birthe2210

Er prisen urealistisk?

16 indlæg i dette emne

Hej piger.

Vi har siddet og fundet lidt forslag til vores mad, og vil lige høre om det er realistisk pris vi har sat??

Forret: Indbagt laks eller

Hønsesalat i ananasring på salat med sprød bacon

Buffet: Helstegt oksefilet - roastbeauf - stegt røget svinekam

Hasselbagte kartofler - fløde kartofler

Alm salat - broccolisalat - coleslaw

2 slags sause

hvidløgssmør -alm smør

2 slags brød.

Natmad: flødelegeret asparges suppe med kødboller og flute.

Til ovenstående er der sat 6500 kr af , vi køber selv desserten. Ialt bliver der inviteret 36 pers.

prisen er kun til indkøb af mad, kokkens pris kommer udover.

håber i kan komme med lidt meninger.

:thanks: Birthe

Redigeret af birthe2210
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Det budget holder helt sikkert. Vi bliver også 36 personer, og skal give 150 kr pr kuvert med appetit, forret, buffet (nogenlunde det samme som jer - derudover lidt flere salater, forskellige kartofler samt pastasalat), kransekage, frugt, chokolade mm. Dvs ialt ca. 5500 kr. Vi skal så derudover betale vores "kogekone" 100 kr i timen..... :thanks:

Kh Helle

0

Del dette indlæg

Hvornår lærer jeg ikke at åbne sådan et emne 5 minutter i, hvad pokker skal jeg finde i køkkenskabene tid. :) Jeg bliver jo bare mumsesulten og det svarer bestemt ikke med det der står i skabene.

Nok om min knurrende mave - jeg tror ikke budgettet er urealistisk.

Vi skal selv give 275 kr, men det er heller ikke for buffet, det er vidst altid en del billigere..... men det behøver det bestemt ikke at blive mindre mums af.....

:thanks:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det budget holder helt sikkert. Vi bliver også 36 personer, og skal give 150 kr pr kuvert med appetit, forret, buffet (nogenlunde det samme som jer - derudover lidt flere salater, forskellige kartofler samt pastasalat), kransekage, frugt, chokolade mm. Dvs ialt ca. 5500 kr. Vi skal så derudover betale vores "kogekone" 100 kr i timen..... :oops:

Kh Helle

hold da op, det lyder også billigt, men det kan godt være at det er prisen, så må man da sige at det er positivt :) og det er da rart at når det går den vej, vi var bange for at det måske var for lidt vi havde sat af, men det ser okay ud kan jeg se. tak for hjælpen.

0

Del dette indlæg

Hvornår lærer jeg ikke at åbne sådan et emne 5 minutter i, hvad pokker skal jeg finde i køkkenskabene tid. :oops: Jeg bliver jo bare mumsesulten og det svarer bestemt ikke med det der står i skabene.

Nok om min knurrende mave - jeg tror ikke budgettet er urealistisk.

Vi skal selv give 275 kr, men det er heller ikke for buffet, det er vidst altid en del billigere..... men det behøver det bestemt ikke at blive mindre mums af.....

:thanks:

hej pernille.

kender det godt, det kan være farligt at læse sådan noget lige ved spisetid :oops:

:) Birthe

0

Del dette indlæg

jeg syntes ikke at det lyder dyrt. det er meget realistisk men sat heller lidt mere af og bliv orrrasket bagafter at det var billiger end i havde sat af til.

vi skal selv have buffe med forret - hovedet - dessert og natmad. vi vælger så selv at medbringe drikkevarerne da det gør det billiger for ellers skulle vi af med ca. 500 kr pr. pers. nu ca. 300 kr pr. pers. det er lige vel mange penge man spar når man ser det i helhed.

:thanks: ann marie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes ikke det lyder helt urealistisk, selvom det måske er i den lave ende - alt efter hvilken kvalitet råvarerne skal have. Hvis det fx. skal være økologisk kød, så tror jeg at det er for lidt.

Ville bare lige tilføje, at det hedder "Hasselbach" kartofler efter den kok der opfandt dem, som hed Hasselbach til efternavn :-)

Med venlig hilsen

Forlovet.

0

Del dette indlæg

Jeg synes ikke det lyder helt urealistisk, selvom det måske er i den lave ende - alt efter hvilken kvalitet råvarerne skal have. Hvis det fx. skal være økologisk kød, så tror jeg at det er for lidt.

Ville bare lige tilføje, at det hedder "Hasselbach" kartofler efter den kok der opfandt dem, som hed Hasselbach til efternavn :-)

Med venlig hilsen

Forlovet.

Ja så lærte jeg noget nyt mht navnet. hi-hi :)

0

Del dette indlæg

Nytårsaften 2005 lavede jeg 3 retters menu til 12 personer (marinerede tigerrejer m. salat til forret, oksemørbrad - og der var vist nok til 4 pers. mere i kød LOL - m. hasselbach kartofler, brød, whiskeysovs og salat, hjemmebagt chokoladekage m. is og bær til dessert). Inkl. bordpynt (bordbomber osv.) og chips, dip og snack, champagne, kransekage, appetizer, 1 ks. øl gav jeg samlet 2400 kr. Og gæsterne var så mætte, at de ikke kunne vrikke med ørerne. Så kan du jo selv regne lidt på det :balloons: Hver gæst gav 200 kr.

Summa summarum - dit budget lyder meget realistisk :blink:

0

Del dette indlæg

Det budget holder helt sikkert. Vi bliver også 36 personer, og skal give 150 kr pr kuvert med appetit, forret, buffet (nogenlunde det samme som jer - derudover lidt flere salater, forskellige kartofler samt pastasalat), kransekage, frugt, chokolade mm. Dvs ialt ca. 5500 kr. Vi skal så derudover betale vores "kogekone" 100 kr i timen..... :hug:

Kh Helle

hold da op, det lyder også billigt, men det kan godt være at det er prisen, så må man da sige at det er positivt :blink: og det er da rart at når det går den vej, vi var bange for at det måske var for lidt vi havde sat af, men det ser okay ud kan jeg se. tak for hjælpen.

:balloons: Birthe

Hej

Lyder rigtig lækker.

hvor får I maden fra - vi påtænker jysk diner - måske nogen har hørt om dem??

kh Mona

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer