Caroline72

transport af Brudekjolen...

9 indlæg i dette emne

Hejsa

Vi skal fra Sjælland til Jylland hvor Brylluppet skal holdes og KJOLEN skal selvfølgelig med ;) MEN vi skal med toget (vi kan låne en bil deroppe og det letter vores budget MEGET) men det er måske ikke liiiiige den ultimative transportform for den fine, lange nypressede kjole med tilbehør.....

Vi KAN sende den med familie i deres bil, MEN der skal rygere med og jeg vil IKKE have min smukke kjole tilrøget FØR den overhovedet har været ned ad kirkegulvet, hvis jeg kan blive fri!

Er der nogen der har en fix løsning på problemet? Kan den pakkes m. silkepapir? jeg har hørt at det skulle minske eventuelle folder?

Jeg spørger selvfølgelig på systuen, men jeg tænkte at i måske havde nogle tips?

PS

Hvis vi selv tager den med i toget har den 5 dage at rette sig ud i, da vi rejser mandag.

Redigeret af Caroline72
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hm..... Den er da lidt svær :bearhug:

Jeg er ikke sikker på at jeg ville rejse i tog med min kjole. Var jeg nødt til det, så ville jeg købe en rigtig kjolepose til at have den i.

Kunne du ikke sende den med i bilen og få rygerne til at sværge på at de IKKE ryger i bilen?? Hvis du tager en seriøs snak med dem tror du så ikke det kunne lade sig gøre?

Skulle kjolen så lugte lidt når den kommer frem, så hæng den op og lade den blive luftet.

Jeg håber du finde en god løsning :hug:

Redigeret af Librian
0

Del dette indlæg

Hvis I vælger at tage med toget med din fine kjole ville jeg spørge togkontrolløren, som den ikke måtte hænge i hans lille rum. Jeg har set andre der har fået opbevaret deres specielle bagage hos kontrolløren før. Så hvis I spørger pænt var det da en mulighed. Så kan den i hvert fald hænge hele vejen og undgå at blive krøllet.

:hug: Dorthe

0

Del dette indlæg

Hej hej

Jeg skal selv have min kjole med på langfart - fra Odense til Aalborg - ganske vist ikke så langt som din skal,men alligevel.

Jeg har hos Lilly købt en STOR dragtpose,hvor kjolen hænger i (og for øvrigt har gjort det sidste ½ år) og den er smart fordi den kan foldes på midten og så er der håndtag i begge ender så man kan bære den lidt som en - STOR- håndtaske.

Jeg er klar over at det ikke hjælper på problemet med at den bliver krøllet,men helt ærligt....så tror jeg næppe at du hverken med bil,tog,fly eller hvad man nu kan finde på undgår at kjolen krøller!

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor stor din kjole er,men min egen kjole den hænger i først en plastikpose med huller i og så dragtposen ud over og det eneste sted den krøller er bagpå hvor slæbet bliver bukket omkring når det bliver hængt op på bøjlen.

Vi klarer den på den måde at når vi kommer til Aalborg,så hænger kjolen på hotellet og der har de strygejern/bræt og så får den lige en tur med det inden vi skal mod kirken (hvor kjolen IGEN bliver krøllet da man jo lige skal ind i bilen også :bearhug: )

Mit råd...tja,jeg har vist i grunden ikke det superfede godt råd at komme med,for jeg tror simpelthen ikke man helt undgår at kjolen krøller,hvis den skal transporteres langt omkring.

God fornøjelse med transporten :heart:

:hug: fra Anja.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja min kjole har allerede været på nogle ture - smidt ind i en bil til syghuset da min brudepige havde en uheld da vi tog kjolen med hjem, så har den været kørt til herning og tilbage til århus og lidt rundt i århus - den er i en dragtpose og det er fint, da jeg prøvede den var slæbet lidt krøllet - men vi hang den som forsøg helt ud i 1 døgn og det hjælp allerede så hvis du har 5 tror jeg ikke tog er problem.

Og som en bruger forslog spør kontolørren om den kan hænge et bestemt sted - men pas på - nogle ryger i deres lille rum.

:hug: Sandra

0

Del dette indlæg

Tusind tak for alle jeres svar! God ide at hænge den hos kontrolløren - hvis han/hun er ikke ryger ;) Det tror jeg jeg vil prøve HVIS vores nye alternetiv skulle glippe.

Tænk, man skulle tro at min Mor er tankelæser - for hun ringede i går og tilbød at køre sin bil til Hillerød fra Nordjylland, for at kjolen kunne ligge godt!! :hug: Så det tror jeg vi tager imod.

Og i har da ret, jeg undgår ikke at den vil krølle uanset hvad, den må ind i badeværelset og have et dampbad (= hænge den derud efter et laaaangt varmt bad) og så klarer vi resten med strygejern.

:bearhug::heart::heart:

Redigeret af Caroline72
0

Del dette indlæg

Jeg havde min kjole med på flyvetur - den blev selvfølgelig en lille smule krøllet, men ikke mere end det sagtens kunne rettes ud bare ved at den hang på en bøjle, da vi nåede frem (og så fik slæbet lige en forsigtig tur med strygejernet genenm et rent viskestykke). Stewardesserne var i øvrigt SÅ søde - kjolen fik to sæder inde på business class så den kunen ligge ned... :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde min kjole med på flyvetur - den blev selvfølgelig en lille smule krøllet, men ikke mere end det sagtens kunne rettes ud bare ved at den hang på en bøjle, da vi nåede frem (og så fik slæbet lige en forsigtig tur med strygejernet genenm et rent viskestykke). Stewardesserne var i øvrigt SÅ søde - kjolen fik to sæder inde på business class så den kunen ligge ned... :cheerleader3:

Oh, det håber jeg også vi kan. Min kjole skal med en tur over Atlanten. Måske skal vi ringe til Air Canada og høre hvad de siger. De er altid så søde. Der står i forvejen i deres system, at vi er på vej til vores bryllup, når vi flyver. :balloons: - hvem ved, måske falder der noget ekstra service af :)

:cheerleader3:

Anna

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer