Lee

Mit flotte slør!!!

36 indlæg i dette emne

Hej Tøser :hug:

Vi skal giftes om 49 dage og et eller andet sted er jeg ikke helt sikker på om jeg har det ok med at de klippe i mit slør..... det er slør til 1500 kr. :bearhug:

Når jeg siger til vores familie og venner at jeg måske ikke vil have at de klipper i mit slør, bliver de en smule besværlige....

Hvor mange af jer får sløret klippet...???

Knus charlotte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har den nemmeste løsning i verden til dit problem.

Køb en meter brudetyl i Panduro!! Det er 2,70 meter bredt, og koster 39,- Fås i hvid eller offwhite.

Køb en gennemsigtig kam i Glitter til 14,50

Klip tylen i stor bue, eller hvad du nu kunne tænke dig.

Ri det fast på kammen.

Pynt med perler, krystaller, kant/kantbånd/blonde eller ingenting.

Smut på toilet eller lignende inden valsen og skift...

Det er helt legalt, og MANGE gør det...

(Jeg gør ikke selv, da jeg ikke skal have slør på hele dagen... Men kreerer et danseslør, da det skal rives i stykker - you see)

Kan du se fidusen? :hug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:hug:

Det skider jeg på... undskyld mit franske... det er tradition og det er den eneste dag som denne..... og mit slør koster 1200kr.. hva så... jeg skal jo ikke bruge det igen... :blush:

Men sådan er vi forskellige.....

:bearhug::heart::heart:

Tilføjer mig her ... Men som sagt, vi er forskellige og skal gøre som vi føler for :heart:

Knuz Lone

0

Del dette indlæg

Da jeg var til bryllup i sommer hos min veninde og tiden kom til at der skulle danses brudevals - og derefter klippes sokker og slør - rejste brudgommen sig inden de indtøg gulvet og fortalte at vi gerne måtte klippe Trines slør - MEN at vi kun måtte klippe i den del af det hvorpå der ikke var syet en guldkant. Hun havde et lille tyndt et udenpå, som vi gerne måtte klippe. De ville nemlig bruge det andet til en vugge. Synes jeg var ret smart fundet på.

:hug: Dorthe

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det skider jeg på... undskyld mit franske... det er tradition og det er den eneste dag som denne..... og mit slør koster 1200kr.. hva så... jeg skal jo ikke bruge det igen... :heart:

Helt enig.. Hvis man hænger sig i alle andre traditioner ang. brylluppet så burde man vel også lade dem klippe i sløret og som du siger man skal jo ikke bruge det igen..

Mit slør fik de lov til at klippe i, men jeg har en veninde som rejste sig og sagde lige inden vi gik fra bordet at hun ønskede ikke at folk klippede i hendes slør og håbede de ville respektere det og det gjorde de...

Men det er selvfølgelig op til dig... Men er der ikke noget med at det bringer held eller sådan noget at få klippet i sløret og så hjælper det vel ikke hvis det er et helt andet man tager på lige inden brudevalsen

0

Del dette indlæg

Jeg vil rigtig gerne bruge mit slør til at lave en slags himmelseng, når vi engang får et barn dvs., at mit slør skal der IKKE klippes i, og jeg vil i hvert fald ikke lave et "snydeslør". Hvis vores gæster ikke kan respektere, at jeg frabeder mig at få klippet i sløret, vil jeg synes det er helt utroligt :bearhug:

Hvis man er ligeglad eller ikke ønsker at beholde det og bruge det til noget andet, kan de jo bare klippe løs - men hvis man frabeder sig det synes jeg kun, at man kan forvente, at folk der er tæt på én tager det seriøst ... ellers .... :bask:

sbj

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det skider jeg på... undskyld mit franske... det er tradition og det er den eneste dag som denne..... og mit slør koster 1200kr.. hva så... jeg skal jo ikke bruge det igen... :blush:

Tilføjer mig her ... Men som sagt, vi er forskellige og skal gøre som vi føler for :heart:

Knuz Lone

Jeg er helt enig her.

De kan klippe alt det de vil i det. Det er en tradition, og som sagt er det jo ikke noget man skal bruge igen, men blot have det som et minde på dagen

0

Del dette indlæg

da jeg nævnte første gang at jeg måske ikke ville bryde mig om at f klippet i et slør som ligger på priser ml. 1200 og 2100 kr. så var det faktisk ikke så meget familien eller svigerne som kiggede underligt, men faktisk min mand. Han blev nærmest fornærmet over at jeg kunne overveje at frarøve vores gæster (læs: sandsynligvis tænkte han på sin mor her... :hug: ) den glæde og tradition.!!! Desuden havde han jo også nogle billeder og forestillinger om hvordan hans bryllup skulle være - og rivning af sløret var åbenbart en vigtig del heraf - så det må man jo respektere :heart: , når nu jeg kunne få min vilje med så meget andet.

Nå, jeg tænkte lidt mere over det, og var da egentlig også selv ked af at sige nej til en tradition, som jeg synes betyder så meget....

Så jeg besluttede simpelthen at der skulle klippes og næste beslutning var så, at jeg ikke købte et dyrt slør, men et helt alm. kedeligt et til 260 kr. som jeg så fik min mormor til at sy lidt perler og pailletter på hist og her. Og faktisk var jeg rigtig glad for det slør og alle var glade (også min mand) da de fik lov at klippe og flå osv. :bearhug:

Det så sådan ud:

post-1282-1145827572.jpg

Men jeg havde HELT KLART forventet, at hvis jeg havde frabedt mig det at folk så havde respekteret det, for hvis ikke de havde det, ville jeg godt nok blive sur - for det er helt og aldeles uacceptaelt og utilgiveligt synes jeg.

Badutski

Redigeret af badutski
0

Del dette indlæg

Jeg lavede et klippeslør, som folk måtte klippe i, for det jeg købte sammen med kjolen, var jeg en smuuuule øm overfor...

her er klippesløret :hug:

Jeg kan da bare lige sige, at ikke alle er villige til at 'overholde' de ting man beder dem om - min familie og Christians familie var meget kede af, at de ikke måtte klippe i mit slør - nogle sagde decideret, at de da ville gøre det alligevel!!! Så derfor ville jeg selvfølgelig ikke risikere det - eller frarøve familien den glæde - og så producerede jeg selv et :bearhug:
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mit slør måtte de gerne klippe i, og de var meget søde kun at klippe i det en lag at mit slør - som var 2 lags :bearhug:

Min veninde lånte sit slør af en veninde som ikke ønskede det blev klippet i, så vi syede et ekstra stykke slør forneden af sløret, og det kunne der så klippes i uden selve sløret gik i stykker.

Mie

0

Del dette indlæg

Vi skal giftes om 49 dage og et eller andet sted er jeg ikke helt sikker på om jeg har det ok med at de klippe i mit slør..... det er slør til 1500 kr. :balloons:

Når jeg siger til vores familie og venner at jeg måske ikke vil have at de klipper i mit slør, bliver de en smule besværlige....

Hvor mange af jer får sløret klippet...???

Knus charlotte

Frabad mig at de klippede i mit slør og det ønske blev respekteret ellers ville de ha' fået :bask: og en regning på et nyt slør! (det sidste blev sagt under velkomsten, så alle havde hørt det).

Da jeg var til bryllup i sommer hos min veninde og tiden kom til at der skulle danses brudevals - og derefter klippes sokker og slør - rejste brudgommen sig inden de indtøg gulvet og fortalte at vi gerne måtte klippe Trines slør - MEN at vi kun måtte klippe i den del af det hvorpå der ikke var syet en guldkant. Hun havde et lille tyndt et udenpå, som vi gerne måtte klippe. De ville nemlig bruge det andet til en vugge. Synes jeg var ret smart fundet på.

Den har jeg også hørt brugt, og det er en supersød måde at bruge sløret på igen.

Hvis man er ligeglad eller ikke ønsker at beholde det og bruge det til noget andet, kan de jo bare klippe løs - men hvis man frabeder sig det synes jeg kun, at man kan forvente, at folk der er tæt på én tager det seriøst ... ellers .... :bask:

Helt enig... ville først blive gal og derefter dybt ulykkelig over at dem jeg anser som værende tættest på mig (altså de er jo inviteret til festen!) ville overskride mine grænser på det punkt. Vi er forskellige, ja, men uanset hvad, så har gæsterne altså at respektere de grænser!!

Heldigvis (for vores gæster :cheerleader3: ) blev vores ønsker respekteret og vi har både slør og butterfly intakt :cheerleader3: .

Håber virkelig at de besinder sig og kun lader saksen ødelægge strømperne.

-Lisbeth

0

Del dette indlæg

Jeg vil også meget gerne beholde mit slør - ikke pga. de 1500 kr. men fordi jeg synes det kunne være en sød ting at beholde og så evt. lade gå i arv til hvis jeg får en datter. Moden ændrer sig jo så meget så der er nok ikke store chancer for at kjolen kan bruges igen (jeg kunne da i hvert fald ikke drømme om at blive gift i min mors kjole :cheerleader3: ) men sløret er jo lidt mere tidløst, så det vil nemmere kunne gå i arv. Hvis jeg altså får en datter... Og hvis hun skal giftes... Og hvis hun vil have slør på... Og hvis hun synes mit slør passer... Det er mange hvis´er men jeg kan godt lide tanken, så de får altså ikke lov at klippe mit slør!

Men jeg gider ikke skulle diskutere det med nogen eller risikere at der e nogen som ikke har opfattet det, så jeg syr et ekstra slør som jeg så tager på lige inden brudevalsen og så kan de klippe og flå lige så tosset de vil i det... :cheerleader3:

Tanja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har godt nok ikke et slør til 1500 kroner, men jeg synes, at det med at rive i sløret er en sjov tradition uanset pris på sløret. :bearhug: Man skal jo heller ikke bruge det bagefter.

:biggrin:

Dinah

Det er der jo så nogle der skal - i nogle familier går sløret i arv, og i andre familier bliver det syet om til en dåbskjole, sammen med kjolen - så nogle mennesker bruger sløret bagefter! :bearhug:
0

Del dette indlæg

Nu står jeg ikke selv lige og skal giftes pt, men følger da lidt med her alligevel. Endag kommer det jo...

Det der med at rive i sløret..... Er der ikke mange der har sat det ind i håret som en del af frisuren??? Så må det da gøre p.... ondt. Eller hvad???

Lige meget om man har dyrt eller billigt slør, bør gæsterne respektere brudeparrets ønsker, og det gør de vel også?!?! :bearhug:

0

Del dette indlæg

:bearhug:

Det skider jeg på... undskyld mit franske... det er tradition og det er den eneste dag som denne..... og mit slør koster 1200kr.. hva så... jeg skal jo ikke bruge det igen... :kiss:

:heart::blush::kiss:

Tilføjer mig her ... Men som sagt, vi er forskellige og skal gøre som vi føler for :kiss:

Knuz Lone

Jeg er helt enig her.

De kan klippe alt det de vil i det. Det er en tradition, og som sagt er det jo ikke noget man skal bruge igen, men blot have det som et minde på dagen

Det tilslutter jeg mig. Klip bare løs.

Men synes, at det er en god ide med snydeslør hvis man ikke vil have, at der bliver klippet i det rigtige slør.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer