Librian

PrinterProblemer

16 indlæg i dette emne

Vores invitationer har en forside af gennemsigtigt papir (Transparent).

Det skal være vores monogram på forsiden og nogle praktiske oplysninger på bagsiden.

Jeg HAR printet på det papir før, og det blev det fino.

Nu skal jeg til at lave det rigtige forsider, altså ikke prøver og nu virker printeren ikke.

Teksten er udsmattet, den ser lodden ud :super: Det gør den faktisk GP

Jeg har prøvet at rette papirtypen til glossy, matte, photopaper og alm og det ændre INGENTING.

Er der nogle der har et godt råd eller ligende???

Det er en EPSON printer, hvis det hjælper...

HJÆÆÆÆÆLP !!!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej.

det er ikke fordi jeg har løsningen - men pudsigt nok laver jeg i øjeblikket præcis det samme som dig. Min printer opfører sig også åndsvagt på de transperante papirer. Jeg opdagede for sent ( efter 12 udskrifter) at teksten blev tværet ud - øv.

Jeg tror at mit problem var at jeg netop har udskiftet den sorte farve og der sidder noget overskyende farve, det glatte papir ikke kan suge op. Jeg har kørt noget tykt papir igennem og det hjalp. Desværre mangler jeg nu papirer - så invitationerne bliver heller ikke færdige i aften! :super:

Held og lykke.

GP

0

Del dette indlæg

Det er ikke fordi du har vent papiret forkert i printeren..? Nogle gange bliver det fint når man printer ud på den ene side af papiret, men udtværet når man printer på den anden, det gælder også for alm. printerpapir, derfor er der tit en pil på pakningen der markere hvilken side der skal printes på...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, men har du prøvet at vende det..? Et ganske alm. A4 papir ser altså også ens ud på begge sider for mig, men ikke destomindre hjælper det sommetider at vende det... Der sker jo ikke noget ved at prøve, du kan jo bare bruge et af dem der er gået i ged, så du ikke ødelægger mere papir...

0

Del dette indlæg

Dumt spørgsmål - men det er ikke fordi papirerne har ligget ovenpå hianden, da de kom ud af printeren, vel?

For jeg printer også på transparent papir i øjeblikket (sjovt nok), og der tager jeg dem helt væk fra printeren efterhånden som de kommer ud, så de ikke lægger sig ovenpå hinanden...

De er ret lang tid om at tørre, mine i hvert fald!

Håber du finder løsningen!!

0

Del dette indlæg

Jeg har forsøgt at printe på begge sider og det gjore ingen forskel.

Jeg har også kun taget et papir af gangen, for jeg ville ikke køre 10 igennem hvis der var fejl på (hvilket der jo var).

Jeg skal ikke have print på begge sider af papiret. Det er fordi papiret laver en forside og en bagside, får det foldes omkring selve kortet.

Flere ideer???

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I dag har vi prøvet at sætte en ny farvepatron i. Det hjalp heller ikke...

Rune vil prøve at printe dem ud på arbejdet i morgen, eller prøve at smidde dem i deres kopimaskine

Men hvis det nu ikke virker.... HVAD SKAL JEG DOG GØRE????

Det ender med at vi må lave invitationerne om.

Flere gode forslag søges stadig!

Kh,

Line

(Der skal bruge søndagen til at udtænke alternative invitationer)

0

Del dette indlæg

Dumt spørgsmål - men det er ikke fordi papirerne har ligget ovenpå hianden, da de kom ud af printeren, vel?

For jeg printer også på transparent papir i øjeblikket (sjovt nok), og der tager jeg dem helt væk fra printeren efterhånden som de kommer ud, så de ikke lægger sig ovenpå hinanden...

De er ret lang tid om at tørre, mine i hvert fald!

Håber du finder løsningen!!

Nej, de ser udtværet ud lige så snart de kommer ud af printeren.

0

Del dette indlæg

Dér hvor jeg købte mit papir spurgte jeg i øvrigt om man kunne printe på det med en alm. printer (ink-jet).

Det turde hun godt nok ikke love, heldigvis kunne de sagtens...

Men hun sagde at hun var sikker på at en laser printer kunne klare jobbet.

Så hvis det er sådan en der er på din mands arbejde - eller du kender én med en laserprinter, så tror jeg sagtens du kan få lavet din flotte invitationer alligevel GP

Håber det lykkes - hurtigt!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Desværre er der mange typer papir, som almindelige Ink-jet printere (som vi stort set alle sammen har) ikke kan printe på. Eller jo, de kan sagtens printe, men blækket er jo flydende og hvis papiret ikke er tilstrækkeligt modtageligt overfor blækket "bevæger" farven sig en smule, og så ser resultatet ud som du oplever det.

Du skal, som en anden foreslår, få fingre i en laser-farve-printer, som i stedet for blæk bruger pulver, som ved stærk varme bliver brændt fast i papiret. Hvis du ikke kan skaffe adgang til sådan en andre steder, kan jeg muligvis hjælpe dig (afhængig af antal osv) - send så evt en PM.

0

Del dette indlæg

Det var godt at høre. Det er godt nok frustrerende når møget ikke vil som man vil ha det til.

Har selv været der, dog var mit problem ikke det samme som dit, så jeg havde ingen råd, men rart at høre at det endte godt.

:thanks:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer