mup

have bryllup

68 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jamen, så slutter jeg mig da til flokken.....vi skal nemlig også ha' et havebryllup.

Vi skal kun have selve vielsen i haven, og så trækker vi indendørs til den efterfølgende middag.

Skal i også holde middagen i haven eller hvordan?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:denmarkflag: vi skal holde bryllup i haven,og jeg syntes at jeg mangler en masse inspiration til det med pynt osv er der nogle som har gode ider? de skal være en dag hvor folk er afslappet og hygger sig,ikke så anstændigt og stift :bearhug: mvh pia

Alene det forhold at I holder det i haven er i sig selv med til at folk er mere afslappede og uformelle. Ikke at alle hotelfester er meget formelle m.v. (det er faktisk de færreste der er det generelt), og man kan også lave rigtig flotte havefester hvor der ikke spares på noget, men bare det at folk sidder i et telt og kan gå udenfor uden videre er med til at gøre stemningen mere afslappet.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var da dejligt at du kunne bruge billederne :bearhug:

Vi har gjort os nogenlunde de sammen tanker ang. festen. Vi vil nemlig også gerne have en afslappet atmosfære, men selvfølgelig stadigvæk lækker bordpynt, mad osv.

Selvfølgelig er der stadig en del at arrangere, men når man lægger op til en afslappet og intim fest, syntes jeg også, at noget af presset bliver taget fra mine skuldre, da der ikke er en forventning om at alt skal være perfekt.

Og det er jo lige præcis derfor, at vi har valgt denne form for bryllup ;)

Jeg synes at det lyder så fint med at holde festen i et telt i haven.

Jeg skal nok tænke på dig, hvis jeg falder over nogle billeder til inspiration :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har været så heldige, at få et medlem af byrådet til at komme ud i haven og foretage vielsen dér. Lige under det gamle æbletræ -HAHA-

Hvis vejret ikke holder, sætter vi en pavillon op, så der ikke er nogle der bliver våde -HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal giftes den 22. juli. Vi har valgt at blive viet i kirken og så holde festen i vores nyindkøbte hus som vi overtager den 1. juli!!!

Fakler og glas med lys rundt i haven giver en fantastisk stemning om aftenen. Evt. kinesiske rislamper i træerne?

Hvis I holder reception i haven også er det en god idé med nogle spil (stangtennis, Kubb, petanque, megamikado o.lign.) til at ryste gæsterne sammen. (oplevede det til et bryllup sidste år, det var en kæmpesucces)

0

Del dette indlæg

Jeg har også oplevet det flere gange. Typisk ved at man starter festen ved 14 tiden og gæsterne bruger så tiden indtil middagen til disse aktiviteter. Under middagen og efterfølgende er det nok knap så smart men det er med til at give en uformel og afslappet stemning fra starten.

0

Del dette indlæg

Hej

jeg vil også gerne tilslutte mig havebryllupssnakken

vielsen foregår i kirken og derefter er der reception hos svigermekanikken hvorpå vi tager ud til vores nybyggede hus hvor vi holder selve festen ude i et telt på terassen med buffet og helstægt okse inderlår. og da vi er meget afslappede folk bliver atmostfæren også hyggelig og intim.

0

Del dette indlæg

Ja, vi skal giftes om 40 dage og vi skal også holde havebryllup, ment på den måde, at vi skal holde reception og selve middagen i vores egen have. Mange har spurgt, om det ikke bliver et problem med både reception- og middagsgæster i samme have, men vi har ikke inviteret noget, der ikke respektere dette :bearhug:

Men jeg har lavet nogen "prøver" på vores borddækning, så I kan da lige få et glimt med :bearhug:

Blomsterne bliver helt lyserøde gerbera i vaserne og der bliver strøet lyserøde rosenblade ud på bordet sammen med skallerne :carrot: (der kommer selvfølgelig perletråd på alle lysene :bearhug:

post-11745-1147723967.jpg

post-11745-1147724070.jpg

Redigeret af Frk Heidi
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen, så vil jeg da også hoppe med på denne "tråd"..

Jeg er total ny her på siden og syns det er lidt svært at finde rundt herinde :cheerleader3:

Vi skal først giftes 7.juli 2007, men jeg syns det er hyggeligt at sysle lidt med ideerne i go tid...

Vi skal også holde bryllupsfesten i haven.... så jeg lurer lige med og ser om der kommer nogle goe ideer...smil..

Er der nogen der kan hjælpe med hvordan man får lavet sådan en kalender-tråd, som mange af jeg har. hvor man kan se hvor længe der er til bryllupet skal være??

Venlig Hilsen Doob ~ Dorte

0

Del dette indlæg

:cheerleader3: hej igen, vi skal giftes den 29/7.06 det er på vores års dag :bearhug: meget romantisk syntes jeg.hvad med jer? mvh pia

Den dag skal jeg også giftes og vi skal vies i kirke og festen skal holdes i telt i haven.

Det er 3 dage efter vores 10-årsdag og på vores hunds 2 års fødselsdag.

0

Del dette indlæg

Masser af lanterner og fakler. Lys hængende fra træerne. Hvad med et loungehjørne, med puder o.lign i græsset? Måske med vandpiber? Prop flydelys i fuglebadet. Lav en allé af kæmpe solsikker (Bare i krukke) Tænd et bål og lav natmads snobrød.

Brug havens blomster på en sjusket måde... proppet ned i store glasvaser, istedet for at købe meget friserede blomster.

Generelt - giv den gas! På en smagfuld måde.

/Fortuna... der er stor fan af havefester.

0

Del dette indlæg

Masser af lanterner og fakler. Lys hængende fra træerne. Hvad med et loungehjørne, med puder o.lign i græsset? Måske med vandpiber? Prop flydelys i fuglebadet. Lav en allé af kæmpe solsikker (Bare i krukke) Tænd et bål og lav natmads snobrød.

Brug havens blomster på en sjusket måde... proppet ned i store glasvaser, istedet for at købe meget friserede blomster.

Generelt - giv den gas! På en smagfuld måde.

/Fortuna... der er stor fan af havefester.

Det forslag er meget utraditionelt i forhold til de havebryllupsfester jeg har oplevet, og det er jo fint nok. Jeg tror bare det er de færreste der vil se gæsterne side og ryge vandpibe til deres bryllupsfest - hvis det er det du mener :)

Ideen med snogbrødet er også fin nok. Problemet er bare at det tager tid at lave snogbrød og natmaden er typisk ikke noget som skal tage for lang tid. Enten fordi det er i slutningen af festen, eller fordi festen derved nemt dør ud efterfølgende.

Umiddelbart tror jeg at dit forslag - for de flestes vedkommende - egner sig bedre til en 70'er fest :bearhug:

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer