Guest camil

Vinpriser???

19 indlæg i dette emne

:carrot:

Vi skal prøvesmage vine i aften, sammen med vores forældre. Vi har hver fundet 2- 3 vine (af både rød og hvidvine). Som ligger i prisklassen mellem 35 - 80 (med rabatter)... Men egentligt synes jeg at det er lidt dyrt hvis de nu bedst kan li' den der koster 80 kr. pr. flaske. Vi skal holde festen i et forsamlingshus og har inviteret 96 (heraf 10 børn).

Hvor meget vin beregner I pr. mand og hvad koster /kostede jeres vin????

Håber på lidt hjælp!!

Camil :bearhug::biggrin::)-HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi har valgt at købe Remas den bedste - og det er rent faktisk en fantastisk vin (rød), som koster ca. 50 kr pr. flaske med rabat. Mine forældre var til fin vinsmagning i forbindelse med et weekendophold, hvor denne vin vandt:-) Det gode ved Rema og andre supermarkeder er, at man kan levere den vin tilbage, som ikke bliver drukket. Derfor skal vi ikke tænke på, om vi nu har købt nok - vi køber simpelthen bare rigeligt :bearhug:

I skal også være opmærksomme på, at det mange gange ikke kan betale sig at drøne til Tyskland (selvfølgelig afhængig af hvor i landet I befinder jer) - mange danske supermarkeder kan sagtens være med prismæssigt...

Jeg ved desværre ikke, hvad vinen hedder, da jeg har sat mine forældre på vinopgaven - så er der det mindre at spekulere på :biggrin:

Vh Helle

0

Del dette indlæg

vi havde besøg af kokken i går til at prøvesmage vin - han køber det så til indkøbspris til os :biggrin: så vi ender nok med ca. 50 kr. pr. flaske, emn vi er ikke helt enige endnu så har endnu et møde i næste uge for at foretage den endelige udvælgelse - men ja, det er ret pebret, vi skal jo bruge ca. 140-150 flasker (ca. halv af hver - og vi bliver 74 prs.) så vi ender på en 7-8000 kr. plus Cava, desertvin, øl, vand, cognac og spiritus til drinks :banned:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis man skal holde festen hjemme eller i forsamlingshus, kan det altså godt betale sig at kigge tilbudsaviser - der er MANGE penge at spare.

Og som en anden skriver, så kan man jo aflevere uåbnede flasker vin tilbage :bearhug:

0

Del dette indlæg

Vi får vin til maden som en del af en fast pris. Vi vil gerne drikke en cava om eftermiddagen, og skal have undersøgt propprisen, men den er vist ca 120.-, så det kan betale sig med champagne eller dyre vine.

Til jer der skal holde det selv så jeg en test på tv i "rabatten" om vin i pap, og de var overraskende billige og gode - og så sparer man plads. Det er ikke festligt at se på, men det kan jo løses med karafler.

Måske er testen stadig derinde på hjemmesiden?

0

Del dette indlæg

:balloons:

Vi har så nu haft prøve smagningen..... Ingen måtte se vinene (altså undtagen mig, da jeg ikke drikker vin), og de skulle så give point.

Der var klar enighed om, hvilke vine der var bedst. Vi har valgt at vi skal ha' en hvidvin, men derimod 2 rødvine. Det er buffet til hovedret, så det skal passe til lidt af hvert.

Både hvid- og rødvinene koster 54,95 kr pr. flaske. Så sådan bliver det!!!! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

VI HAR FUNDET EN RØDVIN OG HVIDVIN, SOM ER LIDT DYRE MEN VI KIGGER TILBUDSAVSER IGEMMEN HVER UGE, OG HAR KØBT DEM ALLEREDE NU SELV OM DER ER 3 MDR TIL DEN STORE DAG, DET HAR VI SPARET MANGE PENGE PÅ. :thumbsupsmileyanim:

HELLE BELLE

Det har vi også gjort ..... og har sparet over 800 kr på det for bare rødvinen ..... vi fik fx 40 flasker rødvin for 800 kr

0

Del dette indlæg

Nu har havde vi umiddelbart før brylluppet haft to større fester (en dåb og en 30-års fødselsdag) - som jo var med de samme gæster. Så derfor vidste vi ret godt hvad og hvor meget der blev drukket. (især med hensyn til hvor mange øl-drikkere i forhold til vin osv.)

Vi beregnede ½ fl. rødvin - 3 gl. hvidvin og 2-3 gl. hedvin pr. person under maden.

Hvad de færreste regner med idag er jo at mange skal køre hjem og derfor ikke drikker helt forfærdeligt stive - desuden er det en generel holdning hos os og vore familier, at man kan være fuld til mange ting men IKKE bryllupper, det gør man bare ikke!!!)

Udover ovenstående kommer så selvfølgelig vin til velkomstdrink, og øl, vand og sprut og mere vin til efter maden osv.

Vi havde følgende vine:

hvidvin:

Trapiche.

Chardonnay, årgang 2004.

Argentina

Pris: 30 kr. fl.

Rødvin

Barton & Gustier.

Bordeaux Rouge, årgang 2003.

Frankrig

Pris: 33,30 kr. fl.

Dessertvin

Alambra - José Maria da Fonseca.

Moscatel de Setúbal, årgang 2000.

Portugal

Pris: 65 kr. fl.

Alle vinene var nogle som vi havde prøvesmagt, og kendte godtog vidste at de passede godt til vores menu, og så var det bare at vente på at de kom på tilbud, og detgjorde de også :thumbsupsmileyanim:

Badutski

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Vi holdte også en fest sidste år, der fandt jeg en vin, der var sat 30 kr. ned.Den var bare god. SUPER heldigt så har de også den samme vin på tilbud i Superbrugsen i denne uge, så jeg har været nede at købe vin til vores bryllup. Vi bliver 44, men kun de 34 voksne, så jeg har købt 30 flasker af hver.

Den hedder Marquis D´alban 25 kr. pr. flaske.

Så det blev 1500 kr. Billigt.

Hilsen Bruden38 :bearhug:

0

Del dette indlæg

Vi er i den heldige situation, at vi kan få drikkevarer igennem mine forældres leverandører.. ( de har spiritusbeviling), samt får vi også fadølsanlæg gratis af bryggerigruppen.

Derfor har vi bare valgt udelukkende efter vores smagsløg, og vi har købt ialt 100 flasker (30 hvid - og 70 rød) til meget billige penge. (mener det var ca 25 kr per flaske).

Vi beholder så bare resten efter festen.

Men som alle skriver, så kan man sagtens få udmærket vin til billige penge.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer