minimor

Espalier

13 indlæg i dette emne

Vi har på min arbejdsplads tradition for at møde op ved kollegers bryllup og stå espalier.

Jeg synes traditionen er smadder betænksomt og ville naturligvist blive meget glad, hvis de også viser mig den "ære". Der er bare det ved det, at vi skal giftes ca. 60 km fra vores bopæl/arbejdsplads så det er jo ikke sikkert de tager turen.

MEN hvis nu de gør, ville jeg så gerne gøre noget for dem - fx. servere en sandwich og øl/sodavand, men hvordan skal jeg forholde mig? Jeg kan jo ikke så godt spørge om de kommer? Vi har overvejet at sende dem på den lokale (meget hyggelige) bar / frokoststed, men jeg ved ikke rigtigt om jeg synes det er lidt kikset, da de jo ikke er kendt i byen?

Vi skal giftes kl. 16, så der er ingen reception, hvor de kan møde op.

Vi har også overvejet at lade dem køre hjem til mine forældre, der bor meget tæt på kirken - men der er jo ingen vært? :blink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes det er en rigtig sød idé at du vil lave lidt sandwich/drikkelse til dem.

Måake du kan alliere dig lidt med en kollega du er tæt på.

Ikke for at få vedkommende til at fortælle hvor mange der kommer.

Men måske få ham/hende til at lave sandwich og købe drikkelse, og så natruligvis aflevere regningen til dig?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi "plejer" selv at medbringe lidt øl og sodavand fordi det som regel kun er ca. 10 min. kørsel. Det der gør situationen lidt speciel er, at de ved mit bryllup har ca. 1 times kørsel.

Vi havde forestillet os at give besked til et spisested i byen som hører til hotellet hvor vi skal holde festen, så kan de gå derned og få lidt mad?

Vi kan også gøre "ingenting" og råde bod på en eventuel betænksomhed med en gang morgenmad når vi igen skal på arbejde.

0

Del dette indlæg

Da vi kom ud af kirken stod mine børn fra min børnehavestue espalier uden for kirken, og lige efter dem stod der hunde magen til vores egen, fra vores hundetræningsplads.

Det var så dejligt at komme ud til børn og hunde og glade mennesker :bearhug:

Så jeg håber for dig at der de kommer trods den lange rejse.

:blink:

Mie

0

Del dette indlæg

Hejsa...

Min kommende mand er officer i søværnet og selvom sådan noget som espalier er hemmeligt, så ved vi godt på forhånd, at der kommer nogle af hans kammerater og laver et espalier.

De deltager stort set altid ved hinandens bryllupper og laver espalier... Så er det kotume at gommen giver "drengene" 500 kr. så de kan gå ud og få en øl bagefter. (uden gommen selvfølgelig) :bearhug:

Så den idé vil jeg da give videre.. Hvis man nu ikke lige har tid til at stå og lave lækre sandwiches osv...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ved at der kommer nogle ned i kirken som ikke er inviteret hvis man kan sige det sådan, de vil bare gerne se os blive viet og jeg ved at der nok kommer nogen fra kenneths arbejde og laver espalie.. Jeg har også tænkt på at man da burde servere noget for dem men ved ikke rigtig...

Jeg havde tænkt at de kunne køre med til feststedet og få lidt at drikke mens vi får taget billeder ( dem skal vi ha' taget ved stedet) men jeg havde også tænkt på at foreslå kenneth at vi kunne købe nogle flasker champagne og noget kransekage også kunne vi da lige skåle md dem ved kirken inden vi køre, hvis det er ok med præsten....( og selvfølgelig nogle glas...)

Synes det er dejligt at vide at selvom vi ikke havde råd til at invitere alle med så kommer de i kirken...

:oops: mimse.

0

Del dette indlæg

Jeg var med til at stå espaile sidste år. Efter brudeparret kørte fra vielsen havde nogle fra familien drikkevarer i bilen (sovand og øl) og så blev vi stående og fik en enkelt foran kirken. De sagde ellers at vi var velkommen til at køre med til feststedet, men der var ikke rigtig nogle der havde lyst da vores kollega alligevel ikke ville være der.

0

Del dette indlæg

Jeg var med til at stå espaile sidste år. Efter brudeparret kørte fra vielsen havde nogle fra familien drikkevarer i bilen (sovand og øl) og så blev vi stående og fik en enkelt foran kirken. De sagde ellers at vi var velkommen til at køre med til feststedet, men der var ikke rigtig nogle der havde lyst da vores kollega alligevel ikke ville være der.

Vi har tænkt os at gøre det samme. Spørger svigerforældrene om de vil tage nogle kasser øl og sodavand med i bilen. Hvis der kommer nogen og står espalier, kan de få en øl eller sodavand bagefter.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer