Guest aftenkaffe

Vies d. 22/7 2006

43 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hejsa

Så fik jeg også tid til at se din planlægning.

Håber I får jeres drømmehus ud af den triste situation.

Jeg er glad for at det lykkedes mig at bruge resterne af dåbskjolen til at pynte dit slør med.

Jeg glæder mig vildt til at se et billede af dig i kjolen, med sløret på.

:) Annie

0

Del dette indlæg

Hejsa

Så fik jeg også tid til at se din planlægning.

Håber I får jeres drømmehus ud af den triste situation.

Jeg er glad for at det lykkedes mig at bruge resterne af dåbskjolen til at pynte dit slør med.

Jeg glæder mig vildt til at se et billede af dig i kjolen, med sløret på.

:) Annie

Hejsa :balloons:

Som lovet så har jeg taget et par billeder hos frisøren. kunne godt nok ikke få mig til at sige hun skulle tage et hvor jeg står op :blush: Vil ikke være til besvær, når hun nu bøvlede sådan med mit kamera :blink: Men jeg har lagt et par af dine flotte billeder ind så man kan rigtig se det fine arbejde du har lavet :blush:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Først et stort tillykke med fødselsdagen :bearhug::)

Det er meget livsbekræftende at se at du er ved godt mod efter alt det i har været igennem :)

Jeg håber du får en dejlig dag. Jeg tror på at alle jer der har fødselsdag d. 4 juli må være særligt dejlige ( det har min kommende mand nemlig også :cowsleep: )

Ha' en rigtig dejlig dag!!!!!!

Beatles

Redigeret af beatles
0

Del dette indlæg

1000 tak for jeres søde hilsner. De varmer, selv her i sommervarmen :) Og :bearhug: til din mand beatels ;)

Jeg må desværre holde min runde fødselsdag helt alene, da min mand er på arbejde og begge mine børn er dels i Nordjylland og dels på Fyn :bearhug:

Ja vi har været lidt uheldige med vores start her i det sydjyske. Men det er slet ik at regne for det ævl og kævl jeg har i øjeblikket med min far og hans dame :bask: :bask:

Det er en længere historie, som jeg vil spare jer for, idet min Fars samlever mener at jeg kun tænker på mig selv :bask: Ej jeg kan mærke at jeg bare blir SÅ gal :cheerleader3: :bask: :blink: og de skal ik ha lov at ødelægge min appetit. Har nemlig lige fået en kebab-rulle leveret ved døren...mums :carrot:

:):cowsleep::super:

0

Del dette indlæg

Hold da op hvor det går.... Nu er alt snart rødt -HAHA-

Jeg kan lige vise vores bordkort og pynt frem, for det er der også styr på -HAHA-:bearhug:

post-18896-1152636442.jpg

Temaet er som det ses....Havet ;)

post-18896-1152636490.jpg

Som egentligt startede rent tilfældigt, da jeg så den buket jeg gerne ville have. Der er nemlig et søpindsvin i :yay:

0

Del dette indlæg

Hold op hvor tiden dog går hurtigt, når man sådan skal følge med i alle de forskellige tråde, så må jeg vist lige opdatere min egen -HAHA-

Nu har jeg helt styr på alt det pynt både til bordet og min buket. Min svigerfar sendte mig en pakke med 12 hele østers, en masse knivmuslinger (uden indhold), konkylier og nogle muslinger alle med indhold. Der var også en enkelt berømt søpindsvind med indhold, som desværre var helt knust :denmarkflag: Han havde kommet det hele i poser og i en papkasse, men uheldigvis er post Danmark jo ikke de bedste til at håndtere pakker, så der var gået hul på den :denmarkflag: og de havde så kommet den i en klar plastiksæk. Men men men... den stakkels postbud :sm: var overlykkelig for at komme af med pakken for DEN STANK SOM EN I H.... -HAHA-

det hele var jo ved at forrådne og jeg skulle så koge det for at at østersen kunne åbne sig :smolf: min mand var sikker på at jeg nu ville forgive ham, så han var slet ikke sulten :huh: Må også indrømme at hele huset stank af det også selvom de bagefter blev kogt i klorin for at få alt "duft" og evt rester væk.

Nå men alt sammen blev rigtig flot, især efter en gang klarlak, så farverne kunne komme tydligere frem. Jeg var dog stadig ulykkelig over den knuste søpindsvin, som min svigerfar erfter meget møge og besvær havde skaffet. Vi kørte så ind til fiskehandleren i Vejle. De gloede underligt på mig -HAHA- da jeg spurgte om de mon havde en sådan jeg kunne købet til min brudebuket. Heldigvis havde de en kasse med en mega (på størrelse med en håndbold) og så en der vel var ca 8 cm i diameter. Hold op hvor var jeg bare lykkelig og jeg fik den helt gratis :biggrin: Tænk at jeg har brugt så mange måneder på at skaffe en og først 1 uge før brylluppet går jeg lige ned i den lokale fiskehandler og får lige den jeg ønskede mig -HAHA-

Nå men vi fik så afleveret den til blomsterbinderen i mandags og det var dælme heldigt! Hun troede ordren på min buket var annulleret.... Tænk hvis min mand kom på lørdag og der så ingen buket var :super: Hun havde, efter vi havde snakket sammen sidst, fået en masse små søpindsvin hjem, som hun måske også vil bruge. Er så spænd på at se den på lørdag.

Jeg har også lavet 5 menukort. Jeg har købt en pakke granitler der bare skal luft-tørre og 5 metalstænger med en klemme i enden. Jeg har lavet bunden som en firkantet sten, pyntet med små skaller og i paint lavet en krabbe hvor menuen står på.

post-18896-1153418888.jpg

Da vi ikke bliver mere end 12 i alt vil jeg ikke til at lave hæfter, men syntes ligesom at det måtte være rart for gæsterne at vide hvad de skal ha' og spise.

Vores menu er:

Forret - Kold dampet laks på salat m/rødløgsvinaigrette samt brød og smør.

Hovedret - Appelsinbraiseret kalveculotte m/orangesauce, grønsager og kartoffeltærte.

Dessert - Hjemmelavet islagkage m/chokolade og marcipan.

Jeg syntes faktisk ikke min sidste uge op til har været så hektiskt.

Mandag var vi ude og se på mange forskellige køkkener og sidst på dagen kom min søn fra nordjylland.

Tirsdag tog vi i Lego-land

Onsdag var min datter og jeg inde i matas for at få styr på det faundation og pudder. En rigtig "tøse-tur" :huh:

I dag- torsdag har vi været ved stranden og vasket min bil på vej hjem. Min datter har så lige vasket min mands bil, så i morgen vil hun gøre dem rene indvendigt.... Dejlig pige :biggrin:

Dagen imorgen bliver måske lidt hektisk, da jeg skal hente min kjole og bringe den til kroen, hvor jeg skal klæde om. Jeg kom også til at tale med min datter omkring pyntning af bil. De havde så planlagt at binde dåser bagefter den, så jeg måtte lige fortælle hende at det gjorde man først sent om aften inden parret kørte fra feststedet. så nu skal vi så lige i stof 2000 i morgen og hente noget tyl, de unge så kan få at "lege" med. Godt vi lige fik snakket om det :(

Nå nu tror jeg sørme min familie er sulten, så det må vist være nok for mig i denne omgang. Man har ikke rigtig nogen appetit her i varmen, så spisetiderne er en by i Rusland

:huh:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er det dagen derpå efter en utolig dejlig og afslappet bryllup.

Vi valgte at sove sammen, da vi trods alt har levet sammen i 8½ år og ikke er helt unge....men heller ikke helt gamle :lol2: Som min veninde også sagde, så kunne vi lige nå at få singel-sex inden det var forsent :)

Nå men min morgen startede kl. 5.45 da katten hylede fordi den ikke måtte komme ud :bask: Havde ellers planlagt først at skulle op lk. 8.00 men efter flere venden rundt i sengen, stod jeg op kl. 7.00 og gik i bad.

Hele familien blev så vækket kl. 8.00 med lune rundstykker og blødkogt æg. Jeg havde pakke det meste da jeg jo skulle skifte på kroen, hvor vi også skulle sove, så jeg følte bare tiden var så lang før jeg skulle til frisør kl. 11.00

Min mand (sjovt, nu er han min mand-jeg har ellers altid omtalt ham som min mand) kørte efter brudebuket m.m og min bror som kom med toget fra Hjørring. Imens fik jeg lagt faundation, så den i det minste var på inden jeg sku til frisøren. Lige inden han kom hjem igen, kom min mor og hendes ven omkring kl. 10.15 fra Frederikshavn. Så fik jeg stress.... Skulle jo lige pludselig også være værtinde, det stod der ik i min planlægning :boohoo:

Nå men min datter ville med til frisøren, (heller ikke med i min planlægning!)så jeg troede ikke hun ku blive badet, sminket, sat hår og påklædt inden 10.30, da hun også skulle pynte vores bil. Men "damen" havde slet ikke "hår-krise" så hun nåede det hele :biggrin: Hun ville nemlig selv sætte hendes hår.

Vi blev kørt til frisøren af min søn i min bil (min mands bil var jo pyntet) og nød at blive puslet om i 1 times tid. Da vi gik derfra stod de og grinte fordi jeg havde cow-boy bukser på til et opsat hår med slør og diadem. Det måtte også ha set komisk ud :(

Nå, men vi gik de 2 minutter over til kroen, hvor min mor og hendes ven nu var indlogeret. Min mor havde ingen stress, men da klokken blev 12.50 stampede jeg i gulvet, for da havde jeg endnu ikke fået kjolen på fordi min mor sagde vi havde masser af tid, det var jo først kl. 13.30 jeg skulle være i kirken! Da jeg endelig havde fået min smukke kjole på, var klokken også blevet 13.15 ()()

Jeg kan huske klokken fordi da kom min svigersøn styrtende ind og spurgte efter hans sko, som jeg skulle ha med til kroen. Vi kunne ikke finde dem og min søn fløj ned i bilen og kørte den ca 1 km hjem for at lede efter dem... vild forvirring :angry: og så viste det sig at de havde dem på deres værelse på kroen :blush: :bask:

Nå men kl. 13.20 gik vi fra kroen over på den anden side af vejen hvor kirken lå. Det var en sjov fornemmelse at alle kikkede og vinkede. Vores kirke/by er en turistmagnet, så der var mange mennesker :) Nå men vi nåede lige at få en ½ smøg inden vi skulle ind, det dulmede nerverne lidt ;)

Kan ikke huske hvilken musik der blev spillet hverken da vi gik ind eller ud, men hold op min mand så godt ud :hug: Kan bare ikke lade være med at grine over at han stod og krammede hans taske med digitalkameraet, fordi han helt havde glemt at give det til min søn, da præsten kom og hilste på ham og sagde han skulle stille sig op til alteret. Han havde slet ikke tænkt på at skille sig af med det, så da vi gik ud af kirken, havde han det stadig i hænderne :blush: stakkels mand....

Nå men da vi så var blevet viet og var nået ud i våbenhuset, blev vi stoppet af fotografen, som skyndte sig at fjene hans kamera, så han kunne få et billede uden det.

Da vi så lige skulle til at gå ud af kirken, ligger der sørme en flot pyntet hestesko. Det var min mor som havde været på spil og jeg måtte indrømme at jeg blev helt rørt, for havde bestemt ikke regnet med det.

Udenfor kirken blev der taget billeder og gæsterne fik deres overraskelse, som vi havde advaret dem om de skulle have. Imens vi blev fotograferet, skulle de gå over på den anden side af vejen hvor museét lå, der ville der være en guide, som ville tage sig af dem i ca. 45 min. hvorefter de så skulle gå til kroen og få lidt til halsen. Det har vist sig at de alle syntes det var en meget spændene rundtur også alle de unge på 17 til 23 år.

Vi var så ude ved en højskole, hvor der er en smuk park med en sø og masser af ænder (og andelorte!). Vi havde hele parken for os selv, så han tog en masse spændene billede, bl.a min mand på knæ, bidende i mit strømpebånd=hundehalsbånd med lænke, vi legede ta' fat, jeg fik fodmassage og jeg blev gynget i en gynge der var i et stort træ. Vi var der vel i ca. 1½ time. Glæder mig til at se dem, men der går nok nogle dage øv øv øv.

Vi kom så tilbage til vores gæster omkring kl. 16.20 hvor vi fik bryllupskagen med kaffe. Det var ellers planlagt til kl. 15.30 men fotograferingen trak ud... vi hyggede os for godt ha ha. Vi Bød så officelt velkommen med champange kl. 17.30 og satte os til bords kl. 18.00

Da vi kun var 12 personer havde vi fravalgt velkomstsang, fordi vi bare ønskede en uformel fest. Der blev heller ikke holdt nogen taler, heller ikke fra min mand, hvilket jeg syntes var ok, for det ville ikke være ham at stå og holde tale. Jeg havde dog snydt og lavet en sang til min mand som han fik inden desserten (bare sådan en sang med en masse hint om at nu var han underlagt mit ord og min lov ha ha ha) Min mor havde også lavet en sang, så vi fik rørt stemmebåndet, selvom de unge ikke var meget for det ti hi.

Vi fik først danset brudevals omkring kl. 22.30 og jeg havde da været sikker på at vi ikke kunne sidde SÅ længe over maden, når der ikke rigtig var noget indslag. Der blev kun danset den ene dans... vi var jo ikke så mange og så var det varmt. Mens der blev ryddet af bordet, gik vi udenfor og trak lidt frisk luft. Skønt at stå med bare fødder på en kølig flise ;-) Skønt med så lille et selskab og der ingen former var som skulle holdes.... Jeg kom sørme også til at slikke tallerkene efter vi fik is.... den var altså bare SÅ god og de påstod jeg ikke ku få mig til det HA HA HA

Festen sluttede klokken ca. 01 men min mor og hendes ven, var gået til køjs ved 23'tiden da de skulle køre til Frederikshavn næste morgen kl. 7 fordi han fyldte 60 år dagen efter. Så de var kørt da alle vi andre spiste morgenmad. Vi betalte overnatning til alle og det var bare så hyggeligt at få morgenmad sammen.

Ups glemte at sige min mand fik en GPS i morgengave, mens han HMMM ikke lige havde tænkt på noget til mig!!!! Nå men det er jeg snart så van til, for da jeg fyldte 40 i starten af juli, der fik jeg heller ikke noget.

Efter vores fælles morgenmad, bookede vi ud. Da det var første gang min svigerfar og min mands 3 drenge besøgte os efter vi var flyttet fra nordjylland, så kørte vi først derhen hvor vores brændte hus engang havde ligget. Der er nu kun en tom grund. Derfra kørte vi så hen til hvor vi bor nu, hvor vi fik en kop kaffe inden min svigerfar kørte hjem til Rømø.

Min bror skulle med toget fra Vejle til Hjørring kl. 15 så ham fik vi sendt afsted og så tog vi ellers alle vores 5 unge mennesker + 1 svigersøn med ud og bowle ;-) Det var en pludselig indskydelse fra min side da jeg havde hørt at min mands drenge havde snakket om at de godt kunne tænke sig at banke deres far og min søn i bowling. Det var en rigtig hyggelig og sjov eftermiddag. Vi troede så at de ville kører hjem bagefter, men næh nej de ville sgu ikke hjem ha ha ha. Jeg måtte så ha' gang i den store suppegryde for at koge 1 kg. pastaskruer..... Men pyt, det er jo ikke hverdag man får besøg af dem. Deres mor havde ellers gjort alt for at forhindre dem i at komme, men heldigvis er de blevet så store nu at de selv kan bestemme. Vi har ikke haft besøg af dem siden for 4 år siden, da begge deres oldeforældre døde, med 1 uges mellemrum og vi ligesom slog i bordet og sagde til deres mor at nu var det sidste chance hvis drengene sku se fra hvilken familie de kom fra.

Nå det var lige et sidespring.....

Efter vi havde spist, gik vi ind til byen og fik en mega isvaffel. Den spiste vi, mens vi besteg jelling højen. Alt i alt havde vi en rigtig hyggelig dag og drengene kørte først hjem kl. 21 så de måtte også ha hygget sig ;-)

Nu vil vi snart gå under dynen, for er godt nok trætte. Skal nok sætte billeder ind imorgen. Orker ikke mere....

0

Del dette indlæg

:bask: :bunny_4: Hold kæft hvor er jeg gal..... nu er det anden gang vores net går ned mens jeg er halvejs med dette indlæg. Hvis jeg så for F.... bare ku nå at tage en kopi, men det når jeg bare ikke..... :bask: :bask:

Hmmm kommentarene blir mindre og mindre men det må i jo bare tage med :bearhug:

Først et billede af min mands bil, som blev pyntet af min datter og mig en ½ time før jeg skulle til frisør eller sagt på en anden måde.... 3 timer før vielsen, så det gik lidt stærkt :bearhug: men bilen var i brug om formiddagen, så derfor blev det lidt presset, men syntes vi klarede det meget godt :blush: Min datter havde også dagen før pudset og poleret bilen udvendigt og indvendigt dagen før.

post-18896-1153944819.jpg

Så et billede af bordet og se lige bort fra cigaretter m.m. Jeg glemte at tage et billede før vi gik til bords, men man kan vist godt se at temaet er havet :boohoo:

post-18896-1153944993.jpg

Så et billede af kagen

post-18896-1153945041.jpg

hmmm der er lige en pause..... Skal lige gøre billederne mindre http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/angry.gif

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så kommer der lige lidt at savle over :blush:

Forret: Kold dampet laks med rødløgsvinaigrette dertil brød og smør... pynten var en fjordkrebs, som også kunne spises :boohoo:

post-18896-1153945474.jpg

Hovedretten var appelsinbraiseret kalveculotte med orangesauce, grønsager og kartoffeltærte

post-18896-1153945568.jpg

Desserten var hjemmelavet is med marcipan og chokolade

post-18896-1153945624.jpg

Nå nu var der ikke plads til flere billeder.... Havde ellers et hvor vi lige var kommet ud af kirken :bunny_4:

0

Del dette indlæg

:blush: Så er jeg klar igen http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/haha.gif

Jeg har desværre ikke så mange billeder af os hverken i hel eller halv figur, så i må nøjes med dem jeg har indtil jeg modtager nogen fra fotografen.

Først et hvor vi lige er kommet ud af kirken efter at ha' samlet hesteskoen op. Det kom godt nok bag på mig at min mor havde lavet sådan en. Blev helt rørt :bearhug:

Det er vist også det eneste billede jeg har af min buket. Men det var den som gav mig idéen til temaet "havet" efter at ha' set et billede af en noget ligende hos blomsterdekoratøren.

post-18896-1153946039.jpg

Vi har vist et lidt funny ansigtudtryk :hug: kan ikke lige huske hvad der blev sagt lige der :pokey: Jeg holder heller ikke buketten helt rigtigt, fordi jeg skulle ha hånden ind imellem grenene og så skulle den hvile på min arm. Nu ved jeg jo at der sidder et søpindsvin med en mindre ovenpå, lige ca midt i buketten, men håber i kan se det. Der var også limet et par små østers og nogle knivmuslinger rund omkring. Jeg syntes den var flot og næsten som jeg havde forestillet mig. :boohoo:

Så kommer lige et billede af hundehalsbåndet :hug: Ude i skoven med fotografen, der skulle min mand ligge på alle 4 og bide i remmen :bunny_4: Det var SÅ sjovt at se hans ansigt da jeg løftede op i kjolen http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/grin.gif

post-18896-1153946425.jpg

Så havde min mor lige lavet en sang.... Tænk det "vidste" jeg slet ikke hun ville finde på :butterfly:

post-18896-1153946559.jpg

Ny pause.... tror mine billeder er for store... syntes andre kan havde mange flere på deres side :bearhug:

0

Del dette indlæg

Så får i lige de sidste jeg har.

Først pys ovenpå stolen og så under bordet

post-18896-1153946820.jpg

post-18896-1153946846.jpg

Så brudevalsen som blev klaret i fin stil også uden at få rykket sløret i stykker og klippet sokker :bunny_4: Vi havde ikke givet dem forbud imod det, andet end at det nederste af mit slør ville jeg bevare.

post-18896-1153946996.jpg

Det var alt for denne gang. Håber der kommer nogle billeder i næste uge og så skal i nok få nogle flere :boohoo::blush:

0

Del dette indlæg

Uuuuuuuuuuuuuhhh..... :bunny_4: flere billeder... flere billeder... flere billeder!

kanon flot kjole du har dig, og det lyder faktisk som om i havde en rigtig hyggelig bryllupsdag (og ikke mindst dagen efter)

Forsinket tillykke med dagen :boohoo: og jeg håber vi får lov at se MANGE flere billeder.

:blush: Lisen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer