Tikkitiks

Gamle bryllupsbilleder

73 indlæg i dette emne

I week-enden var jeg hjemme hos min mor og far og jeg fandt min mormor og morfars bryllupsbillede :)

Jeg må sige at jeg er glad for at moden i dag ikke dikterer sort kjole og slør sådan heeeeelt nede i panden, men gad vide hvad vore børnebørn siger om vores billeder om mange år?? :blushsmiley:

Nå, men således så de ud d. 6. maj 1936 :bearhug: (Hvis du har nogel gamle brudebilleder så kunne det da være sjovt at se dem også :) )

post-18140-1144066104.jpg

Redigeret af Tikkitiks
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og jeg fandt også et af min mor og far :bearhug:

Jeg brugte jo min mors slør til mit bryllup og jeg syntes det var en dejlig fornemmelse :hug: Det var dog blevet redesignet en lille bitte smule eftersom jeg ikke syntes om den blondekrone min mor havde. den var lidt for 60-er agtig :)

Min mor og far anno 1969

post-18140-1144069006.jpg

Og mig selv sdste år med mors slør :)

post-18140-1144069030.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

God ide :)

Mine forældre d 21 april 1962 Bogense kirke

post-16502-1144072471.jpg

Mine svigerforældre d 30 juni 1951 Odense domkirke

post-16502-1144072491.jpg

Bogense kirke er jo den kirke jeg skal giftes i næste år. :) Det skulle have været den 21. april (vores 10 års forlovelsesdag og min mormor og morfars bryllupsdag) men vi kunne ikke leje spejderhytten i Skåstrup den dag, så det bliver den 14. istedet. :loveshower:

hmmm :bearhug: PE har vist pillet ved harddisken, jeg kan ikke åbne drevet med de gamle familiebilleder, så det må blive en anden gang.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har været inde på Lilly´s hjemmeside og der er et afsnit med brudekjoler gennem tiden. Det er altså lidt sjovt at se. Specielt dem som jeg kan huske var moderne - engang.... Fx når jeg tænker på min kusines brudekjole, som jeg i 1989 var helt vild med :loveshower: i dag er jeg nok mere af denne mening :bearhug: :puke:

Nå, men her kommer en række billeder fra Lilly:

50´erne (Foto: Lilly)

post-18140-1144086618.jpg post-18140-1144086630.jpg

post-18140-1144086649.jpg post-18140-1144086658.jpg

Redigeret af Tikkitiks
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kunne der SLET IKKE komme mere pynt på i 90'erne :)

Min mormors søster blev gift i en kjole der meget ligner kjolen øverst til højre i 50'erne. Sjovt, for min mormor blev gift i en gulvlang kjole med ærmer og det var i '56 :)

Men jeg kan se min mor var ret godt med på 70'er bølgen :bearhug:

0

Del dette indlæg

Kunne der SLET IKKE komme mere pynt på i 90'erne :hug:

Min mormors søster blev gift i en kjole der meget ligner kjolen øverst til højre i 50'erne. Sjovt, for min mormor blev gift i en gulvlang kjole med ærmer og det var i '56 :)

Men jeg kan se min mor var ret godt med på 70'er bølgen :bearhug:

Der var også noget med at man i 70´erne, istedet for slør, brugte en hætte (!) af blonde som var syet fast på kjolen. Det ved jeg min mor har snakket om at en af hendes veninder havde :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil da også gerne bidrage med et af mine forældre.

De blev gift 7. august 1965 på Amager

Jeg har "resterne" af min mors slør, som jeg vil klippe et lille stykke af og sy fast i mit strømpebånd.

Det gjore jeg også for min brors kone.

post-16795-1144220639.jpg

Redigeret af zesp
0

Del dette indlæg

Det var da en rigtig go' idé!!

Jeg har desværre kun et billede af mine forældre, da de blev gift i 1974 (samme dag som jeg blev døbt). Men ER de ikke fine!!?! :bearhug:

Der var STORE ramaskrig i forbindelse med mine forældres bryllup. For det første fik mine forældre mig 3 måneder før deres bryllup - det var totalt uhørt i min mormor og morfars kredse... For det andet fandt min far sit tøj i en genbrugsbutik, og syede det selv til så det passede til ham - endnu et stort ramaskrig hos min mormor og morfar :blink: Og for det tredje havde min far fundet på en buket med GULE roser, og gul betyder jo FALSKHED = endnu et ramaskrig hos min mormor og morfar :(:bearhug:

Det var min mormor og morfar som betalte for festen, og det var dem som inviterede gæsterne. Det resulterede i at mine forældre ikke fik mange venner med, men at det var min mormor og morfars venner som prydede gæstelisten.

Det var virkelig andre tider dengang... :super:

post-1053-1144221433.jpg

0

Del dette indlæg

60´erne (Foto: Lilly)

post-18140-1144086815.jpg post-18140-1144086829.jpg

oooh jeg synes faktisk de her tresser kjole er ret flotte :blink:

JAAA for pokker - og dem fra 50'erne er jeg også ret vilde med. Især den korte af dem :loveshower:

Men hold da op hvor var 90'erne forfærdelige :(:bearhug::super:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ikke fordi det er et gammelt billede, men er dog fra mine forældres (mor og stedfar) bryllup 2. januar 2004 på Århus Rådhus. Der kom en fotograf fra Aarhus Stiftstidende og tog dette gruppebillede af os ude i rådhushallen. Synes det er meget godt.

Dorthe - som står i midten i den lyseblå kjole!

post-16886-1145218325.jpg

0

Del dette indlæg

Ej, gisp hvor er de der 80'er og 90'er kjoler fra Lilly dog GRIMME!!!

Men dem fra 50'erne er faktisk ret søde...

Her er fra min mormor og morfars bryllup i øøøh, starten af 60'erne...

(Har lige sløret deres ansigter lidt, da jeg ikke ved om de ville have syntes om at blive lagt på nettet)

post-17029-1145731669.jpg

Mine forældre blev gift i slutningen af 80'erne på rådhuset, min mor havde sådan en slags spdsere dragt på, virkelig grimt. Og det eneste billede jeg kan huske er et af deres ansigter, hvor de ser virkelig glade ud, men de har bare begge to så meget og stort hår.

Der er VIRKELIG meget hår på det billede :hug:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer