ti40

Bryllup Kristi Himmelfartsdag

115 indlæg i dette emne

Hej! Nu har jeg efterhånden snuset rundt herinde siden januar tror jeg. Det har været vældigt inspirerende, selvom min mand (kommende) har været af den mening at siden her giver bryllupskuller... og ja jeg har brugt vældigt megen tid! Hmmmm.

I aften er jeg "selv hjemme": min mand (ja det kalder jeg altså ham selvom vi endnu ikke er gift) er amatørmusiker og er ude at spille. Børnene er i seng og jeg sidder her foran computeren... uden dårlig samvittighed. HEHE.

Og nu kan I da lige høre min historie, som ganske vist ikke er lige så romantisk som nogle af jeres historier, men forholdsvis almindelig:

I 1988, ja da havde jeg overstået nogle rimeligt vilde år og var opsat på at næste forhold skulle være et med "kød" på. Der var byfest i den nærmeste landsby i Kristi Himmelfartsferien og jeg havde været der om fredagen og var egentligt indstillet på at blive hjemme foran fjerneren om lørdagen. SÅ spændende var det altså heller ikke. Nå, men en veninde troppede op og spurgte om jeg ikke gad cykle med over og kigge! Det gjorde jeg så uden den store begejstring. Hen af aftenen var der en som var lidt for nærgående og jeg søgte tilflugt hos en af min fars ansatte og ville tvinge ham til at danse, så jeg slap for den anden. Men han stod og snakkede med et par stykker og en af dem sagde Jamen vi kan da danse istedet....

Og så var det at jeg ville ønske at jeg kunne sige at vi havde danset siden... men ærligt talt så danser Steen som en brækket arm, så det gør vi ikke så tit.

Jeg kendte ham faktisk godt en smule, eller rettere jeg kendte hans forældre. Hans mor har jeg haft i børnehaven og hans far til dansk i folkeskolens overbygning. Steen læste til socialrådgiver i Odense og det gjorde han ca. 1-1½ år efter vi begyndte at komme sammen.

Da han var færdiguddannet flyttede han ind hos mig.

Redigeret af ti40
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har nu kopieret en af de andres liste herinde og rettet den lidt til.

Dato: 25. maj 2006

Felsted Kirke kl. 15.30

Feststed: Kværs Kro

Fotograf: Studie 66, Gråsten. Vi foretrækker at blive fotograferet i vores have, men vi tror ikke det kan forenes med at vores venner tager hjem til os og laver "ballade"

Transport: Min far kører os i deres (gl.) mercedes. Det lugter da lidt af fugl.

Overnatning: Herhjemme hvis vi kan finde dynerne.

Brudebuket: Den bestemmer og bestiller JEG. Min mand skal bare afhente og betale. Er dog ikke bestilt endnu.

Gæsteliste: Lidt over 90 incl. vore 3 børn og vores søskendes børn (5)

Indbydelser: Jeg har lige lavet 5 prøver, produktion begynder på søndag!!

Frimærker til indbydelser: Er ej købt.

Kirkehæfter: Ja, det tænker jeg.

Ønskeliste: Er i produktion

Gavekoordinator: Vores mødre

Bordplan: Vi håber på runde borde, det kommer lidt an på antal.

Velkomsts- og velbekommesang: Har ikke kigget så meget på endnu.

Gæstebog: Har købt en hvid hos boghandleren

Bordkort: Jeg regner med at lave gaveposer efter model herindefra med navne på

Gaveliste og oppakning: Min søster og 2 svigerinder får denne opgave (selv om jeg gerne ville selv)

Takkekort + frimærker: Nej, så langt har vi ikke tænkt endnu.

Vielse:

Ægteskabserklæring: ja, den er udfyldt, mangler kun mit "nye" navn

Snak med præsten: skal vi bestille ca. 14 dage inden.

Vielsesmusik: I hvert fald den traditionelle: Det er så yndigt...

oppyntning: Efter tradition er det veninderne der gør dette.

Fest:

Vi går til bords kl. 18.

Toastmaster: Nej

Velkomst drinks: Ja, efter anbefaling fra kroen laves der nogle alkoholfrie, som ligner en der er alkohol i.

Serveringsdamer: Kroen

Forret: Laks i svøb med hummerhaler, limesauce og flutes

Hovedret: Oksemørbrad med hele ristede champignon, smørsauteret bønnespirer, broccoli, hasselbach kartoftler og bordelaisesauce

Dessert: hjemmelavet is (jeg skal huske at ringe hvilket indhold vi foretrækker)

Natmad: Pølsebord med forskellige slags brød

Drikkevarer: Fri Vin, sodavand, øl

Bryllupskage: Nej, men min mor laver kransekage, for det gjorde hun også ved min søsters bryllup.

Musik: OS3, som spiller hele aftenen.

Oppyntning:

Engangskameraer: nej, kun til børnene, som de så kan fordrive tiden med.

Duge: Ja, cremefarvede

Servietter: støvgrønne

Lys: jeg tror grønne men kan ikke lige huske det.

Blomster: Jeg skal give kroen besked på hvilke jeg foretrækker (cremefarvede, svagt rosa)

Brud:

Kjole: 2-delt sag - depositum er betalt. Hos Brudekjoler i Gråsten (billeder følger om lidt)

Underskørt til kjolen: lejes hos brudeforretningen

Strømper: ?

Sko: Har fået stillet nogle til side, men de er ikke de helt rigtige, så jeg kigger stadig...

Strømpebånd: ja måske

Undertøj: noget lækkert

Smykker: Enkelt, måske klassisk

Slør: nej jeg er for gammel. Måske en eller anden form for nogle slørhaler der hænger ned fra frisuren???

Hårpynt: eller blomster (friske?) i håret

Sjal: Ja i stedet for slør, har jeg købt et sjal, kan næsten ikke huske hvordan det ser ud.

Noget nyt: Kjole, sko, undertøj

Noget lånt: Et kniplet lommetørklæde af min mor

Noget blåt: Måske i strømpebånd eller en blå snor inden i kjolen.

Noget gammelt: Jeg er ved at undersøge om jeg kan bruge mine bedsteforældres gamle guld til en ring.

Frisør: Salon Ici i Aabenraa

0

Del dette indlæg

Jamen velkommen til din helt egen tråd så ;)

I skal giftes på min fødselsdag :carrot: :bearhug: - og jeg skal hilse og sige, der er ALTID godt vejr den dag :cheerleader3:

Du har da allerede styr på en del :cheerleader3:

Glæder mig til at se mere!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her er et par flere fra den dag jeg valgte kjolen.

Faktisk havde jeg 2 krav:

Ingen bare arme, der er rigeligt med mormorarme/kogekonearme

Ingen slæb - jeg er ikke 25 mere

Og helst med den der moderne drapering over maven, der gør en superslank.

Men hvad vælger jeg:

Bare arme og slæb (som jeg dog overvejer at få fjernet) og ingen drapering over maven...

Kjolen er i råsilke og rigtig lækker.

Den er 2-delt og jeg kan vælge at bruge overdelen bagefter til et par pæne bukser (eller cowboybukser!)

- evt. kunne jeg farve den lys mocca ell. lign.

post-17625-1143243080.jpg

post-17625-1143243243.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej du,

Velkommen til - kender godt det med, at manden mener, at BK gør en mere bridezilla-agtig!!! Han sover lige til middag nu (efter arbejde) så jeg benytter også lige lejligheden til at gå på BK-nettet!! :balloons:

Rigtig flot kjole - startede også ud med at ville have en superenkel kjole og jeg endte med det store skrud!!!

Sådan går det nogen gange!!

:balloons:

Linchen

0

Del dette indlæg

Tak for jeres velkomst. Det var jo idag jeg skulle masseproducere indbydelserne, men jeg har i stedet kørt med min datter til gymnastikopvisninger. Vi startede (sommertid) kl. 9.30 og var hjemme igen kl. 15. Puha, så kom der en DVD på og så lå vi og hyggede os med bom - ja det er bolcher på sønderjysk! Så det blev ikke denne gang!

Men nogle flere billeder på siden: Dette er kirken vi skal vies i. Den hedder Felsted Kirke og ligger mellem Aabenraa og Sønderborg.

post-17625-1143397051.jpg

post-17625-1143397053.jpg

post-17625-1143397072.jpg

post-17625-1143397087.jpg

0

Del dette indlæg

Vi har 3 børn: 2 piger på hhv. 12 år (13 i næste måned) og 9 år samt en dreng på 5. Der er næsten 4 års forskel på dem alle. Pigerne forestiller jeg mig i nogenlunde ens kjoler a la denne (desværre bliver billedet meget ringe når jeg forsøger at forstørre det). Min mor er heldigvis dygtig til at sy. Men jeg har ikke fundet det rigtige stof endnu. Og jeg er også i tvivl om farver. Jeg synes de skal have ens farver. Jeg har tænkt på en slags rød, men jeg er endnu i tvivl. Forslag modtages gerne. Drengen skal have skjorte og vest på tror jeg - hvis han vil have det!

post-17625-1143397248.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har købt undertøj til den store dag.

Jeg er ellers ikke til g-strings underbuks, og har heller ej prøvet at have hofteholder på før, men som ekspedienten sagde: Hvis man ikke skulle have det på til sit bryllup hvornår så?

Jeg har ellers været lun på den flotte corsage-sag der er vist flere gange herinde, men for det første er min overdel af kjolen en slags corsage, og med 2 stramme lag på, kan det godt gå hen og blive temmeligt varmt.

Så jeg har købt et BH-sæt. Og her er et billede:

post-17625-1143538904.jpg

0

Del dette indlæg

Ihhh VELKOMMEN til....

Det er et super lækkert sted i skal holde jeres fest... Vi har holdt mange familie fester derude.... og sidst var min bette brors konfirmation for et par år tilbage... :bearhug:

Hvor er du dog smuk i din kjole................ :loveshower:

Hvorhenad i sdr.jylland bor i så?

Og lige til sidst.. GG

hvor er det rart og se en der kan bruge ordet "bom".... :bearhug:

Var engang i bilka her i odense, og så skulle jeg have nogle hoste bom fordi jeg havde så ondt i halsen.... den unge dame jeg spurgte om hvor de var i butikken - stod bare og stirrede på mig... :balloons: hehe

Så jeg blev nød til og omformulere til hoste bolsjer.. GG Men det er svært når man altid har været vant til og sige bom...

:balloons:

0

Del dette indlæg

Hejsa - og velkommen til!!

Jeg kunne jo se du havde besøgt min tråd mens jeg "ikke var hjemme", så nu ville jeg lige sige davs ;)

Jeg synes din kjole er SÅ smuk og jeg ville ikke engang overveje at få sat ærmer på; den klæder dig sk*** godt!!! :balloons:

Dejlige unger, i øvrigt ;)

:frizz2:

Birgit

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for jeres svar! Det er så dejligt at have en tråd, hvor man kan kigge på en gang imellem og se om der har været besøg!

Jeg bor mellem Aabenraa og Sønderborg - ude på landet i et nedlagt husmandssted fra 1770, som vi selv har bygget om og om, men nu har vi også 215 m2 + et stort øvelokale oven på garagen, hvor min tilkommende og hans band har øvelokale (spiller musik - amatører)

Et lille billede af vores "slot"

post-17625-1143575809.jpg

0

Del dette indlæg

Frisurer - jeg har hugget med arme og ben herinde. Nogle af dem har jeg ikke langt hår nok til, men min frisør siger at den længde jeg har nu er god til at sætte op - hverken for langt eller kort. Så jeg håber at det bliver rigtigt godt. Her kommer min inspiration i billeder:

post-17625-1143721841.jpg

post-17625-1143721857.jpg

post-17625-1143721871.jpg

post-17625-1143721885.jpg

post-17625-1143721896.jpg

post-17625-1143721912.jpg

0

Del dette indlæg

Og de sidste 3: Som I ser kan jeg godt lide at der er blomster i håret. Jeg elsker blomster og da jeg ikke vil have slør på, synes jeg at det kan blive lidt bart. Så hvis der er nogen der har erfaringer med blomster i håret vil jeg gerne høre om det!!! Hvilke slags og hvordan holder de?

post-17625-1143722429.jpg

post-17625-1143722442.jpg

post-17625-1143722454.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har lige været i Kolding Storcenter i dag sammen med mine piger som hver havde en veninde med. Der var vildt mange mennesker da der var "Scenen er din" med Bubber.

Jeg kiggede på stof til brudepigekjoler, men opnåede kun at blive endnu mere i tvivl. Jeg kunne ingen hjælp få fordi der var så mange mennesker. Jeg må have min mor med næste gang for det er hende der skal sy og hende der har forstand! (På dét altså)

Jeg prøvede også sko, men fandt absolut ingen der sagde haps til mine fødder. :balloons:

Men jeg fik da købt kuverter m.m. til mine indbydelser! Som jeg SKAL igang med imorgen. SLØV padde er jeg.

Nå sengen og den gode bog kalder.

0

Del dette indlæg

Tanker om Polteraften

Jeg har for år tilbage sagt at det der med polteraften hvor man skulle gå på gaden og sælge kondomer, kunne de godt springe over for min skyld.

Desuden synes jeg at det meget hurtigt blev meget dyrt for de deltagende (jeg havde ikke ret mange penge og der skulle jo også købes gave og nyt tøj til brylluppet i samme måned)

Og det var ikke altid sjovt at deltage da alle aktiviteterne kun var for bruden og vi andre kiggede på! Fx. en times venten da bruden skulle have massage...

Mennn... jeg tror nu alligevel at jeg bliver skuffet hvis jeg ingen polter får....

Og hvis de spørger mig hvad jeg forventer, ville jeg gerne at de fandt på et eller andet hvor alle deltagere kan være med - fx.:

Go-kart

Danseundervisning

Indspille en CD

Hyggespisning - fx. hos en af deltagerne eller hos mig selv

Er der andre derude der har gode idéer til fælles aktiviteter, så er jeg glad!!! :bearhug:

Redigeret af ti40
0

Del dette indlæg

Hejsa,

Hvor er det en flot kjole, du har valgt! Og jeres hus er da for hyggeligt! Nu er jeg jo bare lige blevet lidt nysgerrig, for jeg kommer nemlig også fra mellem Åbenrå og Sønderborg - nærmere betegnet Avnbøl/Ullerup. Gad vide, hvor I bor... Vi skal faktisk giftes i Sønderborg og holde festen på Sottrupskov Kro, selvom vi bor i Århus. Hvor skal I giftes/feste?

0

Del dette indlæg

Hej Mussen1!

Vi skal giftes i Felsted Kirke og bor i Gl. Skovbøl (3 km inden Felsted(fra Sønderborg) og til højre). Men vi bor for enden af en blind vej, så man kan ikke køre forbi.

Læser du i Århus, eller har du boet der længe? Dine forældre må jo bo hernede endnu, siden I skal giftes i Sønderborg. Hvilken kirke i Sønderborg?

Kommer I begge fra Avnbøl/Ullerup, eller er det kun dig?

Det er rigtigt hyggeligt at møde flere Sønderjyder....

Tina

0

Del dette indlæg

velkommen til :)

:hug: smuk kjole - den klæder dig utrolig godt, og lækkert undertøj -HAHA- og jeg tror nook du skal blive glad for at du slipper for 2 lag corsager ..

lækre frisurer du har kig på :bearhug: min stedmor havde blomster i, da hun blev gift med imn far - de holdt hele natten (fra kl 11 om formiddagen) det så super godt ud, men det skal nok være en blomt der kan holde sig uden vand - min stedmor havde roser i, og det var 30 grader uden ...

og så vil jeg også lige rose kirken - den ser hyggelig ud :hug:

og ja, polter - jeg blev poltet i sidste weekend, og hadve en fantastisk dag, jeg har også hele tiden proklameret at jeg IKKE gad klædes ud og sælge et eller andent, og det respekterede mine veninder til fulde, det skla jo gerne være sjovt for alle dem der deltager!

:)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer