvielsen blev foretaget i 2003.

Kirkeklokken:

Hvornår den første klokke er ophængt vides ikke. På en indskrift på klokken fremgår det at den har været omstøbt 2 gange første gang i 1704. Anden omstøbning bekostede kirkens daværende ejer Patronesse enkefrue A. I. Von Vesten født Baar, i 1793. Arbejdet blev udført af B. I. Bessler, Rendsborg.

Omkring 1970 blev der fremstillet en ny knebel til klokken. Arbejdet blev udført af Smedemester Jeramin Larsen, Odense. Grunden til at der skulle en ny knebel til var en uoverensstemmelse mellem den gamle knebels svingningstid og klokkens. Problemet med svingningstiden gav det problem især at det var svært at slå bedeslag. Den gamle knebel er ophængt i tårnet.

I dag styres ringningen af et ringeanlæg med motor. Morgen- og aftenringningen styres ved hjælp af et ur. Øvrig ringning styres med fjernbetjening.

Pengeblokken:

Pengeblokken der er udført i træ og smedejern stammer fra 1793. Blokken er placeret ved udgangen og anvendes til anden indsamling end kollekten.

Mindetavle:

En mindetavle som er opsat i koret er over en af de tidligere præster Hans Olufsen Steen. Habn virkede som præst her fra 1684 til 1707.

Mindesten:

I kirkegulvet findes der 2 mindesten. Inskriptionen er ulæselig, men det menes dog, at der ikke er tale om begravelser i kirken.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

FESTSTED:

Da vi havde besluttet at vielsen skal foregå i Korup Kirke måtte feststeet jo gerne ligge i nærheden også. Én af mine veninder anbefalede Blommenslyst Kro, hvor jeg faktisk også holdt min konfirmation i sin tid. Dem har vi haft en snak med, og da de ud over at have nogle dejlige menu'er også er ret rimelige i pris, og desuden tilbyder at overnattende gæster kan få et dobbeltværelse til 400,- i alt inkl. morgenmad, så blev det dér.

post-18534-1140481830.jpg post-18534-1140481881.jpg

Kroens historie:

Blommenslyst Kro, bygget i år 1800, er en velanset og kongeligt priviligeret kro. Blommenslyst Kro har navn efter den mand, der byggede stedet: Anders Bluhme, der var slagter og kreaturhandler. Anders Bluhme kaldte stedet Bluhmeslyst, hvilket hurtig blev fordansket til Blommenslyst.

Kroen har i sit lange liv gennemlevet mange ting siden 1800. Kroen har fungeret som stoppested for bl.a. den gulmalede diligence, bønder, handelsfolk, farende svende og andet godtfolk. Kroen er i dag restaureret og indrettet med moderne faciliteter.

Billede af kroen, samt billede af rokkokkosalen hvor kaffen serveres.

Opdatering 2.11.2005: Så har jeg lige skrevet til kroen med lidt praktiske spørgsmål, og svarene kom prompte:

1) En del af gæsterne kommer langvejs fra og kan ønske overnatning. I har jo et super-tilbud med overnattelse i forbindelse med festre på kroen, men: Hvornår skal I senst have reservationen, og hvad gør gæsterne praktisk? (Relevant til når invitationerne sendes ud)

Prisen pr. dobb. værelse er kr. 400,00, enk. vær. kr. 300,00. Hvornår de skal reserveres er desværre umuligt at sige, men jeg vil sige så snart som muligt.

2) Kan gæsterne ringe og få værelset reserveret i deres navn, eller skal det gå gennem os for at det bliver til 'bryllupsprisen'?

Gæsterne skal bare henvise til at De skal til selskab på Kroen. Gæsterne skal bare ringe direkte til Kroen.

3) Hvis vi ønsker en DJ til at styre vores musik til festen, hvilke regler har I da? (Tidspunkt han kan stille op, tidspunkt musikken skal stoppe)

DJ kan stille op om eftermiddagen og musik senest til kl. o1,30.

4) Der vil muligvis være børn tilstede (4-8 år) Har I en "børnemenú" ?

Ja vi har en børnemenu.

5) I skriver, at indbydelser og bordkort er inkluderet i pakke-priserne. Er det muligt at få tilsendt et eksempel?

Indbydelseskort og bordkort fremsendes.

De var så tudegrimme, så den tanke er droppet!

Ny opdatering: 8.12.05 - spørgsmål jeg skal huske at stille når vi bestemmer menu

SPØRGSMÅL TIL KROEN:

1. Hvad er børnemenúen?

Frikadeller med pommesfrites + grønt

2. Duge / servietter / opdækning. Billedeksempler?

Beige duge, og servietter til hvide tallerkener.

3. Blomsterdekorationer er inkl. men hvad menes der? Potteplanter bandlyst! Kan vi selv sørge for dekorationer, og hvornår skal de i så fald leveres?

Hvide liljer og grønt. Blomsterdekoratøren er kreativ

4. Hvordan kommer bordene til at stå? (Til bordplan.)

Fortrinsvis kvadratiske 8-mands borde. Enkelte med 10.

5. Hvornår skal kroen have bordkort / Menu-hæfter / Bordplan?

Helt fint på dagen. Kristians bror arrangerer.

0

Del dette indlæg

MENÚFORSLAG:

Blommesnlyst Kro har foreløbig sendt os følgende liste over festmad. Da vi først skal giftes 27. maj 2006 foreslog de, at vi ventede med at bestemme os til efter nytår. Det kan jo også være at de laver nye tilføjelser til menúen inden da.... men ellers ser det lækkert ud. MUMS! De forløbige yndlingsretter er markeret med blåt. :biggrin:

Forretter:

½ avocado

fyldt med salat af kylling, rejer og ananas. Vendt i creme fraiche og drysset med purløg, hertil flüte.

* eller *

Parmaskinke anrettet på plukket salat med 2 slags melon. Hertil olie- dedikedressing og flûte.

* eller *

Kold laksefarseret rødspættefilet med salat, kæmpereje, grøn musling, ferskrøget laks, krebs, caviar, dilddressing og flûte.* eller *

Hummersuppe med hummerhaler, tilsmagt med cognac. Hertil flute.

* eller *

Varmrøget laks med nødder. Hertil krebs, grønne asparges, rejer og flødestuvet spinat.

* eller *

Ovnbagt hellefisk rullet med parmaskinke. Serveres med flødestuvet spinat, rejer, krebs, grønne asparges, grøn musling og flûte.

Til forretten serveres:Husets hvidvin ad libitum

Stegeretter

Kryddermarineret kalkunbryst serveret med sukkerærter sauteret med bacon, grilltomat, Pommes Lyonnaise og svampesauce.

* eller *

Helstegt kalvefilet anrettet med timbale af broccoli og rødløg, ristede bønner med valnødder, Pommes Rissolées og let sennepssauce.

* eller *

Krydderstegt svinemørbrad mørbraden rulles i krydderurter, serveres med smørsauterede porrer og gulerødder tilsmagt med hvidløgspeber, farseret tomat, råstegte kartofler m/piment, løg, hvidløg og mild pebersauce.

* eller *

Helstegt krondyrskølle serveres med ovnbagt pære med honning og timian, rødbedetimbale, Pommes Duchesse og flødesauce tilsmagt med Calvados og Rouqueforte.

* eller *

Unghanebryst. unghanebryst i savojkål, hertil bagte rødløg, dampede sukkerærter, råstegte kartofler med hvidløg og piment samt hvidvinssauce.

* eller *

Rosastegt oksefilet serveres med sauté af broccoli og rødløg, grøntsagstimbale, haricots verts, Pommes Hasselbach og sauce Bordelaise.

Til stegen serveres:Husets rødvin ad libitum

Desserter

Chokoladekage med marcipan serveret med rørt is og frugtcoulis.

* eller *

Marcipantærte serveret med jordbærcoulis og creme fraiche.

* eller *

Orangesoufflé kold soufflé med nødder, chokolade og appelsinpuré.

* eller *

½ Melon fyldt med frugtsalat, hertil rørt is tilsmagt med likør.

* eller *

Hjemmelavet islagkage serveret med makronstykker og frugtsalat.

* eller *

Hindbærmousse anrettet i chokoladeskål, pyntet med frugt.

Til desserten serveres: 1 glas dessertvin

Efter middagen serveres kaffe

Natmad

Lune frikadeller med kold kartoffelsalat og flûte.

* eller *

Røget landskinke med asparges, lun røræg, purløg og lun flûte.

* eller *

Grilleret kyllingelår med pastasalat og flûte.

* eller *

Løg-bacon og tomat tærte med mixed salat, dressing og flûte.

* eller *

Flødelegeret carrysuppe med bacon, kylling. Hertil flûte

Opdatering 15.2.06

Øøøøøøøv altså. Så har kroen lige opdateret deres menu-kort, og favoritter fra forret, hovedret og dessert er blevet fjernet! HUUG

Nu ser menuen sådan her ud:

Velkomstdrink

Forretter

½ avocado fyldt med salat af kylling, rejer og ananas. Vendt i creme fraiche og drysset med purløg, hertil flüte.

* eller *

Røget dyrekølle anrettet på sprød salat med ristede pinjekerner og marinerede tranebær, stænket med olivenolie, hertil kroens brød.

* eller *

Kroens fisketallerken laksefarseret pangasiusfilet med salat, kæmpereje, grøn musling, ferskrøget laks, krebs, caviar, dilddressing og flûte.

* eller *

Svampesuppe flødelegeret suppe af forskellige svampe tilsmagt med sherry, hertil flûte.

* eller *

Varmrøget laks med nødder. Hertil krebs, grønne asparges, rejer og flødestuvet spinat.

* eller *

Dampet laks serveret med urter i Julienne, fleuron og sauce Hollandaise.

Til forretten serveres: Husets hvidvin ad libitum

Stegeretter

Rosastegt andebryst med honningglacerede rødbeder, grøntsagstimbale, Pommes Rissolées og appelsinsauce.

* eller *

Helstegt kalvefilet anrettet med timbale af broccoli og rødløg, ristede bønner med valnødder, pommes Rissolées og let sennepssauce.

* eller *

Krydderstegt svinekam rullet i krydderurter, serveret med smørsauterede porrer og gulerødder, farseret tomat, råstegte kartofler m/ piment, løg, hvidløg og mild pebersauce.

* eller *

Helstegt vildsvinefilet serveret med ovnbagt pære med honning og timian, broccoli, rødbedetimbale, Pommes Duchesse og flødesauce tilsmagt med Calvados og rouqueforte.

* eller *

Unghanebryst unghanebryst i savojkål, hertil bagte rødløg, dampede sukkerærter, råstegte kartofler med hvidløg og piment samt hvidvinssauce.

* eller *

Rosastegt oksefilet serveres med sauté af broccoli og rødløg, grøntsagstimbale, haricots verts, pommes Hasselbach og sauce Bordelaise.

Til stegen serveres: Husets rødvin ad libitum

Desserter

Chokoladekage med marcipan serveret med rørt is og frugtcoulis.

* eller *

Hvid og mørk chokoladekage serveret med rørt is og frugtcoulis.

* eller *

Frugttærte med kant af blød nougat og marcipan, hertil creme fraiche.

* eller *

Nøddekurv med 3 slags is og frugtsalat.

* eller *

½ Melon fyldt med frugtsalat, hertil rørt is tilsmagt med likør.

* eller *

Hjemmelavet islagkage med makronstykker og frugtsalat.

* eller *

Hindbærmousse anrettet i chokoladeskål, pyntet med frugt.

Til desserten serveres: 1 glas dessertvin

Efter middagen serveres kaffe

Natmad

Lune frikadeller med kold kartoffelsalat og flûte.

* eller *

Røget landskinke med asparges, lun røræg, purløg og lun flûte.

* eller *

Buffalo wings barbeque marineret, serveret med mixed salat.

* eller *

Løg-bacon og tomat tærte med mixed salat, dressing og flûte.

* eller *

Flødelegeret carrysuppe med bacon, kylling. Hertil flûte

0

Del dette indlæg

RINGE-IDÉER:

Den kommende gemal har lynbladret ti brochurer fra diverse guldsmede, og slog resolut ned på et par Jan Jørgensen ringe i kombineret rød og hvidguld. "DEN SKAL DET VÆRE!!!" Fastslog han med høj stemme. :super: øhhhhh, javel! "OG DAMERINGEN ER PÆNEST MED 7 DIAMANTER!" øhhhh, helt i orden skat :biggrin: Jeg gjorde ham så opmærksom på, at det ikke ligefrem var jordens billigste ringe han dér havde kastet sin kærlighed på. Det kunne han virkelig ikke tage sig af, men efterfølgende kan han altså godt se, at de er RET dyre. Det er bare dem han bedst kan lide. Jeg har forsøgt at lede på nettet efter dem, men Jan Jørgensens side er under ombygning, så I må vente med billeder til jeg har fået skannet brochuren. ØV!

Min Kristian sagde så, at han også meget god kunne lide de dér 'puslespilsringe'. :( Han ER nu kær! "Mener du Georg Jensens Fusion-ringe?" spurgte jeg. Det var lige præcis dem han mente. ENDNU DYRERE!!!! Og desuden ret voldsomme til min lille finger i str. 50. (Derhjemme joker vi med, at jeg ikke kan få hele Jens Kristians navn + dato i ringen med mindre de må skrive i to linier.) :( I hvert fald vil Kristian helst have at ringen er i hvidguld, eller hvidguld med en lille smule rødguld.

post-18534-1140482242.jpg post-18534-1140482232.jpg

Opdatering 13.2.06:

Pyh... træt efter en begivenhedsrig weekend:

Lørdag var jeg selvfølgelig til messe i FalkonerCentret med Kristian under armen. Planen var at kigge dels på vest/plastron til ham, del at få prøvet nogle vielsesringe.

Vi fandt hurtigt ud af, at herretøjsbutikkerne ikke havde det store udvalg med, men nu har vi da en idé om et par butikker han skal kigge nærmere på.

På ringfronten fik Kristian mig ud på noget af en rutchetur. Han havde insisteret på en ring i kombination af rød- og hvidguld. På messen gik han så først langsomt over til at det måske var bedre med en helt enkel hvidguldsring, og endte med at synes at en silkemat rødguldsring nok var det bedste valg. Og han har ellers fra starten hårdnakket sagt, at han i HVERT FALD ikke ville have en rødguldsring. Så jeg var ærligt talt noget forvirret! HUUG Ekspedienten 'glemte' heldigvis ikke mig i forvirringen. Hun spurgte ind til hvad jeg havde af smykker, og hvor meget jeg gik med dem i dagligdagen. Jeg går meget med mine ringe med sten, så hun lod mig ligesom forstå, at så var det nok et godt valg med en helt enkelt ring. Den kan jeg jo bruge til at mit 'bling' unden at det bliver 'for meget'.

Vi ville dog gerne sove på det.... så det gjorde vi. I dag kl. 11:00 siger Kristian så pludselig "Ej, jeg har altså besluttet mig nu. Det skal være dem i rødguld!" Så hu hej ud i bilen og afsted til messe IGEN!

Nu er 2 stk. kraftige rødguldsringe bestilt, og de kan hentes hos Guldsmed Keld Olsen i starten af april! 6600 måtte vi slippe. Det var en besparelse på 20 % i forhold til normalprisen. :(

post-18534-1144573910.jpg post-18534-1144573930.jpg

0

Del dette indlæg

WEDDINGFAVOURS:

.... eller gaveposer til gæsterne, på godt dansk. Jeg synes det er en sjov idé, og har tænkt mig at bruge 'poserne' som bordkort.

Jeg har snuset lidt rundt herinde og har fået mange gode idéer til indhold.

De skal i hvert fald indeholde:

Tandstik

2 panodiler til 'dagen derpå'

Plaster

Lille pose Haribo

Mini Rittersport chokolade

Mintpastil

Fyrfadslys og Lambada-Bamses skønne tændstikæske, så folk kan tænde et lys og sende os en tanke når festen er slut: (Tak fordi jeg måtte stæle idéen Lambada!!! :biggrin: )

Denne lille gavepose

får enhver som her er gæst.

-Husk at klippe gommens hose

le, gør dagen til en fest!

Hvis nu skoen skulle gnave,

er det ikke særlig rart.

Plaster får du med som gave

-vablen klares i en fart!

Du får også Panodil

og en tandstik til din mund.

Vi kan nyde rene smil

-pillen bruges søndag morgenstund!

Der er søde ting til tanden

Rittersport og Haribo.

Tag en dans med sidemanden

René spiller helt til 2:00!

Vi har sagt hinanden JA!

Glæder os til denne fest.

Så tænd et lys for os en dag

-Velkommen til hver Bryllupsgæst!

Bag på poserne skal der stå sjove børnecitater om bryllup og kærlighed. Forskellige på hver pose, så gæsterne har lidt at grine af... 'hvad står der på din?....

CITATER:

”Et godt ægteskab er, når den ene laver kartofler og den anden laver sovs” – Bolette, 10 år

”Forskellen på at blive gift og ikke at blive gift er, at det er dyrere at blive gift” – Sidsel, 8 år

”Hver gang, man bliver gift, skal man have en ring på. Så man kan kun blive gift med ti.” - Kirstine, 7 år

”Hvis man nu bliver gift, så har man sin kone for sig selv.” - Morten, 9 år.

”Jeg synes det er flot at blive gift i en kirke, for der er mange præster, der samler på modelskibe og hænger dem op i loftet” – Christian 8 år

”Når man frier, spørger man pigen: ”Gider du ikke komme hjem til mig og blive der, lige så lang tid du vil?” – Thomas 7 år

”Præsten spørger manden, om han vil gå damen i møde i modvind.” – Søren 8 år

”Præsten spørger: ’Vil du ære og begære din hustru’.” – Karl Emil 7 år

”Kærlighed er, når en pige tager parfume på, og en dreng tager barbersprit på, og de går ud og lugter til hinanden! – Holger 8 år

”Kærlighed er, når du går ud og spiser og giver én de fleste af dine pomfritter uden at vil have nogen af hendes.” – Holger 8 år

”Når man er forelsket, er det ligesom, man har fødselsdag i maven.” – Mikala 8 år

”Kærester holder hinanden i hånden for at være sikre på, at ringene ikke falder af, fordi de sikkert har betalt ret meget for dem.” – Niklas 8 år

”Man kan kun have én kæreste, for man har jo ikke to munde at kysse med.” – Niklas 8 år

Og så lige et billede af tændstikæsken:

post-18534-1140483180.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jubi nu kan jeg nå at komme med en hilsen i din planlægning, ærgerligt at du blev nødt til at starte forfra.

Bare lige for at jeg ikke kommer til at gører samme fejl, hvad kom du til at trykke på, er der noget man skal undgå??

Jeg spørger bare fordi jeg ikke altid lige har vildt styr på min pc, som lige fortiden også laver numre med mig og at det ligeså godt kunne have været mig

Det lyder bare til at det er et godt eksemplar du har fundet af et mandfolk, hihi kom til at grine lidt over din bemærkning til ham ang. at få børn før ægteskab, he he det var en af grundene til at vi ikke lige kom på rådhuset ( jeg tror ikke lige at man må slæbe blåhvaler med)

Hvor er du altså bare smuk i den kjole wa wa wa whuuuummmm fræk og smuk HUUG

Flot kirke, den havde vi også lidt kig på, da vi først ledte efter en kirke ude i nærheden af hvor vi skal holde festen, vi har ikke tilhørsforhold og nu har vi også valgt en kirke hvor vi har tilknytning til, men det er så slet ikke i nærheden af feststedet.

Flotte ringe, især din flotte forlovelsesring :biggrin:

Glæder mig til at møde dig og til at følge din planlægning, knus Sarah

0

Del dette indlæg

Tak Trine for 'KOKNUSET' HUUG Det trænger man til når man sletter sin profil!

Og til Sarah. Tjaaaaa, hvad gjorde jeg: Jeg oprettede fra arbejdet en profil med min arbejds e-mail. Jeg ville så slette denne 'anonyme' profil igen via linket fra én af Martins e-mails om konkurrencer. Jeg havde bare lige glemt, at min computer står på automatisk log-in, så derfor loggede den mig ind som Gitte-Majbrud... og jeg slettede dermed den forkerte profil! :bask: MEEEEEEEGET DUMT!

Jeg kan jo altid genskabe tråden lidt efter lidt, men alle de søde og sjove kommentarer fra alle jer skønne tøser herinde ligger nu og vandsmægter i den anden tråd... og det er jeg ked af. Folk har jo brugt tid på at skrive mig en hilsen eller et svar! :( Så TAAAAAK Sara og Trine fordi I også huserer i min tråd nummer to. (Jeg troede kun det var Marie-musen der startede sin tråd op gang på gang! :whistle: )

:biggrin: Gitte

0

Del dette indlæg

Gitte virker igen!!!

HUUG

Kæreste mest vidunderlige Gitte :(

Tusind mange gange tak for en fantastisk hyggelig aften i går. I fik virkeligt mine tanker væk fra alt det dumme.

Jeg glæder mig sådan til I alle sammen kommer igen til fødselsdagen :biggrin::(

Hav nu en rigtig dejlig dag og pas godt på dig selv.

Kærligst :(

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

BRUDEBUKET & BRYSTBUKET:

Jeg NÆGTER simpelthen at betale en formue for en buket blomster bare fordi de skal bruges til et bryllup!!!! HUUG Ja, ja.... jeg ved godt at det jo er Jens Kristian der skal stå for buketten, men han bliver helt bleg ved tanken! Derfor har jeg indført et kompromis:

Min mors genbo er FANTASTISK til at binde blomster og laver altid de mest 'krea' ting til min mor. Senest bandt hun en skøn buket med peberkorn til min 30 års fødselsdag. Selv er hun altid EN stor undskyldning for sig selv, så sidst jeg var i Odense gik jeg over og takkede for føs'dags'buketten og spurgte hende, om hun ikke havde lyst til at gøre os den ære at binde brudebuket og brystbuket til vores bryllup. Hun lignede ét stort nervebundt bare ved tanken! Hun tilbød straks at lave 'prøvebuketter' hvilket jeg på det bestemteste afslog. Jeg ønsker at buketten er creme og grøn med en smule rosa i. Og helst ikke alt for pæn og pysse-nysset. Men ellers skal den da være en overraskelse! Jeg lovede hende dog at finde et par billeder til inspiration, og så har jeg bestilt en Tussie Mussie på e-bay, så hun ikke behøver at bekymre sig om at lave skaft! Det er også her jeg har fundet holderen til brystbuketten.

Jeg forstiller mig at yndlingbuketten kunne bindes af rosa/creme pæoner, creme roser, grønne brombær, hjerteranke.

Buketten skal lægges på min morfars grav dagen efter brylluppet. Han døde for et par år siden, og jeg ved, at det vil betyde noget helt særligt for min dejlige mormor. :yllove:

Opdatering 24.1.2006

Nu har naboen fået kolde fødder og TØR ikke lave min buket. Jeg har derfor besluttet, at enten binder Kristian og jeg så bare buket og brystbuketter sammen dagen før, eller også bestiller vi en rokokkobuket ved blomsterhandleren og får et par ekstra roser med til brystbuketterne.

Og så til billederne (Jeg ved jo at jeg ellers bliver bombarderet med spørgsmål om hvad en Tussie Mussie er :biggrin: )

Først billede af yndlingsbuketten - dog skulle den være knapt så lang:

post-18534-1140519579.jpg

så billede af buket med yndlingsfarverne i rosa, creme, grøn:

post-18534-1140519681.jpg

Billeder af buketholder og brystbuketholder:

post-18534-1140519500.jpg post-18534-1140519432.jpg

og så er der leget i photoshop -Gitte i kjole med yndlingsbuketten:

post-18534-1140519456.jpg

En fed rå buket. Kan godt lide hjerteranker.

post-18534-1140519473.jpg

....og som rosinen i pølseenden en enkel knaphulsblomst med rose og hjerteranke.

post-18534-1140732877.jpg

0

Del dette indlæg

BRYLLUPSKAGEN & TOPFIGUR:

Nu er det sådan at hverken Jens Kristian eller jeg kan lide lagkage! Altså vi spiser selvfølgelig høfligt et LILLE stykke når vi er til bryllup.... det SKAL man jo.

Men vi vil BARE ikke betale for at få en kage, som vi ikke kan lide. Så HUL i traditionerne på det område :biggrin: !

Vi kunne dog blive enige om, at vi begge godt kan spise et stykke jordbærtærte. Idéen er så at bestille en 5 -7 -9 stykker af dem (alt efter hvor mange vi ender med at blive til festen) ved bageren UDEN at nævne ordet 'Bryllup'. (Som bekendt er ALT der starter med dette lille ord liiiige 10 gange dyrere :baa: ) Kagerne må vi så være kreative og finde ud af hvordan vi får sat flot op.

post-18534-1140520926.jpg post-18534-1140520936.jpg

Topfiguren er allerede købt: Fundet i en rodekasse hos Inspiration til en 20'er! :loveshower:

post-18534-1140520948.jpg

0

Del dette indlæg

Pyh ha Gitte -jeg troede lige at du var helt væk.

Godt at du har mod på en ny tråd :(

" Det' en ommer" :biggrin:

HUUG Det er nemmerlig en 'OMMER'.

Liiiidt træls at skulle gennembladre en 20 sider lang tråd for at overflytte planlægningen. Men så kan jeg jo være eksemplet til skræk og advarsel. Martin HAR grint af mig!

.... uh fandt lige denne buket som også er skøn:

post-18534-1141025017.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer