Guest Fancy Face

Tema

16 indlæg i dette emne

Annonce ♥

hvad med at vælge en speciel tidsperiode.

f.eks en romantisk periode , som middelalderen

( med ridder og skøn jomfruer, ære)

hvilken pige drømmer ikke om ridderen på den hvide hest. :fægter:

bed gæsterne om at komme i tøj der er i stil med det fra middelalderen

eller lign.

lad maden være a´la helstegt pattegris. osv osv.

hilsen thay

0

Del dette indlæg

eller den victorianske tidsalder.

den periode har mange smukke kjoler til kvinderne og flotte dragter til mændene.

sørg evt. for at de indbudte får godt tid til at forberede sig.

til evt at få lejet eller lånt sig til tøj fra den periode. ( mange butikker der lejer tøj til karneval eller fastelavn har dette)

det kræver selvfølgelig at dem der bliver indviteret også er med på lidt sjov.

det virker jo ikke hvis det kun er bruddeparret + 2 gæster der kommer " udklædt" hvis man kan sige det.

så falder hele ideen til jorden.

luft evt . tanken overfor de gæster du planlægger at indvitere. så kan du nemmere se om det nu også er noget der kan lade sig gøre at stable på benene.

held og lykke med planlægningen.

hilsen thay

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man kunne jo også vælge at holde kostumebal, eftersom I jo nok allerede har haft fest med gæster i "almindeligt" festtøj én gang.

Juni er i den græske mytologi Junos (Zeus' hustrus) måned, og hun var godinde for ægteskab og troskab. Altså kunne man jo også lave et græsk tema med togaer, græsk buffet (eller noget lignende) og bordpynt à la græske ruiner.

0

Del dette indlæg

Hej Fancy Face

Sidste år holdt vi min 30-års fødselsdag (har stadig ikke fattet jeg ikke er 18 længere :) ), og vi var 70 til festen.

Temaet var ganske enkelt "eventyr" (i invitationen "Fairytales & Dreams), og folk var i god tid blevet advaret på forhånd om at de skulle klædes ud. Det var virkelig fantastiskt at se at alle havde tænkt sig om (ok, der var et hold, der fortolkede temaet liige lovlig bredt (kom som cowboy og hippie)). Der var troldmænd, (i flere flotte og forskellige udgaver), Svinedrengen (med gryde og gris - og det var en pige :-)), Troldepus (granvoksen mand), alfer, prinsesser, zorro, den lille rødhætte og jægeren osv. De fleste af parrene havde fundet udklædninger der matchede hinanden, hvilket var ret sjovt - alle kendte bestemt ikke hinanden, så folk gik og gættede :-)

Invitationen var skrevet i hånden på den kraftige type tapet som man kan bruge til at lave borter på. Papiret var først blevet ført hen over et tændt stearinlys, til det så gammelt ud (ikke kun i kanterne). Invitationen var skrevet "eventyragtigt" med svungen håndskrift i sort blæk. Invitationen blev så lukket med lak.

(Faktisk fik folk 2 invitationer, denne var den første og der stod ikke sted eller tid, blot dato. Den anden var lavet som et lille stiliseret slot, med alle de praktiske oplysninger) Sig til og så lægger jeg et par billeder ind af dem :-)

Maden var et helt kapitel for sig selv - vi sørgede selv for det hele (hvilket I næppe vil gøre til Jeres bryllup - vi vil i hvert tilfælde ikke - det er et stort arbejde, selvom det også er sjovt (og lidt fedt med gode tilbagemeldinger).

Når jeg nu er igang kan jeg ligeså godt fortælle lidt om det alligevel :)

Det var lavet som en kæmpebuffet, og der var udover de mere almindelige ting (som salat og tærter og flutes), en stor svane (i pap maché) fyldt med Hot Wings, krydret fars bagt i ovnen formet som monsterhoveder, stærkt krydrede butterdejspirogger, 5 kg pillerejer (købt i Metro til under 200 kr), en grøn pindgris (oasis formet som krop dækket med sølvpapir, piggene var trægrillspyd med en frikadelle i bunden og så en frisk grøn asparges på højkant), varmtrøgede ørreder, og så videre i den dur.

Desserten var også buffet, et stort kagebord med masser af forskellig frugt (min bror er bager såeee... :) )

Pynten var også et større arbejde (men nok mest fordi der gik sport i det :( ). Min kæreste ..... kommende mand :hjerte: :in love: :hjerte: , fik bl.a lavet en 6 m lang drage i hønsenet og afdækningsplast, som hang i unde loftet i den ene ende (det skal siges at det var i virkeligheden ½, da den hang på væggen). Den anden endevæg er en scene, så der skulle bare sættes paptårne op på hver side - og vupti var det et slot.

Toiletterne have også fået en tur, ét var pyssenysset med servietblomster, sommerfugle og bier, et andet var under havet, med forskellige fisk i papmaché, og det sidste var uhyggeligt, med flagermus, edderkopper og spindelvæv og levende lys.

Derudover satte vi støre grene i spande med sand og satte lyskæder i (den idé bruger vi måske igen til brylluppet), lanterner på bordene og ellers normal bordbynt.

Det siges at folk synes det var fantastisk sjovt og en god fest :-). Hvis man er i rimelig god tid kan ideen sagtens bruges til et bryllup - det er som tidligere skrevet, vigtigt at folk forstår at det er en temafest med udklædning. Maden kan man sagtens gøre eventyrlig alene med pynt/opstilling, og så er det lettere at få andre til det. Man behøver jo heller ikke lave en kæmpe drage (skulle altså gemme en grim væg, så derfor ..).

Man kan også tone det hele lidt ned uden at det går ud over temaet.

Vi synes selv at temaet var godt, gav nemlig gæsterne mulighed for at vælge en rolle og ikke "kun" klæde sig ud. Det gav et bredt spænd og masser af snak og latter og i det hele taget en fantastisk stemning (og der var virkelig mange der ikke kendte hinanden).

Jeg ved ikke om dette kan bruges til noget, men det er den seneste temafest jeg har været med til at stå for. Hvis du har brug for hjælp, ideer eller andet, så sig blot til :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej igen Fancy Face

Her kommer så nogle billeder af vores invitationer (til min fødselsdag som sagt, men ideen er der jo :) )

Denne invitation måler i fuld udfoldet størrelse 27 X 42, men man kan jo lave dem som man har lyst til (alt efter hvor megen plads man skal bruge).

Dette er det øverste:

post-7-1067355013.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

For mig ville det ultimative temabryllup være et jule- eller vinterbryllup. Jeg ville faktisk have været gift i december, men blev nedstemt at manden og familien :ph34r:

Men forestil jer et vinterbryllup hvor pynten glimter som nyfalden sne, men træer med lyskæder, masser af eviggrønt på bordene. Jeg ville holde det hele i hvid og sølv for på den måde at få det eventyrligt.

Og juletemaet er jo så nemt som at klappe i hænderne: masser af julekugler, pyntede juletræer, rødt og grangrønt som de gennemgående farver. Jo, det ville jeg bestemt sætte på dagsorden.

Pønser (dog ikke ret meget, da der stadig er fem år til) på at holde en af de to slags fester, når jeg bliver 30 (18. november 2008) - da min fødselsdag jo er om vinteren, og ganske tæt på julen, kunne det være super skønt at leve drømmen ud da.

God fornøjelse med ideerne.

Cecilie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer