Guest Mim

Projekt baby...

71 indlæg i dette emne

Jeg kan forstå at vi ikke er de eneste herinde, der er gået i gang med 'projekt baby'. Så jeg har lige et lidt mærkeligt spørgsmål:

Er der nogle der har erfaringer med ægløsningstest? Jeg synes de er så vanvittigt dyre at jeg indtil nu bare har målt min temperatur hver morgen, men den svinger MEGET og ligner slet ikke de diagrammer jeg har læst om - og det er derfor ret svært at bestemme hvornår jeg har ægløsning. :yuck:

Nogle gode tips og erfaringer?

På forhånd tak fra Mim :tu:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, man kan købe sig fattig i forskellige produkter :)

temperaturen er egnetlig ikke et særligt brugbart mål. Det er rigtigt at den stiger en halv grad ved ægløsning, men det er svært at føre den rette måling ud i praksis. Den skalhelst tages på samme tid af døgnet (morgen) og under de samme omstændigheder.

Normalt, hvis man altså har en regelmæssig cyklus, er ægløsningstidspunktet 14 dage før forventet menstruation. Så er man fri for diverse dyre tests.

Min personlige holdning er, at prøve at virke afslappet omkring "projekt barn", selvom det kan være svært i disse tider, hvor man hører så meget om barnløshed.

Hos os tog det faktisk otte måneder at lave prinsessen. Inden for det 12 måneder er 85% af alle faktisk gravide. Så det er bare at klø på :( ;) :)

Så er det jo godt, at vi går en kold tid i møde, hvor det er godt at tænde stearinlys og putte under dynen :in love:

Held og lykke med projektet.

Husk at man anbefaler folinsyre-tilskud til alle der ønsker graviditet.

:hjerte: -hilsen Charlotte

0

Del dette indlæg

Hejsa Mim!!!

Her sidder jeg så med min store mave og føler mig tyk og rund, men dejlig gravid... Vi brugte ægløsningstesten og den var i vores tilfælde meget effektiv, første gang var der gevinst... Jeg tror personligt at de er lige så sikre som en graviditetstest, så jeg kan blankt anbefale dem...

Håber det lykkedes for jer.... :tu:

Knus Fanny

0

Del dette indlæg

Forskellen på ægløsningstests (ÆL-tests) og temperaturmåling er, at temperaturstigningen faktisk først finder sted 1-2 dage EFTER ægløsningen, så selv hvis man har sex umiddelbart, når temperaturstigningen registreres, kan det faktisk godt være for sent. Ægget kan være gået til grunde i mellemtiden.

ÆL-testene registrerer derimod udskillelsen af et bestemt hormon (kan selvfølgelig ikke lige huske hvilket) i kroppen. Mængden af dette hormon stiger kraftigt to døgn før ægløsningen. Hvis man derfor får en positiv ÆL-test, har man størst chance for at blive gravid, hvis man har sex mindst 24 og max 48 timer efter testen.

Og så fandt jeg forresten lige dette link til billige tests.

Held og lykke med projektet :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde faktisk en forelæsning om emnet fornyligt,.

Her sagde forelæseren at hvis man holdt sig til lillekone aftenerne onsdag og lørdag, som jo hører sig til som ægtefolk :( :wub: :) :wub: , ja så var man rimelig godt dækket ind.

Såååå...det :)

0

Del dette indlæg

Hejsa Mim!!!

Jeg har termin d. 15. jan, men den tror jeg ikke rigtig på var først sat til d. 30 dec. men blev så rykket pga. scanning... Og min indre intuition siger mig at det bliver d. 27 dec. , så det vil tiden vise...

Det er mit 3 barn og min kærestes første barn.... Indtil nu har jeg haft det pragtfuldt og ikke været besværret af noget, men nu hvor maven er stor og rund er det ikke lige nemt mere... Men hvis jeg husker tilbage til de andre graviditeter som var med morgen kvalme, opkast m.m, så er jeg heldig denne gang...

Håber det lykkedes for jer, trykker tommeltot....

Knus Fanny

0

Del dette indlæg

Hejsa Mim

Ja, det med projekt baby hører sig jo ligesom til, efter man har kastet -oo- sig ud i ægteskabet :) ;)

Vi fik gevinst efter knapt et år - lige efter alle foreskrifterne med, at man bare skal tænke på noget andet, for så kommer det helt af sig selv :in love: En ferie der skulle planlægges, salg af bolig og flytning kan meget effektivt få tankerne på andre veje og efter ferien......ups :guitar: :mellow:

Nå, men det jeg vil frem til er, at du på forskellige sider for gravide og før-gravide kan finde værktøjer til at beregne din ægløsning (hvis du har en rimelig stabil cyklus). Du kan bl.a se et eksempel her

Alt muligt helt og lykke med projektet!!!

0

Del dette indlæg

Nejjjjjjjjjj hvor hyggeligt med baby snak!!! :mellow:

PÅ Fredag skal jeg til lægen og så går vi for alvor igang med "projekt baby number 2"! :wub:

Er der nogen af jer der har nogle gode historier til hvordan man laver en pige he he :wub: Nu fik vi jo drengen første gang som vi ønskede...men mine 2 mænd holder jo altid sammen.... :P :wub:

Ude på sygehuset har de ivrigt givet nogle mere og mindre kinky metoder til at få pigen. HA HA HA...hold op nogle sjove historier der kan komme der!!!

GOOD LUCK til jer alle der vil være gravide!!!

TRo mig det er såååååå skønt at gå struttende rundt, til jer der ikke har prøvet det før!!!

Måske vi skulle lave en Mødregruppe....WEDDINGBABY?? :mellow:

KNUSSSSSS

Tina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, super med en lille baby-snak!

Selvom det ikke lige er aktuelt for os lige nu, så er jeg vist altid en smule skruk :wub:

Til Dinna!

Vil det sige du er gravid nu???

I givet fald så stort tillykke herfra :)

Har du det godt og må vi vide hvornår du har termin?

Til Tina!

Ja, nu har vi en pige, men desværre har jeg ikke opskriften <_<

Hvad med en dreng, har du nogle fif????

UPS...der kom mit indlæg lidt sent...

Redigeret af Charp
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Til Tina!

Ja, nu har vi en pige, men desværre har jeg ikke opskriften <_<

Hvad med en dreng, har du nogle fif????

He he ...kan kun anbefale at tage en tur til Bali og indvig de forskellige hoteller....sådan blev vores guldklump til!!! :):():

Men videnskaben siger jo at det er lettest at lave drenge..så odsne for jer er da rimeligt gode!!! HAr også hørt at drenge sædcellerne "svømmer" hurtigere og når ægget først, men tilgengæld dør de først så hvis man gerne vil have en pige skal man hoppe på hinanden gerne dagen før ægløsningen...for så når drengesædcellerne at dø og de langsomme, mere sejlivede pigesædceller når i mål dagen efte...JA det er en af de teorier jeg har hørt så kan man jo selv vælge at tro eller ikke tro :):)

KNus

Tina

0

Del dette indlæg

TILLYKKE Dinna!!!!! :tu: Hvor dejligt for jer!!!

Tina, jeg har hørt samme 'historie' som dig - men om det virker skal jeg ikke kunne sige. Læste også at stressede mænd oftere får piger (så du må til at hundse lidt mere med ham :) ) og nogle påstår at hvis man spiser meget salt mad får man en dreng, og hvis man undgår salt får man en pige (historien melder dog intet om det er manden eller kvinden der skal indtage denne 'diæt' og hvor langt tid inden befrugtelsestidspunktet man skal starte). Tror det skal tages med et gran...salt- :)

Og jo, jeg har guffet folinsyre i snart tre måneder nu.. Skal man blive ved indtil man bliver gravid, oder?

MIm

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa Mim

Tak :hjerte:

Mht. folinsyren, så tog jeg istedet en samlet vitaminpille der hedder Gravitamin som indeholder bl.a folinsyre. Den kan man så bare fortsætte med at tage når man er blevet gravid med et tilskud af jern efter første trimester.

Men ellers ja, du skal fortsætte med at tage folinsyre indtil du bliver gravid og såmænd også efter :)

0

Del dette indlæg

He he jeg spiste også meget salt ved Oliver!!! Jeg må til at skære ned på salten nu så!! :)

Nå vedr Folinsyre anbefaler man at tager 0,4 mg 1 md før konception, til 3 mdr efter konception dvs. første trimester.

Doseringen af Folsyren bør ikke overskrides uden samråd med lægen da der er nogle sygdomme hvor dette er en nødvendighed...Som oftest da skal det gives samtidig med B12 Vitamin.

Folinsyre bruges til produktion af normale røde blodlegemer af knoglemarven. Mangel på folinsyre kan medføre blodmangel, også for at undgå neuralrørsdefekter så som knoglemarvsbrok!

derfor råder man gravide til at tage et tilskud folsyre Ved Oliver tog jeg også det ganske glimrende Gravitamin der dækkes du ind af alle de vigtige vitaminer og mineraler!!! Og dem er jeg også godt igang med nu!!!

Nå der var jeg lige på hjemmebane sorry :)

KNus

Tina :wub:

Redigeret af Sygeplejersken
0

Del dette indlæg

:mellow: jubii baby.. vi er jo som sagt også igang... og jeg har fundet denne fede hjemmeside.www.b-a-b-y.dk...

Mht æl teste så prøv. billigteste.dk. Jeg har endnu ikke haft held med dem.. men min cyklus er stdig ikke helt normail efter at have smidt pillerne...

Min læge sagde sex hver 2.-3. dag så var man dækket:-)

Held og lykke til jer alle og tillykke Dinna.. håber jeg snart følger efter:-)

knus milla :)

0

Del dette indlæg

Og så fandt jeg forresten lige dette link til billige tests.

Hvor fedt Maria....for de er sgu godt nok dyre de test, man kan købe på apoteket...og min cyklus er ikke alt for stabil...den svinger meget, og på apoteket koster 5 vist næsten 200 kr...så jeg ville da blive ruineret meget hurtigt... :)

Nå jeg jeg glemte da lige at sige, at vi også prøver...det har vi gjort i 2 år nu,men p.g.a min kommendes utallige indlæggelser, er det gået lidt i stå...men nu skal det jo snart være, for jeg fylder snart 40...og er jo ved at blive for gammel..selvom jeg føler / og opfører mig som en på 30...... :) .......GGGG

Tilsidst et stort tilllykke til Dinna :wub: med de lykkelige omstændigheder...er nu slet ikke misundelig ;)

Knus Marianne

post-26-1067383413.gif

Redigeret af MrsMice
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Tina!

Her er så opskriften på en pige:

Kogebogen om børn/pige

Og her er på en dreng:

Kogebogen om børn/dreng

Og her er svaret til den gravide, der ikke er blevet scannet og bare er nød til at vide kønnet:

Hvad køn er det?????

Så er der lidt at gå igang med :):)

Og husk kagen skal bage 9 mdr ved 37 grader (kage)

0

Del dette indlæg

Er der nogen der har en god historie eller en måde man kan fortælle/ eller lade manden finde ud af at man er gravid....

Hvaaaa øhhhh Tina....skal vi sige tillykke?!?! :wub:

Jeg har hørt om en der lavede en lækker middag til sin mand/kæreste udelukkende af "baby-ting" (fx. salat med babyspinat, lammekød (lam=baby), babykarotter etc. etc.

0

Del dette indlæg

Hej Dinna...

Hej jeg er endnu ikke med rogn...men man har jo lov til at håbe der snart sker noget!!!

Det var ellers en sød ide med en middag hvor alt er med baby ingredienser....tror bare ikke min mand finder forstår pointen...han er så madglad at det ryger på 2 sekunder!!! :)

KNus

Tina :wub:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer