charlotteS

Kan min far give mig væk i kirken...

10 indlæg i dette emne

Min mand og jeg blev gift på rådhuset d. 29/7-05 og skal giftes rigtigt i kirke til sommer på vores 1-års bryllupsdag! Og jeg glæder mig så meget!! Vi sneg os afsted på rådhuset i al hemmelighed, og besluttede at vi ville holde det rigtige bryllup med kjole, fest og farver i år.

Nå, men jeg har hele tiden tænkt at min far skulle gå med mig op gennem kirken, og det vil han også gerne. Men nu kan jeg ikke finde ud af om det er plat, når jeg jo li'som allerede er "gået selv", ved at blive gift sidste år...?!

Alternativt skal min mand og jeg gå sammen, men det ved jeg ikke rigtigt om jeg har lyst til. Kunne nu godt tænke mig at det blev min far....

Bør jeg snakke med præsten om hvad der er normalt? Hvad synes I????????

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis du vil ha at din far skal følge dig op af gulvet kan jeg ikke se noget galt i det.. Selvfølgelig skal han det.. Det er hverken plat eller forkert *SS* Det er jeres store dag så der er jer der sætte grænserne for hvad I kan eller ikke kan *SS*

Knuz Trine

0

Del dette indlæg

Jeg synes, at du skal gøre, hvad du føler rigtig... Jeg synes IKKE, at det er plat, at din far går med dig op... hvis I gerne begge vil, så er det da det I skal. Der er nu da også noget specielt ved at din mand står oppe ved alteret og venter på dig. Alternativt kunne du jo også bare gå alene derop? Men altså jeg stemmer på farmand ved din side...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes heller ikke det er plat!! Er det det, du føler for, så er det helt rigtige at gøre....

Men du skal dog lige tage en snak med jeres præst. Har hørt om nogen præster, som ikke vil gå med til, at faderen følger netop af den grund, at I er viet.....så for at være på den sikre side, så tag en snak med præsten!!

Svale

0

Del dette indlæg

Det kan du sagtens. Det han følger dig op til er jo en kirkelig vielse, hvor I i dag er borgerligt viet. Dog må det selvfølgelig anbefales at orientere ham om at I faktisk er gift, hvis I da ikke allerede har gjort det :balloons:

0

Del dette indlæg

Du kan sagtens lade din far følge dig op.

Jeg ved godt, det ikke er helt det sammen, men bor vi ikke stort set alle sammen sammen med vores mænd før vielsen. Man kan jo sige, at vores fædre allerede har givet os væk en gang - ik'?

Mette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg læste de første af jeres svar i min frokostpause, og blev hurtigt ret sikker på at jeg vil have min far til at følge mig!! Så jeg ringede til kirkekontoret, og de sagde at det selvfølgelig var helt fint og det kunne vi frit vælge som vi havde lyst til :bearhug: yeah!

Og SÅ ringede jeg til min far her til aften og han blev ENORMT GLAD for at blive spurgt om han vil følge mig op gennem kirken, så nu er jeg også bare helt vildt glad, jubii :balloons: :balloons:

0

Del dette indlæg

Hvor var det godt du traf den beslutning, når det nu var det du allerhelst ville. Hvem skal også vurdere hvad der er plat eller ej, det er det rigtige for jer at gøre, jamen så er det da bare det i gør.

Godt at farmand blev så glad, de er så skønne de kære fædre, det er ligesom deres helt store øjeblik. Min far var så ked af at vi skulle holde dåb og bryllup samtidig for så skulle han jo nok ikke følge mig op alligevel, han havde regnet med, at vi så ville gå op sammen, men niksen den glæde skulle han ikke fratages og man kunne se tårerne i øjnene.

Lækkert kirken også bare gav grønt lys.

:balloons:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer